search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
×

تارا اتوماتیک v2 | نظرات کاربران + بررسی مشکلات و معایب

گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات تارا اتوماتیک v2 با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.

about page

online user 501 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
telegram icon

گروه تلگرام تارا اتوماتیک v2

برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید

ذخیره انجمن روی موبایل save icon
بحث های مهم جستجوی سریع در بحث ها و مشکلات پرتکرار
همه نظرات tick icon حل مشکلات بخریم یا نخریم؟ مقایسه با رقبا آموزش استفاده ثبت نام تا تحویل قطعات و لوازم
در حال جستجو
عکس ایران خودرو
ikco ایران خودرو
1 سال پیش

سلام خیلی راضی هستم از تارا تا الان دوازده هزار تا باهاش رفتم میانگین مصرف سوخت زیر 9 لیتر بوده و خرابی مهمی هم خدارو شکر نداشته ، بسیار راحت و جاداره ، بسیار خوب در جاده میره و در کل ارگونومی و هندلینگ بسیار خوبی داره و خیلی از این بابت نسبت به دنای توربو اتومات که دوسال داشتم راضی ترم. یکمی احساس میکنم کولرش میتونست بهتر باشه ولی اگه بخوام بین دنای توربو اتومات که داشتم و تارا اتوماتیک یکی رو انتخاب کنم صد در صد تارا اتومات رو انتخاب میکنم.

7 dislike icon
ذخیره copy
عکس رحمان محمدی
rahmanmohammadi رحمان محمدی
ذهنای بزرگ پُر از هدف هستن ذهنای کوچیک پُر از آرزو‌‌ 1 هفته پیش

علامت آچار در تارا

سلام کنار نشانگر کیلومتر تارا، علامت آچار دیده میشه دلیل چیه، چطوری باید حذفش کنم؟

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس امیرعلی امیریان
amirali.amirian امیرعلی امیریان
2 ماه پیش

من از تارا اتوماتیک v2 خوشم نمی آید، از ری را اتوماتیک که اولین محصول ایران خودرو هست خوشم می آید
ولی تارا اتوماتیک v2 دومین محصول ایران خودرو است بدم ازش می آید
بخاطر این تارا دوست ندارم چون ۱۱۳ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند
ولی ری را اتوماتیک ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد من ری را اتوماتیک دوست دارم.

17 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس میثم
meisamfa میثم
2 ماه پیش

سلام دوستان
در مورد کولر تارا خیلی از دوستان سوال میپرسن که خوبه یا نه و پرتاب باد کم هست یا نه؟
و مورد دوم مشکل زوزه گیربکس هستش.

کولر تارا

بنده مدل ۴۰۳ v4 دارم
کولر در حالت درجا راضی کننده نیست (البته همه ماشین ها در حالت درجا عملکرد کولر ضعیف تر هست ولی برا تارا واقعا سرمادهی کافی رو نداره)
ولی حین حرکت واقعا خوبه و نمیشه از نصف بالا تر گذاشت، بیشتر مواقع من روی دور ۲ یا ۳ میذارم
نکته بعد اینکه پرتاب باد دوتا دریچه سمت راننده کمتر از دوتای دیگه سمت شاگرد هست!

زوزه گیربکس تارا

و در مورد زوزه گیربکس ظاهرا از ۴۰۳ به بعد دوستان این مشکل رو دارن ولی  با نوع صداهای متفاوت
ماشین من وقتی پا از روی گاز برمیدارم و سرعت ۸۰ تا ۶۰ بیشترین صدا رو داره
ماشین یکی از دوستان صدای زوزه زیادی داشت و توسط نمایندگی گیربکس تعویض شد ولی متاسفانه درست نشد.
چیزی که عجیبه همین گیربکس روی دنا هم هست پس چرا گیربکس دنا این زوزه رو نداره احتمالا مشکل از خود گیربکس نباشه و باید منتظر فراخوان باشیم

ارزش خرید تارا v4

سه سفر با تارا داشتم

  • شیراز به کیش
  • شیراز به تهران و مشهد
  • شیراز به مشهد و شمال

انصافا ماشین نرمی هست البته تو دست انداز با ماشین پر و سنگین کوبش داره ولی شنیدم با لاستیک خارجی و فاق ۵۵ تا حدود زیادی این مشکل برطرف میشه

  • صندلی به نسبت راحت
  • عایق بندی کابین عالی
  • هندلینگ عالی
  • امکانات با توجه به رقبا خوب

امیدوارم تونسته باشم به دوستانی که قصد خرید دارن کمکی کرده باشم.

3 dislike icon
ذخیره copy
عکس آرش
arash47 آرش
4 ماه پیش

مشکلات تارا اتوماتیک

سلام دوستان من تارا اتوماتیک V4 صفر رو چند روزه تحویل گرفتم و متاسفانه با این مشکلات مواجه شدم؛

  1. صدای زوزه گیربکس
  2. سفتی فرمان
  3. پایین گرفتن ترمز و صدای خالی شدن هوا هنگام فشار دادن پدال ترمز
  4. تأخیر پدال گاز در شروع حرکت
  5. فعال نشدن چراغ بدرقه
  6. فعال نشدن قفل مرکزی به صورت اتومات بعد از سرعت ۲۰ کیلومتر

واقعا ما با همچین آشغالی رو به رو هستیم؟ 
این ماشین ۱۰،۰۰۰ تا راه بره از هم میپاشه که…
واقعا تو ذوقم خورد و اگر این مشکلات قابل حل نباشند قطعا این ماشین رو میفروشم.

28 dislike icon
ذخیره copy
عکس امیر
amir.dvdi امیر
5 ماه پیش

بررسی تارا دستی 6 دنده

سلام بر دوستان، تجربه ای از اولین سفر سه هزار کیلومتری با این خودرو را داشتم گفتم کوتاه موارد مهم رو عنوان کنم
شاید برای عزیزانی که قصد خرید این ماشین رو دارن تأثیرگذار باشه در انتخابشون.
ماشین بنده تارا شش دنده دستی هستش که ۴۰۳/۱۰ تحویل گرفتم، با رینگ اتوماتی و لاستیک ۱۶/۵۵/۲۰۵ هانکوک.

عملکرد خودرو با بار و سرنشین کامل

با چهار سرنشین بزرگسال و صندوق بار بشدت پر و سنگین با این اوصاف به هیچ عنوان لاستیک گیر نمیکرد و ازین بابت مشکلی نبود.
طول مسیر هم فقط با سرعت مجاز تابلوها که نهایتا ۱۲۰ کیلومتر بودم حرکت میکردم.

قدرت موتور و عملکرد در سبقت

قدرت موتور انصافا راضی کننده بود و مواقعی که روی کروز نبود غافل میشدم عقربه بالا میرفت، توی سبقت با شتاب و راضی کننده عمل میکرد.

عایق‌بندی کابین و کیفیت سواری

از بی صدایی کابین در سرعت بالا بی اندازه راضیم، به هیچ عنوان نفوذپذیری زوزه باد و صدای جاده در کار نبود که این امر یکی از نکات بشدت لذت بخش رانندگی در جاده با این خودرو هستش.

عملکرد در مسیرهای کوهستانی و خاکی

با توجه به وزن خالص خودرو به اضافه چهار سرنشین بزرگسال و صندوق بار پر در مسیر خاکی و کوهستانی و سربالایی های فوق العاده وحشتناک دو مورد خیلی نظرمو جلب کرد و محبوبیتش واسم چندین برابر شد.

  1. اول قدرت موتوریش که انصافا کم نمیاورد و تو دلتو خالی نمیکرد.
  2. دوم اون سیستمی که اجازه نمیده چرخای جلو هرز بزنه و درجا بچرخه.

