سلام دوستان
میخوام ماشین جی ۷ برقی بخرم
تقریبا در مورد مزایای این ماشین اطلاعات کافی بدست آوردم
تست درایو هم رفتم واقعا عالی بود
اما میخوام در مورد معایب ماشین برقی و ایراداتی که طی تجربه استفاده ازش شایع بوده منم در جریان بذارین.
یه سوال، اگه بعد حدود ده سال حتی با بهترین استفاده باتری خراب بشه، عوض کردنش برامون چقدر آب میخوره؟
باتری خودروهای برقی حتی در صورتی که استفاده نشوند، به مرور زمان بخشی از توان و ظرفیت اولیه خود را از دست میدهند.
به طور میانگین طول عمر آنها حدود ۱۰ سال است و پس از این دوره معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش کارایی پیدا میکنند.
به عنوان مثال، اگر امروز با شارژ کامل بتوانید ۳۵۰ کیلومتر حرکت کنید، پس از یک دهه و با کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت، این مسافت به حدود ۲۸۰ کیلومتر خواهد رسید.
نکته قابل توجه این است که در خودروهای برقی، استهلاک باتری نتیجه ترکیب «گذشت زمان» و «مسافت طی شده» است.
برای نمونه، اگر طی عمر باتری در حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر رانندگی انجام دهید، با احتساب عامل زمان، کاهش ظرفیت معمولاً در همان محدوده ۲۰ تا ۳۰ درصد باقی میماند.
اینجاست که تفاوت اصلی با خودروهای بنزینی نمایان میشود:
در خودروهای بنزینی، هرچه کیلومتر پیموده شده بیشتر باشد، موتور و گیربکس سریعتر فرسوده میشوند و مسافت پیموده شده معیار اصلی سنجش استهلاک قوای محرکه به شمار میرود.
اما در خودروهای برقی، میزان مسافت اثر کمتری بر استهلاک دارد و حتی با کارکرد بالا، افت ظرفیت باتری معمولاً زیاد نخواهد بود.
در عوض، عامل زمان و عمر شیمیایی باتری نقش پررنگتری دارد؛ موضوعی که اساساً در خودروهای بنزینی وجود ندارد.
من چیزی نمیگم تست چراغ قوه رو گذاشتم خودت ببین
به حدی قوی هستش که بالای 1000 متر رو به راحتی میزنه
باتری 19200 میلی آمپره، یعنی اندازه یه پاور بانک
حتی میشه باهاش گوشیتون هم شارژ کنین!!!
دنبال قوی تر از این نباش با این قیمت تو خریدش شک نکن.
یک نکته طلایی برای طول عمر بیشتر باتری.
از شارژ کامل (۱۰۰٪) و تخلیه کامل (۰٪) تا حد امکان خودداری کنید.
بهترین کار این است که باتری را در یک بازه میانی نگه دارید.
مثلاً اگر در هفته حدود ۲۰۰ کیلومتر رانندگی میکنید، طوری برنامهریزی کنید که شارژ باتری بین ۶۵٪ تا ۳۵٪ در نوسان باشد.
این روش بسیار بهتر از این است که شارژ را بین ۹۰٪ تا ۱۰٪ یا ۸۰٪ تا ۲۰٪ نگه دارید.
حتی اگر بتوانید شارژ را بین ۴۰٪ تا ۶۰٪ نگه دارید، برای سلامت باتری فوقالعاده است.
