search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
×

دنا پلاس 6 دنده ef7p | نظرات کاربران + بررسی مشکلات و معایب

گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات دنا پلاس 6 دنده ef7p با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.

about page

online user 665 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
ذخیره انجمن روی موبایل save icon
عکس مجید
majidtvk مجید
9 ماه پیش

دنا پلاس ef7p ارزش خرید دارد؟

بله من یه ماهه دنا پلاس ef7p گرفتم واقعا ماشین خوبیه.

  • رینگش ۱۵ با لاستیک ۱۸۵
  • سانروف نداره
  • مصرف سوختش خیلی کمه
  • صداش هم خیلی آرومه.

آپشن های جدید دنا پلاس ef7p

یه سری آپشن جدید هم داره، مثل:

  • سنسور نور و بارون
  • کنترل سربالایی
  • کنترل کشش
  • ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ
  • صندلی‌های جلو که هشت حالته برقیه و خیلی راحتن
  • دنده‌ش شش سرعته‌ست

شتاب و قدرتش هم به نظرم از EF7 معمولی بهتره.

خلاصه خیلی ازش راضیم!

کنترل سربالایی دنا پلاس ef7p

کنترل سربالایی هم خیلی به درد می‌خوره، مثلاً توی ترافیک توی شیب نیاز نیست هی پات رو بذاری رو ترمز.
خودش ماشینو چند ثانیه نگه می‌داره تا دنده رو عوض کنی و گاز بدی، بعد ترمز آزاد می‌کنه.

دنا توربو نخرید

کلاً به نظرم بهترین مدل دنا همین EF7P هست.
اگه دنا توربو می‌خوای بگیری، بهت پیشنهاد می‌کنم نگیری چون بنزین ایران به درد توربو نمی‌خوره و ممکنه پشیمون بشی.

دنا پلاس ef7p موتور جوش میاره؟

نه این موتور رو توی اهواز دمای پنجاه درجه هر بلایی سرش اوردم دمای اب بالا نرفت.

  • ولی موتور قبلی جوش کرد و موتور تعطیل شد

کلاچ دنا پلاس ef7p نرمه یا سفت؟ 

نه سفت نیست کلاچش نرمه.

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس مهدی
mahdi00000008 مهدی
3 روز پیش

ترمز دنا پلاس

واقعا ترمز آشغالی داره
من با سرعت ۴۰ تا زدم رو ترمز چوب کرد بدون کوچکترین خط ترمز و کاهش سرعتی از پشت زدم به ماشین جلویی
در حالیکه فاصله طولی هم رعایت کرده بودم
به فکر فروشش هستم، ماشین صفر.

5 dislike icon
ذخیره copy
عکس امیر مهدی
amir133333 امیر مهدی
1 هفته پیش

سلام دوستان من دنا پلاس efp رو الان دارم ازش خیلی راضی ام بعد 20 هزار کارکردم
قبل از این مدل دنا پلاس ef7 داشتم
مدل efp از ef7 خیلی بهتره
هم شتابش بیشتره هم مصرف سوختش کم تره.

1 dislike icon
ذخیره copy
بپوشی دیگه از توش بیرون نمیای

چون نرم و لطیفه میتونی همیشه توش زندگی کنی😂
بهترین هدیه اول برای خودت بعد برای کسی که دوستش داری
من برای دخترم خریدم بیشتر از حد انتظارم ذوق کرد
هنوز قانع نشدی پتو کوسه ای بخری؟ ویدیو رو ببین😂🤣

مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس اسد
asad اسد
1 ماه پیش

دنا پلاس‌ ۶ سرعته دستی

دنا پلاس‌ ۶ سرعته دستی چطور خودرویی‌ هست‌…
برای خرید ام وی ام ۵۳۰ بهتر است یا دنا ۶ سرعته‌ دستی؟

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس رضا
reza2222 رضا
9 ماه پیش

دنا در مسافرت: قدرت در سربالایی

تجربه‌ام از مسافرت با دنا رو با شما به اشتراک میذارم.
برخلاف بعضی ها که میگن ef7 تو سربالایی راه نمیره یه دروغ خیلی بزرگ دارن میگن.
من توی سربالایی پشت ماشین توقف کردم و بعد با همون دنده ۵ راحت رفتم بالا.
فقط یه بار توقف طولانی داشتم که مجبور شدم دنده ۴ رو بزنم.

