گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات سمند سورن پلاس EF7 بنزینی با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید
سلام، بعضی وقت ها موقع روشن کردن ماشین چراغهای abs و ebs با هم روشن میشن و سنسور کمربند مدام آلارم میزد و چراغ سقفی عقب شروع به چشمک زدن میکند
۱۰ روز پیش تعویض لنت جلو داشتم، نظرتون چیه؟ ممنون.
سورن پلاس نظر شخصی من اینه که موتور ef7 بهتر از xu7p هستش چون هم 16 سوپاپه هم قیمت روغنش نسبت به 0-20 موتور xup پایین تره
مصرف سوختا تقریبا یکیه برای من سورن پلاس ef7 حدودا تو استفاده ترکیبی تو صد کیلومتر بین 7 تا 8 لیتر میسوزونه
من یکی از دوستام سورن پلاس xu7p داره و تجربه سفر داریم باهم
تو اتوبان اهواز خرم اباد تو سربالایی ماشینش نسبت به مال من که ef هست یکم کم میورد اما میومد بالا
موتور xup تو حرارت بالاتری کار میکنه ظاهرا ولی من تو این یک سال و نیمه تجربه استفادم از ef تاحالا دمای ماشین از وسط رد نشده
درحال حاضر هم موتور ef دیگه خط تولیدش متوقف شده ولی خب تو بازار صفرش موجوده
اگه به ماشین فشار آنچنانی نمیارین همون موتور xu7p هم جوابه هیچ مشکلی هم ایشالا براتون پیش نمیاد.
چون نرم و لطیفه میتونی همیشه توش زندگی کنی😂
بهترین هدیه اول برای خودت بعد برای کسی که دوستش داری
من برای دخترم خریدم بیشتر از حد انتظارم ذوق کرد
هنوز قانع نشدی پتو کوسه ای بخری؟ ویدیو رو ببین😂🤣
دوستان بنظرتون سمند LX ef7 مدل ۹۸ بگیرم بهتره یا سورن پلاس ef7؟
سلام دوستان ایا ارزش داره که 150 میلیون بدم و سورن Xu7p را با ef7 تعویض کنم؟
سورن ef7 داشتم لگن به تمام معنا بود فروختم راحت شدم، بخوام مشکلاتشو بنویسم طومار میشه.
سلام بچه ها من xu7 مدل ۱۴۰۰ داشتم برج ۴ سال ۱۴۰۴ با بدبختی فروختم
از لحاظ هزینه به خاک سیاه نشستم
در عرض یکسال ۲ مرتبه واشر زد سالی ۵۰ میلیون خرجش میکردم
حقوق کارمندی و زندگی متاهلی
بعدش ef7 گرفتم ۲ سال اول گارانتی هر ماه نمایندگی ایرانخودرو بودم
خلاصه خیلی اذیتم کرد!
روکش صندلی هم ظاهرش مهمه هم کیفیتش
پس اول بهترین طرحهارو ببین و تجربیات کاربران رو بخون بعد انتخاب کن.
سلام دوستان به نظرتون سورن پلاس xu7p بیشتر ارزش خرید داره یا سورن ef7 پلاس بنزینی ممنون میشم راهنمایی کنید؟
ببینید اولین نکته برای سورن پلاس دوگانه سوز هستش بقیه مطلب برای همه.
برای آب بندی سورن پلاس ef7 دوگانه سوز به نظر من اینکه حتما فقط از بنزین استفاده کنید
بعضیا میگن با گاز هم میشه ولی من سوخت گاز رو امتحان کردم معلومه خشکه و موتور زیاد جون نداره و نرم کار نمیکنه
اون اوایل هم قطعات موتور هنوز خشکه پس شما با بنزین آب بندی کنید فشار کمتری به ماشین میاد و کم کم نرم میشه.
