گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات kmc j7 با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
سلام دوستان، من J7 مدل 1402 البته تحویلی خرداد خریدم که میگن شش ماهه اول 1402 کلا وارداتی هست
یه ماه پیش اتوهلد ماشین خراب شد بردم نمایندگی گفتند قطعه شو نداریم سفارش دادیم تهران
دو روز پیش بعد از یکماه تماس گرفتم فرمودند هنوز نیومده خودتون پیگیری کنید
تهران هم تماس گرفتم پاسخ دادند این قطعه در هیچ انباری از شرکت کرمان موتور موجود نیست
از دوستان اگه کسی به این مشکل برخورد کرده بگه چکار کرده؟
ظاهراً گارانتی فقط و فقط واسه تعویض روغن و فیلتری هست که نمیدونیم چه مارکی واسمون میذارن!!!!!
ضمنا دوستانی که J7 صفر میخرن حواسشون باشه اتوهلد ماشینشون کار کنه چون تو انبارهاشون که میگن نداریم.
سلام خدا وکیلی ماشین مونتاژ داخل چرا صفحه مانیتور زبان فارسی نداره ادم از تنظیماتش استفاده کنه باعث عذاب نشه ادب شعور آدمها انفرادی نه کشوری بله ما در کشور بدبختانه نه فرهنگ داریم ن شعور لطفا این مشکل حل کنید با تشکر.
البته این یه چراغ قوه معمولی نیست
یه چراغ قوه گردن کلفت که هم قیمت یه ساندویچه!
مقایسه j7 و x5 من هر دو رو دارم و اینجوری براتون مینویسم گاهی افراد سوار یکیش نمیشن اما نظر قاطع و محکم میدن کاری باهاشون نداریم.
تو فنی گیربکس j7 خنگ تر از x5 هست خب طبیعی یه جورایی چون تیپ ترونیک داره x5 نداره و هوشمند تر هست
و تو دنده ها بالا اصلا j7 تعویض دنده هارو حس نمیکنین ولی معکوس ۲ به ۱ واقعا افتضاحه و حس میکنم لگد میزنه
اما تو x5 کمی حس میشه شاید برگرده به تنظیم و موقعیت گیربکس و وزن دو خودرو
از نظر موتوری هردو یکسان هستن شتاب j7 مسلما بیشتر به خاطر وزن و حالت آیرودینامیک که داره
تو j7 صدای موتور کمتره و بی صدا تر هست
نتیجه گیری من j7 و قبول دارم.
نرمی x5 تو دست اندازها بیشتر هست منتها تو سدان ها j7 بهترینه واقعا نرمه و چون سوار مزدا ۳ هم بودم j7 نرمتر از اونه
منتها j7 هندلینگ بهتری ارائه میده و باز هم برمیگرده به طراحی کراس اوور مانند و نرمی سیستم تعلیق
هردو ماشین از دید من یکسان هستن ولی x5 و بیشتر قبول دارم نه برای سرنشینان عقب برای سرنشینان عقب که میشینن من j7 و پیشنهاد میکنم
نتیجه هندلینگ j7 بهتره
نتیجه سیستم تعلیق برابر کمی x5 بهتر.
تو این بخش کاملا سلیقه ای هست و اینکه امکاناتی داره x5 که j7 نداره مثل
easy access ورود و خروج آسان
Welcome sound صدا خوش آمدید
حالت های صندلی های برقی بیشتر هست
مموری صندلی داره
پایین اومدن آینه ها موقع عقب اومدن
تعداد بلندگو های بیشتر و سیستم صوتی بهتر
گرمکن شاگرد و راننده
و چند مورد دیگه که شاید فراموش کردم
و امکاناتی که j7 داره و x5 نداره
حالت دنده دستی
شیفتر گیربکس
صندوق عقب برقی
صدای بوقش بهتره😁
خروجی فندکی برق صندوق
مود های رانندگی
وایرلس شارژ
و امکانات دیگه.