  • اصلاً نیازی به دنده معکوس زیاد نیست.

اینایی که می‌گن دنا باید همیشه دنده معکوس بخوره، یا اصلاً دنا سوار نشدن یا قصد خراب کردنش رو دارن.
توی ازادراه قم تهران با یه بنز c200 کل افتادم به یه نقطه تبدیل شد، راحت 230 240 تا رو پر میکنه اگر تخته کنی.
یکی از سربالایی های مسیر یه بنز cls500 میخواست سبقت بگیره اونم زدم داغون کردم نذاشتم رد بشه.
طرف میخواست خود کشی کنه که با 8 سیلندر نتونست دنا رو بزنه.
یکی از اقوام سنتیتال داره ماشین منو دید گفت میخوام بفروشم دنا بخرم.
به نظرم دلیل اینکه فروش خودروهای وارداتی نصف شده دلیل اصلیش دنا هست.

  • چون با دنا هیچ کسی دیگر سراغ خودرو وارداتی نمیرود.
177 dislike icon
ذخیره copy
عکس حمید
hamidrasht حمید
9 ماه پیش

معایب دنا نخرید مفت نمی ارزه

باید بگم که ماشین دنا اصلاً به درد نمی‌خوره و در کل ماشین مفت نمی ارزه.

  1. صدای داشبورد وقتی سرعت کم هست یا از دست‌انداز رد می‌شی، خیلی اذیت‌کننده‌س.
  2. صدایی از زیر پای شاگرد میاد که واقعا اعصاب خرد کنه.
  3. ماشین خیلی سنگینه و مخصوصاً وقتی تو سربالایی‌ها می‌ایستی و بعد می‌خواهی حرکت کنی، واقعاً کلافه‌کننده‌ست.
  4. موس قفلی آینه‌های بغل به درد نمی‌خوره. هنوز نتونستم بفهمم چطور باید آینه‌ها رو قفل کنم موقع پارک.
  5. فرمانش وقتی تا آخر می‌چسبونیم، مثل ماشین‌های ارزون صدا می‌ده و می‌پره.
  6. دوربین عقب نداره، که باید حتماً روش می‌ذاشتن.
  7. وقتی از ماشین پیاده می‌شی و دو بار قفل رو می‌زنی، آینه‌ها خیلی دیر جمع می‌شن و چراغ‌ها سریع خاموش نمی‌شن، باید خودت دستی خاموشش کنی.
  8. داشبوردش جنس خوبی نداره و ضعیفه.
  9. درها هم به سختی بسته می‌شن، باید فشار زیادی بیاری تا در رو ببندی.
  10. اهرم پلاستیکی برای باز کردن کاپوت هم خیلی بی‌کیفیته.
128 dislike icon
ذخیره copy
عکس امیر مهدی
amirnasiri13861386 امیر مهدی
6 ماه پیش

علت کم کردن روغن دنا

سلام ببخشید این کم کردن روغن تو محصولات ایران خودرو جریانش چیه که تارا و اغلب دنا ها با موتور جدید این مشکل رو دارن
من دنا توربو مدل ۱۴۰۲ داشتم ماشین خیلی خوبی بود فروختمش چون پول نیاز داشتم
الان میخوام دنا با موتور جدید بخرم اما مشکل کم کردن روغن دارن همشون
ایا دوستانی که این ماشین رو دارن با این مشکل مواجه شدن و اگر مواجه شدن ایا نمایندگی پاسخگو بوده و رفع کرده؟

62 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس جواد
javadnn جواد
10 ماه پیش

من دنا ef7p دارم نظرمو میگم از دنا بورسی خیلی بهتره همون فرمونش دنا بورسی رو میخره.

