گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات دنا پلاس 6 دنده ef7p با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
سلام دوستان من دنا پلاس efp رو الان دارم ازش خیلی راضی ام بعد 20 هزار کارکردم
قبل از این مدل دنا پلاس ef7 داشتم
مدل efp از ef7 خیلی بهتره
هم شتابش بیشتره هم مصرف سوختش کم تره.
دنا پلاس ۶ سرعته دستی چطور خودرویی هست…
برای خرید ام وی ام ۵۳۰ بهتر است یا دنا ۶ سرعته دستی؟
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
تجربهام از مسافرت با دنا رو با شما به اشتراک میذارم.
برخلاف بعضی ها که میگن ef7 تو سربالایی راه نمیره یه دروغ خیلی بزرگ دارن میگن.
من توی سربالایی پشت ماشین توقف کردم و بعد با همون دنده ۵ راحت رفتم بالا.
فقط یه بار توقف طولانی داشتم که مجبور شدم دنده ۴ رو بزنم.
اینایی که میگن دنا باید همیشه دنده معکوس بخوره، یا اصلاً دنا سوار نشدن یا قصد خراب کردنش رو دارن.
توی ازادراه قم تهران با یه بنز c200 کل افتادم به یه نقطه تبدیل شد، راحت 230 240 تا رو پر میکنه اگر تخته کنی.
یکی از سربالایی های مسیر یه بنز cls500 میخواست سبقت بگیره اونم زدم داغون کردم نذاشتم رد بشه.
طرف میخواست خود کشی کنه که با 8 سیلندر نتونست دنا رو بزنه.
یکی از اقوام سنتیتال داره ماشین منو دید گفت میخوام بفروشم دنا بخرم.
به نظرم دلیل اینکه فروش خودروهای وارداتی نصف شده دلیل اصلیش دنا هست.
باید بگم که ماشین دنا اصلاً به درد نمیخوره و در کل ماشین مفت نمی ارزه.
سلام ببخشید این کم کردن روغن تو محصولات ایران خودرو جریانش چیه که تارا و اغلب دنا ها با موتور جدید این مشکل رو دارن
من دنا توربو مدل ۱۴۰۲ داشتم ماشین خیلی خوبی بود فروختمش چون پول نیاز داشتم
الان میخوام دنا با موتور جدید بخرم اما مشکل کم کردن روغن دارن همشون
ایا دوستانی که این ماشین رو دارن با این مشکل مواجه شدن و اگر مواجه شدن ایا نمایندگی پاسخگو بوده و رفع کرده؟
من دنا ef7p دارم نظرمو میگم از دنا بورسی خیلی بهتره همون فرمونش دنا بورسی رو میخره.
از معایب دنا ef7p هم بگم:
از تارا دستی و 207 و پارس و سورن بهتره آپشن های بهتری هم داره
قسمت متحرک برای مخفی کردن شماره هم داره
کیفیتش تماما فلز هست اصلا تو خریدش شک نکنید.
دنا پلاس دستی 6 سرعته و تارا دستی 6 سرعته کدوم بدون تعصب دوستان پبشنهاد 🙏🙏🙏؟؟؟
سلام دوستان ببخشید این عادیه که سوییچ رو در میارم صفحه کیلومتر روشنه؟
سلام دوستان، لطفا در خصوص خرید بین جک j4 و شاهین اتومات معمولی و دنا پلاس راهنمایی کنید کدوم بهتره؟
ایا اینکه بحث لوازم یدکی جک جی 4 گیر نمیاد و گرونه و چند وقت باید ماشین بخوابه درسته؟
لطفا بدون تعصب نظر بدین.