حقیقتا فکر نمیکردم تا این حد بشه روش حساب کرد با توجه به وزن خودش و سرنشینان و بار سنگین.
ترمزگیری اتومات چند ثانیه ایش هم توی شیب های کوهستانی خیلی خیلی جالب و کارا و مثبت بود.
همه این موارد توی این مسافرت بخصوص در مسیر های کوهستانی خاکی با سربالایی های تند واقعا عالی و مثبت و حتی میتونه محافظ جان سرنشینان هستن.

عملکرد فرمان، برف‌پاک‌کن، چراغ‌ها و مالتی‌مدیا

عملکرد سیستم فرمان هم بی نقص و فرمان پذیری عالی و نرم، همچنین عملکرد برف پاکن و چراغها در حالت اتو خیلی عالی و دقیق.
مالتی مدیا هم از طریق وصل کردن گوشی و استفاده از برنامه نشان خیلی عالی و کار راه انداز بود و همزمان پخش موزیک.

فضای داخلی و صندوق عقب

جادار بودن اتاق چه برای سرنشینان جلو چه عقب واقعا عالی و راضی کننده اس، فضای صندوق هم که دیگه نیاز به تعریف نداره.

عملکرد کولر تارا

مسئله بعدی عملکرد عالی کولرش هم از نظر شدت سرما و پرتاب باد و تأثیر منفی نگذاشتن روی عملکرد و قدرت موتور.
سرما و عملکرد کولر در دمای ۴۰ درجه و مرطوب شرجی بسیار عالی بود.

مصرف سوخت تارا

مصرف سوخت تارا هم در جاده های کفی و نرمال با کولر دائم روشن حدود ۶/۵ بود که با توجه به تعداد سرنشینان و سنگینی بار و فشار کولر منطقیه.

تارا ارزش خرید دارد؟

کلام آخر البته بنظر این حقیر؛
با توجه به تنفس طبیعی بودنش و نداشتن دردسرهای توربو و کم مصرف بودنش با این حال ماشین پر قدرت پرشتاب نرم و بی سرصدا و قابل اعتمادیه.
اینا مواردی بود که گفتنش خالی از لطف نبود
شاید عزیزی بتونه تو این شرایط بسته و انحصاری بازار خودرو انتخاب بهتری داشته باشه.
ببخشید طولانی شد، تندرست باشید.

15 dislike icon
ذخیره copy
عکس احمدرضا
ahmadreza_rashidi احمدرضا
4 ماه پیش

امکانات خودرو تارا

سلام وقتتون بخیر میخوام چندتا قابلیت مفید که از ماشینم که تارا هست کشف کردم رو بهتون بگم امیدوارم براتون مفید باشه.

بالا و پایین بردن شیشه‌ها بعد از خاموش کردن

اول اینکه وقتی ماشینو خاموش میکنین و سویچ رو میبندین یا حتی وقتی سویچ رو برمیدارین تا چند ثانیه بعدش اگه بخواین شیشه ها رو ببرین بالا یا بیارین پایین همچنان میتونین این کار رو انجام بدین
دقیق نمیدونم چقد وقت داره ولی شاید ۱۰ ۱۵ یا ۲۰ ثانیه این قابلیت فعال میمونه برای وقتایی که ماشینو خاموش میکنین و یادتون میره شیشه ها رو ببرین بالا مفیده
و برای وقتایی که ماشینو خاموش میکنین و هنوز میخواین توی ماشین بمونین مفیده
وقتی هم زمانش تموم شد و این قابلیت غیر فعال شد میتونین یا دکمه ی باز روی ریموت رو یه بار بزنین یا سویچ رو باز و بسته کنین تا این قابلیت دوباره برای چند ثانیه فعال بشه.

حالت اتومات شیشه بالابر

دوم اینکه شیشه بالابر راننده یه حالت اتوماتیک هم داره و به دو روش میشه ازش استفاده کرد
روش اول که همون روش معمولیه که دکمه ی شیشه بالابر راننده رو چند ثانیه به سمت بالا یا به سمت پایین نگه میدارین تا شیشه تا جایی که میخواین بالا یا پایین بره
روش دوم اینطوریه که کلید شیشه بالابر راننده رو به صورت لحظه ای به سمت بالا یا به سمت پایین فشار بدین خودش اتوماتیک شیشه رو بالا یا پایین میبره
اگه به سمت بالا فشار بدین شیشه کامل تا آخر بالا میره و اگه مانعی چیزی جلوش باشه متوقف میشه و اگرم نباشه کامل تا آخر بالا میره
اگرم به سمت پایین فشار بدین شیشه کامل تا آخر پایین میره.

هشدار صوتی

سوم اینکه اگه بخواین از ماشین پیاده بشین و سوییچ روی ماشین باشه یا چراغا روشن باشه یه صدای بوقی مثل بوق کمربند میشنوین که متوجه بشین و سوییچ رو بردارین و چراغا رو هم خاموش کنین.

دزدگیر تارا

چهارم اینکه تارا به صورت فابریک دزدگیر داره یعنی اگه در ماشین قفل باشه و یکی بیاد در ماشینو با هرچی باز کنه ماشین با بوق آژیر میکشه و راهنما میزنه و مثل دزدگیر آلارم میده و آژیر میکشه
خودتونم میتونین امتحانش کنین با ریموت در ماشینو قفل کنین و با کلیدش قفل در ماشینو به صورت دستی باز کنین و دسته ی درو بگیرین و درو باز کنین ماشین آژیر میکشه.

هشدار باز بودن درب

پنجم اینکه اگه در حال حرکت باشین و یکی از درها خوب بسته نشده باشه و چراغ سقفی هم روی حالت وسط یا حالت در باز باشه
توی اون حالت چراغ سقفی چشمک میزنه و یه صدای بوق هم مثل بوق کمربند میاد تا راحت تر متوجه بشین که یکی از درها خوب بسته نشده.

ریست کیلومتر و نمایش سرویس دوره‌ای

ششم اینکه اگه دکمه ای که روی صفحه کیلومتره رو چند ثانیه نگه دارین کیلومتر سفر ماشین از آخرین باری که صفرش کردین دوباره صفر میشه
و با فشار دادن لحظه ای همون دکمه نشون میده تا سرویس دوره ای بعدی چند کیلومتر مونده
و با فشار دادن لحظه ای دکمه ی روی سر دسته ی برف پاک کن روی صفحه مانیتور مستقیم وارد اطلاعات رانندگی میشه
و با نگه داشتن چند ثانیه ای همون دکمه ی روی سر دسته ی برف پاک کن توی مانیتور هم کیلومتر سفر ماشین و اون محاسبات مصرف سوخت و میانگین سرعت و اینا از آخرین باری که صفرش کرده بودین دوباره صفر میشه.

کاربرد دکمه‌های کنار مانیتور تارا

هفتم اینکه با قابلیتای دکمه های کنار مانیتور آشنا هستین، از پایین بگم:
دکمه ی پایینی رو اگه بزنین توی هر قسمت از مانیتور باشه برمیگرده روی صفحه ی اصلی و با فشار دادن چند ثانیه ای همون دکمه فک کنم میشه مانیتور رو ریست کرد
دکمه ی بالاییش رو هم اگه بزنین حالت رادیو و فلش و بلوتوث و اندروید اتو رو میتونین عوض کنین و بین اینا جا به جا بشین
دکمه ی بالاییش هم که دورش ولومی هست اگه قسمت ولومیش رو بچرخونید صدا کم و زیاد میشه
دکمه ی گرد وسط همون هم اگه یکی دو ثانیه نگهش دارین مانیتور کلا خاموش میشه مثل ماشینای قدیمی که ضبطشو کلا خاموش میکردیم و استفاده نمیکردیم
برای وقتایی مفیده که کلا بخواین از مانیتور استفاده نکنین
توی این حالت وقتی دوباره ماشینو روشن میکنین مانیتور خاموش میمونه و روشن نمیشه تا خودتون روشنش کنین ولی دوربین دنده عقب کار میکنه
برای روشن کردنش هم همون دکمه ی گرد رو دوباره به صورت لحظه ای بزنین مانیتور روشن میشه
و وقتی مانیتور روشنه و مثلا دارین آهنگ یا رادیو گوش میدین و مثلا شب دارین توی جاده رانندگی میکنین و میخواین فقط صفحه ی مانیتور خاموش بشه که نورش اذیتتون نکنه ولی آهنگ پخش بشه میتونین برین توی تنظیمات قسمت صفحه نمایش و حالت کم نور رو فعال کنین
بعد هر وقت اون دکمه ی گرد وسط دکمه ی ولومی رو به صورت لحظه ای فشار بدین فقط صفحه ی مانیتور خاموش میشه که نورش اذیتتون نکنه
بعد اگه بخواین دوباره روشنش کنین میتونین یا همون دکمه رو بزنین یا با انگشت بزنین روی صفحه و صفحه ی مانیتور رو لمس کنین تا دوباره صفحش روشن بشه.

