سلام ماشینم سمند سورن مدل ۸۷
بعضی مواقع دنده یک موقع خلاص کردن گیر میکنه و با زحمت و فشار زیاد خلاص میشه
فقط هم دنده یک این مشکل داره
علت گير كردن دنده ماشين سمند
ایراد از چی میتونه باشه؟؟
بخدا دنده ماشین دیوونم کرده دنده یک جا نمیره بیخیالش شدم، دنده پنج معکوس میدی گیر میکنه
شرکت میگه درسته گیربکس همینه سالمه دست نمیزنیم، اخه این چه سرطانیه؟
ماهک دنده باید عوض بشه.
سیم ریگلاژی بخر بده ریگلاژ کنن کلاچو درست میشه مشکل اکثرا بخاطر سیم رگلاژ اتومات مسخره ایه که میزارنه.
سلام آقا ماشین ریسپکت دنده p گیر کرده و نمیاد روی D و R چه باید کرد؟
گیر نکرده ماشین رفته رو تیپ ترونیک دسته دنده رو بدید سمت راست درست میشه.
سلام ماشین رانا ۵ دنده صفر گرفتم دنده بدجا میرفت
گفتن ۲-۳ هزار تا کار کنه نرم میشه
نرم نشد که هیچی دنده یک گاهی تو ترافیک گیر میکنه خلاص نمیشه با زور باید خلاص کنم
موقع تعویض دنده هم گیربکس تقه میزنه
واسه کسی اینجوری بوده؟
این گیر کردن دنده معمولا برای کلاچه نشون بدید بیرون ببینید چیه اگر جدی نیست درگیر نمایندگی نشی بهتره.
من تازه رانا گرفتم یکماه نشده دنده عقب بعضی وقتا با گیر جا میرفت امروز هم وسط خیابون یهو دنده قفل کرد تعمیرکار اومد گفت ماهک دنده افتاده بوده جا زد درست شد.
از مدل های مختلفی استفاده کردم ولی این مدل کاملا متفاوت هستش
دیگه عمراً بتونین با آینه اصلی ماشین حتی نیم ساعت دووم بیارین!
طوری دیدتون رو گسترش میده که هیچ نقطه کوری باقی نمونه.
شب ها نوربالای ماشین دیگران هم اذیتتون نمیکنه.
راحت دو طرف خیابان رو میشه تو آیینه دید.
روی هر ماشینی نصب میشه و با تعویض ماشین، راحت منتقلش میکنین به بعدی!
برای فهمیدن علت گیر کردن دنده ماشین یا خلاص نشدن دنده باید مشکلتون رو با جزئیات بیشتری توضیح بدین که بهتر بشه تشخیص داد.
اینجا دلایلی که معمولا زیاد باعث این مشکل میشه رو مینویسم
اگه دقیقتر توضیح بدین دوستان بهتر میتونن راهنماییتون کنن.
روغن گیربکس برای روانکاری چرخدندههای داخل گیربکس استفاده میشه
این روغن باعث میشه دندهها راحت و بیصدا جا برن و دمای داخل گیربکس هم کنترل بشه.
وقتی روغن کم باشه یا کیفیتش افت کنه (بخاطر قدیمی بودن یا نشتی)، این مشکلات پیش میاد:
اگه ادامهدار باشه، ممکنه به چرخدندهها، کشویی دنده و ماهک دنده آسیب بزنه.
دیسک و صفحه کلاچ مجموعهایه که بین موتور و گیربکس قرار داره و باعث میشه موقع تعویض دنده، قدرت موتور موقتاً قطع بشه تا دنده راحت جا بره
وقتی دیسک و صفحه تموم بشه، ارتباط بین موتور و گیربکس بهدرستی قطع نمیشه، در نتیجه:
اگه خراب شده باشه و خیلی دیر تعویض شه خرجش بیشتر هم میشه.
دوشاخ کلاچ یه قطعه فلزیه که داخل گیربکس قرار داره و وظیفه داره وقتی پات رو روی پدال کلاچ فشار میدی، بلبرینگ کلاچ رو به سمت دیسک و صفحه فشار بده
این باعث میشه که موتور از گیربکس جدا بشه و بتونی راحت دنده رو عوض کنی.
وقتی دوشاخ سفت بشه یا گیر کنه، بلبرینگ کلاچ درست به جلو حرکت نمیکنه.
این یعنی دیسک و صفحه بهطور کامل آزاد نمیشن.
در نتیجه، کلاچ کامل جدا نمیشه و دنده هم گیر میکنه یا خلاص نمیشه.
این مشکل بیشتر تو ماشینهایی پیش میاد که روغنکاری درست نداشتن یا مدتها کار کردن.