سلام دوستان، دنا ef7p حدود ۴۵۰۰ تا کارکرده، ماشین در حالت درجا وقتی کلاج را فشار میدم دور موتور تا عدد ۱ بالا می رود
فقط در حالت درجا موقع گرفتن کلاچ، دوستان میدونن علت از چی می تونه باشه؟
از این دستگاه در طول سه سال گذشته ۶ تا برای جاهای مختلف گرفتم
قیمتش در مقابل چیزی که تحویل میگیری واقعاً هیچی نیست
به همه پیشنهاد میکنم بگیرن، چون با این وضع آب ایران (که حتی تو پایتخت TDS بالای ۵۰۰ داریم) واقعاً نیازه
آبی تحویل میگیرین که حتی بهترین مارکهای آب معدنی دنیا هم همچین کیفیتی ندارن.
تجربه ۱۳ هزار رانندگی با دنا پلاس ۶ دنده دستی
سلام و عرض ادب، دنا پلاس مدل ۹۶ دارم، ۱۹۱ هزار کارکرد، قبلش هم سمند و پژو و پراید داشتم و نزدیکانم هم ال ۹۰ دارن، چینی داشتن و …
بعضی نظرات برام خیلی عجیب و غریبه، من برج ۴ اوج گرما از جنوب استان ایلام که گرمترین نقطه جهان هست تا اصفهان یکسره رانندگی کردم، که به اندازه چند تا کشور اروپایی رو طی کردم، و این به نظر من چیز کمی نیست
ماشینم ۸ سال کار کرده ، مصرفی ها رو سه هزار الی ۴ هزار یه بار کامل عوض می کنم، آب رادیات هم سه ماه یک بار 4 قطره نمیخاد و میدونم که حدود یک وجب پایین در رادیات باید پر بشه و عین ندید بدیدها تا آخر پر نمی کنم
هرگز تا بحال بجز یکبار نذاشتم چراغ بنزین روشن بشه و هرگز باک رو تا آخر پر نمی کنم که جا واسه ی انبساط بنزین باشه، هر سال هم شمع و وایرو عوض می کنم
و عین بت نمی ایستم که ماشینم کامل از کار بیفته بعد به زمین و زمان بد و بیراه بگم
ماشینم در حد ماشینای لوکس جهان نیست اما کارمو راه انداخته و روز اول هم عاشق طراحیش شدم، صندلی عقبش از پژو تنگ تر هست اما نه به اندازه ای که دوستان کم لطفی می کنند.
من خودم با قد ۱۷۵ پشت نشستم و اصلا هم اذیت نشدم، اما میدونم شاسی همون ۴۰۵ هست و در سرعت رعایت می کنم.
لطفا یه ذره انصاف داشته باشیم.
سلام دوستان شش ماهه دنا پلاس ۶ دنده دستی ef+ گرفتم، چند وقت یکبار کلاچ میگیرم خاموش میکنه
تمام قطعات حتی ایسیو هم عوض کردم برطرف نشده کسی هست این مشکلو داشته؟
من دو هفته هست ماشین دنا پلاس efp ۶ سرعته رو تحویل گرفتم
بشدت بین اینکه با دنا پلاس توربو اتومات آپشنال عوضش بکنم یا نه شک دارم و نمیتونم تصمیم درستی بگیرم.
میشه لطفا راهنمایی کنید؟
اختلاف قیمتش هم حدود ۲۰۰ میلیونه.
خب اینکه ماشینو تمیز و براق میکنه که دیگه واضحه.
حجم بسیار زیاد و قیمت بسیار عالی، دم تولید کننده گرم!!!
سلام دوستان با ۱ میلیارد و ۲۰۰ چه ماشینی بخرم؟ تارا V4 بگیرم؟
لطفا جایگزینش رو هم بگید، ممنونم.
سلام دوستان من بین خرید تارا v1 و دنا پلاس گیر کردم
کسی میتونه کمکی کنه؟
سلام دوستان من قراره هفته دیگه دنا پلاس شش سرعته دستی از ایران خودرو بگیرم
نظرات دوستان را خواندم فقط میخواستم بدونم لاستیکی که رو ماشینه ایرانیه یا چینیه
و آیا کیفیتش خوبه یا نیاز به تعویض داره؟
دنا موتورش خوب است اما تا زمانی که نیاز به تعمیر نداشته باشد
وای به موتوری که تعمیر اساسی بخواهد هر چند که لوازم و قطعاتش کمیاب و خیلی گرانتر از سایر موتور های خانواده پژو و تیو فایو است و دستمزد مکانیکش زیادتر
اما دیگر همون موتور قبلی نمی شود زود به زود ایراد پیدا می کند، مثل این است که موتورش یکبار مصرف است
از ایرادات وارده مهم به دنا طول و عرض زیاد ولی با این حال فضای داخلی عقبش تنگ است و وزن خودرو سنگین است و بازار دست دومش ضعیف و افت قیمت زیادی با صفرش دارد...
