صدای آب از پشت داشبورد میاد
سلام چند وقت هست وقتی پامو میذارم روی گاز صدای شر شر آب میاد ماشینم پژو 405 مدل 89 لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ممنونم.
سلام وقتی کولر روشن میکنم تو رانندگی یه کوچولو فرمون میچرخونم کلی اب از زیر داشبورد میریزه
میشه راهنمایی کنین، نمایندگی بردم نتونست، بیرونم بردم نشد.
تقریبا دو ماه صدای شر شر آب از پشت داشبورد میومد، چند روز پیش، سرسیلندر باز کردم، واشر عوض کردم، داغون بود، نهایت ۶ ماه دیگه کار میداد.
اما سرسیلندر بدون تراش بسته شد، ماشین ۴۰۱، ۲۲ تا کار elx.
یه پارس دیگه اونم موتور جدید کامل واشر زده بود سرسیلندر رفت واسه تراش
جنس واشر که میندازن خوب نیست
نظرم اینه اونی که بالای ۷۰ تا کار کرده بره واشر عوض کنه اینا مصرفی هستن.
فقط ببین چقدر چرک از پوست درمیاد!
واقعا حس میکنی پوستت داره نفس میکشه.
راحت توی خونه بدون هزینه پوستتو پاکسازی کن.
سلام دوستان یه سوال داشتم، ماشین سورن پلاس تازه تحویل گرفتم، وقتی ماشین رو استارت میزنم یه صدایی شبیه شر شر آب به مدت 2 تا 3 ثانیه از پشت داشبورد میاد آیا طبیعی هست؟
استارت که میزنم در حد 2 ثانیه صدا میاد بعد قطع میشه فقط زمانی که سرد هست اینجوریه
فقط اول صبح صدای شر شر میده نه آب کم میکنه نه آمپر بالا میره.
یک بار هواگیری کن پیش مکانیک اگر دوباره رادیات هوا گرفت و همون صدای پشت داشبورد رو شنیدی ببر سرسیلندر باز کن واشر نیم سوز شده
مشکل از واشر هست من چنین تجربه ای رو دارم چندین بار هواگیری ،شستن رادیاتور،....فایده ای نداشت تا اینکه مشخص شد واشر سوزونده
فقط یک نفر جواب درست داد . واشر سر سیلندر سوخته که در موتور های پژو شایع هستش سیستم آب،هوا میگیره
خیلی مهمه اکتانی که استفاده میکنی
مهمتر از همه اینکه بقیه ازش استفاده کرده باشن و راضی باشن
پس اول تجربیات کاربران و لیست بهترین اکتان هارو ببین بعد انتخاب کن.
سلام مشکل از،هواگیری رادیات بخاری ماشینه ماشین رو از،رادیات اصلی کامل هواگیری کنید مشکل حل میشه اگر نشد یههفته ۱۰ روزی در رادیات رو باز بزار تا ماشین سرد میشه هوا خارج شه از تو رادیات و مشکل حل میشه
سلام مواردی که باید چک کنید اینا هستش آب رادیاتور کم شده؟ آب چکه میکنه و نشتی داره؟ حرارت زیاد هستش؟ شیلنگی باد نکرده؟ آمپر بالا میره و یهو پایین میاد؟ آمپر با گاز دادن بالا و پایین میره؟ اگه مشکلی نبود طبیعی هستش و بخاطر ریختن آب در منبع انبساط یا ورود و خروج آب به رادیاتور بخاری.
مایع خودش خیلی خوشبو هستش و دیر تموم میشه
وقتی هم تموم شد هر عطری که دوست داری میتونی بریزی توش
سه حالت اسپری داره (مداوم، هر چند دقیقه یکبار، یا با فاصله طولانی)
تا وقتی بخوای میتونی پرش کنی و دوباره استفاده کنی.
صدای شرشر آب پشت داشبورد
وقتی توی سیستم خنککننده هوا وجود داشته باشه، مایع خنککننده (آب و ضدیخ) نمیتونه درست و یکنواخت توی مسیرش حرکت کنه.
این باعث میشه وقتی گاز میدی، آب توی لولههای رادیاتور بخاری و اطراف موتور حرکت کنه و اون صدای شرشر رو ایجاد کنه.
این مشکل معمولاً به دلایل زیر اتفاق میافته.
کم شدن آب رادیاتور
اگه سطح آب رادیاتور کم شده باشه، احتمال ورود هوا به سیستم خنککننده زیاده، دلیل کم شدن آب میتونه نشتی، بخار شدن به مرور زمان یا مشکل در درب رادیاتور باشه.
هوا گرفتن سیستم خنککننده
وقتی آب رادیاتور رو عوض میکنی یا نشتی ایجاد شده باشه، هوا ممکنه وارد سیستم بشه، این هوا داخل لولهها گیر میکنه و باعث صدای شرشر آب میشه.
مشکل در واشر سرسیلندر
اگه بخار سفید از اگزوز میاد، ماشین بد کار میکنه و آب رادیاتور کم میشه، ممکنه واشر سرسیلندر نیمسوز یا سوخته باشه و گازهای احتراق وارد سیستم خنککننده بشه.
مسدود شدن یا خرابی ترموستات
اگه ترموستات درست کار نکنه، آب درست گردش نمیکنه و باعث میشه هوا داخل سیستم گیر بیفته.
حل مشکل صدای شر شر آب از پشت داشبورد
90٪ مواقع این مشکل صدای شر شر آب از پشت داشبورد به هوا گرفتن سیستم خنککننده مربوط میشه و با هواگیری حل میشه.
اگه هواگیری جواب نداد، باید ببینی مشکل از نشتی، ترموستات یا واشر سرسیلندره
بهتره اول هواگیری کنی و بعد کمکم مشکلات دیگه رو بررسی کنی.
هواگیری سیستم خنککننده
ماشین رو روی سطح صاف بذار و موتور رو خاموش کن.
درب رادیاتور رو باز کن (وقتی موتور سرده).
پیچ هواگیری (روی شیلنگ بخاری یا کنار موتور) رو باز کن.
کمکم آب بریز تا وقتی که از پیچ هواگیری بدون هوا آب خارج بشه.
پیچ هواگیری رو ببند و سطح آب رادیاتور رو چک کن.
چک کردن نشتی
ببین زیر ماشین آب میریزه یا نه
درپوش رادیاتور رو بررسی کن، اگه خرابه عوضش کن.
شیلنگها و مخزن انبساط رو چک کن.
بررسی واشر سرسیلندر
اگه آب کم میشه ولی نشتی پیدا نمیکنی، ممکنه واشر سرسیلندر مشکل داشته باشه.
ببین روغن موتور شیریرنگ شده یا نه (مخلوط شدن آب و روغن نشونه واشر سوزوندنه).
اگه بخار سفید زیاد از اگزوز میاد، احتمال خرابی واشر بیشتره.