مسیریاب نشان روی مانیتور تارا

هشتم اینکه یه خبر خوب دارم برای اونایی که از مسیریاب نشان استفاده میکنن و میخوان این مسیریاب رو روی مانیتور ماشینشون فعال کنن
چند وقته یه بروزرسانی برای مسیریاب نشان اومده که اگه برنامه رو به روزرسانی کنین میتونین برنامه ی مسیریاب نشان رو توی گوشیتون باز کنین و گوشیتونو با کابل و با اندروید اتو به مانیتور ماشینتون وصل کنین بعد راحت مسیریاب روی مانیتور ماشین میاد و میتونین راحت ازش استفاده کنین و مسیریابی کنین.

میانبرهای تهویه مطبوع تارا

نهم اینکه با دکمه های سیستم تهویه که آشنایی دارین میخوام چنتا راه میانبر ساده بهتون بگم از دکمه ی بخارزدای شیشه ی جلو میتونین به عنوان میانبر بخاری استفاده کنین
یعنی اونو بزنین بعد اگه خواستین سرعت فن رو کم کنین توی این حالت هم که ای سی روشنه مشکلی نداره و کمک میکنه شیشه های ماشین بخار نگیره
ولی میتونین خودتون به صورت دستی هم خاموشش کنین ولی روشنم باشه مشکلی نداره و خوبه
از دکمه ی ای سی مکس هم میتونین به عنوان میانبر کولر استفاده کنین یعنی این دکمه رو بزنین و بعد اگه خواستین سرعت فن رو کم کنین
برای کم و زیاد کردن دما هم میتونین دکمه ی دما رو به جای اینکه دونه دونه بزنین میتونین دکمه رو نگه دارین
مثلا دکمه ی آبی رو نگه دارین تا دما به کمترین حد برسه و یا دکمه ی قرمز رو نگه دارین تا دما به بیشترین حد برسه
برای خاموش کردن کولر یا بخاری هم میتونین به جای اینکه دکمه ی فن کم رو چند بار بزنین میتونین همونو چند ثانیه نگه دارین تا کلا خاموش بشه.

نور بالا و پایین همزمان در تارا

دهم اینکه اون تاراهایی که سنسور نور و باران دارن یه قابلیت و یه آپشن دارن که الان بهتون میگم
توی این تارا ها اون سر دسته ی چراغو اگه یه مرحله به سمت جلو بچرخونین سنسور نور فعال میشه و توی شب چراغا روشن میشه
توی این حالت اگه دسته ی چراغو به سمت فرمان بکشین و نور بالا بزنین دوتا چراغای نور بالا و نور پایین همزمان با هم روشن میمونه و نور بیشتری بهتون میده و جلوتون بیشتر روشن میشه
برای رانندگی توی جاده های بین شهری توی شب مفیده ولی اگه بخواین فقط نور بالا باشه همون سر دسته ی چراغو دو مرحله دیگه به سمت جلو میچرخونین
توی این حالت همون چراغ معمولیه و وقتی نور بالا میزنین فقط نور بالا روشن میمونه
ببخشید که طولانی شد.

7 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس سعید
saeedee سعید
3 ماه پیش

باز نشدن آینه بغل های تارا

سلام. آینه های تارا اتوماتیک v2 باز نمیشه چه کنم؟
از داخل دست نزده بودم، در ماشین رو قفل کردم و بعد برای بار دوم دکمه قفل ریموت رو زدم و آینه ها جمع شد و الان که با ریموت قفل رو باز می کنم آینه ها باز نمیشن.

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس علی
aliazimi علی
4 ماه پیش

رفع مشکل پرتاب باد کولر تارا

سلام، من مدتی تارا دستی در اختیارم بود و الان هم اتومات اون رو دارم
مشکل پرتاب باد کولر تارا ناشی از انسداد فیلتر هوای کولر داخل کابین هست

  • زیر داشبورد یه فیلتر پارچه ای تعبیه شده که پس از مدتی ناشی از تعریق کولر خیس میشه و جلوی عبور هوا را میگیره و اکثرا از وجود این فیلتر اطلاع ندارن

و لذا تعویض دوره ای یا حذف این فیلتر مشکل پرتاب باد رو حل میکنه
در خصوص میزان سرمایش کولر باید دقت بشه که تارا دو تا دکمه AC و AC MAX داره که در هنگام گرمایش زیاد در ابتدا باید AC MAX فعال بشه و پس از چند دقیقه که خنک شد پرتاب رو کاهش بدهید

  • به نظر میرسه طراح این خودرو این کار برای بهینه سازی سوخت انجام داده

بررسی کیفیت تارا

در خصوص کیفیت خودرو من از تاراهای اولیه ارائه شده به بازار بود و الان هم اتومات ۱۴۰۴ اون رو دارم
هر دوشون وضعیت بدنه، ترمز و کولر مشابه دارند، البته در نوع اتومات احساس کردم ظاهراً در کیفیت مدل های V2 و V4 تفاوت هست
در مورد هندلینگ خودرو در جاده با توجه به حجم موتور ۱۵۰۰ طبیعی هست و خودرو های خارجی زیر ۲۰۰۰ هم مشکل شتاب در شرایط مشابه رو دارند اما اگر دنده رو در حالت اسپورت قرار بدید تا حد زیادی این مشکل برطرف میشه و همچنین می تونید در چنین شرایطی از حالت دستی تعویض دنده استفاده کنید تا بتوانید در شرایط لازم مشکلی نداشته باشید.

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد حسین
mohamadhossein محمد حسین
4 ماه پیش

رفع تاخیر دریچه گاز برقی

سلام من یک تارا v4 با ۳ هزار کارکرد دارم، قبلا ۲۰۷ دنده دریچه سیمی داشتم
از یک ماشین تند و تیز دنده ای شیفت کردم به اتومات دریچه گاز برقی، چه شود!😄
با توجه به اینکه ۲۰۷ رو همون اول با ۸ هزار تا کارکرد ریمپ کرده بودم و ۳ سال مشکلی نداشت تصمیم گرفتم اینو هم ریمپ کنم تا یک کم از تنبلی در بیاد
حالا نتیجه کارو براتون میزارم شاید به درد کسی خورد.
قبل از ریمپ من با کرنومتر دهها بار تست گرفتم، زمان تاخیر بین فشار دادن پدال گاز تا حرکت کردن ماشین

  • قبل از ریمپ:
    در حالت عادی ۰.۸ ثانیه بود ‌.
    در حالت اسپورت ۰.۷ ثانیه
  • بعد از ریمپ:
    حالت عادی ۰.۶ ثانیه 
    حالت اسپورت ۰.۵۳ ثانیه 

یعنی دقیقا یک سوم از تاخیر کم شد.
اتفاق دوم اینکه مقداری به شتاب اضافه شده.
تغییر سوم دمای آب یک خونه کمتر شده.
اما در عمل چه اتفاقی افتاده ؟ 
من قبل از ریمپ اصلا نمیتونستم با حالت عادی رانندگی کنم و فقط اسپورت رو فعال میکردم
اما الان حالت عادی قابل قبول شده و گاهی استفاده میکنم و حالت اسپورت هم واقعا خوب شده
دیگه لازم نیست پدالو زیاد فشار بدم تا معکوس بکشه
اینجوری هم تعویض دنده کم شده و استهلاک جعبه دنده کم شده، هم یک دفعه ماشین شتاب ناگهانی به خودش نمیگیره و هم مصرف پایین اومده
ریتم حرکتی شتاب ماشین تقریبا بصورت خطی شده نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه.
به هر حال اینو نوشتم شاید افرادی به دردشون بخوره.
بچه ها میگفتن باید قلق گاز دست آدم بیاد
درسته اما این قلقه هزینش اینه که گیربکس دائم دنده رو سبکو سنگین میکنه، چون حساسیت پدال گاز بسیار بالاست و عمر گیربکس کم میشه و زودتر هم داغ میکنه.

