search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
×

اکستریم TXL | نظرات کاربران + بررسی مشکلات و معایب

گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات اکستریم TXL با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.

about page

online user 666 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
ذخیره انجمن روی موبایل save icon
عکس اکستریم
xtrim اکستریم
5 ماه پیش

گارانتی اکستریم txl

کی گارانتی اولیه ببریم؟ از ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتر یا 1 سال هر کدام زودتر برسد.
فقط لازمه چند نکته را که البته اکثرا میدانند عرض کنم:

  1. ترجیحا سرویس اولیه را تا ۶۰۰۰ کیلومتر طول ندهید
    همین حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ مناسبتر است
    از دلایلش میتوان به وجود ذرات ریز اضافه که به واسطه آببندی از اجزای موتور جدا شده و در روغن مخلوط میشوند، اشاره کرد
    پس این روغن هر چه زودتر بعد از آببندی عوض شود بهتر است.
  2. سرویس‌های دوره‌ای را هر ۱۰ هزار تا انجام ندهید، ۱۰ هزار برای شرایط ایده آل است
    یعنی شرایطی که با خودرو در مسافت‌های کوتاه رانندگی نمیکنید، در ترافیک رانندگی نمیکنید و هوای خیلی گرم یا سرد را تجربه نمیکنید
    حتی به صراحت در دفترچه فنی نوشته شده که اگر این شرایط را دارید دوره سرویس کوتاه شود
    مخصوصا موتورهای توربو که روغن برایشان بسیار بسیار مهم است، هر ۵۰۰۰ مناسب است.
  3. سرویس‌های دوره‌ای هر ۱۰ هزار رایگان است (تا تعدادی مشخص)
    و باید از ۹۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ مراجعه کنید (و به همین شکل از ۱۹۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ و ....)
    فارغ از اینکه سرویس میان دوره را روی چه کیلومتری انجام داده باشید
    وگرنه گارانتی ممکن است دچار مشکل شود.
0 dislike icon
ذخیره copy
عکس فریبرز
fariborz12 فریبرز
2 هفته پیش

روشن شدن خودکار سیستم صوتی اکستریم txl

سلام ماشین اکستریم txl وقتی در ماشین رو باز میکنم سیستم صوتی فعال میشه و شروع به خوندن آهنگ میکنه
چه جوری میشه قطعش کنم؟
لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه.

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس آروین
arvin.zia آروین
5 ماه پیش

بررسی اکستریم txl

قسمت شد مسافرتی تقریبا ۲۰۰۰ کیلومتری با اکستریم TXL داشته باشیم که مسیرهای آزادراهی و جاده کوهستانی با پیچ و شیب فراوان (برای مقایسه، چندین برابر جاده چالوس) و اندکی ترافیک وسط بازار شلوغ را شامل شد
سعی کردم تجربیات سواری و بعضی دغدغه‌ها را به طور خلاصه عنوان کنم.
اول از همه، جمع‌بندی را همین اول بگم که خودرو، واقعا راحت، پرشتاب، نرم، جادار بود و واقعا اذیت خاصی از خودرو ندیدم.
سعی کردم ایراد الکی نگیرم و مته به خش‌خاش نگذارم زیرا ایراد اذیت‌کننده‌ای ندیدم و گفتنشان تکرار مکررات خواهد بود
مثلا ایراد خاموش شدن تابلو خوان و ریست شدن تاخیر چراغ جلو و رایحه افشان بعد از چند روز
قطعا ایراد حساب شده و امیدواریم با آپدیت حل شود تا همه چیز ایده‌آل باشد
ولی از این بابت از لفظ اذیت نکردن استفاده کردم زیرا تنظیم مجدد این موارد در تنظیمات ۱۰ ثانیه هم وقت آدم را نمیگیرد.
یک نکته هم که این موارد نظر شخصی است و ممکن است مورد قبول همه نباشد، شرایط:

  • بنزین معمولی بدون اکتان
  • کولر تقریبا سه چهارم مسیر روشن
  • ۴ سرنشین
  • دمای هوا از ۱۰ درجه تا ۴۰ درجه
  • مد استاندارد
  • لاستیک بارز

قدرت موتور

در شرایطی که نیاز به سبقت داشتیم، شتاب ثانویه خودرو واقعا راضی کننده بود و به راحتی میشد از کامیون ها عبور کرد.
عملا تعداد سرنشین خودرو، سربالایی و سرپایینی تاثیر محسوسی در شتاب خودرو نداشت.