سلام دوستان، یکی که تجربه دنا ef7p داره لطفا راهنمایی کنه
من یک هفته هست ماشین تحویل گرفتم مصرف سوخت بشدت بالاست، تقریبا صدی ۱۳ الی ۱۴
رفتم نمایندگی جواب درستی نمیدن میگن همه ماشینای ایرانی همینه!!
سلام دوستان، ماشین صفر دنا Ef7p روغن خیلی شدید کم میکنه کسی تونسته مشکلش حل کنه؟
نکته این ماشین موتور اون هست که واقعا قدرت و شتاب زیادی دارد من بهمن 403 تحویل گرفتم اول با دنده یک مشکل داشتم و چند روزی زمان برد تا جای دنده یک پیدا و روان شدم.
دو روز با دنده دو حرکت می کردم تا فهمیدم دنده یکش کجا هست اشتباه کنی میری دنده 3!!!!
شاید 5 بار روزهای اول چون دنده 3 بود خاموش کردم!
گیربکس و موتور هماهنگ و تعویض دنده روان است معکوس 6 به 5 هم حتی در سربالایی کشش خوبی به ماشین میده
گیربکس روان هست اگر جای دنده یک را حل کنی و دستت بیاد مثل آب هر دنده ای جا میره و اصلا مثل گیربکس قبلی نیست!
سنسور باران چرنده!
فرمان برقی عالیه و در خیابان و ترافیک بسیار نرم و کمک می کنه!
مصرف سوخت عالی و اصلا نگران اتمام بنزین نیستی و از تیوفایو هم کم صداتر و کم مصرف تر هست!
در گرمای 48 درجه عسلویه با بار و کولر روشن ماشین بالای 3000 کیلومتر کارکرد سرعت زیر 120 نبود و نه روغن کم میکنه نه داغ میشه آمپر آب نهایت خیلی بالا بیاد میرسه وسط که فقط یکبار آمد وسط.
دور زدن با این بدنه بزرگ سخته و اگر جا نداشته باشی یک دو فرمان میخوره!
عیب بدنه جلو ماشینه که شما بغل دیوار و ماشین که میری با ترس دور میزنی چون حدود لبه سپر سخت دستت میاد چون خیلی عضلانی ساخته شده و خطر مالیدن داری!
کاپوت ماشین طوری به وسط جمع شده که کار تشخیص اینکه کی ممکنه رد نشی را سخت میکنه!
شما در پژو 405 کاملا میدانی تا کجا مجال جلو رفتن و پیچیدن داری که به ماشینها نزنی ولی دنا پلاس باید یک عقب بری تا خیالت راحت باشه اینم تفاوت طراحی ایرانی و تفکر فرانسوی است که روی این ماشین تفاوت مهندسی بدنه را متوجه شدم!
کاش یکم از صندوق زده بودن و از فضای موتور و به اتاق اضاف میشد حیف این هیکل گنده که داخلش جا نیست
بخصوص جلو سخته و یک آدم بلند قد و هیکلی جاش نمیشه!
ماشین خوبیه آپشن هم خوبه فقط گفتم سنسور باران نه چون رفت و برگشت دوم میره دور تند و ول نمیکنه تا از اتومات خارجش کنی!
صدای موتور اصلا داخل نمیاد اگر دریچه تهویه باز نباشه!
