search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
×

دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو ساده | نظرات کاربران + بررسی مشکلات و معایب

گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو ساده با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.

about page

online user 388 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
telegram icon

گروه تلگرام دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو ساده

برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید

ذخیره انجمن روی موبایل save icon
عکس مرضیه
marziyeh مرضیه
7 ماه پیش

کف دنا پلاس اتومات باکمترین دست اندازبه زمین ساییده میشه.لطفا اگخ تجربه مشابه دارید راهنمایی کنید.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس Erfan
erfan387 Erfan
1 هفته پیش

مشکل برقی خودرو دنا ef7p

سلام دوستان، دنا ef7p با کارکرد ۷۰۰۰ موقع حرکت به صورت ناگهانی همزمان چراغ چک، چراغ فرمان برقی، چراغ ایربگ روشن میشه و فرمان سنگین میشه و خودرو خوب گاز نمیخوره
وقتی سر باطری را برمی دارم دوباره ریست میشه و درست میشه
ولی بعد از چند روز دوباره همان مشکل اتفاق میفته چند بار نمایندگی بردم گفتن هیچ خطایی نداره
البته موقعی که خودرو ریست شده، لطفا راهنمایی کنید.

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس امیر
aoeho امیر
3 ماه پیش

دنا پلاس توربو اتومات نخرید

دنا ۹۷ و ۹۸ کیفیتش خوب بود ولی اگه ۴۰۳ و ۴۰۴ داشتی میدونی چقدر داغونه
یعنی آشغال ترین ماشینی که در حال حاضر تولید شده دنا پلاس توربو اتومات هستش
پارسال صفر خشک خریدم تا برسم خونه جوش آورد رله فن سوخته بود
زنگ زدم امداد خودرو اومد عوضش کرد دو ماه بعد دوباره سوخت
گیربکس موقع تعویض دنده تقه میزد نمایندگی می‌گفت همشون همینطوریه
به ۱۲ هزارتا نرسید پره های توربو خورد شد رفت سر پیستون
اتاق به سر و صدا افتاده بود تازه من عادت ندارم حتی تو جاده بیشتر از ۱۰۰ تا برم همه‌ی چاله و چوله ها و دست اندازا رو مواظبم
ولی این ماشین بدجوری حالمو بهم زد
در مورد تارا و شاهین نظری ندارم چون نداشتم اما الان دو ماهه ماشین ۵۱۱ دارم واقعا راضیم ازش
غیر از کوبش که بخاطر کوتاه بودن فاق لاستیکه ایراد دیگه ای نداره
درسته قطعاتش گرونه ولی به این سادگی خراب بشو نیست
باهاش مدارا کنی حالا حالاها روی تعمیرگاه رو نمی‌بینی.

5 dislike icon
ذخیره copy
فقط ببین چه قدرت نوری داره!

البته این یه چراغ قوه معمولی نیست

  • یه فندک المنتی داره
  • یه تیغ تیز برای برش زدن داره
  • دوتا پیچ گوشتی دو سو و چهارسو داره
  • در دلستر و نوشابه باز کن داره
  • یه سوت کمکی داره

یه چراغ قوه گردن کلفت که هم قیمت یه ساندویچه!

مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس Hsara
htav Hsara
3 ماه پیش

علت تاخیر دریچه گاز دنا

سلام من دنا اتومات دارم گاز میدم گاز میخوره ولی بعد ۳ ثانیه حرکت میکنه ایا این طبیعی هست یا نه؟

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس رضا
reza2222 رضا
9 ماه پیش

دنا در مسافرت: قدرت در سربالایی

تجربه‌ام از مسافرت با دنا رو با شما به اشتراک میذارم.
برخلاف بعضی ها که میگن ef7 تو سربالایی راه نمیره یه دروغ خیلی بزرگ دارن میگن.
من توی سربالایی پشت ماشین توقف کردم و بعد با همون دنده ۵ راحت رفتم بالا.
فقط یه بار توقف طولانی داشتم که مجبور شدم دنده ۴ رو بزنم.

