search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
×

دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو آپشنال | نظرات کاربران + بررسی مشکلات و معایب

گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو آپشنال با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.

about page

online user 501 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
telegram icon

گروه تلگرام دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو آپشنال

برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید

ذخیره انجمن روی موبایل save icon
عکس سجاد
shhrkh8616 سجاد
3 ماه پیش

سلام دوستان من اولین بارم هست در مورد ماشین نظر میدم

  • یه سمند ۹۷ دارم xu7 ۱۸۰۰
  • یه سورن پلاس xu7p دارم مدل ۱۴۰۴ ۳ ماه گرفتم
  • یه دنا پلاس توربو اتوماتم دارم اونم ۱۴۰۴ هست ۵ روز هست گرفتم

میخوام یه تجربه کوچیک بگم بهتون نسبت به نظرهای داده شده
سورن پلاس xu7p از لحاظ شتاب و سرعت من از همه ماشینای داخلی بیشتر قبولش دارم
خیلی وحشیه البته تو دریچه گاز سیمی، برای رفیقم برقی هست اصلا راضی نیست
از لحاظ کیفیت و عایق بندیم خوبه و جادار فقط ایرادش تو صدای موتور هست و تمام
وگرنه سورن پلاس جدید هیچ مشکلی جز صدای موتور نداره
دنا پلاس توربو اتومات گرفتم اونم بی نظیره از لحاظ شتاب قدرت نرمی زیبایی حرفه اول میزنه.

7 dislike icon
ذخیره copy
عکس Saeid
saeid.ss Saeid
1 ماه پیش

کسی فروش فوری تحویل گرفته چقدر طول میکشه

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس احمد
aln19 احمد
1 ماه پیش
comment image 0

روشن ماندن صفحه کیلومتر بعد از بستن سوییچ دنا

سلام دوستان ببخشید این عادیه که سوییچ رو در میارم صفحه کیلومتر روشنه؟

1 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس امیر
aoeho امیر
2 ماه پیش

دنا پلاس توربو اتومات نخرید

دنا ۹۷ و ۹۸ کیفیتش خوب بود ولی اگه ۴۰۳ و ۴۰۴ داشتی میدونی چقدر داغونه
یعنی آشغال ترین ماشینی که در حال حاضر تولید شده دنا پلاس توربو اتومات هستش
پارسال صفر خشک خریدم تا برسم خونه جوش آورد رله فن سوخته بود
زنگ زدم امداد خودرو اومد عوضش کرد دو ماه بعد دوباره سوخت
گیربکس موقع تعویض دنده تقه میزد نمایندگی می‌گفت همشون همینطوریه
به ۱۲ هزارتا نرسید پره های توربو خورد شد رفت سر پیستون
اتاق به سر و صدا افتاده بود تازه من عادت ندارم حتی تو جاده بیشتر از ۱۰۰ تا برم همه‌ی چاله و چوله ها و دست اندازا رو مواظبم
ولی این ماشین بدجوری حالمو بهم زد
در مورد تارا و شاهین نظری ندارم چون نداشتم اما الان دو ماهه ماشین ۵۱۱ دارم واقعا راضیم ازش
غیر از کوبش که بخاطر کوتاه بودن فاق لاستیکه ایراد دیگه ای نداره
درسته قطعاتش گرونه ولی به این سادگی خراب بشو نیست
باهاش مدارا کنی حالا حالاها روی تعمیرگاه رو نمی‌بینی.

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس رضا
reza2222 رضا
9 ماه پیش

دنا در مسافرت: قدرت در سربالایی

تجربه‌ام از مسافرت با دنا رو با شما به اشتراک میذارم.
برخلاف بعضی ها که میگن ef7 تو سربالایی راه نمیره یه دروغ خیلی بزرگ دارن میگن.
من توی سربالایی پشت ماشین توقف کردم و بعد با همون دنده ۵ راحت رفتم بالا.
فقط یه بار توقف طولانی داشتم که مجبور شدم دنده ۴ رو بزنم.

  • اصلاً نیازی به دنده معکوس زیاد نیست.

