تارا ایران خودرو واقعا ماشین خوبیه یک سال دارم و 21 هزار تا کار کرده هیچ مشکلی باهاش نداشتم ولی مشکل کولر تارا رو نمیدونم واقعا چیکار کنم!
سرماش خوبه ولی پرتاب باد اصلا نداره ، فیلتر کابین رو برداشتم ، گاز کولر رو چک کردم دریچه رو ریست کردم همه این کارا رو کردم اصلا کولرش جون نداره
روی آخرین حالت هم میذارم اصلا باد نمیزنه!
صندلی عقب که کلا میپزن از گرما مجبور میشم شیشه رو باز کنم.
دوستان اگه تونستین این مشکل رو حل کنین لطفا راه کاری پیدا کردین بگین ممنون میشم.
سلام، من ریست کردن رو روی یک مدل تارا امتحان کردم ... نتیجه عالی بود، فقط دو مدل ریست داریم
اولی دکمه کولر رو به همراه دکمه کوچک فن 10 ثانیه فشار بدید و رها کنید.
دوم اینکه دکمه دریچه بخاری (قرمز رنگ) رو شمرده شمرده بزنید تا خانه ها رو پر کنه بعدش 10 ثانیه صبر کنید و حالا دکمه دریچه کولر (ابی رنگ) رو شمرده بزنید تا خانه های دریچه خالی بشن
این کار رو دو بار تکرار کنید و البته طراحی سیستم کندانسور و لوله کشی کولر هم ایراد داره ...
مثلا کندانسور و رادیاتور ماشین از هم فاصله دارند و بین اونها فاصله است و این باعث عدم خنک کاری توسط فن میشه …
دوم فن و رادیاتور هم فاصله دارن …
سوم اینکه لوله سرد برگشتی به کمپرسور باید پوشش عایق بشه تا سرما رو ذخیره کنه.
سلام خیلی از دوستان در مورد کولر تارا میپرسن که عملکردش خوبه یا نه و آیا پرتاب بادش کمه؟
و سوال بعدی در مورد زوزه گیربکس تارا هستش.
من تارا v4 اتومات دارم مدل 1403
در حالت درجا، عملکرد کولر چندان رضایتبخش نیست
البته میدونم که در اکثر خودروها سرمایش در حالت توقف کمی ضعیفتره، اما در تارا این موضوع بیشتر احساس میشه
با این حال، هنگام حرکت، سرمایش کولر واقعاً خوبه و معمولاً نیازی نیست بیش از نصف توانش استفاده کنم.
بیشتر وقتها درجه فن رو روی ۲ یا ۳ قرار میدم.
یکی از نکاتی که متوجه شدم اینه که پرتاب باد دو دریچه سمت راننده کمتر از دریچههای سمت شاگرده.
به نظر میاد که از مدل ۴۰۳ به بعد، خیلی از مالکان با مشکل زوزه گیربکس مواجه شدن، البته شدت و نوع صدا در هر خودرو متفاوته.
در خودروی من، زمانی که پا رو از روی پدال گاز برمیدارم و سرعت بین ۸۰ تا ۶۰ کیلومتر هست، بیشترین میزان این صدا شنیده میشه.
یکی از دوستانم این مشکل رو شدیدتر داشت و حتی گیربکسش توسط نمایندگی تعویض شد، ولی متأسفانه تغییری ایجاد نشد.
جالب اینجاست که همین گیربکس روی دنا هم نصب میشه، اما چنین صدایی در دنا گزارش نشده. به همین دلیل فکر میکنم مشکل مستقیماً از خود گیربکس نباشه و شاید در آینده فراخوانی برای بررسی و رفع آن منتشر شود.
تا الان سه سفر طولانی با این خودرو داشتم:
از نظر نرمی، خودرو رضایتبخشه، اما در دستاندازها، بهویژه وقتی ماشین پر و سنگین باشه، کمی کوبش احساس میشه.
شنیدم که با استفاده از لاستیک خارجی با فاق ۵۵ این مشکل تا حد زیادی برطرف میشه.
ویژگیهایی که به نظرم در تارا V4 برجسته هست:
امیدوارم این نظر بتونه برای افرادی که قصد خرید این خودرو رو دارن، مفید واقع بشه.
طبق تجربه مالکین کدوم برند لاستیک روی تارا بهتر جواب میده؟
به قول دوستمون اگه شده از نون شبت بزن ولی لاستیک خوب زیر ماشینت بنداز.
داداش یه نکته ای توجه من رو تو کولر این ماشین ها جلب کرد و اون هم این هستش که موقعی که رو حالت گردش هوای داخل هست بهتر کار می کنه یعنی هوا از بیرون نیاد تو بهتر کار می کنه.
باید گردش هوای داخل رو فعال کنید قدرتش بیشتر میشه.
من شاهین اتومات دارم هر وقت دریچه های هوا رو باز میزارم قدرت پرتاب باد خیلی کم میشه وقتی میبندمش طوفان میاد داخل.
سلام دوستان من میخوام تارا دنده ای بگیرم و خوزستان زندگی میکنم، هوا اینجا خیلی گرمه
دوستانی که خوزستان زندگی میکنن آیا از کولر راضی هستن؟
سلام دوستان لطفا بگین راهکاری برای مشکل کولر پیدا کردین؟ آیا مشکل کولر تارا حل شده؟
روی شیشه نوشابه کوچیک و بزرگ و دلستر و ... به راحتی بسته میشه
در کل خیلی به درد بخوره و قیمت خاصی هم نداره.
