search in becharkh جستجو در بچرخ
پروفایل
×

پژو پارس ELX-TU5 | نظرات کاربران + بررسی مشکلات و معایب

گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات پژو پارس ELX-TU5 با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.

about page

online user 696 نفر آنلاین
نظر خود را بنویسید...
×
telegram icon

گروه تلگرام پژو پارس ELX-TU5

برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید

ذخیره انجمن روی موبایل save icon
عکس محسن
vbhg محسن
7 ماه پیش

من مدل 91 دارم با کار کرد 260 هزار تا الان هم دست خودمه، از لحاظ مصرفی تو جاده میانگین سرعت 140 مصرف 7/3 داره تو شهر حدود 9 هستش.
از لحاظ موتور و گیربکس راضیم تا الان هیچ اذیتی نکرده و جز روغن و فیلتر و مصرفی چیز دیگه عوض نکردم بعد از 12 سال سر پلوس عوض کردم.
تو سربالایی جاده کم نیاورده تو کفی هم راحت 220 رو میره اتاق بی سرو صدای داره فقط رودری هاش بعد از چند سال صدا میده.
فقط باید رو 4000 کیلومتر روغن و فیلتر روغن رو عوض کرد با بهترین نوع روغن من خودرو دیگه هم دارم sx5 و 405 تنها ماشینی که ازش راضیم.

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس حسین
hosseiin حسین
5 ماه پیش

بررسی پژو پارس xu7p

سلام دوستان وقتتون بخیر
میخوام تجربه یک سفر ۳ روزه ۲۰۰۰ هزار کیلومتری رو خدمتتون عرض کنم 
من یک پژو پارس xu7p با دریچه گاز برقی و ایسیو ACSE دارم از نیشابور حرکت کردم به سمت گرگان
مسیر رفت ۶۰۰ کیلومتر و از مسیر شاهرود ازادشهر رفتم توی این مسیر اکثرا منطقه خوش ییلاق سرپایینی بود و سرعت متوسطم بین ۱۱۰ تا بود که توی گرگان بنزین زدم توی مسیر ۶۰۰ کیلومتری ۳۳ لیتر بنزین خورد یعنی هر صد کیلومتر ۵.۵۰ لیتر سوزوندم
بعد از بنزین توی گرگان مسیر های متشکل از شهری جاده ای بود و یکسری قسمتا هم با سرعت ۵۰ الی ۶۰ توی جاده های شمال رانندگی میکردم و کولر روشن به صورت کامل
مسیر برگشت هم از جاده توسکستان با سربالایی های به شدت شدید برگشتم سمت نیشابور و کل مسیر شاهرود به نیشابور هم کولر روشن بودم توی گرگان و مازندران هم مداوم کولر ماشین روشن بود ۷۳۰ کیلومتر رو ۴۷ لیتر مصرف کرد که به عبارتی ۶.۴ مصرف کرده بودم
کولر روشن کفی بدون ایراد گردنه هم با اینکه دریچه برقی بود شیب های به شدت شدید هم توسکستان داره ماشین اومد بالا
امپر اب هم در طول مسیر بین ۷۸ درجه تا ۸۹ درجه بود 
فقط یکی دوجا با شیب بالا و دمای ۳۲ درجه تا ۹۲ درجه امپر رسید برگشت
ماشین هم مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۵۵.۶۰۰ تا هستش
توی سربالایی ها به شدت شدید جاده توسکستان پشت یکسری ماشینا مجبور بودم ۱۰ کیلومتری رو یا دنده ۱ بیام بالا
ولی اکثریت مسیر با دنده ۲ و سرعت ۶۰ تا سربالایی ها به شدت شدید و پیچ ها ۱۸۰ درجه ای رو ماشین راحت بالا میومد
موقع معکوس کشیدن توی سربالایی ها به شدت شدید هرکس توسکستان برگشته میدونه چی میگم یک کپ ۱ ثانیه ای گاهی میزد ولی تا دور موتور ۵.۵ تا ۶ هزار گازش میدادم راحت میومد بالا
۳ سرنشین هم بودم با صندوق پر.

3 dislike icon
ذخیره copy
عکس افشین
afsfin افشین
7 ماه پیش

بررسی پژو پارس سال

سلام من ۶ ساله که پارس سال دارم و ۷۱ هزارتا باهاش روندم، گفتم تجربه‌هامو بگم شاید به دردتون بخوره.