مزایای خرید دنا ef7p 

  • رینگ صلیبی هست
  • فرمان برقی
  • موتور نرم و بیصدا
  • شتاب خوب
  • چارچرخ دیسک
  • سنسور نور و باران و باد لاستیک ها
  • گیربکس 6 دنده
  • موتور Ef7p
  • عدم حساسیت به بنزین نسبت به توربو ها
  • مصرف صدی 7 و نیم تا 8 تو جاده 

معایب دنا ef7p 

از معایب دنا ef7p  هم بگم:

  • نداشتن سانروف
  • بعضیا رینگ 16 دوس دارن که این رینگ 15 هست
  • نداشتن شتاب توربو
    ولی درکل موتورش خیلی بهینه تر شده و بی صداس 

از تارا دستی و 207 و پارس و سورن بهتره آپشن های بهتری هم داره

10 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمدرضا
mrh60 محمدرضا
5 ماه پیش

دنا پلاس دستی 6 سرعته یا تارا دستی 6 سرعته

دنا پلاس دستی 6 سرعته و تارا دستی 6 سرعته کدوم بدون تعصب دوستان پبشنهاد 🙏🙏🙏؟؟؟

دنا پلاس دستی 6 سرعته 398 (68.5%) تارا دستی 6 سرعته 183 (31.5%) 7 dislike icon
ذخیره copy
عکس احمد
aln19 احمد
1 ماه پیش
comment image 0

روشن ماندن صفحه کیلومتر بعد از بستن سوییچ دنا

سلام دوستان ببخشید این عادیه که سوییچ رو در میارم صفحه کیلومتر روشنه؟

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس سامان
sm404 سامان
2 ماه پیش

مقایسه جک j4 و شاهین و دنا

سلام دوستان، لطفا در خصوص خرید بین جک j4 و شاهین اتومات معمولی و دنا پلاس راهنمایی کنید کدوم بهتره؟
ایا اینکه بحث لوازم یدکی جک جی 4 گیر نمیاد و گرونه و چند وقت باید ماشین بخوابه درسته؟
لطفا بدون تعصب نظر بدین.

3 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس Erfan
erfan387 Erfan
2 ماه پیش

افزایش دور موتور هنگام فشار دادن کلاچ

سلام دوستان، دنا ef7p حدود ۴۵۰۰ تا کارکرده، ماشین در حالت درجا وقتی کلاج را فشار میدم دور موتور تا عدد ۱ بالا می رود
فقط در حالت درجا موقع گرفتن کلاچ، دوستان میدونن علت از چی می تونه باشه؟

5 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمدرضا
mohamad11 محمدرضا
2 ماه پیش

تجربه رانندگی با دنا پلاس ۶ دنده

تجربه ۱۳ هزار رانندگی با دنا پلاس ۶ دنده دستی

  1. روی ۱۰ هزار تسمه تایم پاره شد که شانس اوردم
  2. دیسک و صفحه ضعیف روش هست
  3. ریل صندلی راننده خراب شده
  4. هر ۵ هزار تا نیم لیتر روغن کم میکنه
  5. شتابش معمولی
  6. ماشین سنگین هست
  7. صدای فن دور تند زیادی داره
  8. با کولر صدی ۱۱
  9. روغن موتور گران قیمت.
11 dislike icon
ذخیره copy
عکس شمس
dena شمس
3 ماه پیش

ارزش خرید دنا پلاس

سلام و عرض ادب، دنا پلاس مدل ۹۶ دارم، ۱۹۱ هزار کارکرد، قبلش هم سمند و پژو و پراید داشتم و نزدیکانم هم ال ۹۰ دارن، چینی داشتن و …
بعضی نظرات برام خیلی عجیب و غریبه، من برج ۴ اوج گرما از جنوب استان ایلام که گرمترین نقطه جهان هست تا اصفهان یکسره رانندگی کردم، که به اندازه چند تا کشور اروپایی رو طی کردم، و این به نظر من چیز کمی نیست
ماشینم ۸ سال کار کرده ، مصرفی ها رو سه هزار الی ۴ هزار یه بار کامل عوض می کنم، آب رادیات هم سه ماه یک بار 4 قطره نمیخاد و میدونم که حدود یک وجب پایین در رادیات باید پر بشه و عین ندید بدیدها تا آخر پر نمی کنم
هرگز تا بحال بجز یکبار نذاشتم چراغ بنزین روشن بشه و هرگز باک رو تا آخر پر نمی کنم که جا واسه ی انبساط بنزین باشه، هر سال هم شمع و وایرو عوض می کنم
و عین بت نمی ایستم که ماشینم کامل از کار بیفته بعد به زمین و زمان بد و بیراه بگم
ماشینم در حد ماشینای لوکس جهان نیست اما کارمو راه انداخته و روز اول هم عاشق طراحیش شدم، صندلی عقبش از پژو تنگ تر هست اما نه به اندازه ای که دوستان کم لطفی می کنند.
من خودم با قد ۱۷۵ پشت نشستم و اصلا هم اذیت نشدم، اما میدونم شاسی همون ۴۰۵ هست و در سرعت رعایت می کنم.
لطفا یه ذره انصاف داشته باشیم.

