گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات پژو پارس xu7p با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
552 نفر آنلاین
سلام از سال ۴۰۱ سری اول این خودرو را با نگرانی گرفتم
ولی تا به امروز که سه سال خودرو را دارم ولله ی ریال هزینه غیر ی جفت لاستیک و روغن نداشته
برای خانواده و مسافرت کاملا ایده ال هستش.
با سلام من پارس پلاس xu7p مدل ۴۰۱ دارم صفر خریدم
از لحاظ موتور واقعا نسبت به xu7 معمولی خیلی بهتره چون قبلا هم ۴۰۵ و هم سمند این موتور داشتم
حالا تجربیات xu7p به اشتراک میزارم.
در کل موتوری فوق العاده خوب و عالی هست
ضمنا کسی اگه مشورت دیگه خواست من جوابگو هستم که اطلاع رسانی و انتقال تجربه به دیگران بشه.
09303978153
اصلا حواست به خودت هست؟
سلام دوستان لطفا بگین که چرا وقتی ماشینم رو روشن میکنم دیر روشن میشه و اول روشن شدن موتور به پت پت میوفته و بعضی وقتا خاموش میشه بعد پت پت به اصطلاح خفه میشه
ماشین مدل 1401 هستش و از کارکرد 8000 تا تا الان که 21000 تا است این مشکل هنوز هست.
من خودمم دنبال TU5 بودم تو بازار آزاد، ولی وقتی یه کم تحقیق کردم، فهمیدم داستان یه چیز دیگهست.
TU5 قدرت و سرعتش نسبت به موتور جدید یعنی XU7P که 1.8 لیتریه، کمتره.
تو موتور جدید مشکل واشر زدن رو حل کردن، آپدیتش کردن و کلاً کلی از مشکلاتش رو برطرف کردن.
الان خودم ELX با موتور XU7P گرفتم و واقعاً راضیم.
گازش سیمیه و کلاً همهچی از میلبادامک، پوسته، یاتاقان، صفحه کلاچ و بقیه قطعات تغییر کرده.
سرعتش عالیه! سر رادیات رو هم کلاً حذف کردن و به جاش از منبع پلاستیکی استفاده میشه.
این موتور جدید و آپدیتشده هنوز همون 8 سوپاپه، ولی اگه 16 سوپاپ بود دیگه کنترلش غیرممکن میشد!
با همون 8 سوپاپ هم از خیلی از موتورهای 16 سوپاپ جلوتره.
سلام من با فرمول محاسبه مصرف سوخت تست گرفتم از پژو پارس xu7p مصرفش بر خلاف کاتالوگ که نوشته 7.5 لیتره با فرمول یعنی 41 لیتر بنزین زدم 460 کیلومتر طی کرد مصرف سوختش تو صد کیلومتر 9.3 در اومد.
سلام دوستان وقتتون بخیر
میخوام تجربه یک سفر ۳ روزه ۲۰۰۰ هزار کیلومتری رو خدمتتون عرض کنم
من یک پژو پارس xu7p با دریچه گاز برقی و ایسیو ACSE دارم از نیشابور حرکت کردم به سمت گرگان
مسیر رفت ۶۰۰ کیلومتر و از مسیر شاهرود ازادشهر رفتم توی این مسیر اکثرا منطقه خوش ییلاق سرپایینی بود و سرعت متوسطم بین ۱۱۰ تا بود که توی گرگان بنزین زدم توی مسیر ۶۰۰ کیلومتری ۳۳ لیتر بنزین خورد یعنی هر صد کیلومتر ۵.۵۰ لیتر سوزوندم
بعد از بنزین توی گرگان مسیر های متشکل از شهری جاده ای بود و یکسری قسمتا هم با سرعت ۵۰ الی ۶۰ توی جاده های شمال رانندگی میکردم و کولر روشن به صورت کامل
مسیر برگشت هم از جاده توسکستان با سربالایی های به شدت شدید برگشتم سمت نیشابور و کل مسیر شاهرود به نیشابور هم کولر روشن بودم توی گرگان و مازندران هم مداوم کولر ماشین روشن بود ۷۳۰ کیلومتر رو ۴۷ لیتر مصرف کرد که به عبارتی ۶.۴ مصرف کرده بودم