  • اصلاً نیازی به دنده معکوس زیاد نیست.

اینایی که می‌گن دنا باید همیشه دنده معکوس بخوره، یا اصلاً دنا سوار نشدن یا قصد خراب کردنش رو دارن.
توی ازادراه قم تهران با یه بنز c200 کل افتادم به یه نقطه تبدیل شد، راحت 230 240 تا رو پر میکنه اگر تخته کنی.
یکی از سربالایی های مسیر یه بنز cls500 میخواست سبقت بگیره اونم زدم داغون کردم نذاشتم رد بشه.
طرف میخواست خود کشی کنه که با 8 سیلندر نتونست دنا رو بزنه.
یکی از اقوام سنتیتال داره ماشین منو دید گفت میخوام بفروشم دنا بخرم.
به نظرم دلیل اینکه فروش خودروهای وارداتی نصف شده دلیل اصلیش دنا هست.

  • چون با دنا هیچ کسی دیگر سراغ خودرو وارداتی نمیرود.
201 dislike icon
ذخیره copy
عکس حمید
hamidrasht حمید
9 ماه پیش

معایب دنا نخرید مفت نمی ارزه

باید بگم که ماشین دنا اصلاً به درد نمی‌خوره و در کل ماشین مفت نمی ارزه.

  1. صدای داشبورد وقتی سرعت کم هست یا از دست‌انداز رد می‌شی، خیلی اذیت‌کننده‌س.
  2. صدایی از زیر پای شاگرد میاد که واقعا اعصاب خرد کنه.
  3. ماشین خیلی سنگینه و مخصوصاً وقتی تو سربالایی‌ها می‌ایستی و بعد می‌خواهی حرکت کنی، واقعاً کلافه‌کننده‌ست.
  4. موس قفلی آینه‌های بغل به درد نمی‌خوره. هنوز نتونستم بفهمم چطور باید آینه‌ها رو قفل کنم موقع پارک.
  5. فرمانش وقتی تا آخر می‌چسبونیم، مثل ماشین‌های ارزون صدا می‌ده و می‌پره.
  6. دوربین عقب نداره، که باید حتماً روش می‌ذاشتن.
  7. وقتی از ماشین پیاده می‌شی و دو بار قفل رو می‌زنی، آینه‌ها خیلی دیر جمع می‌شن و چراغ‌ها سریع خاموش نمی‌شن، باید خودت دستی خاموشش کنی.
  8. داشبوردش جنس خوبی نداره و ضعیفه.
  9. درها هم به سختی بسته می‌شن، باید فشار زیادی بیاری تا در رو ببندی.
  10. اهرم پلاستیکی برای باز کردن کاپوت هم خیلی بی‌کیفیته.
146 dislike icon
ذخیره copy
عکس Mohammad
mamlok Mohammad
6 ماه پیش

مصرف سوخت دنا ef7p

سلام دوستان، یکی که تجربه دنا ef7p داره لطفا راهنمایی کنه
من یک هفته هست ماشین تحویل گرفتم مصرف سوخت بشدت بالاست، تقریبا صدی ۱۳ الی ۱۴
رفتم نمایندگی جواب درستی نمیدن میگن همه ماشینای ایرانی همینه!!

26 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس حامد
hamedo حامد
1 سال پیش

والا من پنجساله جی 4 دارم بی نهایت راضی ام. بی نهایت. بسیار نرم، بی صدا، خوش فرمون، کولر عالی، مصرف سوخت بی نهایت کم بین 7 و نیم تا 8. بسیاااار جادار و عالی برای سفر. تو سربالایی های شدید پارکینگ ها، بدون صدا و نرم بالا میاد ولی انجین ماشین تارا چنان صدای وحشتناکی میده تا بالا بیاد.
بدون تعصب میگم واقعا راضی هستم. هرچند به پای ماشین های کره ای و المانی و امریکایی نمیرسه، ولی هزار شرف داره به دله های ایرانی تنها ایراد این ماشین بنظرم نبوده سانروف هست البته با در نظر گرفتن قیمت این خودرو به جرات جنازه‌اش می‌ارزه به دنا و تارا و ۲۰۷.