سواری j7 و دوس دارم اما تو x5 حس بهتری میگیرم
دوربین ۳۶۰ این j7 خیلی با کیفیت تر از x5 هست
کولر j7 قویتر هست
درب های j7 خیلی خوب بسته میشن حس خوبی میگیری محکمه و بی کیفیت نیست
صدای باد تو سرعت j7 کمتر هست و تو سرعت های بالا هردو ماشین حس خوبی بهت میدن
چراغ های خوبی داره j7 پر نور تر هستن
از اونطرف فضای پا سرنشینان عقب و میدان دید عقب x5 خیلی بهتر از j7 هست اما برای راننده فضای پا j7 بزرگتر هست
فضای صندوق طولی j7 بیشتر ارتفاع خوبی نداره منتها فضای صندوقش بیشتر از x5 هست
موتور j7 کم صدا تر هست عایق بندی کابین بهتر از x5 هست
میدان دید x5 بهتر هست
دید به عقب با آینه وسط j7 افتضاح خالص هست هیچی نمیبینی به خاطر طراحی لیفت بک بودنش دید آینه وسط نداری
شیفتر های j7 تو معکوس مطلوبن تو دنده بالا دادن ۱ ثانیه تا ۲ ثانیه تاخیر دارن
مانیتور x5 بهتر هست از همه نظر بزرگی و تاچ و واکنش
یه خوبی داره j7 اگه مثل من از اندروید اتو یا کارپلی استفاده میکنین باید بیاین بیرون یکساعت بعد وارد تنظیمات کولر و بخاری بشین و تنظیم کنین اما j7 یک کلید داره و راحت میزنی روشن و خاموش میشه و دما و پرتاب باد هم میتونی تنظیم کنی نیازی نیست از اندروید اتو یا کارپلی خارج بشی
عملکرد اتوهلد هردو ماشین یکسان هست اما j7 بهتر عمل میکنه مخصوص سرازیری ها
صندلی های j7 حس خوبی میده و بهتر هست من راحترم
سقف پانا j7 کوچیکه و x5 خیلی بزرگتر و بهتره
سرعت بسته شدن و باز شدن شیشه های ماشین تو j7 سرعت نور هست خیلی سریعه
در کل اینم نظر من از هردو ماشین بود منتها هردو ماشین سلیقه هر کسی و میطلبه و نحوه استفادش از ماشین
امیدوارم به دردتون بخوره.
درود، این موارد رو بنده بعد از حدود ۴۰ هزار کیلومتر رانندگی با ماشین j7 مینویسم
ابتدا صدای زوزه وحشتناک در سرعتهای بالای ۱۰۰ در صورتی که باد از جلو برخورد کنه بسیار آزاردهنده است که تا حالا از راه های مختلف نتونستم حل کنم و روی مخ هست.
ترمز تا حدود ۱۵ هزار عالی بود ولی بعدش با وجود اینکه صدایی از لنت ها در نمیاد چون دیسک هاش ضعیف هستند، متاسفانه به وضع فجیعی بد هستند
با تغییر لنت و حتی پمپ ترمز هم تا الان مشکل ترمز حل نشده، لنت های خود نمایندگی هم ایرانی و افتضاح هستند.
در مورد سیستم تعلیق هم متاسفانه جمع شوندگی چهار کمک بسیار افتضاحه و فاق کوتاه لاستیکها هم بهش کمک میکنه تا خشکتر بشه.
پایداری با سرعت معقول خوبه ولی سرعت بالا به هیچ عنوان، اونهایی که میگن خوبه چون زیاد فشار نیاوردن.
مصرف بنزین تا زمان استفاده از کروز معقوله ولی بدون کروز واقعا فاجعه است که توی شهر هم نمیشه کروز زد.
لرزش زیرپا هم متاسفانه در تمام مدلها هست.