من پراید داشتم و پژو تیوفایو و دنا تجربه سوم هست البته با پژو 405 معمولی هم رانندگی طولانی داشتم
با اینکه وزنش 200 کیلو از سمند بیشتر هست ولی نشده بخوام جایی شتاب بگیره و ناامیدم کنه انگار شما دنای معمولی را ریمپ کنی ولی این برتره چون هم سوپاپ دود و هم هوا خودکار کنترل میشن و برنامه کامپیوترش تغییر دادن و هم گیربکس تغییر دادن در دور موتور 1600 ماشین گشتاور را کامل داره
اگر دردسر توربوشارژر نمیخوای این موتور نزدیکترین به توربوشارژ هست بدون استهلاک توربو
در تیوفایو اگر بخوای کم نیاره باید دور موتورت نزدیک 3000 باشه ولی این روی 2000 راحت میکنه میبره
در کل موتور نقطه قوت این ماشینه انگار تفاوت تکنولوژی موتور پژو 405 با تیوفایو هست.
سلام دوستان من تقریبا حدود یک ماه است که دنا پلاس EF7P شش دنده دستی گرفتم.
بعد از حدود ۲۶۰۰ کیلومتر مسافت گیج روغن تقریبا به L رسیده آیا این مورد عادی هستش؟
سلام از معایب این ماشین شروع کنم بگم که کلا ماشین های ایران خودرو صفر تا 20000 تا مشکل دارند.
خلاصه بگم ماشین ها صفر مشکل دارند و بعد از رفع اینها خداروشکر مشکلی وجود نداره.
و اما مزایا:
سلام، من آخرای بهمن ۱۴۰۳ خودرو ۵۱۱ رو تحویل گرفتم.
قبلش دنا پلاس آپشنال داشتم و بعد از مدتی رانندگی با ۵۱۱ فردا موتور تجربهای که تا الان از ۵۱۱ داشتم:
در کل، از ماشین خیلی راضیم! نمیخوام بگم دنا پلاس بد بود، ولی ۵۱۱ از نظر کیفیت سواری یه سر و گردن بالاتره.
دنا پلاس بعد از ۲۰۰۰ کیلومتر، کل کابینش به صدا افتاده بود و پر از مشکلات برقی بود.
حتی توی همین ۲۰۰۰ کیلومتر، واشر توربوش رو سوزوند!
با سلام من الان ۶ ماه دنا پلاس EF7p دستی دارم، تا الان دیس و صفحه عوض کردم، روغن 0w20 شده.
تو کیلومتر ۲ هزار تا عوض کردم، هر روزم کیج روغن نگاه میکنم تو یه نقطه ثابت نشون نمیده.
رو دری ها و داشبورد به صدا افتاده، لنت عقب تو دنده عقب صدا میده، صدای باد زیاد میاد تو کابین.
سلام من میخوام برم سفر و سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر میفته وسط راه، میخواستم بدونم که هر نمایندگی تو هر شهری میتونم برم و سرویس رو انجام بدن؟!
یا حتما باید یه نمایندگی خاص باشه؟
همچنین، باید از قبل نوبت اینترنتی بگیرم یا نه؟
اگه کسی تجربه داره لطفاً جواب بده مرسی!
سلام رفقا، بعد از 10 هزار کیلومتر رانندگی با دنا، نظرمو مینویسم که اگه کسی قصد خرید داره یا کنجکاوه، یه دید کلی داشته باشه.
اول از همه، ظاهر عالی من که با رخش خیلی حال میکنم.
موتورش هم حرف نداره، پرقدرت و پرشتابه، البته شتاب اولیه یه کم میتونست بهتر باشه.
از نرمی و بیصداییش که نگم براتون، تو جاده و شهر واقعاً حس خوبی میده.
جیپیاس کار راهاندازه، فقط بعضی جاها سرعت مجاز رو اشتباه نشون میده، اما خب میشه باهاش کنار اومد.
کروز کنترلشم عالیه، ولی حیف که تو سرازیری نمیتونه سرعت رو کامل نگه داره.
فضای داخل ماشین یه کم نسبت به ۴۰۵ کوچیکتره، مخصوصاً جلوی پا.