ظاهرش: تو رنج خودش بد نیست و آبرومنده، چراغای گربه‌ای و کاپوت کشیده‌اش یه ابهتی بهش داده.
فقط یه مشکلی داره که وقتی از شیشه‌شور استفاده می‌کنی، یه مقدار آب می‌ریزه داخل.

فنی: موتور ماشین من ۱۸۰۰ سی‌سیه، تو هر سرعتی که پدال گازو فشار بدی، ماشین خوب کنده می‌شه و قدرتش بد نیست؛
یعنی نسبت به پولی که براش می‌دی راضی‌کننده‌ست.
ولی تو شهر خیلی پرمصرفه، مخصوصاً وقتی کولر روشنه، اما تو جاده مصرفش خوب و معقوله.

ترمز: ترمزا واقعاً خوبن، حتی وقتی هوا نم‌دار باشه ترمز کمکی هم فعال می‌شه، خیلی جاها هم ندیدم کسی از این قابلیت حرفی بزنه.

فرمان و کنترل: فرمانش عالیه، مخصوصاً سر پیچ‌ها که با سرعت هم بری، خوب به جاده می‌چسبه، دو حالته‌ست، تو شهر نرم و تو سرعت سفت می‌شه.
رو فرمون هم کلیدای ضبط، بلوتوث و جواب دادن تلفن داره که کارو راحت کرده، فرمونش بزرگ و تلسکوپیه که می‌تونی تنظیمش کنی.

تعادل: وقتی سرعتت از ۱۱۰ می‌ره بالا، ماشین یه پله می‌شینه و همین باعث می‌شه تعادلش بهتر بشه.

آپشن‌ها: کولر و بخاری اتومات داره که واسه این قیمت خیلی خوبه، سنسور دنده عقب و شیشه‌برقی هم داره، ولی شیشه‌بالابرش یه کم کنده، شیشه سمت راننده هم اتوماته.

فضای داخل و داشبورد: صندوق عقبش بزرگ و با دریچه‌ست.
شیشه‌هاش UV و سبز شونده‌ست، داشبوردش قشنگه ولی زود به صدا میفته و رو مخه، اتاقش هم جادار و راحت.

ایمنی: کلاس ماشین من ۲۹ه و دزدگیر فابریک داره، اتولاک، مسترلاک و اتوفلاشر هم داره که وقتی تو سرعت بالا ترمز می‌کنی فلاشر می‌زنه و خودش خاموش می‌شه.

پژو پارس سال ارزش خرید دارد؟

در کل، با این امکانات، ماشین خوبی محسوب می‌شه، ولی خب یه ماشین خانوادگیه، نه ماشین سرعت که بخوای با بنز مقایسه‌ش کنی، تو رده خودش خیلی خوبه.
یه کوییک آر هم دارم، ولی راستش اصلاً قابل مقایسه با پارس نیست.
اگه با پارس برونی، کیفیت رانندگی کوییک به دلت نمی‌شینه. البته از نظر شتاب اولیه و مصرف، کوییک بهتره.

2 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
عکس ریمپ
rimp ریمپ
7 ماه پیش

پژو پارس xu7p

سلام دوستان، من تقریباً همه مدل ماشین‌های داخلی رو تست کردم.
موتورای TU5 فقط به درد 206 و 207 می‌خورن، رو رانا و 405 SD هم بد نیستن، نهایتاً 405 SLX یه کم جواب می‌ده. ولی رو پارس و ماشین‌های این سبکی اصلاً جواب نمی‌ده.

بعضیا می‌گن واسه سبقت خوبه، ولی واقعیت اینه که اصلاً لازم نیست تو سبقت یا سربالایی امتحانش کنی؛ کافیه چهارتا سرنشین بشینن توش و بندازیش تو جاده. حتی تو جاده کفی هم درست راه نمی‌ره.

موتورای XU7 قدیمی برای پارس بهتر بودن ولی از سال 93 تا 1400 که ایرانیزه کردنش، افتضاح شد.
به زور 150 تا می‌رفت، داغون بود. ولی حالا موتور XU7P که رو پارس هست واقعاً خوبه، شتاب و قدرتش خیلی بهتر شده.

