سلام دوستان
میخوام ماشین جی ۷ برقی بخرم
تقریبا در مورد مزایای این ماشین اطلاعات کافی بدست آوردم
تست درایو هم رفتم واقعا عالی بود
اما میخوام در مورد معایب ماشین برقی و ایراداتی که طی تجربه استفاده ازش شایع بوده منم در جریان بذارین.
یه سوال، اگه بعد حدود ده سال حتی با بهترین استفاده باتری خراب بشه، عوض کردنش برامون چقدر آب میخوره؟
قیمت پک باتری خودرو های برقی متفاوته ولی در کل بالای ۳۰۰ میلیونه و تا ۶۰۰ میلیون هم میرسه.
سلام دوستان امروز در 17 تیرماه و بعد از گذشت چهار ماه از تحویل خودرو بستیون نات برقی و کارکرد 8900 کیلومتر بعد از پارک خودرو در کنار خیابان در تبریز به مشکلی برخوردم و خواستم با دوستان به اشتراک بگذارم
بعد از پارک خودرو خودرو خاموش نمیشد و در کلید دنده هم فقط دو گزینه P , N فعال بودند و البته چراغ باطری هم روشن شده بود و نمیشد در D یا R قرار داد و بدیهی است که درها هم قفل نمیشدند و با نمایندگی تماس گرفتم گفتند با امداد خودرو تماس بگیرید و از امداد خودرو هم کارشناس گفت باطری خراب شده میاییم تعویض میکنیم و یا خودرو را به نمایندگی انتقال میدهیم
با توجه به اینکه دو ساعتی کنار خیابان مانده بودم و از مغازه های اطراف هم جمع شده بودند و هر کس نظری میداد و یکی از این افراد گفت که چون در زیر سیم فشار قوی برق نگه داشتین کامپیوتر ماشین ارور داده برای منم قبلا این اتفاق افتاده و برای رفع مشکل چند دقیقه ریموت را در داشبورد بگذار و بعد کلید استارت را فشار بدین و با اینکار ماشین خاموش شد و دیگه نیازی آمدن امداد خودرو نشد و کنسل کردیم و گرنه با آمدن آنها داستان ادامه پیدا میکرد و فقط خواستم دوستان در جریان اثر برق فشار قوی باشند.
گزارش یک سفر: برای شرکت در مراسمی می بایست به حوالی شهرستان پلدختر لرستان میرفتم،
ظهر سه شنبه ایستگاه آزادی برق نداشت شارژ خودرو نیز عدد ۸۰ درصد را نمایش میداد،
به ایستگاه مهتاب سلطان اتوبان تهران قم رسیدم و شوربختانه آن مجتمع هم برق نداشت
به ناچار به سمت مهرماه رفتم، خودروی هونگچی پیش از بنده کنار ایستگاه مهر و ماه پارک کرد و راننده در یک چشم بهم زدن نازل را به هونگچی متصل نمود،
راننده مرام داشت و به میزان نیازش تا رسیدن به تهران از ایستگاه استفاده نمود
گویا از چهره گرفته ام دریافته بود کلافه ام، ولی با این حال بیست دقیقه ای طول کشید
تقریبا یکساعت توقف مهر و ماهی داشتم
به ایستگاه پارک ملت اراک که رسیدم جک مشکی به ایستگاه وصل بود ولی از راننده خبری نبود
عدد ۴۸ نازیباترین عددی بود که جلوی چشمم ظاهر شد
و این عدد بدان معنا بود که تا رسیدنش به ۱۰۰ درصد می بایستی منتظر می ماندم
ساعت هشت و نیم شب بود که به سمت خرم آباد حرکت کردم
تنها دلخوشی باقی مانده هوای خنک مسیر بود
ده و نیم نشده بود که نازل را در منزل یکی از آشنایان در جای خود وصل کردم
و حالا مطمئن بود تا فردا ظهر که به سمت پلدختر حرکت کنم وقت استراحت داشتم
خداوند روح آنمرحوم را قرین رحمت کند
رفت و برگشت به حوالی پلدختر را با ۹۰ درصد شارژ طی مسیر کردم
چند نکته تجربه شد که شاید بکار آید
گرما باعث میشود به دو دلیل شارژ خودرو بیشتر از شرایط مطلوب مصرف شود
اول خود گرما و دم اجبار استفاده از کولر
بی برقی در ایستگاه که تعدادشان اندک است آزار دهنده است
و نهایتا زمانبری بیش از حد در مسافرتی که نهایتا ۶ ساعت طول میکشید به حدود یازده ساعت خسته کننده برای راننده و غیر قابل و نگران کننده برای پیگیران مبدا و منتظران مقصد است.