از نظر فنی، نه روغن کم کرده، نه آب.
یه نکته منفی لاستیکاشه که چینیه و وقتی ماشین رو درجا میچرخونی، یه لرزش حس میکنی.
مالتیمدیاش خوبه، فقط کاش خروجی تصویر هم داشت.
ترمزهاشم امتحان کردم تو بارون عالی جواب داد.
تو سربالایی هم موتورش کم نمیاره و فرمانپذیریش خوبه.
فضای صندوق عقبشم بهنظرم کافیه.
صندلی برقی هم خیلی خوبه!
در کل، از رانندگی با دنا لذت میبرم. ماشین خوبیه، حال میده!
یه سفر تابستونی از مشهد به شمال داشتم، اونم تو شهریور که جادهها شلوغ بود.
کولر همیشه روشن، ولی مصرف سوختش ۷.۸ بود که خیلی راضیکنندهس.
الان حس میکنم مصرفش کمترم شده، مخصوصاً وقتی بنزین سوپر میزنم.
بله من یه ماهه دنا پلاس ef7p گرفتم واقعا ماشین خوبیه.
یه سری آپشن جدید هم داره، مثل:
شتاب و قدرتش هم به نظرم از EF7 معمولی بهتره.
خلاصه خیلی ازش راضیم!
کنترل سربالایی هم خیلی به درد میخوره، مثلاً توی ترافیک توی شیب نیاز نیست هی پات رو بذاری رو ترمز.
خودش ماشینو چند ثانیه نگه میداره تا دنده رو عوض کنی و گاز بدی، بعد ترمز آزاد میکنه.
کلاً به نظرم بهترین مدل دنا همین EF7P هست.
اگه دنا توربو میخوای بگیری، بهت پیشنهاد میکنم نگیری چون بنزین ایران به درد توربو نمیخوره و ممکنه پشیمون بشی.
نه این موتور رو توی اهواز دمای پنجاه درجه هر بلایی سرش اوردم دمای اب بالا نرفت.
نه سفت نیست کلاچش نرمه.
این دو خودرو در موارد زیر تفاوت دارند:
معمولی: EF7
ارتقا: EF7P
معمولی: 5 دنده
ارتقا: 6 دنده
معمولی: 7.43
ارتقا: 6.99
معمولی: عقب کاسهای
ارتقا: عقب و جلو دیسکی، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)
معمولی: هیدرولیکی
ارتقا: برقی، D-Cut
معمولی: -
ارتقا: سیستم نشانگر باد لاستیک (TPMS)
معمولی: 15 اینچ فولادی
ارتقا: 15 اینچ آلومینیومی
معمولی:-
ارتقا: حسگر نور و باران، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)
دنا پلاس ef7p ماشین بسیار خوبیه.
هرکی داره چرخش براش بچرخه هرکی هم نداره انشاءالله بزودی بتونه بگیره یا بهتر از این گیرش بیاد
من شخصا از رخ و شکل و شمایل دنا نسبت به تارا بیشتر خوشم میاد. به خصوص ترکیب صندوق عقب و چراغ عقب و اتصالشون با ستون عقب سقف. امیدوارم در طراحی های بعدی هم ایران خودر این زبان طراحی انتخاب کنه. مثل تویوتا پرادو. از این ماشینهای منحنی شکل دیگه چینی ها تو بازار پر کردن. ایکاش ایران خودرو یک سدان جدید میزد صرفا با طراحی جدید و با کیفیت ساخت و متریال بهتر. یک ماشین که توش کنترل قیمت و تنظیم بازار کمی کنار گذاشته باشه ولی کیفیت و طراحی قابل قبول کرده باشه.
ترمز دنا پلاس
واقعا ترمز آشغالی داره
من با سرعت ۴۰ تا زدم رو ترمز چوب کرد بدون کوچکترین خط ترمز و کاهش سرعتی از پشت زدم به ماشین جلویی
در حالیکه فاصله طولی هم رعایت کرده بودم
به فکر فروشش هستم، ماشین صفر.
ذخیره