search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
×

رانا el | نظرات کاربران + بررسی مشکلات و معایب

گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات رانا el با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.

about page

online user 346 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
telegram icon

گروه تلگرام رانا el

برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید

ذخیره انجمن روی موبایل save icon
عکس مهدی
esijoon مهدی
4 ماه پیش

علت بوی خام سوزی رانا پلاس

سلام دوستان، من رانا مدل ۱۴۰۴ رو چهار روزه تحویل گرفتم.
درجه آبش گاهی تا خط ششم می‌رسه (دو تا بالاتر از وسط)
و بعضی وقت‌ها که توی پارکینگ هستم و ماشین روشنه، یه بویی شبیه بوی خام‌سوزی حس می‌کنم.

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس ر
hrezayvgcffdghu ر
5 ماه پیش

علت ریپ زدن رانا

سلام رانا معمولی دارم مدل ۹۲ یک مدت ریپ میزند تمام قطعات تعویض و شست و شو دادم اما درست نشد.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس رضا
rezatorabi2587 رضا
6 ماه پیش

صدای خرخر هنگام ترمز گرفتن

سلام دوستان ببخشید ماشین من رانا پلاس ۱۴۰۰ تا کاره
وقتی به سرعت گیر یا برامدگی میرسه ترمز میکنم انگار یه جای ماشین میگیره به اسفالت یه صدای خرخر میده
حالت عادی اینجور نمیشه فقط تو سرعت گیر یا برامدگی چیزی باشه
صدای چیه به نظرتون چکار کنم؟

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس بهزاد
behzawd بهزاد
7 ماه پیش

رانا نخرید

من یه رانا داشتم همش پام تو تعمیرگاه بود یه مشکلاتی ب هم میزد عجیب غریب
در صورتی که همیشه هم سرویسا رو به موقع انجام میدادم و توی نگهداریش به شدت حساس بودم
ولی در اخر بلایی به سرم اورد که زیر قیمت ردش کردم که جلو چشمم نباشه

مشکلات خودرو رانا

از معایب رانا پلاس بخوام بگم، بدنه اشغال تو جاده سنگ ریزه های تو اتوبان جلوی کاپوت رو سوراخ سوراخ می‌کنه
رنگه ضعیف که تکون بخورید آستری ماشین معلوم میشه، حتی با یه سنگ به اندازه عدس
شاسی فوق العاده ضعیف هستش
کابینش هم به شدت پر سر صداس تمام قطعات داشبوردش صدا میده
sd ۹۸-۹۹ بخرید از این خودروی بی کیفیت بهتره حداقل کابینش کمتر صدا میده داخل و بیرونشم قشنگ تره
قطعاتش خیلی بد گیر میاد مثلا لنتش باید ۴ جا بگردی بیینی بهش میخوره یا نه
مثلا لنت جلوش با تیپ ۲ یکیه بعد ترموستاتش برا ۲۰۶ فرانسویاس یه تیکس
بزرگترین مشکلش سر و صدای عقب بندیشه به راحتی بلبرینگ ژامبون های اکسلش به صدا میوفته
هر ۱۰ هزار تا باید عوض کنی، عقب ماشین سنگین میشه صداش بیشتر میشه، سر دست انداز ها هم همینطور
نکته بعدی اصلا تعادل نداره تو پیچ با سرعت میری خیلی نامتعادله.

70 dislike icon
ذخیره copy
عکس عماد
emad203 عماد
7 ماه پیش

چرا رانا مشتری ندارد

چرا رانا مشتری ندارد؟ من خودم رانا مدل ۱۴۰۲ بدون ای اس پی شو یکسال داشتم.

  • ترمز و هندلینگ ضعیف
  • کابین و داشبورد بدفرم و نچسب
  • برقی به مشکل خوردم
  • ترمز درها به شدت ضعیف و ول بودن از صفری
  • نداشتن مانیتور
  • بسیار دنده بد جا میره و تقه میزنه
  • شیشه بالابر ها خیلی ضعیفن نسب به پژو
  • سیستم صوتی ضعیف و جای تویتر نداره
  • لوازشم اندازه پژو گرونه
  • ترمز عقب کاسه ای
  • تهویه دستی و بد
  • سنسور دنده عقب بعد ۶ ماه از کار افتاد

