سلام، وقتی ماشین در جا کار میکنه امپر اب در جای درست قرار داره ولی وقتی سرعت بالا میره امپر اب میاد پایین و بخاری هم باد سرد میده.
دلیلش چیه؟
سلام، ماشین من پژو ۲۰۶ هست.
مشکل اینه که درجه آمپر آب از ۶۰ درجه بالاتر نمیره
ولی وقتی ماشین رو خاموش میکنم، فن دیرتر از حالت عادی خاموش میشه و رادیاتور رو بیشتر خنک میکنه.
میشه لطفا راهنمایی کنید علتش چیه؟
چون نرم و لطیفه میتونی همیشه توش زندگی کنی😂
بهترین هدیه اول برای خودت بعد برای کسی که دوستش داری
من برای دخترم خریدم بیشتر از حد انتظارم ذوق کرد
هنوز قانع نشدی پتو کوسه ای بخری؟ ویدیو رو ببین😂🤣
ساخت برند خوش نام فورد آمریکا
بودنش نسبت به نبودنش مثل بودن و نبودن برق تو خونست
قابلیت پاشیدن کف هم داره
یه کف یکنواخت، روی تمام سطح خودرو ایجاد میکنه
فقط کافیه با یه دستمال نرم کف رو بمالید و بعد آب کشی کنید
به نسبت قیمت بی نظیره، در خریدش شک نکنید.
مدلهای مختلفی داشتم ولی این کلاً فرق میکنه!
دیگه محاله با آینه فابریک ماشین حتی نیم ساعت طاقت بیاری
دیدت رو انقدر گسترش میده که هیچ نقطه کوری نمیمونه.
شبها هم دیگه نوربالای بقیه اذیتت نمیکنه.
روی هر ماشینی هم نصب میشه، ماشینو عوض کنی راحت میبریش رو بعدی.
علت پایین آمدن آمپر آب خودرو در حین حرکت چیست؟
ماشین وقتی روشنه، گرما تولید میکنه؛ مخصوصاً موتور، برای اینکه موتور داغ نکنه و نسوزه، یه سیستم خنککننده داره که شامل این قطعاته:
این قطعه وظیفهش اینه که آب داغ رو از موتور بگیره، با کمک هوا خنکش کنه و دوباره برگردونه.
این قلب سیستم خنککنندهست، آب رو از رادیاتور میکشه و به موتور پمپاژ میکنه، اگه این خوب کار نکنه، همهچی بهم میریزه.
وقتی موتور سرده، نمیذاره آب بره تو رادیاتور، وقتی گرم شد، باز میشه و اجازه میده آب بره رادیاتور تا خنک شه.
دمای آب رو اندازه میگیره و به ECU و آمپر اطلاع میده.
مثل رگهایی هستن که آب بین موتور، رادیاتور و بخاری رد و بدل میکنن.
یه رادیاتور کوچیک تو کابینه، وقتی بخاری روشنه، آب داغ از موتور میاد تو این رادیاتور و باد فن از روش رد میشه و هوا گرم میشه.
مشکل پایین آمدن آمپر آب خودرو در حین حرکت
شما گفتی وقتی ماشین در جا کار میکنه، آمپر آب نرماله.
ولی وقتی سرعت میره بالا، آمپر آب میاد پایین.
همزمان، بخاری هم باد سرد میزنه.
خب، اینجا چند نکته مهم هست که باید بررسی کنیم:
افت آمپر آب در سرعت بالا
این دو تا دلیل میتونه داشته باشه:
وقتی سرعت بالاست، هوا با شدت بیشتری از روی رادیاتور رد میشه، پس خنککنندگی بیشتر میشه.
اگه ترموستات گیر کرده باشه در حالت باز، آب مدام داره میچرخه و خنک میشه حتی وقتی لازم نیست. نتیجه؟ آمپر آب میاد پایین.
ترموستات کارش اینه که وقتی موتور سرد باشه، راه آب به رادیاتور رو ببنده تا موتور سریع گرم شه.
اگه خراب بشه و همیشه باز بمونه، آب الکی میچرخه تو رادیاتور و خنک میشه، حتی وقتی نیازی نیست.
اگه هوا بیفته توی مسیر آب (مثلاً توی رادیات بخاری یا مسیر شیلنگها)، باعث میشه آب درست نچرخه و دمای واقعی موتور رو هم اشتباه نشون بده.
این هوا بعضی وقتا میره تو سنسور دما، باعث میشه آمپر کمتر نشون بده.
بخاری باد سرد میزنه
اینجا احتمالاً مشکل از همین دو مورد بالاست:
یه نکته دیگه: اگه سطح آب پایین باشه (کمبود ضد یخ)، آب ترجیح میده تو موتور و رادیاتور بچرخه و به بخاری نرسه، در نتیجه باد سرد میزنه.
واترپمپ احتمال کمتر ولی مهم
اگه پروانههای داخلی واترپمپ شکسته یا ضعیف شده باشه، ممکنه در دور موتور پایین (درجا کار کردن) بتونه آب رو خوب بچرخونه، ولی در سرعت بالا، چون فشار سیستم بالا میره، واترپمپ نتونه خوب کار کنه و آب به رادیات بخاری نرسه یا جریان گردش آب ناقص شه.
پایین آمدن آمپر آب خودرو در سرعت بالا
اول سطح آب و ضد یخ رو چک کن، باید لب لب باشه و توی منبع انبساط هم کم نباشه.
هواگیری انجام بده، مخصوصاً اگه سیستم باز شده باشه (مثلاً شیلنگ یا رادیاتور رو عوض کرده باشی).
ترموستات رو چک یا عوض کن، راحتترین کاره، قیمتشم بالانیست.
واترپمپ رو بررسی کن، اگه صدای تقتق یا شرشر از سمت تسمهتایم شنیدی یا نشتی دیدی، یه علامته.
مسیر رادیاتور بخاری رو با دست لمس کن، اگه یکی از شیلنگهای ورود و خروج بخاری داغ بود و اون یکی سرد، یعنی گردش آب توی بخاری نداریم.