در مورد کولر هم مدلهای بالای ۱۴۰۳ مشکل دارن ولی مال من الان صدای بلبرینگ کمپرسور دراومده، غیر از صدای کمبود گاز در کولر.
رنگ خودرو چه مشکی و چه سفیدش به ویژه مشکی هم که دیگه واقعا حال آدم رو بد میکنه.
اما موتور خوبی داره، گیربکسش تا زمانی که زیاد داغ نکنه عملکردش نسبتا خوبه و تقه نداره و قاطی نمیکنه
اما به محضی که داغ کنه وحشتناکه که من چندبار باهاش مواجه شدم.
رخ زیبایی داره، نسبتا جادار و صندوق عالی.
شاسی هم اگرچه مال فولکس جنتا در حدود سال ۲۰۲۰ هست نسبتا قابل قبول هست.
اما متاسفانه این خودرو مونتاژ بسیار ضعیفی داره.
حالا دوستان اگر در مورد اون صدای وحشتناک زوزه کسی اطلاعی داره اطلاعاتی برسونید
سپاس از شما.
سلام دوستان وقت همگی بخیر
میخواستم یه سری از تجربیاتم را از رانندگی با j7 براتون بنویسم.
اول معایب kmc j7 رو میگم.
من رنگ مشکی گرفتم و خوب طبیعتا نسبت به کیفیت رنگ ماشینهای ژاپنی و اروپایی خیلی ضعیف تره
ولی با سرامیک کردن مشکل حل شد، رنگ خودش یه کم مات بود و موج داشت، ولی با سرامیک کردنش این مشکل حل شد
چون قبل از سرامیک چندین بار پولیش میشه و حسابی براق و یه دست میشه.
ستونهای ماشین یه مقدار دید را کم میکنه، دید عقب هم چون ماشین فست بک هست کلا کمه.
یه سری آپشن هم کم داره که یه مقدار توی ذوق میخوره، مثل تنظیمات صندلی شاگرد که کلا دستی هست
نداشتن چراغ و روشنایی داخل داشبورد
در کاپوت جک نداره
البته اینایی که عرض میکنم خیلی ناچیز و جزئی هست ولی چون میخواستم کامل توضیح بدم مینویسم.
حالا میرسیم به قسمت خوبش که مزایا هست
آقا هر چی از خوبیاش بگم کم گفتم
خوبیها و امکانات ماشین اینقدر زیاده که نوشتنش زمان بر و سخته.
رخ ماشین که نیاز به تعریف نداره از هر زاویه ای بهش نگاه کنی سالاره و حرف نداره، ابهت خاصی داره.
شتاب و قدرت عالی، من خودم خیلی آروم رانندگی میکنم ولی وقتی یه جایی نیاز هست خیلی سریع سرعتو زیاد کنی مثل سبقت خیلی خوب جواب میده و کاملا میتونی به ماشین اعتماد کنی که کم نمیاره، حتی توی سربالایی های شدید
در عین حالی که ماشین تند و تیزی هست ولی رانندگی آروم هم باهاش خیلی لذت بخشه.
عایق بسیار خوبی داره و اصلا صدای موتور داخل نمیاد تعلیق به نسبت نرمی داره.
بیشتر تنظیماتش از داخل مانیتور انجام میشه و منوی خیلی گسترده ای داره، برای تک تک موارد تنظیمات داره
یه چیز دیگه ای هم که خیلی به چشم میاد کیفیت بالای داخل و داشبورد هست مخصوصا ترکیب چرم و پارچه
بسیار جا داره و صندوق عقب بزرگی داره.
گیربکس خیلی خوب عمل میکنه و اصلا تعویض دنده را حس نمیکنید.
در کل نسبت به پولی که پرداخت میشه و در شرایط فعلی کشور قیمت بقیه ماشین ها هیچ ماشینی در حدش نیست.