خودرو KMC جی 7 برقی محصول باکیفیتی هست که اگر موضوع برق و تعداد ایستگاه ها افزایش مناسب و متناسب نیابند، تنها کاربری داخل شهری خواهند داشت
با کمال پوزش و احترام.
وقتی یخ بریزی خنکی بادش شبیه کولر گازی میشه
دیگه برق میره هم نگران گرما نباش
خب با این قیمت بدون شک ارزش خرید داره.
باتری خودروهای برقی حتی در صورتی که استفاده نشوند، به مرور زمان بخشی از توان و ظرفیت اولیه خود را از دست میدهند.
به طور میانگین طول عمر آنها حدود ۱۰ سال است و پس از این دوره معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش کارایی پیدا میکنند.
به عنوان مثال، اگر امروز با شارژ کامل بتوانید ۳۵۰ کیلومتر حرکت کنید، پس از یک دهه و با کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت، این مسافت به حدود ۲۸۰ کیلومتر خواهد رسید.
نکته قابل توجه این است که در خودروهای برقی، استهلاک باتری نتیجه ترکیب «گذشت زمان» و «مسافت طی شده» است.
برای نمونه، اگر طی عمر باتری در حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر رانندگی انجام دهید، با احتساب عامل زمان، کاهش ظرفیت معمولاً در همان محدوده ۲۰ تا ۳۰ درصد باقی میماند.
اینجاست که تفاوت اصلی با خودروهای بنزینی نمایان میشود:
در خودروهای بنزینی، هرچه کیلومتر پیموده شده بیشتر باشد، موتور و گیربکس سریعتر فرسوده میشوند و مسافت پیموده شده معیار اصلی سنجش استهلاک قوای محرکه به شمار میرود.
اما در خودروهای برقی، میزان مسافت اثر کمتری بر استهلاک دارد و حتی با کارکرد بالا، افت ظرفیت باتری معمولاً زیاد نخواهد بود.
در عوض، عامل زمان و عمر شیمیایی باتری نقش پررنگتری دارد؛ موضوعی که اساساً در خودروهای بنزینی وجود ندارد.
یک نکته طلایی برای طول عمر بیشتر باتری.
از شارژ کامل (۱۰۰٪) و تخلیه کامل (۰٪) تا حد امکان خودداری کنید.
بهترین کار این است که باتری را در یک بازه میانی نگه دارید.
مثلاً اگر در هفته حدود ۲۰۰ کیلومتر رانندگی میکنید، طوری برنامهریزی کنید که شارژ باتری بین ۶۵٪ تا ۳۵٪ در نوسان باشد.
این روش بسیار بهتر از این است که شارژ را بین ۹۰٪ تا ۱۰٪ یا ۸۰٪ تا ۲۰٪ نگه دارید.
حتی اگر بتوانید شارژ را بین ۴۰٪ تا ۶۰٪ نگه دارید، برای سلامت باتری فوقالعاده است.
مدلهای مختلفی داشتم ولی این کلاً فرق میکنه!
دیگه محاله با آینه فابریک ماشین حتی نیم ساعت طاقت بیاری
دیدت رو انقدر گسترش میده که هیچ نقطه کوری نمیمونه.
شبها هم دیگه نوربالای بقیه اذیتت نمیکنه.
روی هر ماشینی هم نصب میشه، ماشینو عوض کنی راحت میبریش رو بعدی.
قطعا این پنکه بیشتر از حد انتظارت رو برآورده میکنه.