اینایی که می‌گن دنا باید همیشه دنده معکوس بخوره، یا اصلاً دنا سوار نشدن یا قصد خراب کردنش رو دارن.
توی ازادراه قم تهران با یه بنز c200 کل افتادم به یه نقطه تبدیل شد، راحت 230 240 تا رو پر میکنه اگر تخته کنی.
یکی از سربالایی های مسیر یه بنز cls500 میخواست سبقت بگیره اونم زدم داغون کردم نذاشتم رد بشه.
طرف میخواست خود کشی کنه که با 8 سیلندر نتونست دنا رو بزنه.
یکی از اقوام سنتیتال داره ماشین منو دید گفت میخوام بفروشم دنا بخرم.
به نظرم دلیل اینکه فروش خودروهای وارداتی نصف شده دلیل اصلیش دنا هست.

  • چون با دنا هیچ کسی دیگر سراغ خودرو وارداتی نمیرود.
177 dislike icon
ذخیره copy
عکس حمید
hamidrasht حمید
9 ماه پیش

معایب دنا نخرید مفت نمی ارزه

باید بگم که ماشین دنا اصلاً به درد نمی‌خوره و در کل ماشین مفت نمی ارزه.

  1. صدای داشبورد وقتی سرعت کم هست یا از دست‌انداز رد می‌شی، خیلی اذیت‌کننده‌س.
  2. صدایی از زیر پای شاگرد میاد که واقعا اعصاب خرد کنه.
  3. ماشین خیلی سنگینه و مخصوصاً وقتی تو سربالایی‌ها می‌ایستی و بعد می‌خواهی حرکت کنی، واقعاً کلافه‌کننده‌ست.
  4. موس قفلی آینه‌های بغل به درد نمی‌خوره. هنوز نتونستم بفهمم چطور باید آینه‌ها رو قفل کنم موقع پارک.
  5. فرمانش وقتی تا آخر می‌چسبونیم، مثل ماشین‌های ارزون صدا می‌ده و می‌پره.
  6. دوربین عقب نداره، که باید حتماً روش می‌ذاشتن.
  7. وقتی از ماشین پیاده می‌شی و دو بار قفل رو می‌زنی، آینه‌ها خیلی دیر جمع می‌شن و چراغ‌ها سریع خاموش نمی‌شن، باید خودت دستی خاموشش کنی.
  8. داشبوردش جنس خوبی نداره و ضعیفه.
  9. درها هم به سختی بسته می‌شن، باید فشار زیادی بیاری تا در رو ببندی.
  10. اهرم پلاستیکی برای باز کردن کاپوت هم خیلی بی‌کیفیته.
127 dislike icon
ذخیره copy
عکس Mohammad
mamlok Mohammad
5 ماه پیش

مصرف سوخت دنا ef7p

سلام دوستان، یکی که تجربه دنا ef7p داره لطفا راهنمایی کنه
من یک هفته هست ماشین تحویل گرفتم مصرف سوخت بشدت بالاست، تقریبا صدی ۱۳ الی ۱۴
رفتم نمایندگی جواب درستی نمیدن میگن همه ماشینای ایرانی همینه!!

25 dislike icon
ذخیره copy
منفی 18 درجه وسط کویر

دوستم خریده بود و امتحانشو پس داده بود
من با اطمینان کامل از کاراییش خریدم
3 تا کابل داره که به فندکی و باتری و برق شهری وصل میشه
با پنل خورشیدی هم کار میکنه
تو هم رده های خودش فوق العاده خوش قیمته
راحت توی صندوق عقب جا میشه، تو یک کلام عالی هستش.

مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس محمدرضا
mrh60 محمدرضا
5 ماه پیش

دنا پلاس دستی 6 سرعته یا تارا دستی 6 سرعته

دنا پلاس دستی 6 سرعته و تارا دستی 6 سرعته کدوم بدون تعصب دوستان پبشنهاد 🙏🙏🙏؟؟؟

دنا پلاس دستی 6 سرعته 398 (68.5%) تارا دستی 6 سرعته 183 (31.5%) 7 dislike icon
ذخیره copy
عکس حمید
mhf حمید
6 ماه پیش

بررسی مزایا و معایب دنا پلاس 6 دنده ef7p

نکته این ماشین موتور اون هست که واقعا قدرت و شتاب زیادی دارد من بهمن 403 تحویل گرفتم اول با دنده یک مشکل داشتم و چند روزی زمان برد تا جای دنده یک پیدا و روان شدم.