9 dislike icon
ذخیره copy
عکس arad
arad63 arad
3 ماه پیش

چرا کلاچ میگیرم ماشین خاموش میشه

سلام دوستان شش ماهه دنا پلاس ۶ دنده دستی ef+ گرفتم، چند وقت یکبار کلاچ میگیرم خاموش میکنه
تمام قطعات حتی ایسیو هم عوض کردم برطرف نشده کسی هست این مشکلو داشته؟

1 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس مانی
mani.face مانی
3 ماه پیش

دنا پلاس 6 دنده ef7p یا توربو اتومات آپشنال

من دو هفته هست ماشین دنا پلاس efp ۶ سرعته رو تحویل گرفتم
بشدت بین اینکه با دنا پلاس توربو اتومات آپشنال عوضش بکنم یا نه شک دارم و نمیتونم تصمیم درستی بگیرم.
میشه لطفا راهنمایی کنید؟
اختلاف قیمتش هم حدود ۲۰۰ میلیونه.

8 dislike icon
ذخیره copy
عکس امیرعلی
am8272 امیرعلی
3 ماه پیش

با یک میلیارد و دویست چه ماشینی بخرم؟

سلام دوستان با ۱ میلیارد و ۲۰۰ چه ماشینی بخرم؟ تارا V4 بگیرم؟
لطفا جایگزینش رو هم بگید، ممنونم.

10 dislike icon
ذخیره copy
عکس امین
amin7ie امین
3 ماه پیش

آلان یکم رو به ایران خودرو بدیم صندلی پلاستیکی میزارن

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس سعید
.essaeed سعید
3 ماه پیش

تارا v1 یا دنا پلاس

سلام دوستان من بین خرید تارا v1 و دنا پلاس گیر کردم
کسی میتونه کمکی کنه؟

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس علی
ali1352ali علی
3 ماه پیش

لاستیک مناسب دنا پلاس 6 دنده

سلام دوستان من قراره هفته دیگه دنا پلاس شش سرعته دستی از ایران خودرو بگیرم
نظرات دوستان را خواندم فقط میخواستم بدونم لاستیکی که رو ماشینه ایرانیه یا چینیه
و آیا کیفیتش خوبه یا نیاز به تعویض داره؟

7 dislike icon
ذخیره copy
عکس پژمان هزپی
pezhma.hazpy1975 پژمان هزپی
5 ماه پیش

معایب دنا پلاس

دنا موتورش خوب است اما تا زمانی که نیاز به تعمیر نداشته باشد
وای به موتوری که تعمیر اساسی بخواهد هر چند که لوازم و قطعاتش کمیاب و خیلی گران‌تر از سایر موتور های خانواده پژو و تیو فایو است و دستمزد مکانیکش زیادتر
اما دیگر همون موتور قبلی نمی شود زود به زود ایراد پیدا می کند، مثل این است که موتورش یکبار مصرف است
از ایرادات وارده مهم به دنا طول و عرض زیاد ولی با این حال فضای داخلی عقبش تنگ است و وزن خودرو سنگین است و بازار دست دومش ضعیف و افت قیمت زیادی با صفرش دارد...

42 dislike icon
ذخیره copy
عکس Mohammad
mamlok Mohammad
5 ماه پیش

مصرف سوخت دنا ef7p

سلام دوستان، یکی که تجربه دنا ef7p داره لطفا راهنمایی کنه
من یک هفته هست ماشین تحویل گرفتم مصرف سوخت بشدت بالاست، تقریبا صدی ۱۳ الی ۱۴
رفتم نمایندگی جواب درستی نمیدن میگن همه ماشینای ایرانی همینه!!