21 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمدرضا
mrh60 محمدرضا
6 ماه پیش

دنا پلاس دستی 6 سرعته یا تارا دستی 6 سرعته

دنا پلاس دستی 6 سرعته و تارا دستی 6 سرعته کدوم بدون تعصب دوستان پبشنهاد 🙏🙏🙏؟؟؟

دنا پلاس دستی 6 سرعته 433 (68.84%) تارا دستی 6 سرعته 196 (31.16%) 7 dislike icon
ذخیره copy
عکس شمس
dena شمس
3 ماه پیش

ارزش خرید دنا پلاس

سلام و عرض ادب، دنا پلاس مدل ۹۶ دارم، ۱۹۱ هزار کارکرد، قبلش هم سمند و پژو و پراید داشتم و نزدیکانم هم ال ۹۰ دارن، چینی داشتن و …
بعضی نظرات برام خیلی عجیب و غریبه، من برج ۴ اوج گرما از جنوب استان ایلام که گرمترین نقطه جهان هست تا اصفهان یکسره رانندگی کردم، که به اندازه چند تا کشور اروپایی رو طی کردم، و این به نظر من چیز کمی نیست
ماشینم ۸ سال کار کرده ، مصرفی ها رو سه هزار الی ۴ هزار یه بار کامل عوض می کنم، آب رادیات هم سه ماه یک بار 4 قطره نمیخاد و میدونم که حدود یک وجب پایین در رادیات باید پر بشه و عین ندید بدیدها تا آخر پر نمی کنم
هرگز تا بحال بجز یکبار نذاشتم چراغ بنزین روشن بشه و هرگز باک رو تا آخر پر نمی کنم که جا واسه ی انبساط بنزین باشه، هر سال هم شمع و وایرو عوض می کنم
و عین بت نمی ایستم که ماشینم کامل از کار بیفته بعد به زمین و زمان بد و بیراه بگم
ماشینم در حد ماشینای لوکس جهان نیست اما کارمو راه انداخته و روز اول هم عاشق طراحیش شدم، صندلی عقبش از پژو تنگ تر هست اما نه به اندازه ای که دوستان کم لطفی می کنند.
من خودم با قد ۱۷۵ پشت نشستم و اصلا هم اذیت نشدم، اما میدونم شاسی همون ۴۰۵ هست و در سرعت رعایت می کنم.
لطفا یه ذره انصاف داشته باشیم.

11 dislike icon
ذخیره copy
عکس سعید
.essaeed سعید
4 ماه پیش

تارا v1 یا دنا پلاس

سلام دوستان من بین خرید تارا v1 و دنا پلاس گیر کردم
کسی میتونه کمکی کنه؟

5 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس حاج طریق
hajtarigh10 حاج طریق
6 ماه پیش

کم کردن روغن موتور دنا ef7p

سلام دوستان، ماشین صفر دنا Ef7p روغن خیلی شدید کم میکنه کسی تونسته مشکلش حل کنه؟

13 dislike icon
ذخیره copy
عکس علی سلیمیان
ali_salim علی سلیمیان
7 ماه پیش

کم کردن روغن دنا پلاس

سلام دوستان من تقریبا حدود یک ماه است که دنا پلاس EF7P شش دنده دستی گرفتم.
بعد از حدود ۲۶۰۰ کیلومتر مسافت گیج روغن تقریبا به L رسیده آیا این مورد عادی هستش؟