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس مرتضی
morteza8578 مرتضی
4 ماه پیش

رفع تاخیر دریچه گاز برقی تارا

سلام و احترام، دوستان در مورد تارا اتومات، مشکل تاخیر دریچه گاز برقی رو در شروع حرکت دارین؟
راه حلی پیشنهاد می‌کنید؟

1 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس رضوانه
rk3860150529 رضوانه
4 ماه پیش

مشکل شتاب گیری تارا دستی

آیا همه کسانی که تارا دستی دارن این مشکل رو دارن؟
موقع سبقت ماشین شتاب نمیگیره و اذیت کنندست
جوری که ماشین پرایدم خیلی بهتر از تارا تو سبقت شتاب داره و راحت تر میشه شتاب گرفت.

10 dislike icon
ذخیره copy
عکس جواد
javad1366 جواد
4 ماه پیش

بهترین لاستیک برای تارا

دوستان چه لاستیکی برای تارا اتومات بخرم که هم نرم باشه و صدا رو بگیره و هم مقامت بالا در برابر فرسایش برای مسافت های طولانی داشته باشه؟

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس بهزاد
ghezelbash بهزاد
4 ماه پیش

روشن شدن چراغ انژکتور

سلام دوستان دو تا سوکت کنار باطری هست، در آوردم جا انداختم چراغ انژکتور روشن شد خطا خورد چطوری باید پاک کنم؟

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس کامران
eydi کامران
4 ماه پیش

مشکل تعویض دنده تارا در سرازیری

سلام تارا اتومات دارم، در سرازیری های ملایم خوب دنده عوض نمیکنه و صدای موتور در میاد
آیا برای همه اینجوریه یا برای من مشکل داره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

1 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس حمید
hamid_sh حمید
5 ماه پیش

کارت طلایی ایران خودرو

این رو می‌نویسم برای همه دوستانی که در معرض خطای خرید کارت طلایی هستن!
من امسال ۱۴۰۳ خودروی تارا V4 LX رو تحویل گرفتم
متاسفانه یه تصادف از عقب داشتم که طبق روال برای بیمه ثالث مراجعه کردم، بیمه خودروی مقصر اعلام کرد که تارا v4 غیر متعارف هست و طبق تبصره ماده ۸ قانون، خسارت به اندازه خودروی متعارف که پژو پارس هست پرداخت میشه.
برآورد خسارت در حالت خودروی متعارف (پژو پارس سال) با تعویض سپر ۹ میلیون توسط بیمه رازی برآورد شد.
طبق روال به دفتر کارت طلایی مستقر تو نمایندگی یادگار مراجعه کردم برای پوشش کامل هزینه ها و تعمیرات.
اعلام کردن یا باید تمام تعمیرات تو نمایندگی انجام بشه یا بیرون، با توجه به اینکه بنده ترجیح میدادم صافکاری pdr و با کیفیت داشته باشم، تعمیرات بیرون و پرداخت هزینه توسط کارت طلایی رو انتخاب کردم. (گفتن قطعه رو هم باید از نمایندگی ایساکو خرید کنم)
و خب کارت طلایی خسارت وارده رو ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومن برآورد کرد با کسر فرانشیز کمتر از برآوردی که بیمه رازی بابت همین خسارت روی پژو پارس داشت !
نکته جالبتر اینه که نمایندگی ایساکو سپر فابریک رو ۷.۵ میلیون حساب کرد و فاکتور هم داد!
اما کارت طلایی قیمت سپر عقب رو ۴.۷ حساب کرد (خودتون یه سرچ تو بازار بکنید بببنید با چه قیمتی موجود و آماده فروش پیدا میشه)
برای ثبت شکایت تماس میگیرم میگن تعرفه همینه میگم به تعرفه هاتون اعتراض دارم میگن خودتون انتخاب کردید برید بیرون، میگم قطعه رو که فاریک کارخونه میخواستم خدمات صافکاری رو بیرون انتخاب کردم، یا قطعه رو بدید یا ۷.۵ رو، میگن یا کلش بیرون یا کلش داخل نمایندگی.
میگم اعتراض دارم، لینک ثبت شکایت فرستادن ، شماره شاسی رو میزنم میگه وجود ندارد!
خلاصه که این وضعیت مضحک کارت طلایی هست ، گول نخورید ، بیمه بدنه عاقلانه تر هست تا کارت آبکی!
بیمه شخص ثالث خسارت رو ۹ میلیون برآورد کرده با فرض پارس سال، کارت طلایی خسارت رو ۱۰.۷۰۰ برآورد کرده با فرض تارا v4!
کارمندشونم میگه حق دارید ولی سیستم همینه شکایت ثبت کنید.🤦🏻‍♂️

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس محسن
mohsen.ra محسن
5 ماه پیش

لرزش هنگام ترمز گرفتن تارا

سلام کسی میدونه علت لرزش پدال ترمز تارا v1p در هنگام گرفتن ترمز چیست؟
با وجود بردن نمایندگی می گویند طبیعی ست و مربوط به ABS ترمز است و …
در صورتیکه سایر خودروهای تارا موقع ترمزگیری لرزش پدال ترمز ندارند...

8 dislike icon
ذخیره copy
عکس امیر علی
a.a.a امیر علی
5 ماه پیش

بررسی مزایا و معایب تارا V4

تجربه ۲۵۰۰ کیلومتر رانندگی با تارا V4 سفید
سلام به همگی، ضمن سپاس از دوستانی که قبل و بعد خرید ماشین من رو راهنمایی کردن
خواستم اینجا تجربه خودم رو بعد از 2 هزار کیلومتر رانندگی با این ماشین به اشتراک بذارم شاید به درد کسی خورد.
ماشین های قبلیم به ترتیب ماکسیما اتومات, 207 دستی, مزدا 3 جدید , ساندرو اتومات و 206 بودن و این ماشین رو از بازار آزاد و صفر اوایل تیر خریدم و بلافاصله بعد از تحویل بردم و لاستیک های بارز فابریک رو با لاستیک سومیتومو ژاپنی سایز فابریک عوض کردم
البته کومهو هم تو بازار بود ولی با اینکه این لاستیک رو نداشتم قبلا, ترجیح دادم ژاپنی بردارم، نرمیش که خوبه و باید ببینم دوامش در آینده چطوریه.
کف پایی 3 بعدی بابل انداختم و شیشه های دو طرف جلو رو هم دودی کردم و با اینکه اصرار داشتم جوری باشه که با شیشه های دودی عقب دو رنگ نشه ولی بازم کمی رنگشون فرق داره که اونم برمیگرده به ماهیت شیشه دودی و برچسب دودی
شایدم باید بیشتر تحقیق میکردم ولی بعد از 20 سال ماشین داری, دیگه وسواس آنچنانی به خرج نمیدم.