دو روز با دنده دو حرکت می کردم تا فهمیدم دنده یکش کجا هست اشتباه کنی میری دنده 3!!!!
شاید 5 بار روزهای اول چون دنده 3 بود خاموش کردم!

گیربکس و موتور هماهنگ و تعویض دنده روان است معکوس 6 به 5 هم حتی در سربالایی کشش خوبی به ماشین میده
گیربکس روان هست اگر جای دنده یک را حل کنی و دستت بیاد مثل آب هر دنده ای جا میره و اصلا مثل گیربکس قبلی نیست!
سنسور باران چرنده!
فرمان برقی عالیه و در خیابان و ترافیک بسیار نرم و کمک می کنه!
مصرف سوخت عالی و اصلا نگران اتمام بنزین نیستی و از تیوفایو هم کم صداتر و کم مصرف تر هست!
در گرمای 48 درجه عسلویه با بار و کولر روشن ماشین بالای 3000 کیلومتر کارکرد سرعت زیر 120 نبود و نه روغن کم میکنه نه داغ میشه آمپر آب نهایت خیلی بالا بیاد میرسه وسط که فقط یکبار آمد وسط.

دور زدن با این بدنه بزرگ سخته و اگر جا نداشته باشی یک دو فرمان میخوره!
عیب بدنه جلو ماشینه که شما بغل دیوار و ماشین که میری با ترس دور میزنی چون حدود لبه سپر سخت دستت میاد چون خیلی عضلانی ساخته شده و خطر مالیدن داری!
کاپوت ماشین طوری به وسط جمع شده که کار تشخیص اینکه کی ممکنه رد نشی را سخت میکنه!
شما در پژو 405 کاملا میدانی تا کجا مجال جلو رفتن و پیچیدن داری که به ماشینها نزنی ولی دنا پلاس باید یک عقب بری تا خیالت راحت باشه اینم تفاوت طراحی ایرانی و تفکر فرانسوی است که روی این ماشین تفاوت مهندسی بدنه را متوجه شدم!

کاش یکم از صندوق زده بودن و از فضای موتور و به اتاق اضاف میشد حیف این هیکل گنده که داخلش جا نیست
بخصوص جلو سخته و یک آدم بلند قد و هیکلی جاش نمیشه!

ماشین خوبیه آپشن هم خوبه فقط گفتم سنسور باران نه چون رفت و برگشت دوم میره دور تند و ول نمیکنه تا از اتومات خارجش کنی!
صدای موتور اصلا داخل نمیاد اگر دریچه تهویه باز نباشه!
من پراید داشتم و پژو تیوفایو و دنا تجربه سوم هست البته با پژو 405 معمولی هم رانندگی طولانی داشتم

با اینکه وزنش 200 کیلو از سمند بیشتر هست ولی نشده بخوام جایی شتاب بگیره و ناامیدم کنه انگار شما دنای معمولی را ریمپ کنی ولی این برتره چون هم سوپاپ دود و هم هوا خودکار کنترل میشن و برنامه کامپیوترش تغییر دادن و هم گیربکس تغییر دادن در دور موتور 1600 ماشین گشتاور را کامل داره

اگر دردسر توربوشارژر نمیخوای این موتور نزدیکترین به توربوشارژ هست بدون استهلاک توربو
در تیوفایو اگر بخوای کم نیاره باید دور موتورت نزدیک 3000 باشه ولی این روی 2000 راحت میکنه میبره
در کل موتور نقطه قوت این ماشینه انگار تفاوت تکنولوژی موتور پژو 405 با تیوفایو هست.