24 dislike icon
ذخیره copy
عکس مرضیه
marziyeh مرضیه
7 ماه پیش

کف سینی خودرودنااتومات،باکوچکترین دست اندازبه زمین میخوره لطفا اگه شماهم تجربه مشابه دارید راهنمایی کنید.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
realmm محمد
8 ماه پیش

511 فردا موتور یا دنا پلاس

سلام، من آخرای بهمن ۱۴۰۳ خودرو ۵۱۱ رو تحویل گرفتم.
قبلش دنا پلاس آپشنال داشتم و بعد از مدتی رانندگی با ۵۱۱ فردا موتور تجربه‌ای که تا الان از ۵۱۱ داشتم:

  • سواری نرم و راحت، بدون هیچ کوبشی
  • کابین کاملاً بی‌صدا، حتی توی جاده
  • شتاب فوق‌العاده قوی و عالی
  • طراحی داخلی و بیرونی جذاب و خوش‌ساخت
  • گیربکس هماهنگ با پدال گاز، بدون هیچ تاخیری
  • این ماشین زنجیر تایم داره، که خودش یه نقطه قوت بزرگ محسوب می‌شه و دردسرای تسمه تایم رو نداره.

در کل، از ماشین خیلی راضیم! نمی‌خوام بگم دنا پلاس بد بود، ولی ۵۱۱ از نظر کیفیت سواری یه سر و گردن بالاتره.
دنا پلاس بعد از ۲۰۰۰ کیلومتر، کل کابینش به صدا افتاده بود و پر از مشکلات برقی بود.
حتی توی همین ۲۰۰۰ کیلومتر، واشر توربوش رو سوزوند!

14 dislike icon
ذخیره copy
عکس مهدی
mehdirst مهدی
9 ماه پیش

سرویس دوره ای دنا

سلام من می‌خوام برم سفر و سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر میفته وسط راه، می‌خواستم بدونم که هر نمایندگی تو هر شهری می‌تونم برم و سرویس رو انجام بدن؟!
یا حتما باید یه نمایندگی خاص باشه؟
همچنین، باید از قبل نوبت اینترنتی بگیرم یا نه؟

  1. پروسه‌ی سرویس حدوداً چقدر طول می‌کشه؟
  2. تو سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر چیارو خودم باید بگم که عوض کنن؟
    روغن موتور، روغن ترمز، روغن گیربکس، روغن هیدرولیک، همه اینا رو عوض کنم؟
    فیلتر روغن، سوخت و هوا رو هم عوض کنم یا نه؟

اگه کسی تجربه داره لطفاً جواب بده مرسی!

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
dashmamad محمد
9 ماه پیش

دنا ارزش خرید دارد؟

سلام رفقا، بعد از 10 هزار کیلومتر رانندگی با دنا، نظرمو مینویسم که اگه کسی قصد خرید داره یا کنجکاوه، یه دید کلی داشته باشه.
اول از همه، ظاهر عالی من که با رخش خیلی حال میکنم.
موتورش هم حرف نداره، پرقدرت و پرشتابه، البته شتاب اولیه یه کم می‌تونست بهتر باشه.
از نرمی و بی‌صداییش که نگم براتون، تو جاده و شهر واقعاً حس خوبی می‌ده.
جی‌پی‌اس کار راه‌اندازه، فقط بعضی جاها سرعت مجاز رو اشتباه نشون می‌ده، اما خب می‌شه باهاش کنار اومد.
کروز کنترلشم عالیه، ولی حیف که تو سرازیری نمی‌تونه سرعت رو کامل نگه داره.
فضای داخل ماشین یه کم نسبت به ۴۰۵ کوچیک‌تره، مخصوصاً جلوی پا.
از نظر فنی، نه روغن کم کرده، نه آب.
یه نکته منفی لاستیکاشه که چینیه و وقتی ماشین رو درجا می‌چرخونی، یه لرزش حس می‌کنی.
مالتی‌مدیاش خوبه، فقط کاش خروجی تصویر هم داشت.
ترمزهاشم امتحان کردم تو بارون عالی جواب داد.
تو سربالایی هم موتورش کم نمیاره و فرمان‌پذیریش خوبه.
فضای صندوق عقبشم به‌نظرم کافیه.
صندلی برقی هم خیلی خوبه!
در کل، از رانندگی با دنا لذت می‌برم. ماشین خوبیه، حال می‌ده!