مشکل پرتاب باد کولر تارا از تمام دریچه ها هستش
من بخاطر این مشکل خیلی نمایندگی رفتم و دریچه رو عوض کردم ولی مشکل حل نشده.
تورو خدا کسی راهکاری داره بگه کولر ماشین تارا رو چیکار کنم پرتاب باد نداره خنک هم نمیکنه!!!
سلام، من مدتی تارا دستی داشتم و الان هم تارا اتوماتیک دارم.
یکی از مشکلاتی که در این خودرو دیده میشه، کاهش قدرت پرتاب باد کولر تارا هست که معمولاً به دلیل گرفتگی فیلتر هوای کولر داخل کابین اتفاق میفته.
این فیلتر پارچهای زیر داشبورد نصب شده و به مرور زمان به دلیل رطوبت ناشی از کار کولر، مرطوب و مسدود میشه و بسیاری از وجود چنین فیلتری خبر ندارند.
در مورد سرمایش کولر هم باید بدونید که تارا دو دکمه AC و AC MAX داره
در روزهای بسیار گرم، بهتره ابتدا حالت AC MAX رو فعال کنید تا هوا سریعتر خنک بشه و بعد از چند دقیقه، میتونید شدت پرتاب باد رو کاهش بدید.
احتمالاً این طراحی برای صرفهجویی در مصرف سوخت در نظر گرفته شده.
من از اولین سریهای تارا موجود در بازار استفاده کردم و حالا هم مدل اتوماتیک سال ۱۴۰۴ رو دارم.
هر دو نسخه از نظر بدنه، ترمز و کولر عملکرد مشابهی داشتن، البته در مدل اتوماتیک احساس میکنم بین نسخههای V2 و V4 کمی تفاوت کیفی وجود داره.
حتی خودروهای خارجی با موتور زیر ۲۰۰۰ سیسی هم در شرایط مشابه شتاب فوقالعادهای ندارند.
با این حال، اگر دنده رو روی حالت اسپرت بگذارید، این ضعف تا حد زیادی برطرف میشه و در صورت نیاز، میتونید با استفاده از حالت تعویض دنده دستی، کنترل بهتری روی عملکرد خودرو داشته باشید.
راه حل برای ضعیف بودن و مشکل کولر تارا.
اول ماشینو خاموش کن، بعد برق پشت آمپر، حالا دکمهی کاهش فن رو با دکمهی A/C چند ثانیه با هم نگه دار.
با این کار سیستم تهویه ریست میشه و ممکنه عملکردش بهتر بشه.
مورد دوم تست گاز کولر در صورت نیاز شارژ یا تعویض با برند با کیفیت تر.
برای اینکه باد کولر خوب تو ماشین بپیچه، فیلتر کابین رو به موقع عوض کن.
برداشتنش هم یه گزینهست، حالت گردش هوای داخل هم روشن کن.
من چیزی نمیگم تست چراغ قوه رو گذاشتم خودت ببین
به حدی قوی هستش که بالای 1000 متر رو به راحتی میزنه
باتری 19200 میلی آمپره، یعنی اندازه یه پاور بانک
حتی میشه باهاش گوشیتون هم شارژ کنین!!!
دنبال قوی تر از این نباش با این قیمت تو خریدش شک نکن.
برای من فقط پرتاب بادش کمه که با گذاشتن روی سه یا نهایت چهار خونه حل میشه
و اینکه حالت ایستاده پرتاب باد کولر کم میشه به طوریکه به عقبی ها نمیرسه
اگر بعد از پنج دقیقه یا حداکثر ده دقیقه جوری خنک نمیشه که دستتو بگیری جلوی دریچه و چنگی به دلت نزنه مشکل داره
ولی اگه از پرتاب باد کولر هست همه این مشکل رو دارن
اگر شهر های جنوبی باشی که دیگه تابستون سختی در پیش داری 😐😂
من دریچه های کنار رو میبندم
دریچه های وسط رو هم میذارم سمت هم (منظورم اینه دریچه وسط سمت چپ بادش بره سمت راست و اونور برعکس دریچه وسط سمت راست بادش بیاد سمت چپ)
که این دو باد به همدیگه برخورد کنن و باد مستقیم با قدرت بیشتری بره عقب...
من گرمم شد هم دریچه کنار رو سمت خودم میزنم… همون برام کافیه.
سلام اول ریست کنید سیستم تهویه رو
واسه پرتاب باد میتونید
فیلتر کابین تعویض یا کلا حذف کنید
واسه سرمايش کم هم میتونید گاز کولر چک کنید و اگه نیاز بود شارژ گاز انجام بدید.
آقا من با خودروی لیفان 620 همین مشکلو دارم ، پیش چند تا تعمیرکار بردم گفتن این ماشین ها و کلا ماشین های جدید چیزی به عنوان کولر ندارن ، بهش میگن تهویه مطبوع که به مرور هوای کابین رو خنک می کنه . نمیدونم این حرف چقدر درسته اما اگر درست باشه احتمالا درباره ماشین شما هم صدق کنه.
اصلا گاز کولر چه ربطی داره به پرتاپ باد مشکل از دور کم فن هستش فن داخل رو عوض کن فن قوی تر بنداز.
من بردم باطریساز فیش برق مثبت منفیشو جابجا کرد کاملا مشکلم حل شد، بدون هیچ هزینه.
اگر بازم دلت خواست یه آفتومات سر راهش میذارن هم ایمن تر هم بهتر میشه بنده خدا پول نگرفت چیزی که توضیح داد برای اجرت نگرفتنش این بود.
گفت کاری نکردم فقط جای فیش هارو مثل پراید های قدیمی جابجا کنیم درست میشن و همینکارو کرد.