توی گیربکس دستی، قطعات اصلی که به تعویض دنده مربوط میشن، شامل این موارد هستن:
اگه چرخدندهها یا کشوییها ساییده یا پریدگی داشته باشن، دنده بهسختی جا میره یا گیر میکنه، ممکنه اصلاً دنده خلاص نشه
خرابی این بخش هم نشونه هایی داره:
توی ماشینهای اتوماتیک وقتی دنده روی حالت P یا D گیر میکنه و به راحتی به حالت دیگهای نمیره یا دنده خلاص نمیشه، معمولاً یکی از دلایل زیر باعث این مشکل شده.
کابل تعویض دنده وظیفه داره بین دسته دنده داخل اتاق و گیربکس اتوماتیک ارتباط مکانیکی برقرار کنه
وقتی این کابل خراب بشه یا گیر کنه:
روغن گیربکس علاوه بر روانکاری، توی فشار دادن قطعات داخلی گیربکس، مخصوصاً در مبدل گشتاور (تورک کانورتور) نقش اصلی داره.
اگه این روغن کثیف شده باشه یا سطحش کمتر از حد نرمال باشه:
اگه ماشین روی سطح شیبدار پارک شده باشه و بیای مستقیم دنده رو بذاری روی P (پارک) و ماشین رو خاموش کنی، فشار زیادی میافته روی اون پینی که داخل گیربکس.
این پین یه قطعه فلزی ظریفه که نقش ترمز مکانیکی رو بازی میکنه
اگه این کار رو تکرار کنی، پین یا خود مکانیزم قفل پارک میشکنه یا گیر میکنه و بعدش دیگه دنده از حالت پارک در نمیاد.
دوستان یکی راهنمایی میکنه
من ام وی ام 110 دارم امروز پشت چراغ قرمز بودم هر کاری کردم دنده جا نرفت
یکم کلاچ رفته بود پایین سیم کلاچ رو سفت کردم نزدیک دو کیلومتری کار کرد راه رفت دنده خوب جا میرفت ولی بعد دوباره دنده جا نمیره
به نظرتون صفحه کلاچ تموم کردم؟؟!
پیم ماهکت دراومده ربطی به صفحه کلاج نداره گیربکس باز نمیشه فقط پایین میاد زیر لیور دنده اس.
سلام روزتون بخیر اقا من دنده های ماشینم گیر میکرد، دو سه روز بوی صفحه هم میومد
امروز دیگ یجوری شد دنده گیر کرد تو R دیگ تکون نخورد تا وقتی ی ساعت خاموش شد ماشین خنک شد ب زور (درحد نزدیک شکوندن اهرم دنده) فشار اوردم جا افتاد
رفتم مکانیک گفت صفحه کلاچ شرکتی ۴۵۰۰ با دستمزد ۶۲۰۰(۱۷۰۰ دستمزد)
قبلش یه دستی زد به کلاچم تنظیمش کرد ماشین درست شد😐
گفت حداقل ۵ ۶ هزار تا دیگ صفحه کلاچ نمیخای پولم نگرفت!
من همین مشکلو داشت ماشینم ٢۵ هزار تا کار دنده یک به هیچ وجه جا نمیرفت. نمایندگی گفت باید ماشینو بخوابونی دیسک و صفحه برات عوض کنیم، بیرونم اکثرا گفتن باید عوض شه دادم دست یه مکانیک آشنا معلوم شد ماشین یک لیتر واسکازین داشته، کفپوش هم زیر کلاچ رو میگرفت واسکازینو عوض کرد ٢.۵ لیتر ریخت کفپوشو برش داد زیر کلاچ سیم کلاچم رگلاژ کرد دندهها مثل کره جا میره هیچ مشکلی نداره حتما این مواردو چک کن ضمنا کفپوش هم من از خود نمایندگی سایپا خریده بودم ولی زیر کلاچ گیر میکرد! روغن واسکازین 75w90 و 75w80 بهش میخوره حتما gl4 باشه، حواست باشه gl5 بریزی دندههاتو میخوره همه تعویض روغنیا میخوان برات gl5 بریزن چون سودش بهتره من مارک lubrifiant ریختم.
سلام خدمت دوستان عزیز ماشین اریون فقط دنده 4 و 5 کار میکنه مشکل از چی میتونه باشه ممنون میشم جوابم بدید.
ماشین فقط دنده 4 و 5 جا میخوره و به هیچ وجه معکوس نمیخوره.
چون این یخ دائمی از یخ درست کردن و خیس شدن وسایل راحتتون میکنه
و خیلی خیلی طولانی تر از یخ سرما رو نگه میداره
حتما چند تا بخرین چون هم قیمتش ارزونه هم هزار تا کارایی داره.
6 حالت وزش باد داره ولی از 4 به بالا تبدیل به طوفان میشه
تقریبا هیچ صدایی ازش شنیده نمیشه، حتی روی دور تند
با کنترل از راه دور حتی چرخش پنکه رو میشه کنترل کرد
تایمر خیلی مهمه مخصوصا برای شب ها که خوابین
مثلا تنظیم میکنید هر دو ساعت نیم ساعت خاموش بشه
یه پنکه بخرید که یه عمر براتون کار کنه، نه اینکه بعد چند سال بشه دردسر!