search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
تارا بهتره یا دنا | مقایسه تارا با دنا + تجربه کاربران

تارا بهتره یا دنا | مقایسه تارا با دنا + تجربه کاربران

سلام دوستان کسی که اطلاع داره میدونه خرید تارا دنده ای بهتره یا دنا پلاس 6 دنده با موتور ef7p
اگه کسی پشت هردوتا نشسته لطفا یه مقایسه کنه
ممنون.

online user 594 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
دنا پلاس 6 دنده ef7p گروه حل مشکلات و تبادل تجربیات کاربران در مورد دنا پلاس 6 دنده ef7p ورود به گروه next
عکس امیر
amir.vvt امیر
2 هفته پیش

بررسی دنا و تارا

سلام عرض می‌کنم به همه دوستان گرامی
نه دنا دارم و نه تارا که بخوام با تعصب نظر بدم
اما خوشبختانه توی شرکتی مشغولم که دو تا دنا و دو تا تارا برای ماموریت‌های بین‌شهری در اختیار داریم
تجربه‌ای نزدیک به ۵۰ هزار کیلومتر رانندگی با هر دو خودرو دارم که در اختیارتون می‌ذارم
البته لازم می‌دونم بگم که رشته دانشگاهی من مهندسی مکانیک بوده
شرکتی که توش کار می‌کنم قطعات ماشین‌آلات سنگین تولید می‌کنه و به خاطر خدمات پس از فروش زیاد در جاده‌ام
در مجموع برداشت من این بوده
تارا بیشتر به خاطر جادار بودنش شناخته میشه و الان تقریباً همه آپشن‌هایش مثل سنسور نور و باران روی دنا پلاس هم اضافه شده
ولی یک ضعف جدی داره که حتی دوستانمون در ایران‌خودرو هم بهش اذعان دارن
اون هم فاصله خیلی کم کاور کیلومتر یا همون قسمت بالای داشبورد از ناحیه کیلومتر با ارتفاع سقف هستش
چیزی که تو پژو ۳۰۱ وجود نداره و باعث میشه دید مستقیم راننده حدود ۳۰ درصد کمتر بشه
دنا خودروی سنگینیه و موتور پر استهلاکی داره، ولی مزیت بزرگش توربوشارژره که تاثیرش کاملاً محسوسه
به نظر من دنا برای سفرهای جاده‌ای مناسب‌تره ولی تارا انتخاب بهتری برای رانندگی داخل شهره
من و بیشتر همکارام که تجربه رانندگی داشتیم برای سفر دنا رو ترجیح میدیم و معمولاً اکثر همکارا دنا رو درخواست می‌کنن
موفق باشید، یا علی.

0 dislike icon
عکس امان الله
aman امان الله
2 هفته پیش

مقایسه دنا و تارا

از نظر من دنا جز در چند مورد جزئی تفاوت خاصی با سمند نداره
اینجا بیشتر به خاطر موتور توربوش که یک تا دو ثانیه شتاب بهتری نسبت به سمند داره، دنا رو ترجیح میدن
در عوض توربو شارژ مشکلات خودش رو داره و مصرفش هم خیلی بیشتره
ماشین که فقط به شتاب نیستش، اونم اختلافی در حد یکی دو ثانیه
شاسی و پلتفرم دنا بر اساس پژو ۴۰۵ قدیمیه ولی تارا روی پلتفرم به‌روزتر پژو ۳۰۱ ساخته شده
داشبورد دنا پرایدی با کیفیت خیلی پایین هستش ولی دنا بروزتر و با کیفیتتره
دنا هنوز با کلید روشن میشه اما تارا مجهز به کیلس استارته
تارا مجهز به سیستم کنترل پایداریه، چیزی که توی دنا وجود نداره
کابین تارا چه جلو چه عقب خیلی جادارتر از دنا هستش، در حالی که دنا حتی از سمند هم کوچیک‌تره
موتور TU5 هم مصرف کمتری داره و هم استهلاک پایین‌تری نسبت به دنا
امکانات و آپشن‌های تارا نسبت به دنا خیلی متنوع‌تر و کامل‌تره.

  • باز شدن لمسی قفل مرکزی روی دستگیره های دربهای جلو
  • سیستم کنترل پایداری
  • سنسور نور و باران اتوماتیک
  • کیلس استارت
  • فرمون دی کات
  • جلو پنجره سه بعدی
  • اینه های جانبی بزرگتر و شکیلتر
  • صندلیهای چرم کار شده و راحت تر

و خیلی آپشن‌های دیگه که باعث برتری تارا شده.