دومین نکته مهم اینه که شما باید اصلا رانندگی پر شتابی نداشته باشین
یعنی خیلی آروم آروم سرعت رو افزایش بدین و همینطور برعکسش خیلی آروم آروم سرعت رو کم کنید و کاملا پدال گازو تحت کنترل داشته باشین و یکم یکم فشارش بدین یا پاتون رو بردارین
اجازه بدین بقیه بوق و چراغ بزنن یا سبقت بگیرن مهم نیست چون شما در حال آب بندی هستین فقط لاین سمت راست رو بگیرین و آروم برین.
سومین نکته مهم اینکه تا کیلومتر 800 دور موتور رو از 3 بالاتر نبرید
شما اوایل که با ماشین رانندگی کنید وقتی صفر کیلومتره و نو هست حس میکنید ماشین خوب راه نمیره
اما بعد حدود 400 کیلومتر حس میکنید ماشین یکم کشش بهتری پیدا کرده و روون تر کار میکنه چون موتور نرم شده.
چهارمین نکته مهم هم اینکه مسیری که شما برای آب بندی انتخاب میکنید بهتره تا حد ممکن شیب نداشته باشه
یا خیلی شیب کم و ملایمی داشته باشه که شما مجبور نشین پرگاز برین
یه مسیر صاف رو انتخاب کنید همون رو برین
خود من ۸۰۰ کیلومتر اول رو تو یه جاده ۲۳ کیلومتری رفتم یعنی ۴۰ بار یک مسیر رو رفت و برگشتی طی کردم
(چون قبل و بعد اون مسیر کوه با شیب زیاد بود و نمیخواستم شیب بزنه فقط جاده صاف)
خب تا اینجا چهار تا مورد مهم و اصلی رو گفتم.
صد کیلومتر اول رو حداکثر با سرعت ۶۰ برین و دنده ۳
۱۰۰ تا ۲۰۰ رو سرعت ۸۰ برین و دنده ۴
۲۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر رو هم با سرعت ۱۰۰ و دنده ۵ برین
تو این سرعت ها و دنده هایی که گفتم دور موتور روی ۳ هست که واسه آبندی عالیه
چون دور موتور زیر ۲ هم نباید بیاد پس ۳ بهترین دور موتور برای اوایل کاره.
نکته بعدی اینکه با دور موتور بازی کنید، یعنی چی؟
مثلا فرض کنید دنده ۳ هستین و دارین با سرعت ۶۰ میرین
پدال گاز رو آروم میارین بالا تقریبا انگار پاتون دیگه رو گاز نیست آروم آروم سرعتش ۲۰ تا میاد پایین میرسه به ۴۰
دوباره شما آروم آروم پدال رو فشار میدین برسه به ۶۰. اینکارو تو هر دنده ۱۰ بار تکرار کنید
دوباره یه مثال دیگه میگم مثلا با ماشین تا الان ۱۸۰ کیلومتر رفتی و داری رانندگی میکنی
سرعت ۸۰ و دنده ۴ هستی پدال گاز رو آروم ول میکنی سرعت میشه ۵۰ دوباره آروم آروم گازو فشار میدی
نکتش اینه ما نباید با دور موتور ثابت هم زیاد رانندگی کنیم یکم کم و زیادش میکنیم تو یه محدوده تا روون بشه.
نکته بعدی اینکه بعد ۸۰۰ کیلومتر دور موتور رو میتونید تا ۳.۵ ببرین
از هزار کیلومتر تا ۱۳۰۰ هم حداکثر تا ۴ ببرین بعدش دیگه بالاتر از اون تا ۴.۵-۵ که ماشین نرم تر بشه.
نکته بعدی اینکه قبلش حتما بالانس ۴ چرخ و تنظیم باد روی فشار ۳۲ و میزان فرمان انجام بدین
من هیچکدوم از چرخام بالانس نبود
اون اوایل هم ترمز یکم ضعیفه یه مقدار ترمز بگیرین کار کنه بهتر میشه.
توصیه من واسه رانندگی جاده و استفاده کلی خودتون بعد آب بندی دور موتور ۳.۵ تا ۴.۵ هست تو این محدوده هم ماشین کشش داره و هم بهش فشار نمیاد.