ضربه تعویض دنده

در شرایط سبقت که مثلا از ۸ به ۵ معکوس کشیده میشد و در کل مسیر تقه و ضربه خاصی مشاهده نشد.

ناک

در سربالایی‌های با شیب حدودا ۱۰ تا ۲۰-۲۵ درجه، با کولر روشن و ۴ سرنشین، بدون اکتان و بنزین معمولی و دما حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه و مد استاندارد، ناکی مشاهده نشد. (بنزین داخل شهر زده میشد)

تاخیر پدال گاز

تقریبا ۱ تا ۲ ثانیه در مود استاندارد تاخیر دارد که عملا به جز موقع معکوس کشیدن محسوس نبود و موقع سبقت گرفتن هم اذیت نمیکرد.

مد منوال

چندین بار سعی کردم از این مد استفاده کنم در سرازیری ولی واقعیت حداقل برای من انتخاب دنده صحیح از بین ۸ دنده، در جاده‌های پر پیچ سخت بود و بیشتر حواسم را پرت میکرد.
ترجیح دادم همان اتومات و با ترمز کنترل کنم
حالا به فرض دو سال یکبار میخواهیم لنت عوض کنیم، ۱.۵ سال یکبار عوض میکنیم
یک نکته هم متوجه شدم اینکه در سرازیری گیربکس مقداری تا دور موتور تقریبا ۳ هزار دنده را نگه میدارد
و بیشتر از آن وارد دنده بعدی میشود (به شرطی که در سرازیری گاز ندهید) (احتمالا برای کاهش فشار بر گیربکس).
در جاده کفی معمولا در دور موتور حوالی ۲ هزار یا کمتر تعویض دنده داریم
این مورد نشان دهنده این است که گیربکس شیب را میفهمد ولی دنده را تا نهایت ۳۰۰۰ سنگین نگه میدارد.

جاداری صندوق

فضای صندوق قابل قبول هست، البته اگر در فضای داخل و اطراف زاپاس زیر کفی صندوق هم وسایل بچینید که به علت زاپاس بزرگ، عملا وسایل زیادی را در این بخش میشود جا داد.

جاداری سرنشین

در یک کلام عالی، هم فضای سر، هم جای پا، مخصوصا صندلی‌های عقب.

نرمی تعلیق

در این مسافرت از جاده ساوه هم رد شدیم
همانطور که مستحضر هستید، چاله‌ها و ناهمواری‌های جاده ساوه، فقط اندکی از سطح ماه و مریخ کمتره 😬😅، مخصوصا سمت برگشت به تهران.
سیستم تعلیق واقعا نرم بود، اصلا خسته نمیکرد، با سرعت میانگین تقریبا ۱۲۰، حتی سرنشین‌ها از خواب بیدار نشدند!
کلا تلفیق نرمی تعلیق، فضای مناسب، دستیارهای راننده، دربرگیرندگی صندلیهای جلو و زاویه خوب صندلی عقب (+ پر کردن مناسب گودی کمر)، باعث شد خستگی رانندگی در طولانی مدت و مسیرهای طولانی واقعا کم باشد.

سرعت

به طور کلی زیاد سرعت داخل خودرو محسوس نیست، یعنی شما مثلا ۱۲۰ ۱۳۰ تا در حرکتید و حس ۸۰ کیلومتر را میدهد.

کولر

در گرمای ۴۰ درجه زیر آفتاب، قابل قبول بود، هنگام روشن بودن کمپرسور هم عملا تغییری در قدرت موتور مشهود نبود
در سربالایی‌های پر پیچ جاده‌ای هم کولر قطع نشد، یعنی عملا موتور احساس فشار نمیکرد که کولر را قطع کند.

دستیارها

به طور خلاصه، همه دقیق، بدون کوچکترین لگ.
در کل مسیر حتی یک ترمز خودکار اضطراری بی مورد را شاهد نبودم، حتی داخل مسیر شلوغ بازار. (هشدارها به موقع بود، یعنی به درستی تشخیص میداد)

نور لامپ و نور بالا هوشمند

نور چراغ‌ها واقعا مناسب است، به راحتی در جاده تاریک می‌توانید کل جاده را ببینید
نور کرنر در پیچ و IHC هم بسیار خوب و دقیق عمل میکرد
به محض تشخیص نور ماشین جلویی، نور بالا به پایین و به محض عبور خودرو، به نور بالا تغییر میکرد
رنگ نور، گستردگی و شدت نور هم بسیار خوب بود، جابجایی بین IHC و نوربالای دائمی هم راحت بود.