سلام دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید؟
قصد خرید j7 مدل ۴۰۴ رو دارم تو یکی از کانالهای اینستا یه مکانیک اعلام کرد در مدل ۴۰۴ دیگه ecu خودرو دلفی نیست و یه مارک متفرقه شده که اصلا جالب نیست.
میخواستم بدونم این موضوع صحت داره؟ و مدلهای ۴۰۴ افت کیفیت داشتن؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید...🙏
خیلی مهمه روغن موتوری که استفاده میکنی
و مهمتر از همه اینکه بقیه ازش استفاده کرده باشن و راضی باشن
پس اول تجربیات کاربران و لیست بهترین هارو ببین بعد انتخاب کن.
با سلام میخوام جی ۷ بخرم میخواستم بدونم کسانی که دارند ماشین خوبی هست و اذیت نمیکنه
رانندگی باهاش نرم هست یا نه؟
دوستان j7 چطور ماشینیه؟ کسی که داره خوبه، ما بگیریم یا نه🙏لطفا.
افزایش قیمت ۲۶۰ تومنی در عرض ۴ ماه چه توجیحی داره؟
این شرکت یه بار افزایش قیمت داشته …
مگه افزایش حقوق و درآمد مردم چقدره که یه دفعه ۲۶۰ تومن افزایش بدین؟
چرا هیچ نظارتی نیست؟
دوستان من ۸۰۰۰ کیلومتر استفاده کردم واقعا شتاب عالی حتی سربالایی تندتر از جاده چالوس چک کردم عالی بود
فقط پارک کردن توی پارکینگ بخاطر طولش مشکل دارم
ضمنا خود فندک روی ماشین نبود، کارخونه نمیذاره؟ یا فقط برای من نداره؟
این همه نورپردازی زیبا یه چراغ برای درب ها نذاشتن وجدانا
من رنگ سفید گرفتم رنگش ضعیفه یه کمی کولرش مابقی خیلی خوبه.
چای با بخار آب دم میکشه، طعمش خیلی خوشعطر درمیاد
چند دقیقهای آب رو جوش میاره، بعدش خودش خاموش میشه
یا اگه حالت گرمکن رو بزنی، خودکار میره روی گرم نگهدارنده
قوری بزرگی داره که برای مهمونی راحت جواب میده
طبق تجربه کاربران، از نظر کیفیت، زیبایی و کارایی قطعا جزو بهترین خریدهاتون میشه.
سلام دوستان این متن رو برای کمک به دوستانی که میخوان کی ام سی j7 بخرن میذارم و صرفا از تجربیات شخصی خودم بدون ذره ای جهت گیری میگم براتون ایشالا مثمر ثمر باشه…
من سال ۹۱ یک زانتیا ۸۹ ۴۰ تا کار خریدم و تا هفته پیش یعنی ۱۲ سال داشتمش و خیلی راضی هم بودم
اما این اواخر استهلاکش بالا رفته بود و بنده یه j7 سفید ثبت نام کردم که هفته پیش گرفتمش و حالا میخوام از سواری و فنیش و مقایسه با زانتیا بگم براتون.
در ابتدا اولین چیزی که توجه خودش رو به آدم جلب میکرد ابعاد بزرگ ماشین هست و دید خفه عقب
که البته با کمک سنسورها و دوربین ۳۶۰ کار رو مقداری راحت میکنه
ولی باز رانندگی باهاش نسبت به زانتیا، سمند و ال نود و ساندرو استپ وی که همگی رو تو فامیل داشتیم و به کرات باهاشون رانندگی کردم به مراتب سختتر بود
البته که این ماشین تو یه سگمنت بالاتر و ابعادش بزرگتر هست
اما بعد مقداری رانندگی ابعاد تا حدود زیادی دستتون میاد.