مهم تر از همه اینکه فوق العاده بد فروشه به طوری که اگهی کردم مدل یکسال کارو هیچکس زنگ نزد و استرس میگیرین موقع فروشش
به این قیمت نمی ارزه بهتره یه سال دو سال پایین تر بگیرید ولی ۲۰۷ بگیرید.🙌

64 dislike icon
ذخیره copy
عکس بابک
babak.r بابک
8 ماه پیش

چرا رانا پلاس مشتری ندارد

سلام من با بودجه ای که دارم دیدم رانا پلاس هم خوشگله هم کسایی که دارن راضی هستن.
فقط موندم چرا بازار خرید و فروشش ضعیفه؟!
من که قصد فروش ندارم فقط میخوام بدونم آیا دلیلی داره که کم خرید و فروش میشه و مردم نمیخرن؟!

  • یا بخاطر فضای کم صندلی عقبشه؟

با اون من مشکلی ندارم، لطفا راهنمایی کنید، آیا گزینه بهتری توی این رنج قیمتی هست که مردم اون رو میخرن این فروشش کمتر شده؟

  • گزینه‌های بهتری هست توی این رنج قیمتی؟
4 dislike icon
ذخیره copy
عکس شافع
shafe شافع
7 ماه پیش

بررسی رانا

تجربه ۴ سال و ۱۰۰ هزار کار من اینه که رانا ماشین خوبیه و بی ازاره
واسه ۲ تا سرنشین جلو، شتاب و ترمز فوق العاده هستش.
فقط بنزین و روغن، زیر و بندشو توی ۹۰ تا یه سرویس کردم که طبیعیه.
یه دست رینگ و لاستیک خوشکل بندازی زیرش ظاهرش هم قشنگ میشه.
اوایل که خریدم تو سرعت گیج می‌رفت و مشکلش با عوض کردن رینگ فابریک به رینگ آلومینیومی شمشیری و لاستیک ۲۰۵ کاملا برطرف شد.

رانا ارزش خرید دارد؟

حیف که صندلی‌های عقب خیلی جاش کمه و دو نفر راحت نمیتونن بشینن
بقیه چیزهاش عالیه نسبت به قیمتش
به نظرم از شاهین خیلی بهتره با اینکه موتورش سرتر از شاهینه و شتاب اولیه خیلی بهتر از شاهینه ولی قیمتش پایین تر از شاهینه
تنها ماشینی تو ایران هستش که ارزش خریدن داره.👏

2 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس هادی خرم نیا
hadi.khoramnia هادی خرم نیا
8 ماه پیش

بررسی رانا پلاس

من یه رانا پلاس دارم که اول مهر ۱۴۰۰ تحویل گرفتم.
قبل از اونم از سال ۹۱ تا ۹۴ رانا EL داشتم که انصافاً از نظر کیفیت خیلی خوب بود.
بین سالای ۹۴ تا ۱۴۰۰ هم با کلی ماشین داخلی سروکار داشتم:
پارس، ۴۰۵ SLX، سورن پلاس، دنا، ۲۰۶، ۲۰۷…

معایب رانا پلاس

اول معایب رانا پلاس که تا الان دیدم رو میگم بعد میرم سراغ نکات مثبتش.

دردسر قاب آینه بغل!

یکی از چیزایی که رو مخمه، قاب پشت آینه‌های بغل رانا پلاس هست.
اون خار آبی رنگ بالای مثلثی شکلش هی درمیاد بیرون!
صدا نمیده و با یه فشار کوچولو می‌ره سر جاش...
فقط مشکل اینه که بعد چند روز دوباره تصمیم می‌گیره از جاش دربیاد و اعصاب خورد کن بشه!

برخلاف قاب آینه‌های ۲۰۶ و ۲۰۷، توی رانا پلاس این قاب یه‌تیکه‌ست و چسبیده به رودری.
نه راحت در میاد، نه می‌تونی بهش قاب توییتر اضافه کنی، مگر اینکه ببریش!

صدای آزاردهنده رودری جلو

وقتی موسیقی با ولوم متوسط پخش می‌کنم، رودری‌های جلو صدای ناجوری می‌دن.
این موضوع فقط مخصوص رانا نیست، یه اپیدمی سراسری تو ماشینای داخلیه.

راه‌حل؟
یا ماشین داخلی نخر،
یا اگه خریدی، دندون رو جیگر بذار،
یا مث من، یه بار برای همیشه دمپینگ حرفه‌ای سه‌لایه انجام بده.
باور کن ماشینت مثل بنز و پورشه سایلنت می‌شه.

