خودروی من آریو 1600 دنده ای هستش توی راه بودم که دسته موتور شکست و موتور تقریبا افتاد و مجبور به یدک کشیدن شدیم.
بعد از اون پولوس و دسته موتور و سیم دنده و چند تا چیز دیگه عوض شده ولی بعد از اون ماشین صدای بم تری داره انگار منبع اگزوز رو برداشتم یا شبیه این.
اگه دسته موتور جدیدی که نصب شده از نظر جنس یا طراحی با مدل فابریک فرق داشته باشه، میتونه باعث انتقال بیشتر لرزشها به بدنه بشه.
این لرزشها روی فرکانس صدای موتور تأثیر میذارن و میتونن باعث شنیده شدن یه صدای بمتر بشن.
وقتی دسته موتور عوض میشه، ممکنه موتور یه مقدار خیلی جزئی جابهجا بشه، این جابهجایی میتونه باعث بشه که:
وقتی دسته موتور شکسته، موتور افتاده و احتمال داره که وزنش روی یه قسمت دیگه مثل اگزوز، منبع صداگیر، یا کاتالیست فشار آورده باشه.
اگه توی این فشار، داخل منبع اگزوز یا کاتالیزور آسیب دیده باشه (مثلاً صفحات داخلیش جابهجا یا ترکدار شده باشن)، میتونه باعث تغییر صدای خروجی بشه.
سیستم اگزوز شامل چندتا لوله و بست و فلنجه که همه به هم متصلن، موقعی که موتور افتاده، ممکنه یکی از این اتصالات شل شده باشه.
اگه هوای اضافی از یه درز ریز وارد مسیر اگزوز بشه، میتونه باعث تغییر در فرکانس صدای خروجی بشه و باعث بمتر شدن صدا بشه، چون گازهای خروجی توی مسیر درستشون حرکت نمیکنن.
چون پولوس و سیم دنده هم عوض شدن، ممکنه زاویهی نصبشون نسبت به قبل یه مقدار تغییر کرده باشه.
اگه پولوس یه مقدار تحت فشار یا توی زاویهی اشتباه باشه، میتونه باعث ایجاد یه لرزش ریز توی موتور و شاسی بشه که این لرزش روی صدای کلی خودرو هم تأثیر میذاره.
اگه همه این موارد اوکی بودن ولی مشکل صدا حل نشد، یه مکانیک حرفهای باید دقیقتر بررسی کنه که کدوم بخش دقیقاً باعث این تغییر شده.
چون هرکس بیاد خونتون این گردوشکن رو ببینه میگه برای من هم بخر.
این دستگاه سرعتش ده ها برابر هر نمونه دیگه هست.