مصرف سوخت دنا

یه سفر تابستونی از مشهد به شمال داشتم، اونم تو شهریور که جاده‌ها شلوغ بود.
کولر همیشه روشن، ولی مصرف سوختش ۷.۸ بود که خیلی راضی‌کننده‌س.
الان حس می‌کنم مصرفش کمترم شده، مخصوصاً وقتی بنزین سوپر می‌زنم.

15 dislike icon
ذخیره copy
عکس potatoshooter7773
potatoshooter7773 potatoshooter7773
11 ماه پیش

سلام دناپلاس موتورef7 تنفس طبیعی 113 اسب بخار و 155 نیوتن گشتاور مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر.

خب دوستان این ماشین تنها مزیت هاش بنظرم آپشن هاش و طراحی بدون پشتوانه هست.

موتور این ماشین ef7 هستش و موتور ef7 یکم دردسر داره یکم زیادی نازک نارنجی هستش و تیونینگش خیلی ضعیف هستش ولی اگر داخل ایران نباشه ( کیفیت قطعات، بنزین، لوازم مصرفی) موتور بسیار خوبه و اینکه اینم بگم که این موتور جزوه 3 موتور برتر دوگانه سوز با گاز طبیعی در دنیا می باشد.

طراحی این ماشین خیلی زیباست ولی بخاطر اینکه ستون های abc یکم زیاد زاویه دارد فضای کابین یکم کوچیک شده.😐

پلتفرم این ماشین همون پلتفرم و شاسی 405 می باشد که خیلی قدیمی می‌باشد و دیگه دورش تموم شده.🤦🏻‍♂️

ایمنی این ماشین هم درحد همون سمنده و ارزش خرید دناپلاس موتورef7 از سمند کمتر هستش.

3 dislike icon
ذخیره copy
عکس ایران خودرو
ikco ایران خودرو
1 سال پیش

سلام خیلی راضی هستم از تارا تا الان دوازده هزار تا باهاش رفتم میانگین مصرف سوخت زیر 9 لیتر بوده و خرابی مهمی هم خدارو شکر نداشته ، بسیار راحت و جاداره ، بسیار خوب در جاده میره و در کل ارگونومی و هندلینگ بسیار خوبی داره و خیلی از این بابت نسبت به دنای توربو اتومات که دوسال داشتم راضی ترم. یکمی احساس میکنم کولرش میتونست بهتر باشه ولی اگه بخوام بین دنای توربو اتومات که داشتم و تارا اتوماتیک یکی رو انتخاب کنم صد در صد تارا اتومات رو انتخاب میکنم.

7 dislike icon
ذخیره copy
عکس حسین
حسین حسین
4 سال پیش

سلام طرح پیش فروش یک ساله ایران خودرو قیمت رانا پلاس رو گذاشته 72 میلیون در کل قیمتش چقدر هستش؟ بقیشو کی باید بدیم؟

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس صالح
صالح صالح
4 سال پیش

حالا من نظرمو میگم شما خودتون برین امتحان کنید رو صندلی بشینید اگه جا شدین و با کیفیت داشبرد کنار اومدین بخرین اگه بخوای صندلی رو بدی عقب تا خودت جا بشی دیگه صندلی عقب کسی جا نمیشه طراحی داشبرد هم که مزخرف و بی کیفیته آخه این چه طراحی هستش

0 dislike icon
ذخیره copy
در حال بارگیری نظرات بیشتر
بچرخ > نظرات کاربران > خودرو > دنا > دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو ساده