درب‌هایی که از اول ریگلاژ نیستن

از همون لحظه‌ای که ماشین رو از کمپانی آوردن بیرون، درب‌ها درست ریگلاژ نیستن!
اگه حوصله داری، بده نمایندگی یه بار درستش کنن.
اگه فنی هستی، خودت آچار به دست شو و کارو تموم کن.

تنگی فضای عقب

یه نکته‌ی منفی دیگه توی رانا پلاس و کلاً ماشینای با شاسی ۲۰۶ (مثل ۲۰۷ و رانا) اینه که فضای عقبش خیلی تنگه!
اگه خانواده‌دار یا قدبلند هستی، حتماً اینو در نظر بگیر قبل از خرید.

حذف ترمز دیسکی عقب

رانا معمولی‌های قبل از ۹۸ ترمز دیسکی عقب داشتن اما توی رانا پلاس، خبری ازش نیست!

متأسفانه این یه حرکت پسرفت‌گونه‌ی معروف از ایران‌خودروئه که به بهونه‌ی کاهش هزینه، امکانات خوبو حذف می‌کنه.

  • همین بلا سر پارس و ۲۰۶ هم اومده!

مزایای رانا پلاس

حالا که کلی گفتیم از عیب و ایراد، بیاین یه نگاه هم به خوبی‌هاش بندازیم:

هندلینگ و نرمی بهتر از بقیه داخلیا

نسبت به پارس و ۴۰۵ و سورن و کل ماشینای سایپا، سواری نرم‌تر و فرمان‌پذیری بهتری داره.
اگه روش لاستیک ۲۰۵/۶۰/۱۴ خارجی بندازی، دیگه شاهکاره! (البته بین داخلی ها)

موتور TU5 هماهنگ‌تر و بی‌صداتر

موتور TU5 این ماشین، نسبت به پارس LX یا ۴۰۵ SLX که همین موتورو دارن، هماهنگ‌تر کار می‌کنه و صدای کمتری هم داره.

شتاب خوب با وجود دریچه گاز برقی

درسته دریچه گاز برقیه و شتاب اولیه مث سیمی نیست، ولی باز هم شتابش خوبه و ناامیدت نمی‌کنه.

کابین ساکت‌تر از نسل قبل

نسبت به رانای معمولی تولید ۹۵ تا ۹۸ و بقیه محصولات مثل پارس، ۴۰۵، دنا، ۲۰۶ و ۲۰۷، کابین رانا پلاس بی‌صداتر و آروم‌تره.
کنسول وسط، قاب کیلومتر و داشبورد هم شبیه ۲۰۷ شده و فرمان با کلیدهای مالتی مدیا کلی به روز شده نسبت به اون طراحی‌ قدیمی و خسته‌کننده قبلی.

ظاهر کلی ماشین – یه سر و گردن بالاتر

از نظر ظاهر، رانا پلاس از همه مدلای داخلی بروزتر و جذاب‌تره.
از ۲۰۶ عهد بوق و پارس عهد قجر و سمند قرون وسطی و ۲۰۷ قورباغه‌ای یه سر و گردن جلوتره!

رانا پلاس بخریم یا نه؟

زیاد دنبال "بهترین ماشین داخلی" نباش، چه رانا باشه، چه ۲۰۷، چه پارس، چه سمند یا حتی دنا و تارا...
همه‌شون سر و ته یه کرباسن!
مشکلات ریز و درشت دارن، و بیشتر به شانس شما بستگی داره.
یکی رانا می‌خره و راضیه، یکی دیگه همون مدل رو می‌گیره و کچل می‌شه از بس رفته تعمیرگاه!

پس اگه قراره ماشین ایرانی بخری، اون مدلی رو بخر که از قیافه‌ش خوشت میاد و با بودجه‌ت جور درمیاد.