کولر روشن کفی بدون ایراد گردنه هم با اینکه دریچه برقی بود شیب های به شدت شدید هم توسکستان داره ماشین اومد بالا
امپر اب هم در طول مسیر بین ۷۸ درجه تا ۸۹ درجه بود
فقط یکی دوجا با شیب بالا و دمای ۳۲ درجه تا ۹۲ درجه امپر رسید برگشت
ماشین هم مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۵۵.۶۰۰ تا هستش
توی سربالایی ها به شدت شدید جاده توسکستان پشت یکسری ماشینا مجبور بودم ۱۰ کیلومتری رو یا دنده ۱ بیام بالا
ولی اکثریت مسیر با دنده ۲ و سرعت ۶۰ تا سربالایی ها به شدت شدید و پیچ ها ۱۸۰ درجه ای رو ماشین راحت بالا میومد
موقع معکوس کشیدن توی سربالایی ها به شدت شدید هرکس توسکستان برگشته میدونه چی میگم یک کپ ۱ ثانیه ای گاهی میزد ولی تا دور موتور ۵.۵ تا ۶ هزار گازش میدادم راحت میومد بالا
۳ سرنشین هم بودم با صندوق پر.
دوستم خریده بود و امتحانشو پس داده بود
من با اطمینان کامل از کاراییش خریدم
3 تا کابل داره که به فندکی و باتری و برق شهری وصل میشه
با پنل خورشیدی هم کار میکنه
تو هم رده های خودش فوق العاده خوش قیمته
راحت توی صندوق عقب جا میشه، تو یک کلام عالی هستش.
ما پارس XU7P داریم، حرف نداره! تو گردنه هیچ ماشینی حریفش نیست، با دنده ۳ تا ۱۴۰ تا پر کردم، ماشالله!
صفحه کلاج زانتیا میخوره، گیربکسش بزرگتره، موتورش قویتره، ۵ لیتر روغن میخوره، خدا رو شکر ما که راضیایم! بدنهشم محکمتر شده، رنگش دو پوششه، خلاصه جوندارتر شده.
قبلش TU5 داشتم، تو گردنه راه نمیرفت، چون موتور ۱۵۰۰ سیسی بود. مال ۲۰۶ روی خودش خوبه، ولی بدنه پژو واسه TU5 سنگینه. اما ماشالله این XU7P زورشو داره و بدنه پارس رو خوب میکشه!
سلام وقت همگی بخیر و شادی پژو پارس من وقتی ترمز میگیرم چراغ های خطر عقب روشن نمیشه بجاش چراغ های سکن جلو روشن میشه لطفا اگر کسی تجربه ای از این مشکل داره پاسخ بگذاريد.
سلام من ساکن اصفهان هستم، من ۴۰۵ دوگانه مدل ۹۸ دارم باهاش مسافرت زیاد رفتم و باهاش کار میکنم
سرویس شرکت فولاد هستم و علاوه بر رفت و آمد زیاد داخل شهر ماموریت زیاد هم رفتم به تهران.
موتور XU7 موتور خوب با قدرت، سازگار با CNG و چون طراحی ساده و قدیمی داره هزینه تعمیر و قطعاتش مناسبه و فقط فقط (( واشر زدنش )) اشکم را در آورده و واقعا آزار دهنده است!
البته هیچ جا من را نذاشته چون خودم بعد از فصل تابستان که گرما تمام میشه اگه علائم سوختن واشر هم نداشته باشه خودم میبرم عوضش میکنم.
و اما سوال من از عزیزانی که خودروی با موتور XU7P پلاس دارند آیا واقعا مشکل سوختن واشر سرسیلندر واقعا و به طور صد در صد حل شده؟
چون تنها ایراد موتور XU7 سوختن واشر هست و اگه در نسخه جدید توانسته باشند این مشکل را حل کنند میشه گفت بعد از موتور TU5 بهترین موتور در ایران هست!
روی شیشه نوشابه کوچیک و بزرگ و دلستر و ... به راحتی بسته میشه
در کل خیلی به درد بخوره و قیمت خاصی هم نداره.