در خصوص متریال داخلش انصافا متریال باکیفیتی به کار رفته و تو این رنج قیمت نمیشه ایرادی ازش گرفت
جای پا عالی و کابین خیلی جاداره و همچنین صندوق عقب جادارش کنار زانتیا هم بزرگتر بود.
امکاناتش تا حدود زیادی شما رو قانع میکنه و شاید فقط اگه این سه مورد رو داشت دیگه هیچ جای گلگی نمیذاشت
که این دو مورد آخر رو متاسفانه کرمان موتور با بی مهری برش داشته.
اما دوربین ۳۶۰، سقف پانا، آینه های تاشو برقی، سنسور نور و باران، کول باکس که واقعا کاربردی هست، شیفتر های پشت فرمون و صندوق عقب برقی و... امکانات کامل و جامعی هست که این ماشین داره و خداییش نمیشه ایراد خاصی ازش گرفت.
حالا در مورد سواری و نرمی صندلی و جاداریش من با قد ۱۸۸ هیچ مشکلی با صندلی نداشتم
اما واقعیت اینه که صندلی ماشینی مثل زانتیا و خصوصا ماکسیما خیلی مبلمان طور بود و اصلا شما رو خسته نمیکنه
اما تو j7 من تو یه مسافت ۵۰۰ کیلومتری واقعا اذیت شدم و به نظرم خیلی خشک بود و نیاز به استراحت بین راهی خواهید داشت.
در خصوص نرمی خود ماشین من روز اول لاستیک بارز رو به قیمت ۵ میلیون فروختم و دو جفت لاستیک کومهو گل ps71 آخر ۲۰۲۳ خریدم و تقریبا ۲۰ میلیون سر دادم
واقعیتش اینه که نسبت به بارز ۲۰، ۳۰ درصد نرم شد اما نرمی ماشین قابل مقایسه با ماشینی مثل زانتیا نبود
زانتیا خیلی ازش نرمتر بود که البته لاستیک زانتیا من ۲۰۵ با فاق ۶۰ روی رینگ ۱۵ هست و تعلیق زانتیا هم که خودش معرف حضور همه هست
اما انصافا با رینگ ۱۸ و فاق ۴۵ نمیشه توقع ماشین نرم داشته باشید
نرمیش از ال نود و پارس کمتر و در حد سمند هست و البته از خانواده ۲۰۶ نرم تره
اما خب به نظرم ماشین بسیار پایداری هست و باز شاید فقط تو این ماشین های که اسم بردم زانتیا پایداریش حداقل حسی از این بیشتر باشه
که البته j7 سیستم پایداری داره که زانتیا نداره و مطمئنا از ماشینی مثل زانتیا ایمن تر و به مراتب محکم تر و با کیسه های هوای بیشتر هست
که خب در این مورد از ماشین قدیمی مثل زانتیا یا سایر محصولات ایران خودرو و سایپا سرتر هست
در کل به نظر من با توجه به طراحی اسپرت و این سایز لاستیک و اونم با این جاده های خراب ایران انتظار یه سواری نرم رو ازش نداشته باشید.
در خصوص موتور و شتاب اگه بخوام با زانتیا مقایسه کنم از دنده یک از زانتیا جا میمونه اما صد در صد تو دور مثلا از ۶۰ تا زانتیا رو میگیره
و از نظر بی صدایی و صدای باد به کابین هم از زانتیا و ساندرو و ۲۰۶ و اینجور محصولات سر هست و خداییش راضیتون میکنه
و خداییش شتاب خوبی داره و از پس اکثر ماشینا بر میاد و تعویض دنده هاشم خوب و سریع و بدون صدا انجام میشه.
در مورد کولرش هم من باهاش اومدم خوزستان تو ظهر گرما و دمای ۴۹ درجه انصافا کولرش از زانتیا و سمند و پارس بهتر و در حد ساندرو استپ وی بود
اینو بگم که ساندرو کولر خیلی خوبی داره اما این ماشین با وجود کول باکس و دریچه کولر عقب حس راحتی و رفاه بیشتری رو براتون به ارمغان میاره
و بماند بعضی از کمپرسور کولرش ایراد گرفتن و یا گفتن گازشون کمه و... اما برای من که تحویل اواخر تیر ۴۰۳ بود انصافا کولرش خوب بود و کارایی بالایی داشت.