1 dislike icon
عکس بابک دهقان
babakde بابک دهقان
2 هفته پیش

مقایسه تارا با دنا

مقایسه تارا با دنا چندان درست نیست، چون تارا بیشتر باید با ماشین‌هایی مثل شاهین یا جک j4 مقایسه بشه
شاسی و پلتفرم دنا قدیمیه و از نظر ظاهر هم انقدر تکراری شده که دیگه جذابیتی نداره
اتاق دنا تقریباً هم‌اندازه ۲۰۶ و راناست، فقط حدود ده سانت شاید بزرگتر باشه
از لحاظ نرمی و کیفیت سواری اصلاً قابل مقایسه با تارا نیست
صندوق تارا اندازه ماشین‌هایی مثل کمری، ماکسیما یا اپیروسه؛ ۶۵۰ لیتر فضا که موقع سفر خیلی به چشم میاد
من خودم الان ۴۰۵ دارم ولی با دنا، پارس، سورن و خیلی از ماشینای داخلی و حتی بعضی چینی‌ها تا محدوده یک و نیم میلیارد رانندگی کردم
اما تارا واقعاً ماشینیه که از خریدش پشیمون نمیشید
سواری نرم و راحت، هندلینگ عالی، کابین جادار و ساکت با آپشن‌های منطقی و کافی.

1 dislike icon
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس آرتین
artin4 آرتین
2 هفته پیش

دنا بهتره یا تارا

حدود 6 ساله که دنا معمولی مدل 95 دارم
خوشبختانه تا الان خرج و استهلاک غیرعادی نداشته
بعد از حدود 156 هزار کیلومتر تازه دیسک و صفحه فابریک رو تعویض کردم
حدود یک سال و نیم قبل هم واتر پمپ رو عوض کردم که دلیلش رانندگی در آب به مدت زیاد بود
در کل ماشین کم‌دردسری بوده، با اینکه خودم زیاد اهل رعایت کردن در رانندگی نیستم اما سرویس‌هاش رو هر 5000 تا منظم انجام دادم
بیشتر مراجعه‌ام به تعمیرگاه بابت جلوبندی بوده که خب بی‌کیفیت بودن آسفالت‌ها بی‌تاثیر نبوده
به نظر من مزیت تارا نسبت به دنا فضای بیشتر کابین و وجود سیستم پایداریه
البته با اینکه توی جاده تند میرم، مخصوصا توی پیچ‌ها، تا الان نشده که ماشین سر بخوره یا کم بیاره
قبل از خرید دنا، پژو، سمند، پارس و زانتیا داشتم و در مقایسه از دنا راضی‌ترم
به عقیده من اگه سرویس‌های دوره‌ای رعایت بشه و مراقب چاله‌چوله‌های خیابون باشید، ماشین خوبی محسوب میشه
این رو هم اضافه کنم که چند بار پشت تارا پنج و شش دنده توی شهر نشستم و تجربه‌اش برام جالب بود
رانندگی شهریش بد نبود، فقط وقتی یکی دوتا میدان رو سریع پیچیدم دیدم که کنترل پایداری خیلی زود و در سرعت کم وارد عمل میشه
امیدوارم تجربه‌ام به کار دوستان بیاد.

0 dislike icon
عکس علی
haj.ali علی
2 هفته پیش

تارا بهتره یا دنا

بین تارا v1 و دنا پلاس 6 دنده من دنارو پیشنهاد میدم 
اما در اتومات تارا می‌تونه کم دردسر تر باشه
بازم سلیقه هست بعضی ها طراحی دنا رو می‌پسندند و بعضی ها تارا رو
دنا داخل اتاق جای زیادی نداره، اول ببین جای نشستن مناسبت هست یا نه
اگه اوکی بودی برو دنبال مقایسه با تارا
اگر اهل شهرهای جنوبی هستی مثل خوزستان و بوشهر و بندر و ...
سعی کن سمت تارا نری کولر قوی نداره، اما کولر دنا خیلی قویه
رو پر قو هم بشینی و امکانات داشته باشین اما گرم باشه و خنک نکنه کابین رو بدرد نمیخوره
در کل هر کدام دردسرهای خودشونو دارن و کلا شانسی هستن.

0 dislike icon
عکس آیماه
aimah آیماه
1 ماه پیش

تارا v1 پلاس دنده ای یا دنا پلاس دنده ای

سلام دوستان تارا v1 پلاس دنده ای صفر بگیرم بهتره یا دنا پلاس دنده ای، هیچکدام رو تا حالا نداشتم
معایبشون چیه هر کدام؟

6 dislike icon
منفی 18 درجه وسط کویر

دوستم خریده بود و امتحانشو پس داده بود
من با اطمینان کامل از کاراییش خریدم
3 تا کابل داره که به فندکی و باتری و برق شهری وصل میشه
با پنل خورشیدی هم کار میکنه
تو هم رده های خودش فوق العاده خوش قیمته
راحت توی صندوق عقب جا میشه، تو یک کلام عالی هستش.

مشاهده قیمت و مشخصات shop
مشاهده قیمت و مشخصات shop
× بعدی قبلی