سلام دوستان امروز در 17 تیرماه و بعد از گذشت چهار ماه از تحویل خودرو بستیون نات برقی و کارکرد 8900 کیلومتر بعد از پارک خودرو در کنار خیابان در تبریز به مشکلی برخوردم و خواستم با دوستان به اشتراک بگذارم
بعد از پارک خودرو خودرو خاموش نمیشد و در کلید دنده هم فقط دو گزینه P , N فعال بودند و البته چراغ باطری هم روشن شده بود و نمیشد در D یا R قرار داد و بدیهی است که درها هم قفل نمیشدند و با نمایندگی تماس گرفتم گفتند با امداد خودرو تماس بگیرید و از امداد خودرو هم کارشناس گفت باطری خراب شده میاییم تعویض میکنیم و یا خودرو را به نمایندگی انتقال میدهیم
با توجه به اینکه دو ساعتی کنار خیابان مانده بودم و از مغازه های اطراف هم جمع شده بودند و هر کس نظری میداد و یکی از این افراد گفت که چون در زیر سیم فشار قوی برق نگه داشتین کامپیوتر ماشین ارور داده برای منم قبلا این اتفاق افتاده و برای رفع مشکل چند دقیقه ریموت را در داشبورد بگذار و بعد کلید استارت را فشار بدین و با اینکار ماشین خاموش شد و دیگه نیازی آمدن امداد خودرو نشد و کنسل کردیم و گرنه با آمدن آنها داستان ادامه پیدا میکرد و فقط خواستم دوستان در جریان اثر برق فشار قوی باشند.
ساخت برند خوش نام فورد آمریکا
بودنش نسبت به نبودنش مثل بودن و نبودن برق تو خونست
قابلیت پاشیدن کف هم داره
یه کف یکنواخت، روی تمام سطح خودرو ایجاد میکنه
فقط کافیه با یه دستمال نرم کف رو بمالید و بعد آب کشی کنید
به نسبت قیمت بی نظیره، در خریدش شک نکنید.
روی شیشه نوشابه کوچیک و بزرگ و دلستر و ... به راحتی بسته میشه
در کل خیلی به درد بخوره و قیمت خاصی هم نداره.
تجربه سفر با خودرو j7 برقی
گزارش یک سفر: برای شرکت در مراسمی می بایست به حوالی شهرستان پلدختر لرستان میرفتم،
ظهر سه شنبه ایستگاه آزادی برق نداشت شارژ خودرو نیز عدد ۸۰ درصد را نمایش میداد،
به ایستگاه مهتاب سلطان اتوبان تهران قم رسیدم و شوربختانه آن مجتمع هم برق نداشت
به ناچار به سمت مهرماه رفتم، خودروی هونگچی پیش از بنده کنار ایستگاه مهر و ماه پارک کرد و راننده در یک چشم بهم زدن نازل را به هونگچی متصل نمود،
راننده مرام داشت و به میزان نیازش تا رسیدن به تهران از ایستگاه استفاده نمود
گویا از چهره گرفته ام دریافته بود کلافه ام، ولی با این حال بیست دقیقه ای طول کشید
تقریبا یکساعت توقف مهر و ماهی داشتم
به ایستگاه پارک ملت اراک که رسیدم جک مشکی به ایستگاه وصل بود ولی از راننده خبری نبود
عدد ۴۸ نازیباترین عددی بود که جلوی چشمم ظاهر شد
و این عدد بدان معنا بود که تا رسیدنش به ۱۰۰ درصد می بایستی منتظر می ماندم
ساعت هشت و نیم شب بود که به سمت خرم آباد حرکت کردم
تنها دلخوشی باقی مانده هوای خنک مسیر بود
ده و نیم نشده بود که نازل را در منزل یکی از آشنایان در جای خود وصل کردم
و حالا مطمئن بود تا فردا ظهر که به سمت پلدختر حرکت کنم وقت استراحت داشتم
خداوند روح آنمرحوم را قرین رحمت کند
رفت و برگشت به حوالی پلدختر را با ۹۰ درصد شارژ طی مسیر کردم
چند نکته تجربه شد که شاید بکار آید
گرما باعث میشود به دو دلیل شارژ خودرو بیشتر از شرایط مطلوب مصرف شود
اول خود گرما و دم اجبار استفاده از کولر
بی برقی در ایستگاه که تعدادشان اندک است آزار دهنده است
و نهایتا زمانبری بیش از حد در مسافرتی که نهایتا ۶ ساعت طول میکشید به حدود یازده ساعت خسته کننده برای راننده و غیر قابل و نگران کننده برای پیگیران مبدا و منتظران مقصد است.
خودرو KMC جی 7 برقی محصول باکیفیتی هست که اگر موضوع برق و تعداد ایستگاه ها افزایش مناسب و متناسب نیابند، تنها کاربری داخل شهری خواهند داشت
با کمال پوزش و احترام.