  • تهش همه‌شون تخم‌مرغ شانسی‌ان!
0 dislike icon
ذخیره copy
عکس حمید
hamid_o حمید
7 ماه پیش

رانا پلاس ارزش خرید داره؟

به عنوان مصرف کننده که بیست هزار کیلومتر با رانا پلاس رانندگی کردم تجربیاتم خدمتتون میگم.
خرابی این ماشین تو سیم کشی بود که همون روزهای اول تمام سیم کشی عوض شد
بعد از اون تا الان مشکلی نداشته

  • از نظر نرمی از ماشین های رقیبش خیلی بهتره
  • اتاق به صدا نیوفتاده
  • توی جاده نفوذ صدا به نسبت بقیه خیلی خیلی بهتره
  • کابین نرمه
  • از لحاظ فنی شتابش البته اگه تاخیر پدال گاز نباشه خوبه
  • گیربکس هم واقعا خوبه مخصوصا مدل 6 دنده که من دارم

مصرف سوخت داخل شهر حدود هشت لیتر و جاده نزدیک به شیش لیتر با سرنشین کامل.
فعلا هم مشکل خاصی ماشین نداشته
اگه براتون جای کم سرنشین عقب مهم نیست واقعا ماشین خوبیه به نسبت پارس و امثالهم.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس حسین
hosen حسین
7 ماه پیش

ماشین رانا

من ۸ ساله رانا دارم، معمولیه فقط صندلی عقب فضا کم داره و داشبوردش خیلی جالب نیست.
اما موتور، ترمزها، کلاج، گیربکس همه عالیه و بدنه اش خوبه… واقعا راضی هستم.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس هادی خرم نیا
hadi.khoramnia هادی خرم نیا
8 ماه پیش

خودرو رانا پلاس

ببینید دوستان من نظرم رو قبلا یک بار مفصل در مورد این خودرو توضیح دادم.
اینبار با نزدیک به 2 سال استفاده روزمره از این خوردرو نظرم رو حول محور فنی خودرو بصورت کامل ذکر میکنم امیدوارم که مورد توجه دوستان قرار بگیره.

چرا ماشینای ایرانی تو چند سال اخیر بی‌جون شدن؟

همینطور که اکثرا متوجه شدید بدلیل الزام استفاده از یورو 5 اجباری روی تمامی خودروهای تولید داخلی از پایین رده مثل ساینا و تیبا و کوییک بگیر تا بالارده مثل خودروهای مونتاژ چینی و دنا و تارا و... و به دلیل اینکه برای رسیدن به یورو 4 و 5 نیاز به بروزآوری پیشرانه خودرو هست ولی شوربختانه توان تولید موتور برای قدرت بی بدیل منطقه میسر نیست!

پس همین موتورهای قدیمی چند دهه پیش که یورو 1 و 2 بودن رو با توسل به زور که نتیجتا میشه تنظیم و تغییرات در ECU خودرو جهت پاس کردن آلایندگی های یورو پنج که ساده ترش میشه:

  • استفاده از سیم برقی بجای سیمی روی موتور قدیمی
  • کاهش پاشش سوخت در دور پایین
  • و از کالیبره در آوردن در دور بالا
  • و کلی چیزهای دیگه

که نهایتا موجب میشه مردم موقع رانندگی با خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا احساس کنن ماشین شون مثل ماشین های قبلی نیست و قدرت و کشش کافی رو مثل ماشین های قدیمی نداره که علتش همین تنظیم ECU برای پاس کردن تست یورو پنج هست که موجب بروز مشکلات زیادی برای مالکین خودروهای ایرانی شده.

  • نمونش تاخیر دریچه گاز
    بطوری که شما تو دنده گاز میدی و ماشین با تاخیر گاز بخوره
    و همین تاخیر موجب اتلاف گشتاور و توان لحظه ای مورد نظر راننده میشه
  • تنظیم پاشش سوخت بصورت غیر استاندارد که از قدرت موتور شدیدا کاسته میشه
  • ناک شدید خودروهای صفر جدید بدلیل همین استاندارد یورو 5 روی موتورهای قدیمی با تکنولوژی زمان قاجاریه
  • و البته کیفیت بنزین بشدت پایین با اکتان غیر استاندارد قدرت بی بدیل منطقه
  • و نبود بنزین سوپر بصورت پیوسته در همه جایگاهها
  • استفاده از لوازم یدکی ایرانیزه و بنجل که مورد سفارش خودروسازان داخلی برای کاهش هزینه هست

که نتیجتا کاهش راندمان خودرو و خرابی های پیوسته برای مالکین مثل شمع ها و وایر و مجموعه کوئل ایرانیزه بسیار ضعیف و عدم همخوانی موتور یورو پنچ با بنزین های ایران.

بهترین راه نجات از این وضعیت چیه؟!