در خصوص ترمزم نمیشه بگی واوو ولی ترمز ضعیفی هم نداره و متوسط رو به بالاست.
من اول میخواستم کی ام سی j7 بخرم ولی بعد مشخصات شاین مکس رو که دیدم وسوسه شدم و اونو گرفتم
واقعا شاین مکس ماشین بهتری هست، ولی خدمات و گارانتیش با ایرانخودرو هست.
ایران خودرو هم عملا هیچ خدماتی ارائه نمیده
من الان چند تا مشکل اساسی داره ماشینم فقط دو تا نمایندگی هست که شاین مکس رو ممکنه قبول کنند
اونها هم همیشه میزنه ظرفیت تکمیل
اصلا نمیشه نوبت گرفت و خلاصه بگم ماشین اصلا گارانتی نداره
اصلا فاجعه است، هر چی بشه خودتی و خودت و نمیدونی چیکار باید بکنی
ولی من جک جی ۴ هم دارم و میگم خدمات پس از فروش کرمان موتور خیلی خیلی عالی هست.
سلام خدمت دوستان محترم من واقعا بین kmc j7 و x55 pro موندم
خواهشا راهنمایی فرمایید کدام بهتر است؟
دوستان من قبلاً j5 و s5 داشتم، از هردو هم به شدت راضی بودم، الان بین j7 و کی ام سی x5 گیر کردم
لطفا دوستانی که هر دو رو داشتن یا مطلع هستند راهنمایی کنند
برای خانواده ۳ نفره و بدون تعصب خاصی روی سدان یا کراس اور کدوم بهتره؟
مدلهای مختلفی داشتم ولی این کلاً فرق میکنه!
دیگه محاله با آینه فابریک ماشین حتی نیم ساعت طاقت بیاری
دیدت رو انقدر گسترش میده که هیچ نقطه کوری نمیمونه.
شبها هم دیگه نوربالای بقیه اذیتت نمیکنه.
روی هر ماشینی هم نصب میشه، ماشینو عوض کنی راحت میبریش رو بعدی.
کدوم رو بخرم کی ام سی جی ۷ یا ایکس 5؟
کدومو رو پیشنهاد میدین؟
سلام ۴ ماهه دارم تحویل آخر ۴۰۳
از روز اول اتاق لرزش داشت بردم نمایندگی کرج گفت لاستیک عوض کن نکسن انداختم تاثیری نداشت
دوباره بردم نمایندگی مرکزی گفتن رینگ جلو تاب داره خودت زدی تو چاله بردم تابگیری رینگ هر ۴ تا رینگ تاب داشت پلوس ها تاب داشت
دادم تراشکاری بردم تنظیم فرمان لیزری طرف میگفت فقط ماشین تصادفی انقدر نامیزونن
نمایندگی و خدمات پس از فروش فقط در حد تعویض روغن
ولی اتاق خوبه بی سر و صداست کیفیت رنگم از ایرانیا بهتره.
سلام دوستان من کی ام سی گرفتم یک هفته میشه، ترمز که میکنم خیلی باید پدال رو فشار بدم تا بگیره
اصلا تیز نیست و دنده عقب که میزارم تاخیر داره تا حرکت کنه خیلی باید گاز بدم تا بره عقب
کسی تجربه اینجوری داشته؟
خداییش کدوم ماشین اندازه این ماشین زیبایی داره، واقعا ارزش پولی رو که دادی داره
من فعلا ۱۰ هزار تا نرفتم مشکلی ندارم، فقط حس میکنم کولرش یه مقدار باید قویتر میبود
البته رنگ مشکیه و تا حالا رنگ مشکی نداشتم شاید ماشین سفید از مشکی خنکتر باشه
فقط میکوبه دست انداز.