سلام دوستان دیدم هر کی سورن ایکس یو میگیره تجربیاتشو(هرچند با اغراق) واسه بقیه میگه گفتم بزار منم ای اف گرفتم بگم واسه کسایی که میخوان بخرن یا تحویل میگیرن انشالا.
ماشین فضای داخلی خوبی داره ولی یه سری مشکلاتم همین فضاش داره
مثلا ردیف عقبو واسه اینکه جادار تر نشون بدن یه بافت نرمی گذاشتن که وقتی میشینین داخلش یه گودی زیادی داره که اذیت میکنه یکم.
واسه راننده هم من با اینکه قدم 180 بیشتر نیست ولی وقتی میخوام پیاده شم یا سوار شم فرمون اذیت میکنه.
داشبوردم جا لیوانی داره ولی شما صندلیو تا اخر هم عقب بدی باز به سختی میشه تا اخر داشبوردو باز کرد که لیوان توش گذاشت
اما داشبوردش حداقل واسه من واقعا جاداره و من کاملا ازش راضیم البته یکم جنسش تو ذوق میزنه که قابل تحمله
فضای صندوقش هم کاملا جاداره و راضیتون میکنه البته واسه من که دوگانس خیلی رو اعصابه
هم واسه فضای کمش هم اینکه از داخل ماشین به جای اینکه به فضای صندوق دسترسی داشته باشین به کپسول گاز دسترسی دارین.
از لحاظ عایق بندی صدای موتور زیاد نمیاد داخل ولی تو سرعتای زیاد صدای باد رو مخه
قدرت موتورش واقققعا خوبه من با ماشین رو گاز راحت 175 تا رفتم و اگه تابلوی دوربین نبود بیشترم میشد رفت دیگه فک کنین با بنزینش چطوریه
شتاب اولیش هم واقعا راضی کنندس البته دوگانه دریچه گازش سیمیه من نمیدونم تک که برقیه هم همینه یا نه
از لحاظ اپشنی که مال هرکی یه طوریه و خودش باید بدونه ولی مال من که چیز خاصی نداره ک براتون بگم.
صندلیای جلوش راحته واقعا صندلی راننده تنظیم ارتفاع و گودی داره شاگردم گودی داره ولی ارتفاع نداره
جلو داشبود ماشین خوشکله ولی باید روش روکش بندازین چون در دراز مدت خراب میشه
ظاهر ماشین سلیقه ایه ولی من واقعا ازش خوشم میاد
اما یه سری مشکلاتم داره مثلا واسه من عقب ماشین زیر چراغ سمت راست فاصلش با سپر بیشتر از اون سمته
یا درای عقبش ریگلاژ نیست و درست بازو بسته نمیشن
کیفیت رنگشون واسه همه مدلا و همه موتورا اصلا خوب نیست و اگر خیلی مث من دقت میکنید یکم اذیت کنندس
مثلا بعضی جاهاش انگار یه ذره ریز ماسه هست برامده شده.
چراغای مه شکنش الکی میسوزن الان من یه ماهه گرفتم یه بار راستش سوخته الانم چپش.
از لحاظ کیفیت بدنه شما برید به تارا و پارس دست بزنید به اینم بزنید کاملا تفاوت رو احساس میکنید و نیازی به هیچ تخصصی نیست تا بدونید این واقعا بهتره.
بخاری و کولر به شدت خوبی داره و کاملا راضی کنندس و بخاریش خیلی زود گرم میشه
سیستم صوتیشم از پارس و حتی 206، 207 هم بهتره از لحاظ کیفیت
ولی یه مشکلی داره اینه که ولومش از 15 بالاتر که میره اگه اهنگتون یه مقدار بیس داشته باشه شروع به خرخر کردن میکنه
تیغه های برف پاک کنش اذیت میکنن انگار گیر میکنن یکمم صدا دارن
من بردم گارانتی برام عوض کرد یه مدت درست بود دوباره مث همون قبلیه شد
هرچی یادم بود گفتم اگر چیز جدیدی یادم اومد بهتون میگم.