یه راه حل وجود داره که از شر این ناهماهنگی های یورو پنج و بنزین و عمر زیاد لوازم کم کیفیت خلاص بشید.
اما شاید اسمشو بیارم خیلی ها گارد بگیرند که نه این کار اله و بِله و لولو خورخوره و ماشین آتیش میگیره و گورجی میخوره و…

  • اما میگم: دوستان فقط ریمپ کارتون رو راه میندازه.

اونم نه ریمپ کوچه بازاری که هر ننه قمری با یه لپتاپ و سیم OBD و دستکاری ابلهانه پارامترهای ECU اقدام به تغییر در کاتاف و پاشش سوخت غیر استاندارد و... میکنن برای افزایش شتاب غیر استاندارد.

ریمپ فقط و فقط تو جاهای معتبر که چندین تا نمایندگی معتبر هم تو شهرهای بزرگ دیگه داشته باشن و تخصصی رو این کار باشن که البته تعدادشون هم تو همه شهرهای بزرگ خیلی کمه و تو شهرستان ها هم معمولا نیست.
نه مثلا یه باطری ساز بی سواد که کنارش هم ریمپ میکنه یا روکش صندلی فروش یا صافکار و…
فقط و فقط کسی که تنها تخصص و کاربری مغازش این باشه و سابقه مطمئن و طولانی در این راه داشته باشه.

ریمپ خوب چیکار می‌کنه؟ مزایاش چیه؟

حالا کاری که میکنن چیه؟

  • رفع تاخیر زیاد دریچه گاز:

که وقتی میخوای تو دنده یک حرکت کنی ماشین ریپ یا به زور متوسل نمیشه از زمین بلند بشه.
یا تعویض دنده ها بدون تقه و آنی صورت میگیره که توئم هست با راحتی در رانندگی و کاهش استهلاک خودرو.

  • اصلاح دمای فن:

اینکه TU5 کلا گرما زیاد تولید میکنه درسته اما تو استاندارد آلایندگی یورو 5 این شدت گرمای موتور بشدت بالا رفته.
بطوری که همه 207 و راناهای جدید تو حتی فصل سرما با چسبیدن آمپر به خط های آخر دست و پنجه نرم میکنن!
با توجه به نسبت تراکم بالای موتور TU5 حرارت بیشتری در این موتور تولید میشه که موجب گرمتر کار کردن میشه این داغ تر بودن را در تابستون پس از خاموش کردن خودرو در هوای گرم مشاهده می کنید.
در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد.
به همین علت تو ریمپ اصولی دمای دور کند فن را از 97 درجه به 91 و دمای عملکرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهند.
تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند

  • رفع ناک سرگاز:

یعنی وقتی شما کم گاز میدی و خودرو تو حالت ایده آل و کم گاز در حرکته از داخل پیشرانه صدای چک چک سوپاپ میشنوی این دلیلش عدم هماهنگی و استاندارد نبودن اکتان بنزین و محدود کردن دور پایین برای پاشش سوخت هست.
که این ناهماهنگی در موتور موجب ناک میشه که موقع احتراق شمع، پیستون به محل مورد نظر برای کار نرسیده و عملا صدای قاشق چنگال میده که تخصصی تو نت بگردید میفهمید منظورمو.
و این مشکل با ریمپ و سازگاری با بنزین های داخلی و تنظیم دقیق پاشش سوخت در دور پایین به کل حل میشه انگار سوار ماشین صفر کیلومتر تو دهه 80 شدین.

  • افزایش کشش در دوره پایین:

که نتیجتا موجب کاهش مصرف سوخت بدلیل زیاد بازی نکردن با گاز هست.
یکی از محدودیت های ایسیوهای جدید برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی، محدود کردن توان و کشش موتور در زیر دور موتور ۳۰۰۰ هستش.
در پروسه ریمپ این محدودیت حذف شده و شاهد خواهید بود که کشش خودرو دو چندان خواهد شد.

اینایی که گفتم با تنظیم مجدد برنامه ایسیو هست که بصورت استاندارد باید انجام بشه نه اغراقی درش باشه که موتور ماشین به فنا بره نه الکی باشه که فقط سیم رو بذارن وردارن الکی بگن ریمپ شد و شما تلقین کنی که شده.

ریمپ رانا پلاس

همه اینایی که بالا گفتم خودم با رانا پلاس سقف فلزی خودم تجربه کردم و الان اگه همون ماشین صفر قدیمی خودم رو بدن دستم نمیتونم تحملش کنم!