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس Hsara
htav Hsara
2 ماه پیش

علت تاخیر دریچه گاز دنا

سلام من دنا اتومات دارم گاز میدم گاز میخوره ولی بعد ۳ ثانیه حرکت میکنه ایا این طبیعی هست یا نه؟

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس شمس
dena شمس
2 ماه پیش

ارزش خرید دنا پلاس

سلام و عرض ادب، دنا پلاس مدل ۹۶ دارم، ۱۹۱ هزار کارکرد، قبلش هم سمند و پژو و پراید داشتم و نزدیکانم هم ال ۹۰ دارن، چینی داشتن و …
بعضی نظرات برام خیلی عجیب و غریبه، من برج ۴ اوج گرما از جنوب استان ایلام که گرمترین نقطه جهان هست تا اصفهان یکسره رانندگی کردم، که به اندازه چند تا کشور اروپایی رو طی کردم، و این به نظر من چیز کمی نیست
ماشینم ۸ سال کار کرده ، مصرفی ها رو سه هزار الی ۴ هزار یه بار کامل عوض می کنم، آب رادیات هم سه ماه یک بار 4 قطره نمیخاد و میدونم که حدود یک وجب پایین در رادیات باید پر بشه و عین ندید بدیدها تا آخر پر نمی کنم
هرگز تا بحال بجز یکبار نذاشتم چراغ بنزین روشن بشه و هرگز باک رو تا آخر پر نمی کنم که جا واسه ی انبساط بنزین باشه، هر سال هم شمع و وایرو عوض می کنم
و عین بت نمی ایستم که ماشینم کامل از کار بیفته بعد به زمین و زمان بد و بیراه بگم
ماشینم در حد ماشینای لوکس جهان نیست اما کارمو راه انداخته و روز اول هم عاشق طراحیش شدم، صندلی عقبش از پژو تنگ تر هست اما نه به اندازه ای که دوستان کم لطفی می کنند.
من خودم با قد ۱۷۵ پشت نشستم و اصلا هم اذیت نشدم، اما میدونم شاسی همون ۴۰۵ هست و در سرعت رعایت می کنم.
لطفا یه ذره انصاف داشته باشیم.

9 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس مانی
mani.face مانی
3 ماه پیش

دنا پلاس 6 دنده ef7p یا توربو اتومات آپشنال

من دو هفته هست ماشین دنا پلاس efp ۶ سرعته رو تحویل گرفتم
بشدت بین اینکه با دنا پلاس توربو اتومات آپشنال عوضش بکنم یا نه شک دارم و نمیتونم تصمیم درستی بگیرم.
میشه لطفا راهنمایی کنید؟
اختلاف قیمتش هم حدود ۲۰۰ میلیونه.

8 dislike icon
ذخیره copy
عکس سعید
.essaeed سعید
3 ماه پیش

تارا v1 یا دنا پلاس

سلام دوستان من بین خرید تارا v1 و دنا پلاس گیر کردم
کسی میتونه کمکی کنه؟

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس حاج طریق
hajtarigh10 حاج طریق
5 ماه پیش

کم کردن روغن موتور دنا ef7p

سلام دوستان، ماشین صفر دنا Ef7p روغن خیلی شدید کم میکنه کسی تونسته مشکلش حل کنه؟

13 dislike icon
ذخیره copy
عکس علی سلیمیان
ali_salim علی سلیمیان
6 ماه پیش

کم کردن روغن دنا پلاس

سلام دوستان من تقریبا حدود یک ماه است که دنا پلاس EF7P شش دنده دستی گرفتم.
بعد از حدود ۲۶۰۰ کیلومتر مسافت گیج روغن تقریبا به L رسیده آیا این مورد عادی هستش؟

23 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس محمد
realmm محمد
7 ماه پیش

511 فردا موتور یا دنا پلاس

سلام، من آخرای بهمن ۱۴۰۳ خودرو ۵۱۱ رو تحویل گرفتم.
قبلش دنا پلاس آپشنال داشتم و بعد از مدتی رانندگی با ۵۱۱ فردا موتور تجربه‌ای که تا الان از ۵۱۱ داشتم:

  • سواری نرم و راحت، بدون هیچ کوبشی
  • کابین کاملاً بی‌صدا، حتی توی جاده
  • شتاب فوق‌العاده قوی و عالی
  • طراحی داخلی و بیرونی جذاب و خوش‌ساخت
  • گیربکس هماهنگ با پدال گاز، بدون هیچ تاخیری
  • این ماشین زنجیر تایم داره، که خودش یه نقطه قوت بزرگ محسوب می‌شه و دردسرای تسمه تایم رو نداره.