سلام خدمت دوستان
اگه کسی مثل من مشکل صدای تق تق وقتی ک شتاب میگیری داره(موقع معکوس دادن) من امروز نمایندگی بودم
مشکل شمع بود موتورهای توربو روی سوخت حساسن شاید اگه توربو نبود این موضوع رو نشون نمیداد ولی شمع توی ۱۱ هزار تا سیاه شده بود
و شمع تا ۱ سال گارانتیه دوستانی ک این مشکل رو دارن ببرن
شاید اگه مثل قبل بنزین سوپر بود اینجوری نشون نمیداد ولی فعلا راه کار ناک نزدن تعویض شمعه.
سلام دوستان وقتتون بخیر، صدای مانیتور کلا قطع شده کسی میدونه علت از چی میتونه باشه، ممنون.
گیربکس j7 بسیار مشکل داره
من تو کارکرد 6000 هزار تا دو بار تا حالا نمایندگی بردن مشکل رو نتونستن در بیارن
تو گرمای زیاد داغ میکنه و تو حرکت خلاص میشه!
مواردی که موقع تحویلگیری لازم است کنترل شود:
مواردی که با توجه به مشکلات گزارششده بهتر است همان موقع تحویل چک شود:
با ۴ مورد زیر به شدت رانندگی نرم میشه اگر موارد زیر حتی یکی انجام ندادید مطمئن باشید کیفیت رانندگی شما حداقل ۳۰٪ کم میشه.
لاستیک پیشنهادی برای جی ۷ برند Gti می باشد لاستیک استاندارد کشور چین با دوام بالا و نرمی عالی.
به مرور زمان، دریچه گاز برقی ممکنه یه مقدار تنظیمش بههم بخوره.
یعنی ECU دقیق نفهمه وقتی پاتو میذاری روی پدال، چقدر باید دریچه باز بشه.
همین میتونه باعث تاخیر در گاز خوردن یا یه جور کُندی در شتاب بشه.
این روش باعث میشه که ECU دوباره با پدال گاز هماهنگ بشه و از نو بفهمه که پات کجاست، چقدر فشار دادی، و چیکار باید بکنه.
وقتی حس میکنی ماشین دیر واکنش نشون میده به پدال، این کار جواب میده.
اول که کاملاً توقف کردی، پاتو بذار روی ترمز.
بعضیها وقتی میخوان ماشینو پارک کنن، مستقیم دنده رو میذارن روی P و دیگه ترمز پارک رو نمیکشن.
این کار اشتباهه! چون باعث میشه وزن ماشین بیفته روی گیربکس و به مرور خراب بشه.
داخل جعبهدندههای اتومات، وقتی دنده رو میذاری روی P، یه قطعه فلزی میره داخل یه چرخدنده و اونجا گیر میکنه، این باعث میشه ماشین دیگه حرکت نکنه.
اما اگر ماشین رو توی سراشیبی یا سطح شیبدار پارک کنی و فقط دنده رو بزاری روی P، همه وزن ماشین میافته روی اون قطعهی فلزی ریز!
نتیجهاش چیه؟
جی۷ برای مصرف سوخت دو نوع محاسبه دارد.
تنظیم این موارد هم که کدام نشان بدهد در مانیتور اصلی است.
سلام وقت به خیر دوستان گرامی عرض ادب چراغ های زیر درب راننده و شاگرد j7 تنظیمات خاصی دارن؟
سلام دوستان به نظر شما کی ام سی j7 در مجموع ارزش خرید داره؟
اینجا یه لیست از آپشنهای مهم کیامسی جی ۷ رو آوردم:
برای باز کردن صندوق عقب از داخل کابین، حتماً باید ترمز دستی فعال باشه و دنده روی حالت پارک (P) باشه.