سلام دوستان سورن من مدل 404 3500 تا کارکرده باید ببرم گارانتی؟؟
یا 5000 تا برای تعویض روغن باید ببرم؟
فکر میکردم شاید الکی باشه اما واقعا معجزه میکنه
واقعا انقدر هوا سبک میشه دلت نمیاد از خونه بری بیرون.
من خودم سورن پلاس دریچه گاز برقی دارم ریمپ هم نزدم تاخیری که میگن بیشتر زمانی حس میشه که در حد توقف کامل هستی و میخوای حرکت کنی، وگرنه تو سرعت بالای ۲۰ تاخیر خاصی ندیدم.
اما تو ترافیک و شهری اره بعضی وقتا کپ رو داره که اونم تقریبا اکثر ماشینهای دریچه برقی ایران خودرو و سایپا دارن
ولی سورن چون سیمی هم داره یه کم مقایسه هست بین این دوتا وگرنه تمام دریچه برقی ها کم و بیش این کپ رو دارن که با یه ریمپ اونم تا حدود زیادی حل میشه.
آینه های سورن پلاس جمع شدن باز نمیشن مشکل چیه؟ ماشینو باز کنم باز نمیشن.
سلام دوستان کسی تا حالا براش پیش اومده صدای سیستم صوتی قطع و وصل بشه، سیستم صوتی کار میکنه فقط صدا قطع میشه؟!
هم با فلش قطع میشه هم با گوشی فقط صدا نمیاد.
سلام ماشینم سمند ef7 تو سربالایی حالت خفه حرکت می کنه و گاز نمی خوره چرا اینطوری میشه؟
توی جاده صاف خوبه ولی میرسم به سربالایی خفه راه میره و گاز نمی خوره!
دوتا اسپری کن ببین چطوری حال و هوای خونه عوض میشه
نفس که میکشی، حس میکنی همه چی نو شده
یه عطر ملایمی میاد که حال آدمو خوب میکنه
حجمش هم خیلی زیاده و بهصرفهست.
سلام ببخشید ما تازه سورن پلاس گرفتیم
دو سه روزه وقتی میخوای رانندگی کنی 100 متر باهش راه بری این ماشین امپرش تا نیمه میره خیلی داغ میکنه و برای فن کردن نمیدونم خاموش کنم یا روشن بزارم تا خنک بشه.
بنده سورن پلاس ۴۰۲ دارم و میخواستیم ماشین دوم رو هم بخریم اتفاقی این پیشنهاد صفحه رو دیدیم گفتم نظرمو بدم که کمکی بشه
۴۰۲ ۶۰ هزار تا کار کرده.
ماشین وقتی جاده و خیابون دست انداز اینا هست بعد ۲ سال هنوزم صدا نمیده
صدای موتور یکم بیشتره اما اذیت کننده نیست وقتی دور موتور به ۳ میرسه میفهمی
از نظر موتور خیلی راضی هستم تا حالا ایرادی نداشت
ولی یه ایراد اساسی داره زود صفحه تموم میشه، بخاطر قدرت موتورش و خیلی رو مخه
و دریچه برقیشم رو مخه بعد اینکه صفحه ضعیف شد
برای نوجوان که علاقه به سرعت و شتاب داره مناسب نیست
برا کساییه که کاملاً عادی و راحت میرن اینور اونور مثل کارمند و اینا.
سورن پلاس ef7 فول خریدم تو بهترین حالت ۱۰۰ هزار تا با کلی مشکل برقی و جلوبندی و ... رفت.
بعدش بیچارت میکنه مدل پایین بخرید بهتره اینا قطعاتش خیلی اشغاله.
واقعا خیلی بدبختیم که با هزارتا وام ماشین باید بخریم بعدش یه مشت حروم خور چنین اشغالایی تحویل بدن.