فضای داخلی و سواری تارا V4

از اتاق ماشین شروع میکنم که به نظر من بسیار جاداره و نفوذ صدای بیرون خیلی کمتر از بسیاری از ماشین های دیگه است و در کل سواری بسیار نرم و راحتی داره و من از این نظر بسیار راضی هستم.
برخی دوستانم که ماشین های مختلف ایرانی و چینی دارن هم بعد از سوار شدن ماشین بسیار نرمی و سواریش رو پسندیدن.
صندوق هم که با بیش از 600 لیتر ظرفیت بسیار جادار هست که واقعا عالیه.

موتور و مصرف سوخت تارا V4

موتور ماشین همون TU5 هست که با اضافه شدن سیستم CVVT بهینه شده که علیرغم صحبت هایی که میشه اصلا ضعیف نیست و هیچ مشکلی در کشش و سرعت وجود نداره و در جاده و سبقت اصلا کم نمیاره
طبیعتا قدرتش از موتورهای توربو کمتره ولی هم اصطحلاکش هم مصرفش از اونا کمتره
من در جاده چالوس تست کردم و ضعفی در هنگام سبقت ها ندیدم.
مصرف هم با رانندگی کم فشار من بین 10 تا 12 لیتره که برای این موتور و وزن طبیعی به نظر میاد.

گیربکس تارا V4

گیبرکس ماشین رو در مقایسه با گیربکس ماشین های قبلی که داشتم میتونم بهش ایراد وارد بدونم که در کفی تمایل زیاد به سبک کردن دنده(نزدیک به دنده مرده) داره اما در سرازیری دنده رو سبک نمیکنه و باید در حالت دستی دنده رو سبک کنی که دور موتور زیادی بالا نره.

  • بعضی دوستان میگن این به خاطر ایمنی هست.

در کل و به قول یکی از دوستان اینجا که به درستی می گفت حالت D در واقع حالت ECO هست
بعضی دوستان در جاده از حالت اسپرت استفاده می کنن ولی من حتی در جاده چالوس هم نیازی به استفاده از این حالت ندیدم و در حالت D هم با گاز دادن به موقع از پس سبقت ها براومد ماشین.
تقه گیربکس تارا رو اگر قبل از تغییر به دنده عقب و یا پارک, خلاص کنید و ترمز رو سفت بگیرید تا حد بسیار زیادی برطرف میشه
در خصوص تعویض روغن گیربکس که بعضی دوستان پیشنهاد میدن احتمالا این کار رو در آینده انجام بدم.
حالت دستی گیربکس تاخیر داره و من خوشم نیومد و ترجیح میدم ازش استفاده نکنم.

ترمز و کولر تارا V4

ترمز ها راضی کننده هستن و تا الان هم موردی پیش نیومده که ESP بخواد وارد مدار بشه.
کولر ماشین من مشکل پرتاب باد نداشت و در تابستان داغ امسال با درجه 1 و 2 کاملا راضی کننده بوده برای سرنشین های جلو.
سرنشین های عقب با وجود نبود دریچه کولر کمی گرمشون میشه(دریچه برای سرنشینان عقب زیر صندلی جلو هست واقعا؟)

مشکلات برقی تارا V4

مشکلات برقی خاصی نداشتم تا اینجا فقط یک بار شیشه بالابرها قطع شد که با خاموش و روشن کردن ماشین برطرف شد.
سنسور باد لاستیک تارا مرتبا خطا میده برای هر 4 چرخ و با خاموش و روشن کردن برطرف میشه و به این نتیجه رسیدم که کل این سیستم الکی و دکوری هست چون روی والو ها هم سنسور نداره.

آپشن‌های تارا V4

آپشن ها هم کامل هستن در حد رنج این ماشین اما بعضیشون کیفیت خوبی ندارن مثل همون TPMS که بالا گفتم و کیک سنسور صندوق که برای من فقط یک بار کار کرده و با هر روشی انجام دادم نشد و منم دیگه بیخیالش شدم.
همینطور ورود بدون کلید هم راضیم نکرده و با ریموت کار میکنم معمولا.
مانیتور و سیستم بلوتوث مشکل خاصی ندارن و با گوشی سامسونگ دارم ازش استفاده میکنم.

تارا V4 ارزش خرید دارد؟

در کل از انتخابم راضی هستم و خوشحالم که ایران خودرو بالاخره از پلتفرم 405 (و نوه نتیجه هاش که سمند و دنا باشن) دل کند در این ماشین.
انتخاب بعدی من اگه پولش جور بشه و عمری باشه در یکی دو سال آینده ریرا خواهد بود که پلتفرم پژو 2008 داره و آپشن ها و قوای محرکه کامل تری داره.
اگر فرصتی باشه در کیلومترهای بالاتر باز هم از تجربیاتم خواهم نوشت.
ارادت.

7 dislike icon
ذخیره copy
عکس Mohamad Saneii
saneii Mohamad Saneii
5 ماه پیش

روشن شدن سنسور باد لاستیک تارا

سنسور باد لاستیک تارا گاهی روشن میشه و گاهی هم خودش خاموش میشه دلیلش چیه؟

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس Mohamad Saneii
saneii Mohamad Saneii
5 ماه پیش

تکان شدید هنگام تعویض دنده تارا

سلام در تارا v2 اتومات وقتی دنده را از حالت D به حالت R دنده عقب میبرم تکان و صدای شدیدی میده
آیا طبیعی است یا درست میشه؟؟

5 dislike icon
ذخیره copy
عکس پرويز فري
pasha پرويز فري
5 ماه پیش

قطع شدن باد كولر در دور تند

علت قطع شدن باد كولر تارا تو دور تند باد كولر چيست؟

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس yousef h
y.h yousef h
5 ماه پیش

علت بد جا رفتن دنده تارا

تارا شش دنده مدل ۴۰۲ دنده یک و دو به سختی جا میره علتش چیه؟

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمدرضا
mrh60 محمدرضا
5 ماه پیش

دنا پلاس دستی 6 سرعته یا تارا دستی 6 سرعته

دنا پلاس دستی 6 سرعته و تارا دستی 6 سرعته کدوم بدون تعصب دوستان پبشنهاد 🙏🙏🙏؟؟؟

دنا پلاس دستی 6 سرعته 398 (68.5%) تارا دستی 6 سرعته 183 (31.5%) 7 dislike icon
ذخیره copy
عکس امین
taraeftezah امین
5 ماه پیش

مشکلات تارا اتومات

سلام تارا صفر اتومات گرفتم، از روز اول وقتی فرمان رو به سمت چپ میدادم از چرخهای جلو صدا می امد.
نمایندگی مثلا تعمیر کرد و بلبرینگها و توپی رو عوض کرد
صدا رفع شد ولی فرمون به چپ میکشه
سه روز نمایندگی خوابید وقتی تحویل گرفتم هم به چپ میکشید هم به راست
نمایندگی گفت جعبه فرمون باید تعویض بشه
برای تقه گیربکس برنامه دانلود کردن ولی حالا اتاق تکون میخوره
روز اول گفتن کمک فنر عقب باید عوض بشه ولی فعلا یکی دو ماه راه برو بعد
دیروز میگن نه چیزیش نیست، میرم داخل سایت میبینم درخواست قطعه کردن
بی نهایت جای تاسف داره، تمام دل و روده ماشین صفر رو دراوردن بیرون.