25 dislike icon
ذخیره copy
عکس حاج طریق
hajtarigh10 حاج طریق
5 ماه پیش

کم کردن روغن موتور دنا ef7p

سلام دوستان، ماشین صفر دنا Ef7p روغن خیلی شدید کم میکنه کسی تونسته مشکلش حل کنه؟

13 dislike icon
ذخیره copy
عکس حمید
mhf حمید
6 ماه پیش

بررسی مزایا و معایب دنا پلاس 6 دنده ef7p

نکته این ماشین موتور اون هست که واقعا قدرت و شتاب زیادی دارد من بهمن 403 تحویل گرفتم اول با دنده یک مشکل داشتم و چند روزی زمان برد تا جای دنده یک پیدا و روان شدم.

دو روز با دنده دو حرکت می کردم تا فهمیدم دنده یکش کجا هست اشتباه کنی میری دنده 3!!!!
شاید 5 بار روزهای اول چون دنده 3 بود خاموش کردم!

گیربکس و موتور هماهنگ و تعویض دنده روان است معکوس 6 به 5 هم حتی در سربالایی کشش خوبی به ماشین میده
گیربکس روان هست اگر جای دنده یک را حل کنی و دستت بیاد مثل آب هر دنده ای جا میره و اصلا مثل گیربکس قبلی نیست!
سنسور باران چرنده!
فرمان برقی عالیه و در خیابان و ترافیک بسیار نرم و کمک می کنه!
مصرف سوخت عالی و اصلا نگران اتمام بنزین نیستی و از تیوفایو هم کم صداتر و کم مصرف تر هست!
در گرمای 48 درجه عسلویه با بار و کولر روشن ماشین بالای 3000 کیلومتر کارکرد سرعت زیر 120 نبود و نه روغن کم میکنه نه داغ میشه آمپر آب نهایت خیلی بالا بیاد میرسه وسط که فقط یکبار آمد وسط.

دور زدن با این بدنه بزرگ سخته و اگر جا نداشته باشی یک دو فرمان میخوره!
عیب بدنه جلو ماشینه که شما بغل دیوار و ماشین که میری با ترس دور میزنی چون حدود لبه سپر سخت دستت میاد چون خیلی عضلانی ساخته شده و خطر مالیدن داری!
کاپوت ماشین طوری به وسط جمع شده که کار تشخیص اینکه کی ممکنه رد نشی را سخت میکنه!
شما در پژو 405 کاملا میدانی تا کجا مجال جلو رفتن و پیچیدن داری که به ماشینها نزنی ولی دنا پلاس باید یک عقب بری تا خیالت راحت باشه اینم تفاوت طراحی ایرانی و تفکر فرانسوی است که روی این ماشین تفاوت مهندسی بدنه را متوجه شدم!

کاش یکم از صندوق زده بودن و از فضای موتور و به اتاق اضاف میشد حیف این هیکل گنده که داخلش جا نیست
بخصوص جلو سخته و یک آدم بلند قد و هیکلی جاش نمیشه!

ماشین خوبیه آپشن هم خوبه فقط گفتم سنسور باران نه چون رفت و برگشت دوم میره دور تند و ول نمیکنه تا از اتومات خارجش کنی!
صدای موتور اصلا داخل نمیاد اگر دریچه تهویه باز نباشه!
من پراید داشتم و پژو تیوفایو و دنا تجربه سوم هست البته با پژو 405 معمولی هم رانندگی طولانی داشتم

با اینکه وزنش 200 کیلو از سمند بیشتر هست ولی نشده بخوام جایی شتاب بگیره و ناامیدم کنه انگار شما دنای معمولی را ریمپ کنی ولی این برتره چون هم سوپاپ دود و هم هوا خودکار کنترل میشن و برنامه کامپیوترش تغییر دادن و هم گیربکس تغییر دادن در دور موتور 1600 ماشین گشتاور را کامل داره

اگر دردسر توربوشارژر نمیخوای این موتور نزدیکترین به توربوشارژ هست بدون استهلاک توربو
در تیوفایو اگر بخوای کم نیاره باید دور موتورت نزدیک 3000 باشه ولی این روی 2000 راحت میکنه میبره
در کل موتور نقطه قوت این ماشینه انگار تفاوت تکنولوژی موتور پژو 405 با تیوفایو هست.

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس علی سلیمیان
ali_salim علی سلیمیان
6 ماه پیش

کم کردن روغن دنا پلاس

سلام دوستان من تقریبا حدود یک ماه است که دنا پلاس EF7P شش دنده دستی گرفتم.
بعد از حدود ۲۶۰۰ کیلومتر مسافت گیج روغن تقریبا به L رسیده آیا این مورد عادی هستش؟

23 dislike icon
ذخیره copy
عکس علی اصغر
alias علی اصغر
6 ماه پیش

مزایا و معایب دنا پلاس 6 دنده ef7p

سلام از معایب این ماشین شروع کنم بگم که کلا ماشین های ایران خودرو صفر تا 20000 تا مشکل دارند.