با این حال، از بین همه این موتورا، EF7 از همه بهتره، مخصوصاً توربوشارژ سری دو که رو دنا هست.
اگه بخوای از نظر سرعت، شتاب و قدرت مرتبشون کنی، اینجوریه:

  • EF7 توربو
  • XU7P
  • TU5P
  • XU7 معمولی

حالا از نظر استهلاک و مشکلات فنی:

  • بهترینش TU5 هست، چون خیلی دیر به خرج میفته.
  • دوم XU7P، که ارزون‌تره و تو این یک سال و نیم من مشکلی نداشتم.
  • سوم EF7 معمولی، که با اینکه قویه ولی دل نازکه و هی شاتون می‌زنه.
    البته این مشکل تو EF7 توربو نسل ۲ می‌گن حل شده و خودم الان دنا دارم و مشکلی نداشتم.

در آخرم اینکه پارس سفارشی با ELX سفارشی یا TU5 فقط از لحاظ آپشن فرق دارن. همونا رو هم اگه بخوای می‌تونی تغییرشون بدی. موتورشون که یکیه.

0 dislike icon
ذخیره copy
عکس وکیل
vakil وکیل
7 ماه پیش

پژو پارس tu5 یا سمند ef7

سلام من میخوام ماشین بخرم بین پژو tu5 کلاس 13 و سمند EF7 بنزینی موندم، برای من تیزی موتور خیلی مهمه و اینکه پایداری ماشین هم فوق العاده باشه.
من تو کفی نهایت سرعت 170 یا 180 هست شایدم بیشتر هم رفتم تعادل و پایداری و هندلینگ ماشین خیلی برام مهمه سر پیچ، جاده بارونی،جاده خشک و…
محکمی بدنه و کشش عالی توی کفی و سر بالایی به طوری که با هر کی کل بندازم اون رو نقطه و بعد محو کنه جاداری بزرگی تیزی ترمز میخ و موتوری که مرگ نداشته باشه.
زانتیا رو دوست ندارم به خاطر حجم و پف های الکی در بدنه، مثلث سه گوش در شیشه های عقب، محدودیت دید، و…
ولی از نظر من سمند و پژو طراحی جالب‌تری دارن و موقع فروششون عین آب خوردن فروش میرن.
حالا دوستان که دارن این ماشینا رو نظر بدن از لحاظ بی‌صدا و نرمی موتور و...

3 dislike icon
ذخیره copy
عکس مهدی
mahdirezaei مهدی
7 ماه پیش

پژو پارس بخریم یا نه

پژو پارس من یه ساله دارم خیلی عالیه تا حالا آخ نگفته هیچ خرجی براش نکردم باهاش تو جاده کیف میکنم 180 تا رو وقتی میره انگار هیچی نمیفهمی.
عقبش خیلی جاداره سیستم صوتی فابریکش عالیه معکوسش هم عالیه در کل ماشین خیلی توپیه 👍

2 dislike icon
ذخیره copy
عکس رضایی
arezaei رضایی
7 ماه پیش

پارس elx یا سورن توربو

به نظر شما پژو پارس elx خوبه یا سمند سورن توربو؟

0 dislike icon
ذخیره copy
مشاهده قیمت و مشخصات shop
هر میوه‌ای میخوای بریز توش

حتی یخ و میوه یخ زده و بستنی و خرما و … اصلا فرقی نمیکنه

  • حتی هویج هم برات پودر میکنه!
  • توی کمتر از یک دقیقه هم ظرفشو بشور و تمام!

یه عمر برات کار میکنه و واقعا هر روز به دردت میخوره.

مشاهده قیمت و مشخصات shop
بپوشی دیگه از توش بیرون نمیای

چون نرم و لطیفه میتونی همیشه توش زندگی کنی😂
بهترین هدیه اول برای خودت بعد برای کسی که دوستش داری
من برای دخترم خریدم بیشتر از حد انتظارم ذوق کرد
هنوز قانع نشدی پتو کوسه ای بخری؟ ویدیو رو ببین😂🤣

مشاهده قیمت و مشخصات shop
در حال بارگیری نظرات بیشتر
بچرخ > نظرات کاربران > خودرو > پژو > پژو پارس ELX-TU5