گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات فوتون تونلند G7 با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید
من تا الان ۱۶ هزار کیلومتر با فوتون اتومات راه رفتم، هم تو شهر، هم جاده، هم کوه و جنگل. حتی بار هم زدم، حدود ۶۰۰-۷۰۰ کیلو، ولی هیچ مشکل خاصی ندیدم!
نه رادیاتور، نه موتور، نه گیربکس، هیچکدوم اذیت نکرده. شتاب و هندلینگش هم عالیه، واقعاً فراتر از انتظار!
یه چیزی که تو همه پیکاپها هست، کوبش فنر عقبه، من برای حلش گوشواره وارداتی انداختم و بیش از ۵۰ درصد نرمتر شد، اگه بار بزنی هم که کاملاً نرم میشه.
حتماً تا ۵ هزار کیلومتر، شمع و درِ رادیاتور رو عوض کن.
لاستیک من نکسن کرهای شهری انداختم که هم صدای لاستیک کمتره، هم سواری نرمتر شده.
مصرف سوخت تو جاده ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رو تست کردم، البته تو شهر بیشتره، ولی خب بنزین خیلی تاثیر داره.
در کل، با این قیمت، فوتون بهترین پیکاپ چینیه. هم قدرت، هم مصرف، هم راحتی، همه چی سرجاشه.
کیامسی، کلوت، امیکو اصلاً قابل مقایسه نیستن، چون تو یه لِوِل نیستن!
البته یه چیزی، کیفیت بنزین برای فوتون خیلی مهمه، برعکس بعضی پیکاپا که توربو یا تزریق مستقیم ندارن و حساسیتشون کمتره.
من سه ماهه فوتون دارم و اگه بخوام یه مقایسه درست و حسابی با هایلوکس ۲۰۱۶ اتومات که خودمم سوارش شدم داشته باشم، باید بگم که فوتون تو سواری نرمتر و هندلینگ از هایلوکس سرتره.
از طرفی، قدرت موتور، هماهنگی گیربکس و تعویض دندههاش هم خیلی روون و عالیه.
مشکل رادیاتور؟ آره، سری اول یه ایراد داشت، ولی الان دیگه حل شده و جای نگرانی نیست.
حالا اگه کسی پولش به هایلوکس صفر با موتور ۶ سیلندر میرسه، خب مسلماً فوتون گزینه مناسبی براش نیست، ولی اگه دنبال یه پیکاپ عالی با قیمت مناسب باشی، بدون شک فوتون بهترین انتخابه.
تنها ایرادی که دیدم، کیفیت رنگشه، واسه همین از همون اول بدنه رو سرامیک کردم که خیالم راحت باشه.
حالا اون دوستانی که تا اسم ماشین چینی میاد سریع جبهه میگیرن، امیدوارم تو قرعهکشی خودروسازای داخلی برنده بشن و بالاخره یه ماشین ایرانی باکیفیت سوار بشن!
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
خب اینکه ماشینو تمیز و براق میکنه که دیگه واضحه.
حجم بسیار زیاد و قیمت بسیار عالی، دم تولید کننده گرم!!!
مدلهای مختلفی داشتم ولی این کلاً فرق میکنه!
دیگه محاله با آینه فابریک ماشین حتی نیم ساعت طاقت بیاری
دیدت رو انقدر گسترش میده که هیچ نقطه کوری نمیمونه.
شبها هم دیگه نوربالای بقیه اذیتت نمیکنه.
روی هر ماشینی هم نصب میشه، ماشینو عوض کنی راحت میبریش رو بعدی.
چای با بخار آب دم میکشه، طعمش خیلی خوشعطر درمیاد
چند دقیقهای آب رو جوش میاره، بعدش خودش خاموش میشه
یا اگه حالت گرمکن رو بزنی، خودکار میره روی گرم نگهدارنده
قوری بزرگی داره که برای مهمونی راحت جواب میده
طبق تجربه کاربران، از نظر کیفیت، زیبایی و کارایی قطعا جزو بهترین خریدهاتون میشه.
مقایسه kmc t9 و فوتون g7
این مقایسه رو کامل نوشتم چون مطمئنم تو آینده بارها این بحث بین فوتون G7 و kmc T9 پیش میاد.
دوستان راحت میتونن به این پست ارجاع بدن و استفاده کنن.
گیربکس؛ برگ برندهی فوتون
بزرگترین برتری فوتون G7 نسبت به کی ام سی T9 قطعاً گیربکسشه.
هم نرمتره، هم سریعتره، هم هوشمندانهتر دنده عوض میکنه.
البته بخشیش برمیگرده به ضریب دندههای این گیربکس که سبک تره از ضرایب t9 …
البته گاهی همون گیربکس ZF فوتون موقع دندهکمکردن یه تقه ریز میزنه، ولی بازم از T9 بهتره.