  • دمپر محور عقب, ایسیو.
  • ایرادات بی خود برقی.
  • تعویض پمپ بنزین.
  • خرابی مولتی مدیا
  • خرابی نمایشگر کولر.
  • صاف شدن لنت جلو روی 20 هزارتا.

خلاصه بگم ماشین ها صفر مشکل دارند و بعد از رفع اینها خداروشکر مشکلی وجود نداره.
و اما مزایا:

  • امکانات خوب موتور
  • گیربکس 6 دنده پر کشش و کم صدا و کم مصرف
4 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
realmm محمد
7 ماه پیش

511 فردا موتور یا دنا پلاس

سلام، من آخرای بهمن ۱۴۰۳ خودرو ۵۱۱ رو تحویل گرفتم.
قبلش دنا پلاس آپشنال داشتم و بعد از مدتی رانندگی با ۵۱۱ فردا موتور تجربه‌ای که تا الان از ۵۱۱ داشتم:

  • سواری نرم و راحت، بدون هیچ کوبشی
  • کابین کاملاً بی‌صدا، حتی توی جاده
  • شتاب فوق‌العاده قوی و عالی
  • طراحی داخلی و بیرونی جذاب و خوش‌ساخت
  • گیربکس هماهنگ با پدال گاز، بدون هیچ تاخیری
  • این ماشین زنجیر تایم داره، که خودش یه نقطه قوت بزرگ محسوب می‌شه و دردسرای تسمه تایم رو نداره.

در کل، از ماشین خیلی راضیم! نمی‌خوام بگم دنا پلاس بد بود، ولی ۵۱۱ از نظر کیفیت سواری یه سر و گردن بالاتره.
دنا پلاس بعد از ۲۰۰۰ کیلومتر، کل کابینش به صدا افتاده بود و پر از مشکلات برقی بود.
حتی توی همین ۲۰۰۰ کیلومتر، واشر توربوش رو سوزوند!

14 dislike icon
ذخیره copy
عکس 5800ali
ali5800 5800ali
8 ماه پیش

با سلام من الان ۶ ماه دنا پلاس EF7p دستی دارم، تا الان دیس و صفحه عوض کردم، روغن 0w20 شده.
تو کیلومتر ۲ هزار تا عوض کردم، هر روزم کیج روغن نگاه میکنم تو یه نقطه ثابت نشون نمیده.
رو دری ها و داشبورد به صدا افتاده، لنت عقب تو دنده عقب صدا میده، صدای باد زیاد میاد تو کابین.

15 dislike icon
ذخیره copy
عکس مهدی
mehdirst مهدی
9 ماه پیش

سرویس دوره ای دنا

سلام من می‌خوام برم سفر و سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر میفته وسط راه، می‌خواستم بدونم که هر نمایندگی تو هر شهری می‌تونم برم و سرویس رو انجام بدن؟!
یا حتما باید یه نمایندگی خاص باشه؟
همچنین، باید از قبل نوبت اینترنتی بگیرم یا نه؟

  1. پروسه‌ی سرویس حدوداً چقدر طول می‌کشه؟
  2. تو سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر چیارو خودم باید بگم که عوض کنن؟
    روغن موتور، روغن ترمز، روغن گیربکس، روغن هیدرولیک، همه اینا رو عوض کنم؟
    فیلتر روغن، سوخت و هوا رو هم عوض کنم یا نه؟

اگه کسی تجربه داره لطفاً جواب بده مرسی!

