چرا ماشین صبح با یک استارت اول که روشن نمیشه، استارت های بعدی هم اذیت میکنه و آب از رادیات پس میزنه؟
بعدش که ماشین گرم میشه، دیگه تا شب با استارت اولی روشن میشه؟
4 تا دلیل ممکنه داشته باشه حالا ببین کدوم یکی از این موارد بیشتر به مشکل ماشینت میخوره!
واشر سرسیلندر اگه نیمسوز بشه، آب و گازهای احتراق قاطی میشن و فشار زیادی توی سیستم خنککننده ایجاد میشه. نتیجه؟ آب از رادیاتور پس میزنه!
واشر هنوز منبسط نشده، نشتی زیادتره، ماشین سخت استارت میخوره.
واشر کمی منبسط میشه، نشتی کمتر میشه و ماشین راحتتر استارت میخوره.
درب رادیاتور رو باز کن، ببین آب داخلش حباب داره یا نه.
رنگ روغن موتور رو چک کن، اگه شیریرنگ شده، نشتی آب توی روغنه!
ببین سطح آب رادیاتور کم میشه یا نه.
راهحلش اینه که:
اگه سوپاپها درست آببندی نشن، کمپرس از بین میره و موتور توی استارت اول درست عمل نمیکنه.
سوپاپها خوب بسته نمیشن، کمپرس ضعیفه، ماشین بد استارت میخوره.
فلزات کمی منبسط میشن، سوپاپها جا میافتن و ماشین راحت استارت میخوره.
ماشین وقتی خاموشه، یه فشار بده استارتو ببین راحت میچرخه یا نه.
ممکنه توی شتابگیری هم احساس افت قدرت کنی.
راهحلش اینه که:
اگه درب رادیاتور خراب باشه یا فنرش ضعیف شده باشه، نمیتونه فشار رو نگه داره و آب از رادیاتور پس میزنه.
اگه آب رادیاتور زیادی زود کم میشه.
درب رادیاتور رو باز کن، اگه فنرش شله، باید عوض بشه.
راهحلش اینه که:
اگه باتری ضعیف باشه، توی هوای سرد ولتاژ کافی برای استارت زدن رو نداره. اما بعد از چند استارت و کمی گرم شدن، راحتتر کار میکنه.
ولتاژ باتری رو با مولتیمتر چک کن (اگه زیر ۱۲ ولت باشه، یا شارژ کن یا عوضش کن).
سر باتریها رو تمیز کن و مطمئن شو لق نیستن.
اگه استارت ماشین ضعیف میچرخه، زغال استارت رو چک کن، شاید فرسوده شده باشه.
راهحلش اینه که:
چون هرکس بیاد خونتون این گردوشکن رو ببینه میگه برای من هم بخر.
این دستگاه سرعتش ده ها برابر هر نمونه دیگه هست.