3 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
mohammad8585 محمد
6 ماه پیش

کم کردن روغن و دود سیاه خودرو تارا

سلام، تارا دستی مدل ۱۴۰۳ دارم، ازش راضی هستم فقط به ۲ تا مشکل برخوردم.
تا الان فقط ۱۱ هزار تا کارکرد داره، به شدت روغن کم می‌کنه و تقریباً هر ۱۰۰۰ کیلومتر نیم لیتر روغن کم می‌کنه.
ماشین روغن ریزی نداره، کمپرس نداره، دود آبی نمی‌کنه، همه چیز سالم است.
نمایندگی هم رفتم باور نمی‌کردند، مشکل دیگه ای که داره اینه که دود سیاه میده.
دور موتور بالا ۴ میره از اگزوز دود سیاه میاد بیرون.
داخل اگزوز دوده سیاه بسته، کسی این مشکل را داره؟
راهنمایی کنید لطفاً

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس یاس
y.106468 یاس
6 ماه پیش

مشکل ترمز خودرو تارا

سلام، تارا v4 دارم و حدودا سه هفته هست تحویل گرفتم.
همون روزای اول و دوم جا عینکیش خود به خود باز شد و دیگه بسته نمیشه.
این مشکل مهم نیست امروز استارت زدم ماشین روشن نشد و بعد دو سه بار گرفتن ترمز به زور روشن شد، بعدم ترمزش مثل چوب شد.
آخه بگو بی وجدانا ماشین صفر باید مشکل ترمز داشته باشد؟
اونم ماشینی که نزدیک به یک میلیارد تومن پول بابتش گرفتید.
اگه کسی از عزیزان در خصوص مشکل ترمز تجربه ای داره ممنون میشم راهنمایی کنه؟

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس مرتضی گل گیری
morteza.gl مرتضی گل گیری
6 ماه پیش

صدای غیر عادی شدید از قسمت فن

با درود
تارا وی۴ صفر گرفتم به یکباره از قسمت فن صدای شدید همراه لرزش داد.
در دور پایین چک کردم کمتر ولی باز محسوس است فعلا نمیتوانم از کولر استفاده کنم
فرایند تعمیر و یا تعویض چگونه است؟
آیا داشبورد باید کامل باز شود یا خیر؟
سپاسگزار میشم از راهنمایی تون.

5 dislike icon
ذخیره copy
عکس مجتبی خسروی
mojtabakhosravi مجتبی خسروی
6 ماه پیش

عیب یابی خودرو تارا

سلام خدمت همه دوستان وقت بخیر
لطفا اگه اطلاعات در مورد مشکل بنده دارید کمک بفرمایید ممنون میشم
چراغ های روی پنل بخاری و کولر و فرمان و صندوق پران موقع روشن کردن چراغ های کوچک و بزرگ ۲ ثانیه روشن میمونه بعد ۳ تا چشمک میزنه و خاموش میشه.
بردم ۴ نمایندگی در شهرهای اطراف ولی متاسفانه نتونستن تشخیص بدن علی رغم تعویض بعضی از قطعات ولی درست نشده
کسی هست ب این مشکل برخورده باشه و رفع عیب کرده باشه؟
لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره راهنماییم کنه ممنون میشم🙏
تارا ۴۰۲ دستی.

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس آرش
arash3 آرش
6 ماه پیش

علت بوق زدن تارا اتوماتیک

سلام دوستان محترم، ببینید ماشین من تارا اتومات v4 کیلس هست.
یه چیز مسخره ای که هست هی سه تا بوق پشت سر هم می زنه سر صبح میایم تو پارکینگ ۳ تا بوق میزنه اخر شب می خوایم قفل کنیم ۳ تا بوق می زنه درو باز می کنیم ۳ تا بوق می زنه.
چه طوری میشه بوق رو غیر فعال کرد؟ فکر کنم ماله هشدار کیلس هست!

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
vajargahi محمد
6 ماه پیش

با سلام و احترام، من از ۱۴۰۱ تارا اتومات دارم ماشین معایب و مزایا داره.

مزایا و معایب تارا اتومات

معایبش اینه که موتور برای این اتاق و وزن ضعیفه و موتور با گیربکس هماهنگ نیست گیربکس بسیار خنگی داره.
ایرادات مونتاژی تو اتاق زیاد داره ولی در عوض سواریش بسیار نرم هست اتاقش بسیار جادار هست و در سفر خسته کننده نیست…
اما موضوع اینه که قبل از تارا چه ماشینی داشتید.
اگه ماشین های سایپا و ایران خودرو داشتید از تارا لذت می برید.
ولی اگه ماشین یه لول بهتر داشتید مثلا اگه سراتو سایپا داشتید تارا به شدت اذیتتون می کنه چون شتاب کم و عدم هماهنگی موتور و گیربکس و گیربکس خنک واقعا کلافتون می کنه.

در نهایت باید بگم اگه دنبال گاز دادن و شتاب نیستید تارا بخرین ولی اگه رانندگی هیجانی می کنین و شتاب دوست دارین دور تارا رو خط بکشین.
نظرات افراد محترم هست ولی اینکه قبل تارا چه ماشینی داشتن خیلی مهم هست.
تارا بعد از پراید لذتبخش هست ولی تارا بعد از سراتو یا کرولا یا مزدا ۳ اذیتتون می کنه.
ماشین های رده بالاتر که بماند... خوش و خرم باشید.

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس کافی
kaf کافی
6 ماه پیش

جک J4 یا تارا اتوماتیک؟

وقتی دنبال یه سدان جمع‌وجور و اقتصادی می‌گردی، ممکنه بین تارا اتوماتیک و جک J4 گیر کنی.
هر کدوم یه سری خوبی‌ها دارن، بستگی داره دنبال چی باشی.

مزایای خرید تارا اتوماتیک

اگه دنبال یه سدان خانوادگی هستی که:

  • کابین جادارتری داره
  • صندوق عقب بزرگ‌تری داره
  • لوازم یدکی راحت‌تر گیر میاد
  • خدمات پس‌ازفروش گسترده‌تری توی بیشتر شهرها داره
  • چسبندگی بهتر به جاده و هندلینگ قوی‌تری داره
  • امکانات متنوع‌تری داره
  • شتاب و چابکی کمی بیشتر داره

در ضمن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک که نسبت به CVT، استهلاک کمتری داره و کمتر اذیتت می‌کنه.
احتمالا تارا اتوماتیک می‌تواند پاسخ بهتری به نیازهای شما بدهد.

مزیت‌های خرید جک J4

اما در طرف دیگر جک جی ۴ هم مزیت‌های خودش رو داره:

  • مصرف سوخت کمتر
  • هماهنگی خوب موتور و گیربکس
  • کیفیت ساخت فنی بهتر نسبت به تارا
  • سواری نرم‌تر از تارا
  • استهلاک فنی پایین‌تر

صندوق عقب ۵۵۰ لیتری این خودرو نیز به‌راحتی می‌تواند پذیرایی لوازم مسافرتی یک خانواده چهار تا پنج نفره باشد.
بنابراین اگر چنین معیارهایی را بیشتر مدنظر دارید، به نظر می‌رسد که خرید جک جی ۴ گزینه بهتری برای شما باشد.

به نظر شما بین تارا اتوماتیک و جک j4 کدوم یکی بهتره و ارزش خرید بیشتری داره؟

تارا اتوماتیک 113 (48.29%) جک j4 121 (51.71%) 5 dislike icon
ذخیره copy
عکس حامد
hamed55 حامد
6 ماه پیش

مصرف سوخت تارا

من تارا v4 دارم ولی مصرفش به نظرم بالاست، حدود 8 تو جاده و 10 داخل شهر، علتش چی میتونه باشه؟

20 dislike icon
ذخیره copy
عکس حسن
ehasan حسن
7 ماه پیش

سلام رفقا! گفتم تجربه خودمو بعد از ۱۲هزار کیلومتر رانندگی با تارا اتوماتیک مشکی مدل ۴۰۲ براتون بگم، شاید به دردتون بخوره، مقایسه‌ام بر اساس ماشینای ایرانیه.

نقاط مثبت تارا اتوماتیک

هندلینگ خوب، مخصوصاً سر پیچ‌ها و توی سرعت بالا سنگین‌تر میشه. (تا ۱۹۰ تست کردم، اوکی بود)
سواریش نرمه و راحته.
شتابش قابل قبوله، توی حالت اسپرت و دستی توی مسیرای کوهستانی بهتر عمل می‌کنه.
صدای بیرون خیلی کم توی کابین شنیده می‌شه.
طراحی داخلی و متریال نسبتاً خوب.
فضای صندوق و کابین برای مسافرت مناسبه و راحتی خوبی داره.

