سلام دوستان یه مشکلی با ماشین دارم، گفتم ببینم کسی تجربهشو داشته یا میتونه راهنمایی کنه.
ماشین دقیقا وقتی بین سرعت ۸۰ تا ۹۵ هست، شروع میکنه به لرزیدن
هم دسته دنده میلرزه، هم یه لرزش توی داشبورد و کابین حس میشه
وقتی خلاص کنی لرزش قطع میشه، وقتی دنده درگیره لرزش برمیگرده
از اون طرف موقع رها کردن کلاچ توی هر دنده ای، یه تقه ریز هم از سمت کلاچ حس میکنم، انگار یه چیزی یه کوچولو شل یا لقه
دوستان به نظرتون این مشکل از چیه؟
درود و عرض ادب، دوستانی که اطلس رو تحویل گرفتن
ماشین من تو دنده یک میلرزه، بعضی وقت ها دیگه قشنگ اتاق رو میلرزونه…
میخواستم ببینم کس دیگه ای هم همچین مشکلی داره؟؟ چاره چیه کلا؟
من کارت طلایی فول هم دارم.
وقتی ماشین روی دنده خلاص آروم میشه و هیچ لرزشی نیست، ولی وقتی دنده درگیره دوباره میلرزه.
یعنی چیزی از سمت موتور تا چرخا که درگیر با انتقال نیرو هست داره باعث این لرزش میشه.
چندتا مورد خیلی مشکوکن اینجا:
اگه پلوس (میلهای که نیرو رو از گیربکس به چرخها منتقل میکنه) شل باشه، لق شده باشه، یا گردگیرش پاره شده باشه، تو سرعت خاصی میتونه لرزش بیاد.
لرزش ناشی از پلوس معمولاً توی فرمون یا کل اتاق هم حس میشه.
البته اگه پلوس داخلی (اون سمتی که به گیربکسه) خورده شده باشه، ممکنه فقط تو درگیری دنده لرزش بده، ولی خلاص باشه آروم بشه.
علائمش چیه؟
دیسک و صفحه یه قطعه وسط موتور و گیربکسه. وقتی کلاچو میگیری، این قطعه نیرو رو قطع میکنه. وقتی ولش میکنی، دوباره نیرو رو وصل میکنه.
اگه این قطعه تاب برداشته باشه، یا فنرای داخلش خراب باشن، وقتی کلاچو ول میکنی، صاف و نرم درگیر نمیشه.
یه ضربه کوچیک میزنه، این باعث میشه دستهدنده یا کل ماشین یه لحظه بلرزه یا تقه بزنه.
همون لرزشی که گفتی در سرعت ۸۰ تا ۹۵ هست هم میتونه از همین باشه.
وقتی کلاچ درگیره و ماشین تو فشار موتور کار میکنه، اون تاب یا خرابی خودشو نشون میده.
علائمش چیه؟
موتور ماشین با دستهموتور به بدنه وصله، این پایهها کمک میکنن موتور آروم سر جاش بمونه و وقتی میلرزه، این لرزشو به بدنه و اتاق منتقل نکنه.
وقتی این پایهها خراب بشن، دیگه نمیتونن جلوی لرزش موتور رو بگیرن.
مخصوصاً وقتی دنده درگیره و ماشین زور میزنه، این لرزش خیلی زیاد میشه و میاد توی دستهدنده، داشبورد، یا حتی صندلیها.
چون توی خلاص، موتور زور نمیزنه، پس زیاد نمیلرزه.
ولی وقتی گاز میدی لرزش میاد سراغت چون دستهموتورها دیگه جلوی این لرزشو نمیتونن بگیرن.
علائمش چیه؟
اینم مثل دستهموتوره ولی وظیفهش گرفتن لرزش گیربکسه.
اگه دستهگیربکس خراب باشه، گیربکس وقتی درگیره و نیرو داره رد میشه، میلرزه.
چون دستهدنده مستقیم به گیربکس وصله، اون لرزش میاد تو دستت. مخصوصاً تو سرعت یا دنده خاص.
علائمش چیه؟
این قطعه مثل یک دیسک سنگینه که پشت موتور نصبه و صفحهکلاچ روش میچسبه.
وظیفهش اینه که کمک کنه موتور نرمتر بچرخه و نیرو به نرمی منتقل بشه.
اگه فلایویل تاب برداشته باشه یا سطحش خراب شده باشه، لرزشهای عجیبی تو دورهای خاص یا سرعت مشخص میتونه بده.
مخصوصاً وقتی کلاچ درگیر میشه، علائمش چیه؟
یه نکته دیگه که تو بازه سرعتی خاصی مثل ۸۰ تا ۹۵ ممکنه لرزش بده، همینه.
اگه لاستیک یا رینگها بالانس نباشن، ماشین تو سرعت خاص شروع میکنه به لرزیدن.
ولی این لرزش معمولا تو فرمون و کل ماشین حس میشه، نه فقط دستهدنده.
اما اگه این لرزش همزمان با درگیری کلاچه، نه صرفاً سرعت بالا، پس احتمال لاستیک خیلی پایین میاد.
روکش صندلی هم ظاهرش مهمه هم کیفیتش
پس اول بهترین طرحهارو ببین و تجربیات کاربران رو بخون بعد انتخاب کن.
قیمتش هم ارزونه، چند تا بگیر توی فریزر داشته باش.
مدلهای مختلفی داشتم ولی این کلاً فرق میکنه!
دیگه محاله با آینه فابریک ماشین حتی نیم ساعت طاقت بیاری
دیدت رو انقدر گسترش میده که هیچ نقطه کوری نمیمونه.
شبها هم دیگه نوربالای بقیه اذیتت نمیکنه.
روی هر ماشینی هم نصب میشه، ماشینو عوض کنی راحت میبریش رو بعدی.
لرزش ماشین ۲۰۷
سلام دوستان، مدتیه که وقتی با ۲۰۷ رانندگی میکنم، یهو ماشین شروع میکنه به لرزیدن و فرمون هم لرزش میگیره
کسی تا حالا همچین مشکلی با ۲۰۷ داشته؟