سلام پژو پارس مدل 1400 بوش های فرمان و چهار شاخ رو عوض کردم
فرمون خیلی سفت شده و توی دور زدن برنمیگرده سرجاش اونقدر سفته
مشکل از چیه؟
دوستان سلام ماشینم خطای احتراق ناقص سیلندر ۳ میزد شمع و وایر عوض کردم ولی هنوز همین خطا هست دلیلش چیه؟!
بنده پژو پارس موتور جدید مدل 1401 برج 8 دارم که باید چند نکته رو بگم
اول اینکه ماشین دیر روشن میشه و گاهی تو اول روشن شدن پت پت میکه که بردم نمایندگی گفتن باتریت ضعیفه.
نکته دوم: یه مدت صدای جی جی (ای ای ای) ازش میومد از چرخاش ولی حالا دیگه نمیاد ولی گاهی پیش اومده که بازم صدا داده اینم بردم نمایندگی نتونستن تشخیص بدن صدا از کجا میاد.
نکته سوم: تو دست انداز ها از در های عقبش صدای تک تک میومد که با روغن کاری حل شد.
در آخر هم باید بگم که شاید اینا فقط تو ماشین من بوده و از بدشانسی منه ولی گفتم بگم.
قابل توجه دوستان ماشین فقط 11000 تا کار کرده.
سلام من ۶ ساله که پارس سال دارم و ۷۱ هزارتا باهاش روندم، گفتم تجربههامو بگم شاید به دردتون بخوره.
ظاهرش: تو رنج خودش بد نیست و آبرومنده، چراغای گربهای و کاپوت کشیدهاش یه ابهتی بهش داده.
فقط یه مشکلی داره که وقتی از شیشهشور استفاده میکنی، یه مقدار آب میریزه داخل.
فنی: موتور ماشین من ۱۸۰۰ سیسیه، تو هر سرعتی که پدال گازو فشار بدی، ماشین خوب کنده میشه و قدرتش بد نیست؛
یعنی نسبت به پولی که براش میدی راضیکنندهست.
ولی تو شهر خیلی پرمصرفه، مخصوصاً وقتی کولر روشنه، اما تو جاده مصرفش خوب و معقوله.
ترمز: ترمزا واقعاً خوبن، حتی وقتی هوا نمدار باشه ترمز کمکی هم فعال میشه، خیلی جاها هم ندیدم کسی از این قابلیت حرفی بزنه.
فرمان و کنترل: فرمانش عالیه، مخصوصاً سر پیچها که با سرعت هم بری، خوب به جاده میچسبه، دو حالتهست، تو شهر نرم و تو سرعت سفت میشه.
رو فرمون هم کلیدای ضبط، بلوتوث و جواب دادن تلفن داره که کارو راحت کرده، فرمونش بزرگ و تلسکوپیه که میتونی تنظیمش کنی.
تعادل: وقتی سرعتت از ۱۱۰ میره بالا، ماشین یه پله میشینه و همین باعث میشه تعادلش بهتر بشه.
آپشنها: کولر و بخاری اتومات داره که واسه این قیمت خیلی خوبه، سنسور دنده عقب و شیشهبرقی هم داره، ولی شیشهبالابرش یه کم کنده، شیشه سمت راننده هم اتوماته.
فضای داخل و داشبورد: صندوق عقبش بزرگ و با دریچهست.
شیشههاش UV و سبز شوندهست، داشبوردش قشنگه ولی زود به صدا میفته و رو مخه، اتاقش هم جادار و راحت.
ایمنی: کلاس ماشین من ۲۹ه و دزدگیر فابریک داره، اتولاک، مسترلاک و اتوفلاشر هم داره که وقتی تو سرعت بالا ترمز میکنی فلاشر میزنه و خودش خاموش میشه.
در کل، با این امکانات، ماشین خوبی محسوب میشه، ولی خب یه ماشین خانوادگیه، نه ماشین سرعت که بخوای با بنز مقایسهش کنی، تو رده خودش خیلی خوبه.
یه کوییک آر هم دارم، ولی راستش اصلاً قابل مقایسه با پارس نیست.