شارژر

شارژ بیسیم که از فست شارژ بیسیم پشتیبانی میکند اما نکته جالب پورت تایپ سی بود که نه فقط از فست شارژ بلکه از سوپر فست شارژ سامسونگ هم پشتیانی میکرد
احتمالا هر دو پروتکل PD و QC را دارد، عملا خیالتان از شارژ گوشی در مسیر طولانی راحت است (+ دو پورت شارژ عقب)

لرزش در سرعت

مقداری بررسی این مورد سخت بود، چون پیدا کردن جاده با آسفالت و زیرساخت مناسب سخت است
ولی حداقل بعد از بالانس در نمایندگی، تا سرعت ۱۵۰، متوجه لرزش خاص و اذیت‌کننده‌ای حتی از سرعت ۸۵ تا ۱۱۰ نشدم.

قفل شدن حالت پارک گیربکس

قفل شدن حالت پارک گیربکس در پارک در سرازیری و سربالایی با رعایت ترتیب ۱. خلاص ۲. ترمز دست (ترمز پارک برقی) ۳. برداشتن پا از روی ترمز ۴. پارک گیربکس و بالعکس، موردی مشاهده نشد.

رکاب

ارتفاع خودرو بالا و خوب ولی ارتفاع رکاب پایین است
یک بار سطحی گیر کرد البته آسیب ندید، این مورد را هنگام عبور از ناهمواری ها در نظر بگیرید و آرام عبور کنید.

عملکرد کنترل حرکت در سراشیبی HDC

بی نقص و بسیار کمک کننده، روشن شدن و خاموش کردن هم با دکمه کنار صفحه نمایش واقعا راحت است.

مشکلات اکستریم txl

این مشکلات رو بقیه دوستان اشاره کرده بودن:

  • قطع شدن موسیقی، بالا پایین شدن صدا، هنگ کردن هدآپ و کلاستر (بخش infotainment): در کل مسیر ۲۰۰۰ کیلومتری، یکبار هم اتفاق نیفتاد.
  • سر صدای اضافه از در و داشبورد و سانروف: هیچ موردی مشاهده نشد.
  • هنگ کردن یا باگ در عملکرد اساسی خودرو از باز شدن خودکار دربها در حین نزدیکی تا عملکرد درب صندوق و ... : موردی مشاهده نشد.
  • ریست شدن تنظیمات تابلو خوان و برخورد جانبی: ۲ بار
  • ریست شدن تنظیمات رایحه افشان: ۲ بار
  • ریست شدن تنظیم تاخیر چراغ جلو: ۱ بار
  • ریست شدن سایر تنظیمات: مشاهده نشد.
  • لرزش کاپوت در سرعت: من متوجه لرزشی نشدم.
  • کم کردن روغن یا مایع خنک کننده: مشاهده نشد.
  • خالی شدن باتری در تقریبا ۳ هفته استارت نزدن: مشاهده نشد.
  • میزان خنکی سردکن صندلی: خوب

تنها ایرادی که مقداری اذیت میکرد که امیدوارم برطرف شود، نمایش تنظیمات تهویه مطبوع در زمانی است که اندروید اتو هستیم
حالا یکی از مالکین عزیز اشاره کردند که با وصل کردن اندروید باکس، این مشکل را ندارند و تنظیمات نشان داده میشود
حالا اینکه این ایراد، ایراد خودرو یا ایراد اندروید اتو گوگل در گوشی است نمیدانم ولی امیدوارم زودتر برطرف شود.
مورد دیگری به ذهنم نرسیدم. امیدوارم مفید باشد.

1 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس kavoshgar
kavoshgar kavoshgar
11 ماه پیش

خودروهای تولیدی در این سطح قیمتی معمولا خوب هستن تکنولوژی ساخت خودرو اینقدر بالا رفته و مکانیزه شده که خیلی فرقی نمیکنه ساخت کدوم کشور باشه متاسفانه در ایران هنوز در دهه ۷۰ میلادی گیر کردیم که رقابت بر سر کیفیت تولیدات بود امروزه رقابت بر قیمت هست خودروی ژاپنی ارزون و یا خودروی چینی گران هزینه بیشتر کیفیت و امکانات و لوکس بودن بیشتر و ملاک قیمت و ارزش در مارکت جهانی نه قیمت گذاری در ایران که هزار جور ملاحظات و سواستفاده دخیله.