حالا اینارو گفتم بدونید دلیل تنبلی و مشکلات خودروهای جدید ایرانی چیه و چرا انقدر تفاوت در شتاب و قدرت با موتورهای قدیمی مخصوصا همین تندر قدیمی دارن چون موتور K4M تندر گشتاور و توان موتورش دقیقا هم اندازه TU5 معمولی هست.
اما راندمان بسیار بهتری نسبت به موتور TU5 داره علتش هم عدم تولید تندر در سالهای اخیر و استانداردهای سفت رنو برای خودروهای تولیدی در ایران بود که اجازه انگولک رو به کمپانی های ایرانی نمیداد.
همه مشکلات شما با ریمپ TU5 یا EF7 یا XU7 یا موتور پرایدی خانواده تیبا، ساینا، کوئیک و شاهین حل میشه و قدرت و کشش واقعی و استاندارد ماشین تون رو حس میکنید.

0 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس علی
aliru علی
8 ماه پیش

ارزش خرید رانا پلاس

من رانا پلاس دارم تقریبا 12000 تا باهاش رفتم من از سواری این ماشین لذت بردم.
صدای داخل کابین ایده آل نیست ولی به نظرم قابل قبوله.

فضای صندلی عقب مثل 206 و 207 هست.
فضای صندوقش برای خانواده خوبه، قد پارس نیست ولی مناسبه.

دور موتور زیر 3000 یه مقدار ماشین دیر به گاز جواب میده که دوستان اشاره کردن.

تا این کارکرد از نظر فنی مشکلی برای من ایجاد نکرده، فقط دستگیره در عقب خراب شد که گارانتی عوض کرد.
ندیدم روغن کم کنه و مشکلاتی که برخی از دوستان اینجا اشاره کردن برای من نبود.

آمپر داخل شهر نصف یا یه خط بالاتر هست، البته توقف کنید و دوباره روشن کنید که خیلی بالاس ولی زود برمی گرده سرجاش.
بیرون شهر ولی امپر سه خط رو نشون میده که دمای مناسبی هست.

کروز کنترل آپشن خوبیه که بین شهری من ازش استفاده می کنم و لذت بخشه.

کلا من اگه بخوام دوباره انتخاب کنم این ماشین رو انتخاب می کنم.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس مهران
nmehran مهران
8 ماه پیش

رانا پلاس یا سمند سورن

خیلی سلیقه ایه، سورن خیلی جادار تره و رانا پلاس انصافا برای خانواده کوچیکه.
صدای سورن خیلی بیشتره.
کشش هردو ماشین نسبتا مشابهه بعضی جاها سورن سرتره مثل سربالایی ها.
ترمز شون جفتش خوبه ولی رانا بهتره.
مصرف رانا خیلی کمتره.
خرج شون تقریبا برابره شاید رانا کمی کمتره.

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس رانا
rana رانا
8 ماه پیش

معایب رانا پلاس

به نظر شما از بزرگ‌ترین معایب رانا پلاس کدوم مورد هستش؟
دیس لایک = همه موارد
لایک = هیچ کدام.

بازار نه‌چندان خوب خرید و فروش 21 (29.17%) کمبود فضا برای سرنشینان 44 (61.11%) خشک بودن خودرو در دست انداز و ناهمواری 3 (4.17%) ایرادات فنی 4 (5.56%) 1 dislike icon
ذخیره copy
عکس رانا
rana رانا
8 ماه پیش

ویژگی مثبت رانا

به نظرتون مهم‌ترین نقطه قوت خودرو رانا چیه؟

  • لایک = همه موارد
  • دیس لایک = هیچ کدام
مصرف بهینه سوخت 4 (6.9%) قیمت مناسب نسبت به امکانات 39 (67.24%) راحتی در رانندگی داخل شهر 6 (10.34%) توان و شتاب قابل قبول 9 (15.52%) 2 dislike icon
ذخیره copy
منفی 18 درجه وسط کویر

دوستم خریده بود و امتحانشو پس داده بود
من با اطمینان کامل از کاراییش خریدم
3 تا کابل داره که به فندکی و باتری و برق شهری وصل میشه
با پنل خورشیدی هم کار میکنه
تو هم رده های خودش فوق العاده خوش قیمته
راحت توی صندوق عقب جا میشه، تو یک کلام عالی هستش.

مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس سیاوش
siavashh سیاوش
8 ماه پیش

رانا پلاس پانوراما

سلام دوستان بنده هر سه مدل خودروی رانا را داشتم هم رانا ال ایکس هم رانا پلاس هم رانا پلاس پانوراما واقعا از هر سه مدل به چند دلیل راضی بودم.

  1. اول موتور کم اصطحلاک و بی دردسری
  2. دوم مصرف سوخت کم مخصوصا تیو فایو پلاس
  3. و مهمتر از همه ترمز عالی

این خودرو چابکی نسبتا خوب و هندلینگ قابل قبولی داره اگر کسی واقعا فضای کابین عقب زیاد براش مهم نیست بهترین گزینه برای خرید خودرو همین رانا هست.
بنده خودم یه پرشیا تی یو فایو صفر 402خریدم اما بعد از یک ماه فروختم و باز هم رانا پانوراما خریدم چون اصلا باهم قابل مقایسه نیستند.
اصلا به شایعات گوش ندید دوستان، از لحاظ سقف شیشه نه جک زدن نه تصادف باعث شکستن شیشه نخواهد شد.
من خودم جک j5 و شاهین هم داشتم ولی واقعا رانا پلاس از همشون سر تر بوده.

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس احسان
ehsan1998 احسان
8 ماه پیش

چرا رانا پلاس بخریم

سلام دوستان این نظر میذارم برای راهنماییتون من الان تقریبا دو ماهی هست رانا پلاس دارم.
وقتی تحویل گرفتم سریع رفتم مسافرت باهاش که تا الان 5000 تا کار کرده.
ماشین بسیار نرم (مخصوصا کمک ها) و بیصدا تا دور موتور سه که سه به بالا صدای موتور در میاد و چون من ماشین بازم خوشم میاد.
کروز هم تست کردم مشکلی نداشت و راحت بودم.
کیفیت باند هاش عالیه مخصوصا باند های جلو که توئینرن.
ماشین بسیار زیبا مخصوصا هالوژن های جلو.
من قبل برنده شدن تو ماشین بودم یه رانا پلاس پشتم بود از آینه عقب دیدم گفتم خدایا این چه ماشین خارجی ایه دیگه من نمیشناسم رد شد دیدم فارسی پشتش نوشته رانا+ 😂
کنسول وسط خوبه فقط جای سرنشین عقب رو تنگ تر کرده.
یه چیز دیگه راجب کمک ها بگم، ماشینو گرفتم مثل شوتی ها عقبش بالا بود ولی رفتم مسافرت و اومدم کمک های عقبش الان با کمک های جلوش یه اندازه شدن نمیدونم چرا اینو.
یه نکته دیگه برای ماشین باز ها، این ماشین به خاطر کروز گاز برقی داره و زیر دور موتور 3 اونقدر شوکی به ماشین نمیده به جز دنده یک ولی دور موتور سه حس پرواز میکنی.
فرمونش برای من نسبت به هیدرولیک های دیگه سفت تره نمیدونم همشون اینن یا نه.
صندلی هاش هم که نگم من از یزد بدون توقف تا مازندران رفتم اصلا کمر درد و خستگی نداشتم و فقط اب بندی کردم ماشینو خصوصا موتوری کیف کردم.
خلاصه یکم تفاوت قیمتش با دنا اذیتم کرد ولی سوارش شدم دیگه همچین حسی ندارم.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمدجواد
mohamadjavad محمدجواد
10 ماه پیش

بررسی مشکل طراحی رانا پلاس

رانا به خاطر فرم آیرودینامیک استانداردی که داره، از مقاومت خوبی برخورداره و تو سرعت و هندلینگ عملکرد قابل قبولی داره.

  • اما همین طراحی یه نقطه ضعف کوچیک هم داره.

اگه از جلو تصادف کنید، ممکنه کاپوت و گلگیر جلو از جا دربیاد و روی درب‌های جلو رو بگیره.
تو این شرایط، بهتره خونسردی‌تون رو حفظ کنید و به‌جای اینکه سراسیمه از درب جلو پیاده بشید، از درب عقب خارج بشید.

  • اینطوری، با یه PDR حرفه‌ای، ماشینو بدون رنگ و مثل روز اول تحویل بگیرید.
0 dislike icon
ذخیره copy
در حال بارگیری نظرات بیشتر