مشکلات تارا اتوماتیک که داشتم

تقه گیربکس که با آپدیت خیلی بهتر شد
تنظیم سیم دستی گیربکس که باعث شد دنده‌ها رو بهتر عوض کنه
تعویض شیر سه‌حالته کولر و فول کردن گازش
خاموش شدن مانیتور که با عوض کردن سیم مالتی‌مدیا حل شد
تعویض تیغه برف‌پاک‌کن به خاطر صدا
تعویض لنت جلو به خاطر صدای اضافی
البته همه این کارا رو نمایندگی رایگان انجام داد✅

  • ضخامت رنگش کمه و زود خط و خش می‌افته.

تا الان از انتخابم راضی‌ام و پشیمون نیستم که تارا خریدم. نسبت به ماشینای ایرانی ارزشش رو داشت. امیدوارم این تجربه به دردتون بخوره!

3 dislike icon
ذخیره copy
عکس امید
omi0d امید
7 ماه پیش

تارا اتومات

تجربه‌ی ۱۲ روز مسافرت با تارا اتومات – بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر رانندگی!
سلام رفقا! گفتم تجربه‌ی یه سفر طولانی با تارا اتومات رو باهاتون به اشتراک بذارم، شاید به درد کسایی که قصد خرید یا سفر طولانی با این ماشین رو دارن بخوره.

مسیر و شرایط سفر

  • ۴ بزرگسال + ۲ کودک + صندوق پر از وسایل
  • شروع از جنوب با گرمای شدید
  • حرکت به سمت تهران، شمال، جاده‌ی هراز، فیلبند و بعد پابوس امام رضا (ع)
  • جاده‌های کوهستانی و پیچ‌در‌پیچ، مسیرهای صاف و اتوبانی

تجربه رانندگی با تارا

  • تعویض دنده در جاده‌های صاف کاملاً نرم و بدون احساس ضربه
  • در سربالایی با حالت اسپرت، ماشین پرشتاب و تعویض دنده‌ها خیلی خوب بود
  • در شیب‌های تند، گاهی لازم بود با گاز بازی کنم تا معکوس بده
  • بعداً فهمیدم که تو سربالایی‌های تند، استفاده از حالت دستی بهتر جواب میده
  • در سراشیبی، گیربکس خودش دنده‌ها رو به‌خوبی تنظیم می‌کرد

کروز کنترل و سیستم اتومات تارا

کروز کنترل عملکرد خوبی داشت، تعویض دنده‌ها هم موقع استفاده از کروز نرم بود، سیستم اتومات چراغ‌ها و سنسور باران هم خوب کار می‌کردند.

تهویه و کولر تارا

در گرمای جنوب کولر خیلی عالی عمل کرد، یه دو بار حس کردم دور فن کم شد و پرتاب باد و خنکی افت کرد، ولی کوتاه بود و مشکل خاصی ایجاد نکرد

ترمز و سیستم ایمنی تارا

با اینکه بوستر ترمز رو عوض کرده بودم، روز اول دو بار خطای ترمز و چندتا چراغ هشدار داشتم.
حتی یه لحظه ترمزها کار نکردن که خیلی خطرناک بود! اما بعد از توقف و خاموش/روشن کردن ماشین، مشکل رفع شد و دیگه چند روز خطا نداد.
با این حال، ترمزها حس اطمینان کامل بهم ندادن و همیشه یه استرس از عملکردشون داشتم.
البته هنوز وقت نکردم ببرم نمایندگی برای بررسی دقیق‌تر.

راحتی و فضای داخلی تارا

ماشین نرمه و بعد از چند ساعت رانندگی، احساس خستگی زیادی نداشتم.
فضای عقب خیلی جادار و راحت برای سرنشینان، صندوق هم بزرگ و مناسب سفرهای خانوادگی.

  • صندلی‌ها می‌تونستن کمی نرم‌تر باشن.

چراغ‌ها و دید در شب

نور پایین چراغ‌ها زیاد قوی نیست، ولی با نور بالا اوضاع بهتر میشه.

صدا و عایق‌بندی کابین تارا

صدای باد توی کابین نمیاد، که یه نکته مثبته
اما متأسفانه، بوی اگزوز ماشین‌های سنگین راحت وارد کابین میشه، که اصلاً جالب نیست.

فرمان‌پذیری و تعادل تارا

تعادل و فرمان‌پذیری توی جاده و پیچ‌ها خیلی خوب بود، مخصوصاً تو مسیرهای کوهستانی.

مشکلات و نقاط ضعف تارا

رنگ بدنه افتضاحه! با کمترین تماس، حتی با ناخن، خط و خش میفته.
صدای لاستیک‌ها زیاده، اگه یه تایر کم‌صدا و نرم‌تر بندازین، تجربه‌ی رانندگی خیلی بهتر میشه.

تارا ارزش خرید دارد؟

با همه‌ی این موارد، من از ماشین راضی‌ام!
نرم، راحت، پرقدرت توی سربالایی و مناسب سفرهای خانوادگی
یه سری ایرادهای جزئی داره، ولی تو این رنج قیمت، گزینه‌ی خوبی محسوب میشه.

اگه شما هم تجربه‌ای با تارا دارین، به نظرتون خودرو تارا ارزش خرید داره؟!

بله تارا ارزش خرید دارد 136 (87.74%) خیر تارا ارزش خرید ندارد 19 (12.26%) 2 dislike icon
ذخیره copy
عکس حسنی
hasanii حسنی
7 ماه پیش

بررسی تارا اتومات

سلام دوستان، تو این چند روز یه سفر ۱۲۰۰ کیلومتری با تارا اتومات داشتم و گفتم تجربمو با شما به اشتراک بذارم.

نکات مثبت تارا اتومات

بی‌صدایی موتور: واقعا کابین آروم و بی‌صدا بود، مخصوصا تو سرعت‌های بالا.
فضای بزرگ کابین: چه برای سرنشینای جلو، چه عقب، کلی جا داشت. ما ۴ نفر بزرگسال (بالای ۸۰ کیلویی) بودیم به‌علاوه‌ی دو تا بچه ۳ ساله و همه راحت بودیم.
هندلینگ خوب: تو پیچ‌ها خیلی خوب عمل می‌کرد و پایداری خوبی داشت.
بارون شدید؟ مشکلی نیست! دو روز تو بارون سنگین رانندگی کردم، هیچ نشتی از سانروف نداشت.
مصرف سوخت معقول: ترکیبی تو شهر و جاده، حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود.
صندوق جادار: راحت دو تا چمدون بزرگ و چند تا ساک کوچیک جا شد.
کولر عالی: پرتاب باد و خنکی عالی بود، سرنشینای عقب هم راضی بودن.
حداکثر سرعت تست‌شده: ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و موتور همچنان بی‌صدا.
عملکرد کروز کنترل: تو مسیرهای صاف و سربالایی خوب کار می‌کرد، ولی تو سراشیبی یه مقدار سرعتش بیشتر می‌شد.
قدرت تو گردنه‌ها: معکوس‌های به‌موقع می‌داد و تو این بازه قیمتی، هیچ ماشین چینی بهش نمی‌رسه!

معایب تارا اتومات

برف‌پاک‌کن در حالت Auto: سرعتش یهویی کم و زیاد می‌شد و دقیقاً با شدت بارون هماهنگ نبود.
سیستم صوتی ضعیف: برای کسایی که روی کیفیت صدا حساسن، امکاناتش کمه و اکولایزر تنظیم‌شدنی نداره.
لگد دنده: هست، ولی خیلی اذیت‌کننده نیست. با توجه به گیربکس چینی، میشه ازش گذشت.
شتاب اولیه کند: حرکت اولیه یه مقدار کُنده، ولی تو سرعت بالا کم نمیاره.
مشکل اتصال گوشی به مانیتور: با چند تا کابل مختلف تست کردم، ولی وصل نشد که واقعاً آزاردهنده بود.
هنگ کردن سیستم تهویه: یه بار گیر کرد، ولی با خاموش و روشن کردن ماشین درست شد.