3 dislike icon
ذخیره copy
عکس پژمان
pejman7755 پژمان
5 ماه پیش

بالا رفتن آمپر اکستریم txl

سلام اکستریم txl دارم در سربالایی امپر میره بالا طوری که دیگه حرکت نمیکنه و فقط صدای تق تق سوپاپ میاد
نمایندگی خیاط زاده اهواز رفتم نتونستن کاری انجام بدن گفتن برو تا برنامه جدید بیاد که اینا همش حرفه.

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس حمیدرضا
fasteradams حمیدرضا
5 ماه پیش

تحویل اکستریم txl

تجربه دیشب من، هداپ دیسپلی واقعا کاربردیه، کیفیت خوبی داره و سر راست اطلاعاتی که می خوای رو نشون میده، برعکس کلاستر که یه با عالمه اطلاعات شلوغ شده
بعد دور موتور که مهمه رو باید با ذره بین ببینی، امیدوارم در آپدیت های آتی تم های دیگری که کاربردی تر باشن بیاد برای این ماشینا.
از نظر من از سانتافه نرم تر اومد، لاستیک های من رو سانتافه هانکوک و کوموهو بود این بارز، طبعا لاستیک بهتر بندازیم، بهتر هم بشه.
شاید مشابه خیلی از امکاناتی که اینجا هست، رو یه سانتافه ی 64 آپشن هم باشه
اما طبعا رو این ماشین 2024، خیلی بروز تر شدن، البته احتمالا برای خیلی ها اولش گیج کننده خواهد بود.
ماشین رو که تحویل گرفتم، چند کیلومتر بیشتر راه نرفته بود اما باکش خالی بود!
یعنی یکی دو کیلومتر که روندم، چراغ بنزین روشن شد و باید دنبال پمپ بنزین می بودم. کارت سوخت هم که ظاهرا فعلا خبری نیست.
اولین چیزی که تو ذوق زد، قضیه ی مموری سیت بود که دوستان راهنمایی کردن با کالیبره کردن مشکلش حل میشه، من هم امتحان می کنم و خبر میدم.
وقتی رسیدم مشغول پهن کردم و جا زدن کف پایی ها شدم که یه نیم ساعتی درگیرم کرد
خیلی شیک هستن ها، ولی به نظرم نظافتشون خیلی سخت باشه، باید یه چیز لاستیکی هم تهیه کنیم روش بندازیم ظاهرا.
و البته متوجه شدم که صندلی عقب رو هواس، نتونستم جا بندازمش، ترسیدم خرابکاری کنم
البته فکر میکنم اگر بسته بودن هم برای پهن کردن این زیر پایی سه بعدی مجبور میشدم درش بیارم.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس Ali
hasrati Ali
5 ماه پیش

مشکل هداپ دیسپلی اكستريم txl

سلام روزتون بخير
ببخشيد چرا در خودروی اكستريم txl مانيتور روی شيشه جلو روشن نميشه؟
البته قبلا روشن بود نميدونم چرا غير فعال شده ممنون از پاسخگوييتون. 🙏🏻
غير فعال شدن مانيتور سرعت رو شيشه جلو اكستريم txl.

0 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس Moradi
moradi42 Moradi
5 ماه پیش

صدای آلارم غیر طبیعی اکستریم txl

با سلام درود
من اکستریم txl دارم، در حال حرکت و در سرعتهای مختلف بعضا صدای آلارم غیر معمول(دو بیپ) از پشت صفحه کيلومتر شنیده میشه.
بدون رویت پیغام در مونیتور، بعضی وقتا فقط یکبار الارم بعضی وقتا ۱۵ ثانيه یک بار و در فواصل مختل دیگه
دوستان عزیز اگه توضیح و راهنمایی در این رابطه دارند ممنون میشم.

0 dislike icon
ذخیره copy
ببین چطور تاریکی رو میشکافه!!! (واقعاً باور نکردنیه)

من چیزی نمیگم تست چراغ قوه رو گذاشتم خودت ببین
به حدی قوی هستش که بالای 1000 متر رو به راحتی میزنه
باتری 19200 میلی آمپره، یعنی اندازه یه پاور بانک
حتی میشه باهاش گوشیتون هم شارژ کنین!!!
دنبال قوی تر از این نباش با این قیمت تو خریدش شک نکن.

مشاهده قیمت و مشخصات shop
در حال بارگیری نظرات بیشتر