در کل، از ماشین خیلی راضیم! نمی‌خوام بگم دنا پلاس بد بود، ولی ۵۱۱ از نظر کیفیت سواری یه سر و گردن بالاتره.
دنا پلاس بعد از ۲۰۰۰ کیلومتر، کل کابینش به صدا افتاده بود و پر از مشکلات برقی بود.
حتی توی همین ۲۰۰۰ کیلومتر، واشر توربوش رو سوزوند!

14 dislike icon
ذخیره copy
عکس مهدی
mehdirst مهدی
9 ماه پیش

سرویس دوره ای دنا

سلام من می‌خوام برم سفر و سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر میفته وسط راه، می‌خواستم بدونم که هر نمایندگی تو هر شهری می‌تونم برم و سرویس رو انجام بدن؟!
یا حتما باید یه نمایندگی خاص باشه؟
همچنین، باید از قبل نوبت اینترنتی بگیرم یا نه؟

  1. پروسه‌ی سرویس حدوداً چقدر طول می‌کشه؟
  2. تو سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر چیارو خودم باید بگم که عوض کنن؟
    روغن موتور، روغن ترمز، روغن گیربکس، روغن هیدرولیک، همه اینا رو عوض کنم؟
    فیلتر روغن، سوخت و هوا رو هم عوض کنم یا نه؟

اگه کسی تجربه داره لطفاً جواب بده مرسی!

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
dashmamad محمد
9 ماه پیش

دنا ارزش خرید دارد؟

سلام رفقا، بعد از 10 هزار کیلومتر رانندگی با دنا، نظرمو مینویسم که اگه کسی قصد خرید داره یا کنجکاوه، یه دید کلی داشته باشه.
اول از همه، ظاهر عالی من که با رخش خیلی حال میکنم.
موتورش هم حرف نداره، پرقدرت و پرشتابه، البته شتاب اولیه یه کم می‌تونست بهتر باشه.
از نرمی و بی‌صداییش که نگم براتون، تو جاده و شهر واقعاً حس خوبی می‌ده.
جی‌پی‌اس کار راه‌اندازه، فقط بعضی جاها سرعت مجاز رو اشتباه نشون می‌ده، اما خب می‌شه باهاش کنار اومد.
کروز کنترلشم عالیه، ولی حیف که تو سرازیری نمی‌تونه سرعت رو کامل نگه داره.
فضای داخل ماشین یه کم نسبت به ۴۰۵ کوچیک‌تره، مخصوصاً جلوی پا.
از نظر فنی، نه روغن کم کرده، نه آب.
یه نکته منفی لاستیکاشه که چینیه و وقتی ماشین رو درجا می‌چرخونی، یه لرزش حس می‌کنی.
مالتی‌مدیاش خوبه، فقط کاش خروجی تصویر هم داشت.
ترمزهاشم امتحان کردم تو بارون عالی جواب داد.
تو سربالایی هم موتورش کم نمیاره و فرمان‌پذیریش خوبه.
فضای صندوق عقبشم به‌نظرم کافیه.
صندلی برقی هم خیلی خوبه!
در کل، از رانندگی با دنا لذت می‌برم. ماشین خوبیه، حال می‌ده!

مصرف سوخت دنا

یه سفر تابستونی از مشهد به شمال داشتم، اونم تو شهریور که جاده‌ها شلوغ بود.
کولر همیشه روشن، ولی مصرف سوختش ۷.۸ بود که خیلی راضی‌کننده‌س.
الان حس می‌کنم مصرفش کمترم شده، مخصوصاً وقتی بنزین سوپر می‌زنم.

14 dislike icon
ذخیره copy
در حال بارگیری نظرات بیشتر
بچرخ > نظرات کاربران > خودرو > دنا > دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو آپشنال