اگه با پارس برونی، کیفیت رانندگی کوییک به دلت نمیشینه. البته از نظر شتاب اولیه و مصرف، کوییک بهتره.
مدلهای مختلفی داشتم ولی این کلاً فرق میکنه!
دیگه محاله با آینه فابریک ماشین حتی نیم ساعت طاقت بیاری
دیدت رو انقدر گسترش میده که هیچ نقطه کوری نمیمونه.
شبها هم دیگه نوربالای بقیه اذیتت نمیکنه.
روی هر ماشینی هم نصب میشه، ماشینو عوض کنی راحت میبریش رو بعدی.
سلام دوستان، من تقریباً همه مدل ماشینهای داخلی رو تست کردم.
موتورای TU5 فقط به درد 206 و 207 میخورن، رو رانا و 405 SD هم بد نیستن، نهایتاً 405 SLX یه کم جواب میده. ولی رو پارس و ماشینهای این سبکی اصلاً جواب نمیده.
بعضیا میگن واسه سبقت خوبه، ولی واقعیت اینه که اصلاً لازم نیست تو سبقت یا سربالایی امتحانش کنی؛ کافیه چهارتا سرنشین بشینن توش و بندازیش تو جاده. حتی تو جاده کفی هم درست راه نمیره.
موتورای XU7 قدیمی برای پارس بهتر بودن ولی از سال 93 تا 1400 که ایرانیزه کردنش، افتضاح شد.
به زور 150 تا میرفت، داغون بود. ولی حالا موتور XU7P که رو پارس هست واقعاً خوبه، شتاب و قدرتش خیلی بهتر شده.
با این حال، از بین همه این موتورا، EF7 از همه بهتره، مخصوصاً توربوشارژ سری دو که رو دنا هست.
اگه بخوای از نظر سرعت، شتاب و قدرت مرتبشون کنی، اینجوریه:
حالا از نظر استهلاک و مشکلات فنی:
در آخرم اینکه پارس سفارشی با ELX سفارشی یا TU5 فقط از لحاظ آپشن فرق دارن. همونا رو هم اگه بخوای میتونی تغییرشون بدی. موتورشون که یکیه.
پژو پارس من یه ساله دارم خیلی عالیه تا حالا آخ نگفته هیچ خرجی براش نکردم باهاش تو جاده کیف میکنم 180 تا رو وقتی میره انگار هیچی نمیفهمی.
عقبش خیلی جاداره سیستم صوتی فابریکش عالیه معکوسش هم عالیه در کل ماشین خیلی توپیه 👍
سلام من میخوام ماشین بخرم بین پژو tu5 کلاس 13 و سمند EF7 بنزینی موندم، برای من تیزی موتور خیلی مهمه و اینکه پایداری ماشین هم فوق العاده باشه.
من تو کفی نهایت سرعت 170 یا 180 هست شایدم بیشتر هم رفتم تعادل و پایداری و هندلینگ ماشین خیلی برام مهمه سر پیچ، جاده بارونی،جاده خشک و…
محکمی بدنه و کشش عالی توی کفی و سر بالایی به طوری که با هر کی کل بندازم اون رو نقطه و بعد محو کنه جاداری بزرگی تیزی ترمز میخ و موتوری که مرگ نداشته باشه.
زانتیا رو دوست ندارم به خاطر حجم و پف های الکی در بدنه، مثلث سه گوش در شیشه های عقب، محدودیت دید، و…
ولی از نظر من سمند و پژو طراحی جالبتری دارن و موقع فروششون عین آب خوردن فروش میرن.
حالا دوستان که دارن این ماشینا رو نظر بدن از لحاظ بیصدا و نرمی موتور و...
واشر زدن پژو پارس
سلام من دوساله پژو دارم ازش راضی بودم ولی الان با ۱۷۰۰۰ تا کارکرد واشر زده مدلش ۱۴۰۱ خودم شوکه شدم چون نه داغ کرده نه باهاش تند رفتم.
نوبت نمایندگی گرفتم برای بعد تعطیلات عید خیلی بهم ضد حال زد.
ذخیره