سلام من یک چانگان cs35 مونتاژ سایپا دارم مدتی است که لرزش موتور و کالین و فرمان دارد.
نماینگی هم سر در نیاورد و گفت که ایراد فنی ندیدم، شاید مشکل از سوخت مصرفی باشد، به نظرتون مشکل چیه؟
اگه لرزش زیاد بیاد داخل کابین، احتمال زیاد مشکل از دسته موتور ها هستش.
مال منم همین مشکل رو داشت، دقیقاً ۲ سال پیش.
همه دسته موتورهاش رو عوض کردم، چون ۳ تا داره، هر ۳ رو تعویض کردم و مشکل کاملاً حل شد. قبلش انگار موتور اومده بود تو اتاق! صداش زیاد بود و لرزش کل کابین رو گرفته بود.
دسته موتور سمت راست و چپ رو عوض کنید، درست میشه.
یه دسته موتور شاتونی هم هست، اگه لازم شد اونم تعویض کنید. من عوضش کردم ولی سالم بود و مشکلی نداشت.
اول راست و چپ رو عوض کنید، اگه لرزش موند، شاتونی رو هم چک کنید.
سلام دوستان عزیز، دیروز رفتم پیش استاد استاجی که دسته موتور پامرغی ماشینم رو چک کنه.
دسته موتور رو باز کرد و بررسی کرد، ولی گفت نیازی به تعویض نداره.
بعدش دسته موتور سمت راست بالا رو هم چک کرد، که تا حالا عوضش نکرده بودم، و گفت ایراد داره و باید عوض بشه.
بعد از تعویض، لرزش موتور کاملاً از بین رفت، یعنی واقعاً نیاز به تعویض داشت.
تسمه سفتکن رو هم چک کرد، خداروشکر مشکلی نداشت.
استاد استاجی واقعاً با تجربه، منصف، مودب و خوشبرخورد بود.
بهش گفتم تبلیغ کنه، ولی گفت: "اگه مشتری از کار و اخلاق ما راضی باشه، خودش تبلیغ میکنه." واقعاً آدم درستیه.
آدرس استاد استاجی:
میدان رسالت، به سمت مترو علم و صنعت، کنار نانوایی بربری، تعمیرگاه ابراهیم استاجی
اگه کسی خواست بره، خیالش راحت باشه که کارش درسته!
دیدی موقع دوییدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش توی سینهات داری؟
نفست طوری باز میشه که تازه متوجه میشی تنفس واقعی یعنی چی!!!
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
برای تمام افراد واقعا کاربردیه اگه هم ورزشکار هستی برات واجبه.
شیر مادر سازنده حلالش باشه، من فکر نمیکردم با این قیمت همچین کیفیتی بشه پیدا کرد.
اگه موتور و کاپوت و فرمون چانگان CS35 میلرزه، چند تا چیزو باید چک کنین:
دسته موتور اگه پاره یا ترکخورده باشه، وقتی گاز میدی یا ماشین تو حالت درجا کار میکنه، حسابی لرزش میافته به موتور و فرمون.
چجوری بفهمی خرابه؟
باید ببری پیش مکانیک تا دسته موتورها رو چک کنه، اگه خراب بودن، عوض کنه. دسته موتور اصلی بگیر، ارزوناش دوامی ندارن!
شمعها و کوئل کارشون اینه که جرقه بزنن تا بنزین تو سیلندر آتیش بگیره و ماشین کار کنه، اگه یکی از اینا مشکل داشته باشه، احتراق ناقص میشه و موتور خوب کار نمیکنه.
چجوری بفهمی مشکل از شمعهاست؟
یه دیاگ بزن، اگه یکی از سیلندرها جرقه نزنه، یعنی مشکل از شمع یا کوئله.
معمولاً بهتره هر ۲۰ هزار کیلومتر شمعها رو عوض کنی و اگه کوئل خراب بود، دونهای عوض کن، همه رو باهم ننداز (چون بعضیها الکی کل کوئلها رو عوض میکنن).
اگه بنزین بیکیفیت بزنی، بعد یه مدت سوزنهای انژکتور کثیف میشن و درست سوختپاشی نمیکنن. این باعث میشه موتور بد کار کنه و بلرزه.
چجوری بفهمی مشکل از سوخته؟
یه باک بنزین سوپر بزن (اگه گیر آوردی) یا از مکمل انژکتورشور استفاده کن، گاهی هم لازمه ببری سوزنهای انژکتور رو باز کنن و بشورن.
سنسور اکسیژن و سنسور دور موتور کمک میکنن موتور نسبت درست سوخت و هوا رو تنظیم کنه.
اگه یکی از اینا خراب بشه، موتور لرزش پیدا میکنه و حتی ممکنه ماشین خاموش بشه.
چجوری بفهمی مشکل از سنسوره؟
یه دیاگ بزن، اگه کد خطا برای سنسور اکسیژن یا سنسور دور موتور بود، باید تعویض بشه. سنسور اصل بگیر، فیکها دو ماهه خراب میشن.
دریچه گاز همون جاییه که هوا وارد موتور میشه، اگه کثیف بشه، ماشین خوب گاز نمیخوره، لرزش پیدا میکنه و بعضی وقتا خاموش میشه.
چجوری بفهمی مشکل از دریچه گازه؟
ببر سرویس دریچه گاز، یه شستوشو بزنن که رسوبات پاک بشه، بعضی وقتا استپر موتور هم گیر میکنه که باعث میشه دور موتور نوسان داشته باشه، اگه لازمه اونم چک کن.
اگه لرزش فقط موقع گاز دادن یا ترمز کردن اتفاق میافته، مشکل از موتور نیست، احتمالاً پلوس یا جلوبندی مشکل داره.
چجوری بفهمی مشکل از پلوسه؟
باید ببری پیش مکانیک، پلوس رو چک کنه، گاهی دسته موتور خراب باشه، پلوس زاویه بدی میگیره و لرزش میافته به ماشین.