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
dashmamad محمد
9 ماه پیش

دنا ارزش خرید دارد؟

سلام رفقا، بعد از 10 هزار کیلومتر رانندگی با دنا، نظرمو مینویسم که اگه کسی قصد خرید داره یا کنجکاوه، یه دید کلی داشته باشه.
اول از همه، ظاهر عالی من که با رخش خیلی حال میکنم.
موتورش هم حرف نداره، پرقدرت و پرشتابه، البته شتاب اولیه یه کم می‌تونست بهتر باشه.
از نرمی و بی‌صداییش که نگم براتون، تو جاده و شهر واقعاً حس خوبی می‌ده.
جی‌پی‌اس کار راه‌اندازه، فقط بعضی جاها سرعت مجاز رو اشتباه نشون می‌ده، اما خب می‌شه باهاش کنار اومد.
کروز کنترلشم عالیه، ولی حیف که تو سرازیری نمی‌تونه سرعت رو کامل نگه داره.
فضای داخل ماشین یه کم نسبت به ۴۰۵ کوچیک‌تره، مخصوصاً جلوی پا.
از نظر فنی، نه روغن کم کرده، نه آب.
یه نکته منفی لاستیکاشه که چینیه و وقتی ماشین رو درجا می‌چرخونی، یه لرزش حس می‌کنی.
مالتی‌مدیاش خوبه، فقط کاش خروجی تصویر هم داشت.
ترمزهاشم امتحان کردم تو بارون عالی جواب داد.
تو سربالایی هم موتورش کم نمیاره و فرمان‌پذیریش خوبه.
فضای صندوق عقبشم به‌نظرم کافیه.
صندلی برقی هم خیلی خوبه!
در کل، از رانندگی با دنا لذت می‌برم. ماشین خوبیه، حال می‌ده!

مصرف سوخت دنا

یه سفر تابستونی از مشهد به شمال داشتم، اونم تو شهریور که جاده‌ها شلوغ بود.
کولر همیشه روشن، ولی مصرف سوختش ۷.۸ بود که خیلی راضی‌کننده‌س.
الان حس می‌کنم مصرفش کمترم شده، مخصوصاً وقتی بنزین سوپر می‌زنم.

14 dislike icon
ذخیره copy
عکس الیاس
elyas.shak الیاس
10 ماه پیش

تفاوت‌ دنا پلاس ارتقا یافته با دنا پلاس معمولی

این دو خودرو در موارد زیر تفاوت دارند:

موتور

معمولی: EF7
ارتقا: EF7P

دنده

معمولی: 5 دنده
ارتقا: 6 دنده

مصرف سوخت ترکیبی

معمولی: 7.43
ارتقا: 6.99

ترمز

معمولی: عقب کاسه‌ای
ارتقا: عقب و جلو دیسکی، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)

فرمان

معمولی: هیدرولیکی
ارتقا: برقی، D-Cut

ایمنی

معمولی: -
ارتقا: سیستم نشانگر باد لاستیک (TPMS)

رینگ

معمولی: 15 اینچ فولادی
ارتقا: 15 اینچ آلومینیومی

سایر تجهیزات

معمولی:-
ارتقا: حسگر نور و باران، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)

5 dislike icon
ذخیره copy
عکس مرتضی
morteza.abi مرتضی
10 ماه پیش

دنا پلاس ef7p

دنا پلاس ef7p ماشین بسیار خوبیه.

  • تنفس طبیعی
  • موتور ۱۷۰۰
  • صدای موتور بسیار کم
  • شتاب عالی
  • چهار چرخ دیسک
  • رینگ هم صلیبی
  • فرمون هم برقی

هرکی داره چرخش براش بچرخه هرکی هم نداره انشاءالله بزودی بتونه بگیره یا بهتر از این گیرش بیاد

5 dislike icon
ذخیره copy
عکس alvador289
alvador289 alvador289
11 ماه پیش

من شخصا از رخ و شکل و شمایل دنا نسبت به تارا بیشتر خوشم میاد. به خصوص ترکیب صندوق عقب و چراغ عقب و اتصالشون با ستون عقب سقف. امیدوارم در طراحی های بعدی هم ایران خودر این زبان طراحی انتخاب کنه. مثل تویوتا پرادو. از این ماشینهای منحنی شکل دیگه چینی ها تو بازار پر کردن. ایکاش ایران خودرو یک سدان جدید میزد صرفا با طراحی جدید و با کیفیت ساخت و متریال بهتر. یک ماشین که توش کنترل قیمت و تنظیم بازار کمی کنار گذاشته باشه ولی کیفیت و طراحی قابل قبول کرده باشه.

8 dislike icon
ذخیره copy
در حال بارگیری نظرات بیشتر
بچرخ > نظرات کاربران > خودرو > دنا > دنا پلاس 6 دنده ef7p