من به گیربکس G7 نمره ۹۵ از ۱۰۰ میدم، و به T9 هم ۸۵.
البته همین گیربکس T9 از خیلی ماشینهای دیگه بازار بهتر عمل میکنه!
دکمه فیزیکی یا لمسی؟ فوتون دستپرتره
رو کنسول فوتون G7 کلی دکمه فیزیکی هست برای کارای مختلف.
مثل کموزیاد کردن صدا، عوض کردن آهنگ، گرمکن صندلی و... اما T9 بیشتر این کارا رو از طریق مانیتور یا فرمون انجام میده.
اگه مثل من دکمه فیزیکی رو بیشتر دوست داری، فوتون برندهست!
صفحه کیلومتر و طراحی گرافیکی
فوتون G7 پشت آمپر خوشگلتری داره، اما Kmc T9 یه کلاستر تمام دیجیتال داره که گرافیکش چندان جذاب نیست.
شتابگیری؛ فوتون جلوتره!
تو شتابگیری اولیه، فوتون عملکرد بهتری داره، گازخور سریعتری داره و زودتر جون میگیره.
البته ضرایب گیربکس کوتاهتر هم تو این موضوع بیتأثیر نیست.
ولی T9 هم تو بین پیکاپهای بازار، جایگاه دوم رو داره و اصلاً ضعیف نیست!
هندلینگ و پایداری؛ اینجا T9 برتره
توی پیچ و خم و پایداری توی مسیر، kmc T9 چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بهتره، حس چسبندگی بیشتری به جاده داره و فرمانپذیری دقیقتری داره.
سرگاز و شروع حرکت؛ قدرت دست T9
به خاطر ضرایب دنده سنگینتر و تورک بیشتر، T9 توی حرکت اولیه قویتر ظاهر میشه، مخصوصاً توی آفرود که خیلی مهمه!
واقعاً باید گفت توی ماشینهای توربوی ایران، T9 کمفشارترین و بهترین استارت رو داره.
حتی اگه مسابقه طنابکشی بین G7 و T9 بذاریم (با شرایط مساوی)، T9 برندس!
کیفیت سواری؛ نرمی با T9
از نظر نرمی و کوبش، توی حالت فابریک، T9 نرمتره و تکون کمتری منتقل میکنه.
طراحی بیرونی و داخلی؛ سلیقهای ولی...
ظاهر بیرونی یه چیز سلیقهایه، اما به نظر من: فوتون یه کپی از هایلوکسه.
T9 یه طراحی غیرکپی و آمریکایی داره که حس پیکاپ قلدر رو منتقل میکنه.
داخل کابین هم: فوتون حس ماشینهای سواری لوکس (مثل بیاموهای قدیمی) رو میده،
اما T9 واقعاً حس یه پیکاپ قلدر رو بهتر منتقل میکنه.
متریال و آپشنها؛ T9 بهتره
متریال داخل T9 بهتر و باکیفیتتره.
فضای ردیف عقب؛ T9 جادارتره
ردیف عقب T9 هم بزرگتره، هم راحتتره. صندلیها نرمترن چه جلو چه عقب، همچنین:
ایمنی؛ دو ایربگ بیشتر برای T9
از نظر ایمنی، T9 دو تا ایربگ بیشتر داره و توی تستهای جهانی، نمره کامل گرفته.
فوتون G7 اصلاً تست نشده چون احتمالاً نمرهی خوبی نمیگرفته.
ایرادهای فوتون؛ دردسرهای همیشگی
بزرگترین ضعفهای G7:
نقطه قوت طلایی T9؛ موتور قوی و هوشمند
بزرگترین نقطه ی قوت t9 مربوط به انجینش میشه که از تکنولوژی روز سیستم توییناسکرول توربو و سیستم ایرتوواتر و سیستم مجزا برای خنک کاری توربو بهره میبره.
که طولعمر بالا و دوام انجین رو گارانتی میکنه و وقتایی که زیر فشار باشه، افت توان محسوسی نخواهد داشت!
یعنی اینطور بگم فوتونها رو وقتی صاحبان به نمایندگی مراجعه میکنند، برای آنها داونگرید و تضعیف میکنند که انجین آسیب نبیند…
اما انجین t9 قابلیت آپگرید و تیون خیلی زیادی به صورت ایمن داره که اگر کسی آپگرید بکنه در بحث شتابگیری هم از g7 پیشی میگیره!
خدمات، بازار و آینده؛ برد با T9
شرکت KMC شبکهی نمایندگی گستردهتری داره، خدماتدهی بهتره و بازار خرید و فروشش پررونقتره.
فوتون g7 یا kmc t9
اگه شما بخوای بین این دوتا انتخاب کنی، کدومو برمیداری؟ فوتون g7 یا kmc T9؟
ذخیره