سلام من میخوام ماشین بخرم بین پژو tu5 کلاس 13 و سمند EF7 بنزینی موندم، برای من تیزی موتور خیلی مهمه و اینکه پایداری ماشین هم فوق العاده باشه.
من تو کفی نهایت سرعت 170 یا 180 هست شایدم بیشتر هم رفتم تعادل و پایداری و هندلینگ ماشین خیلی برام مهمه سر پیچ، جاده بارونی،جاده خشک و…
محکمی بدنه و کشش عالی توی کفی و سر بالایی به طوری که با هر کی کل بندازم اون رو نقطه و بعد محو کنه جاداری بزرگی تیزی ترمز میخ و موتوری که مرگ نداشته باشه.
زانتیا رو دوست ندارم به خاطر حجم و پف های الکی در بدنه، مثلث سه گوش در شیشه های عقب، محدودیت دید، و…
ولی از نظر من سمند و پژو طراحی جالبتری دارن و موقع فروششون عین آب خوردن فروش میرن.
حالا دوستان که دارن این ماشینا رو نظر بدن از لحاظ بیصدا و نرمی موتور و...
در کل موتور ef7 خیلی بهتر از xu7 هست، چون ۱۶ سوپاپه و کم صدا و نرم تر، دوگانه اش خیلی کم مصرفه و با گاز خیلی عادی و خوب کار میکنه.
البته متاسفانه در سورن پلاس دوگانه، آپشن هاش مثل کروز و مانیتور و دوربین و رینگ اسپرت را برداشتند ولی در کل ماشین خوبیه مخصوصا مدل های دریچه سیمی که شتابش خیلی بهتره.
من سورن ای اف سون یه هفته پیش تحویل گرفتم در کل ماشین خوبیه آپشنای جدید اضافه شده واسه خانواده خوبه درکل.
در کل ماشین خیلی خوبیه نسبت به وضع موجود و آپشنای نسبتا خوبی داره که یه سری نیازا رو خوب رفع میکنه ولی معایب سورن ef7 هم بخوام بگم:
سلام و خسته نباشید دوستان محترم، من قبلا سورن EF7 و دنا داشتم، شاید بد نباشه تجربه خودم رو با دوستان به اشتراک بزارم. موتور EF7 از لحاظ قدرت واقعا موتور خوبیه ولی متاسفانه با گیربکس مناسبی کوپل نشده.
من یه دنا صفر خریدم یکی دوتا مسافرت رفتم تو سر بالایی ها خیلی تو ذوقم زد، گریبکس ماشینم رو عوض کردم و اگر اشتباه نکنم دنده 1979 زانتیا انداختم واقعا از این رو به اون رو شد.
هم شتاب هم گشتاور عالی شد، ماشین خیلی روون شد، صدای موتور کم شد ولی یه مشکلی پیش اومد، وقتی از کروز استفاده میکردم خطا میداد، ولی برای سمند این مشکل وجود نداره.
سورن پلاس هم خیلی شیکه همجادار و کیفیت کابین و موتور خوبی داره فقط داخلش صدا میده و یکم کپ داره که با ریمپ رفع میشه در کل ماشینخوبیه و به قیمتش میارزه.
البته یادمون نره روغن خوب میخواد و هزینه تعویض روغنش با فیلترا یک تومن میشه که اگر روغن خوب مثل ادنوک یا الف بریزی تا ده هزار کیلومتر رو میتونی تخت بری اونم تو جنوب ،وگرنه با روغن ایرانی باید هر پنج هزار تا بری تعویض روغنی.
صندلی ۲۰۶ بهتر از اینه به نسبت پژو پارس یه خورده نرم تره، سر و صدای موتور یکم کمتره نسبت به پژو پارس از لحاظ ظاهری بنظرم بهتر شده.
سورن پلاس ef7 در حال حاضر از همه ی ماشینای ایرانی بهتره البته که همشون اشغالن ولی خب این کیفیتش خیلی بهتره.
دوستان تولید سورن پلاس ef7 بنزینی تمام شد اینم بازنشسته شد 🙂
9ذخیره