گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات پژو پارس LX با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید
سلام دوستان من پارسال یه پارس معمولی مدل ۸۹ کم کارکرد خریدم.
از لحاظ کشش و شتاب خیلی خوبه ولی بدنه یکم شل و آبکیه و کیسه هوا نداره.
به نظرتون بفروشم یه ساندرو استپ وی اتوماتیک بگیرم یا همین رو نگه دارم؟
به نظرتون پژو پارس من تا چند سال بدون عیب کار میکنه و خرج رو دستم نمیگذاره؟
سلام من ۶ ساله که پارس سال دارم و ۷۱ هزارتا باهاش روندم، گفتم تجربههامو بگم شاید به دردتون بخوره.
ظاهرش: تو رنج خودش بد نیست و آبرومنده، چراغای گربهای و کاپوت کشیدهاش یه ابهتی بهش داده.
فقط یه مشکلی داره که وقتی از شیشهشور استفاده میکنی، یه مقدار آب میریزه داخل.
فنی: موتور ماشین من ۱۸۰۰ سیسیه، تو هر سرعتی که پدال گازو فشار بدی، ماشین خوب کنده میشه و قدرتش بد نیست؛
یعنی نسبت به پولی که براش میدی راضیکنندهست.
ولی تو شهر خیلی پرمصرفه، مخصوصاً وقتی کولر روشنه، اما تو جاده مصرفش خوب و معقوله.
ترمز: ترمزا واقعاً خوبن، حتی وقتی هوا نمدار باشه ترمز کمکی هم فعال میشه، خیلی جاها هم ندیدم کسی از این قابلیت حرفی بزنه.
فرمان و کنترل: فرمانش عالیه، مخصوصاً سر پیچها که با سرعت هم بری، خوب به جاده میچسبه، دو حالتهست، تو شهر نرم و تو سرعت سفت میشه.
رو فرمون هم کلیدای ضبط، بلوتوث و جواب دادن تلفن داره که کارو راحت کرده، فرمونش بزرگ و تلسکوپیه که میتونی تنظیمش کنی.
تعادل: وقتی سرعتت از ۱۱۰ میره بالا، ماشین یه پله میشینه و همین باعث میشه تعادلش بهتر بشه.
آپشنها: کولر و بخاری اتومات داره که واسه این قیمت خیلی خوبه، سنسور دنده عقب و شیشهبرقی هم داره، ولی شیشهبالابرش یه کم کنده، شیشه سمت راننده هم اتوماته.
فضای داخل و داشبورد: صندوق عقبش بزرگ و با دریچهست.
شیشههاش UV و سبز شوندهست، داشبوردش قشنگه ولی زود به صدا میفته و رو مخه، اتاقش هم جادار و راحت.
ایمنی: کلاس ماشین من ۲۹ه و دزدگیر فابریک داره، اتولاک، مسترلاک و اتوفلاشر هم داره که وقتی تو سرعت بالا ترمز میکنی فلاشر میزنه و خودش خاموش میشه.
در کل، با این امکانات، ماشین خوبی محسوب میشه، ولی خب یه ماشین خانوادگیه، نه ماشین سرعت که بخوای با بنز مقایسهش کنی، تو رده خودش خیلی خوبه.
یه کوییک آر هم دارم، ولی راستش اصلاً قابل مقایسه با پارس نیست.
اگه با پارس برونی، کیفیت رانندگی کوییک به دلت نمیشینه. البته از نظر شتاب اولیه و مصرف، کوییک بهتره.
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
پژو پارس من یه ساله دارم خیلی عالیه تا حالا آخ نگفته هیچ خرجی براش نکردم باهاش تو جاده کیف میکنم 180 تا رو وقتی میره انگار هیچی نمیفهمی.
عقبش خیلی جاداره سیستم صوتی فابریکش عالیه معکوسش هم عالیه در کل ماشین خیلی توپیه 👍
من 4 ساله که پارس LX دارم، ماشين خوبيه و تا الان مشکل موتوري پيدا نکرده ولي مصرف سوختش بالاست.
در شهر صدي 10 ليتر مي سوزونه و خارج از شهر صدي 7.5 ليتر، يعني مصرف ترکيبي اون صدي 8.75 است.
به اعداد و ارقامي که روي برچسب جلوي ماشين و سايتها زده ميشه توجه نکنين، واقعيش همينه که خدمتتون نوشتم.
حتی یخ و میوه یخ زده و بستنی و خرما و … اصلا فرقی نمیکنه
یه عمر برات کار میکنه و واقعا هر روز به دردت میخوره.
ساخت برند خوش نام فورد آمریکا
بودنش نسبت به نبودنش مثل بودن و نبودن برق تو خونست
قابلیت پاشیدن کف هم داره
یه کف یکنواخت، روی تمام سطح خودرو ایجاد میکنه
فقط کافیه با یه دستمال نرم کف رو بمالید و بعد آب کشی کنید
به نسبت قیمت بی نظیره، در خریدش شک نکنید.
بررسی پژو پارس xu7p
سلام دوستان وقتتون بخیر
میخوام تجربه یک سفر ۳ روزه ۲۰۰۰ هزار کیلومتری رو خدمتتون عرض کنم
من یک پژو پارس xu7p با دریچه گاز برقی و ایسیو ACSE دارم از نیشابور حرکت کردم به سمت گرگان
مسیر رفت ۶۰۰ کیلومتر و از مسیر شاهرود ازادشهر رفتم توی این مسیر اکثرا منطقه خوش ییلاق سرپایینی بود و سرعت متوسطم بین ۱۱۰ تا بود که توی گرگان بنزین زدم توی مسیر ۶۰۰ کیلومتری ۳۳ لیتر بنزین خورد یعنی هر صد کیلومتر ۵.۵۰ لیتر سوزوندم
بعد از بنزین توی گرگان مسیر های متشکل از شهری جاده ای بود و یکسری قسمتا هم با سرعت ۵۰ الی ۶۰ توی جاده های شمال رانندگی میکردم و کولر روشن به صورت کامل
مسیر برگشت هم از جاده توسکستان با سربالایی های به شدت شدید برگشتم سمت نیشابور و کل مسیر شاهرود به نیشابور هم کولر روشن بودم توی گرگان و مازندران هم مداوم کولر ماشین روشن بود ۷۳۰ کیلومتر رو ۴۷ لیتر مصرف کرد که به عبارتی ۶.۴ مصرف کرده بودم
کولر روشن کفی بدون ایراد گردنه هم با اینکه دریچه برقی بود شیب های به شدت شدید هم توسکستان داره ماشین اومد بالا
امپر اب هم در طول مسیر بین ۷۸ درجه تا ۸۹ درجه بود
فقط یکی دوجا با شیب بالا و دمای ۳۲ درجه تا ۹۲ درجه امپر رسید برگشت
ماشین هم مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۵۵.۶۰۰ تا هستش
توی سربالایی ها به شدت شدید جاده توسکستان پشت یکسری ماشینا مجبور بودم ۱۰ کیلومتری رو یا دنده ۱ بیام بالا
ولی اکثریت مسیر با دنده ۲ و سرعت ۶۰ تا سربالایی ها به شدت شدید و پیچ ها ۱۸۰ درجه ای رو ماشین راحت بالا میومد
موقع معکوس کشیدن توی سربالایی ها به شدت شدید هرکس توسکستان برگشته میدونه چی میگم یک کپ ۱ ثانیه ای گاهی میزد ولی تا دور موتور ۵.۵ تا ۶ هزار گازش میدادم راحت میومد بالا
۳ سرنشین هم بودم با صندوق پر.
ذخیره