تارا اتومات ارزش خرید دارد؟

تنها چیزی که یه کم اذیت‌کننده بود، تاخیر دریچه گاز برقی که باعث می‌شد شتاب اولیه کند باشه.
ولی با توجه به رنج قیمتی این ماشین به نظرم ارزش خرید داره و تو جاده خیلی خوب جواب میده.
امیدوارم به دردتون بخوره.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس م ع
m.developer م ع
7 ماه پیش

مزایا و معایب تارا اتوماتیک v2

من چند ماهی یک دستگاه تارا اتوماتیک v2 مدل 1401 داشتم ابتدا مزایای آن را می گویم و بعد معایب آن.

مزایای تارا اتوماتیک v2

  1. فضای بسیار مناسب سرنشینان و صندوق عقب که به خصوص با دنا پلاس قابل مقایسه نیست.
  2. رانندگی لذت بخش و بدون خستگی. طی چند بار مسافرت از اصفهان تا مشهد و گیلان در مقایسه با خودروهای دنا و دنا اتوماتیک تجربه بهتری را شاهد بودم. حتی یک بار 1300 کیلومتر مسافت را با کمترین میزان استراحت طی کردم در صورتی که با خودروهای قبلی خستگی ناشی از رانندگی این اجازه را نمی داد.
  3. به صورت معمول صدای خیلی کمی داخل ماشین شنیده می شد و در مقایسه با دنا صدای برخورد جریان هوا به ستون های جلو و بدنه ماشین شنیده نمی شد.
  4. مصرف بنزین تقریبا قابل قبول به نحوی که در جاده کفی و یک رانندگی مطمئن با سرعت حدود 120 کیلوکتر بر ساعت و صندوق عقب پر از اساس و پنج سرنشین مصرف سوختی معادل 6 تا 6.5 لیتر و در شهر حدود 9 لیتر در صد کیلومتر را شاهد بودم.
  5. یک بار با سرعت حدود 80 کیلومتر با یک سگ تصادف کردم که به گوشه سپر برخورد کرد ولی ماشین به هیچ عنوان از تعادل خارج نشد و من به مسیر خود ادامه دادم. البته سپر و رادیاتور آسیب دید که طبیعی به نظر می رسد.
  6. کیفیت تجهیزات ماشین و مونتاژ به نسبت همه ماشین های داخلی بهتر است و حس خوبی را منتقل می کند.
  7. ترمزها عملکرد خیلی خوبی دارند.

معایب تارا اتوماتیک v2

  1. تعداد کمی از نمایندگی ها تعمیرات و صافکاری و نقاشی آن را به عهده می گیرند.
  2. تعویض دنده یک قلق خاصی دارد که اگر رعایت نشود گیربکس به خصوص در ابتدای روشن شدن ماشین ضربه می زند که خیلی ناخوشاند است.
  3. باز و بسته شدن درب ها از طریق لمس دسته درب برخی مواقع به خصوص در فصل گرما عمل نمی کرد.
  4. سیستم برقی ماشین برخی مواقع به هم می ریخت و حتی لازم بود سر باتری را برای چند دقیق بر می داشتم و دوباره می گذاشتم را کامپیوتر ماشین بازنشانی شود حتی نمایندگی هم همین را می گفت.
  5. آمپر بنزین ماشین دقیق نبود و وقتی وجود حداقل بنزین را نمایش می داد، باک ماشین خالی بود. البته بعد از چند بار مراجعه به نمایندگی تا حدود زیادی درست شد.
  6. در سربالایی ها ماشین مناسبی برای شتابگیری و رانندگی با سرعت زیاد نیست چون دور موتور حتی تا 6000 دور بر دقیقه هم می رسد.
    در این مورد نسبت به موتور ef7 عملکرد ضعیف تری دارد.

البته امیدوارم در مدل های بالاتر و نسخه جدید v4 این مشکلات به ویژه مشکلات برقی و گیربکس حل شده باشد.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس محمد
mk محمد
8 ماه پیش

مصرف سوخت تارا اتومات

دوستان من تازه یه تارا اتومات مدل ۴۰۱ خریدم مصرف سوختش شهر ۱۲ و خارج شهر ۱۰ هست کسی هست که سوخت ماشینشو چک کرده باشه؟
بردم نمایندگی میگه اوتوماتیک همین قدر میسوزه شماها میشه راهنمایی کنید یا از تجربتون بگید ممنون میشم 

4 dislike icon
ذخیره copy
عکس رامین
ram1n رامین
8 ماه پیش

تارا، شاسی محکم، ورق نازک!

تارا واقعاً شاسی خیلی محکمی داره، ولی ورقش نسبتاً نازکه که خب دلیلشم اینه که شتابش قوی‌تر بشه، چون توربو نداره. حالا بعضیا میان میگن "اله و بله"، اما یه چیزی براتون بگم که خودم با چشمای خودم دیدم!

یه بار تو نمایندگی بودم، یه پیرمرد با یه تارا که له و لورده شده بود اومد. گفتم: "حاجی، ماشینو ترکوندی؟!"
خندید و گفت: "ماشین فدای سرم! اگه پرشیامو داشتم، زنم الان زنده نبود!"

ماجرا این بود که از کنار جاده می‌خواسته وارد مسیر اصلی بشه که یه نیسان از راه می‌رسه و می‌کوبونه بهش. شاسی، در و پنجره، همه چی رفته بود، ولی جالب اینجاست که می‌گفت: "خون از دماغ زنم نیومد، ولی ماشینم کلی ضربه خورد!"

خلاصه اینکه شاید تارا ورقش نازک باشه، ولی تو بحث ایمنی و شاسی حسابی خوب کار کرده!

12 dislike icon
ذخیره copy
عکس الیاس
elyastaheri الیاس
8 ماه پیش

اونی که نوشته تارا آشغاله مطمئنم تا حالا تارا رو از نزدیک هم ندیده.

نظر من در مورد تارا اتوماتیک

من تارا اتومات ۱۴۰۲ دارم و حسابی باهاش این‌ور اون‌ور رفتم، سفر، جاده، شهر، خلاصه هر جایی که فکرشو بکنی.
تا الان هم از کیفیتش واقعا راضی بودم، غیر از یه ایراد جزئی که رفتم نمایندگی، دیگه هیچ مشکل خاصی نداشته.

نکنه داری این ماشینو با بنز و بی ام و مقایسه می‌کنی، توی رنج خودش واقعا عالیه.

فقط اون دکمه های شیشه بالابرش رو جای بدی گذاشتن، آدم هر دفعه می‌خواد شیشه رو بده بالا یا پایین، یه ذره حرصش می‌گیره!
ولی از نظر گیربکس، هندلینگ و موتور، خیلی خوب و روونه.
به نظرم کیفیت مدل ۱۴۰۲ به بعدش خیلی با سالهای قبلش فرق کرده.

1 dislike icon
ذخیره copy
عکس رضا
reza.exe رضا
8 ماه پیش

تارا v2 ارزش خرید دارد؟

سلام یک ساله تارا مدل v2  دارم، ۲۸ هزار تا رفتم حداقل دو تا سفر طولانی رفتم، بطور کلی ماشینه راحت و خوبیه.

  • هم برای مسافرت و هم در شهر. 
3 dislike icon
ذخیره copy
عکس بابک
mrbb بابک
8 ماه پیش

تاخیر در تحویل تارا

ایوب پیغمبر باید صبر خودش رو در صف ماشین ازمایش میکرد، سخت ترین کار بی خبری و صبره.

5 dislike icon
ذخیره copy
در حال بارگیری نظرات بیشتر
بچرخ > نظرات کاربران > خودرو > تارا > تارا اتوماتیک v2