سلام خدمت دوستان عزیز من تازه میخام شاهین بگیرم و هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم
از شاهین g و gl و یا انواع مدلهاش
میشه دوستان راهنمایی بفرمایید چه مدلی بهتره و عیوب کمتری داره و سانروف دار باشه
ممنونم از همگی.🙏
وقتی جمعش میکنی اندازه یه جامدادی میشه
بذار یه گوشه صندوق، نه وزنی داره نه جایی میگیره!
سلام دوست عزیز، در مورد تفاوتهای اصلی این مدلها، اجازه بدید براتون توضیح بدم.
کدام مدل شاهین بهتر است
نصف تفاوت انواع خودروی شاهین توی موتور و گیربکس هستش
کلا شاهین دو تا موتور داره
یکیش همون موتور تیباس که توربو روش نصب شده و روی شاهین g , gl , cvt نصب هست.
و موتور دوم با نام me16 که همون موتور tu5+ محصولات ایرانخودرو هستش که روی شاهین پلاس نصب کرده.
شاهین G دنده ای
شاهین G دستی موتور M15 توربوشارژ داره
قدرتش ۱۱۰ اسب بخاره و گشتاورش ۱۷۸ نیوتن متر
برای ماشینی توی این کلاس، قابل قبوله، گیربکسش هم ۵ سرعته دستیه
خوبیش اینه که دنده دستی دردسر خاصی نداره از نظر تعمیرات و هزینههای نگهداری، مخصوصاً توی بلندمدت
ولی خب بدیش هم اینه که تو ترافیک اذیت میکنه چون هی باید دنده عوض کنی.
شاهین GL دنده ای
شاهین gl در اصل همون شاهین G هست، فقط فرق اصلیش اینه که سانروف نداره
یعنی اگه سانروف برات مهم نیست، میتونی GL بگیری و یهکم هم پول کمتری بدی
موتور و گیربکس این مدل هیچ فرقی با شاهین G دستی نداره؛ یعنی همون موتور M15 توربو و گیربکس ۵ سرعته دستی.
فرق فقط توی سانروفه: G داره، GL نداره، همین.
تنها نکتهای که بعضیها میگن اینه که نبودن سانروف باعث میشه ماشین کمی سبکتر باشه
و در دراز مدت هم کمتر احتمال خرابی و مشکلات مربوط به سانروف رو داشته باشه.
شاهین gl سانروف دارد؟
نه بین این چند تا مدلی که مقایسه کردم فقط شاهین gl سانروف نداره.
شاهین G اتومات (CVT)
اینجا دیگه داستان فرق میکنه
شاهین G اتومات که بهش شاهین cvt هم میگن به گیربکس CVT مجهزه
گیربکسی که بیشتر به نرمی و مصرف سوخت اهمیت میده تا شتاب
واسه رانندگی آروم و توی شهر عالیه، ولی اگه اهل فشار آوردن به ماشین باشی، خیلی به دل نمیشینه چون شتاب اولیه اونقدری هیجانانگیز نیست.
موتور هم همون M15 توربو هست با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور.
شاهین پلاس
شاهین پلاس نسخهی بهبود یافته شاهینه که میشه گفت یهجورایی پرچمدار خانوادهست.
ظاهرش یکم بهروزتر شده، امکاناتش هم کاملتره
این مدل موتور متفاوتی داره: TU5 پلاس، ۱۶ سوپاپ، با قدرت ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر
روی کاغذ از توربوی M15 ضعیفتر به نظر میاد چون گشتاورش کمتره، اما در عمل به لطف گیربکس جدید، حس بهتری میده.
گیربکسش ۶ سرعته اتوماتیک AT هست
همین فرق باعث میشه شتاب اولیه بهتر باشه و وقتی توی سبقت یا سربالایی هستی، ماشین جون بیشتری داشته باشه.
عیبش؟ خب موتور TU5 پلاس مثل موتورهای توربو اون گشتاور بالا رو نداره (۱۵۰ نیوتن متر در مقابل ۱۷۸)
ولی چون گیربکسش هوشمندتره حس رانندگی بهتری بهت منتقل میکنه
هزینه نگهداریش هم احتمالاً منطقیتر از CVT درمیاد، چون گیربکس AT معمولاً دردسر کمتری نسبت به CVT داره.
بهترین مدل شاهین کدام است
در کل اگر بخوام جمعبندی کنم
دستیها (شاهین G و GL): اقتصادیتر، تعمیر و نگهداری راحتتر، ولی خستهکننده تو ترافیک.
شاهین cvt: نرم و مناسب رانندگی آروم، ولی هیجان و شتاب خاصی نداره.
شاهین پلاس، کاملترین مدل، رانندگی سرحالتر، امکانات بیشتر.