برای بستن صندوق عقب، باید دکمهی بستن رو نگه دارید تا درب کامل بسته بشه.
اگه این کارها رو انجام بدی، گیربکس از تنظیم درمیاد و باید دوباره تنظیمش کنی، اگه میخوای گیربکس عمر بیشتری داشته باشه، این کارها رو نکن!
مصرف داخل شهر: ۹ تا ۱۱ لیتر (بسته به ترافیک)
مصرف جادهای: ۶.۵ تا ۸.۵ لیتر (بسته به شیب جاده و وزن سرنشینها)
اگه میخوای مصرف سوخت جادهای رو دقیق ببینی، قبل از حرکت حتماً مصرف رو ریست کن.
دوستانی که تازه ماشینشون رو تحویل گرفتن، حتماً تو ۱۰۰ کیلومتر اول حواسشون به آببندی ترمزها و لاستیکها باشه.
خیلی از مالکها روز اول توی شیب مشکل لیز خوردن داشتن، پس با دقت رانندگی کنید.
اگه ماشین از روز اول درست آببندی نشه و سریع بهش فشار بیارید، موتور به مشکل میخوره و عمرش نصف میشه، چند تا از عوارض آببندی نکردن:
روش درست آببندی کی ام سی j7:
بعد از آببندی هم سعی کنید دور موتور رو زیاد از ۴۰۰۰ بالاتر نبرید تا قطعات ماشین عمر بیشتری داشته باشن.
پولتون رو دور نریزید! این ماشین فقط ظاهر داره، اما از نظر کیفیت رنگ، قطعات مکانیکی و کلی چیزای دیگه افتضاحه!
ظاهرش فریبندهست، ولی فقط همون ظاهر رو داره.
رنگ بدنه فوقالعاده ضعیفه! یه ضربه کوچیک مساوی با زدگی و خط و خش تضمینی!
دو ماهه که ماشین رو تحویل گرفتم، ولی فقط یه هفته سوارش شدم! بقیهی روزا یا توی نمایندگی بوده، یا خوابیده توی پارکینگ خونم!
توی جاده یهو ماشین گاز نخورد، مشکل پیدا کرد و هنوزم درست نشده!
برین درب نمایندگی ها ببینید چه خبره ده سال کارکرد ژاپنی یا اروپایی بگیری یک ساعت سواریش به تمامیت کارخانه خودرو سازی کی ام سی می ارزه.
بعد یه عده میان ازش تعریف میکنن! خب معلومه سرتون نیومده ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون بدی، بعد حتی نتونی یه مسافرت بدون استرس بری!
هر کسی که قصد خرید داره، با بررسی کامل بخره، نه فقط بهخاطر ظاهر قشنگش!
سلام من KMC J7 مدل ۴۰۱ رو تا الان ۹۰ هزار تا باهاش راه رفتم، کلی هم جاده رفتم و توی جاده کمتر از ۱۵۰ تا سرعت نداشتم!
هایما S8، دیگنیتی، فیدلیتی پرایم، تیگو 8 و چندتا ماشین چینی دیگه هم سوار شدم، مال اقوام و دوستان و برادرم.
برای J7 تا الان فقط مصرفی عوض کردم؛ روغن، بنزین، لنت و لاستیک! یه ریال خرج اضافی نداشته!
بعد از ۹۰ هزار تا، هنوز توی کابین حتی یه کوچیکترین سر و صدا هم نیست! نمیدونم این قراره کی خراب بشه! 😅
ولی خب، اگه روی ۱۵۰ هزار تا خراب بشه، طبیعیه.
یه مقایسه هم بکنم: سال ۲۰۱۶ یه توسان صفر گرفتم، ۱۰۰ هزار تا باهاش رفتم، جلوبندیش خراب شد، یه سری مشکلات کوچیک هم داشت.
بعدش سانتافه ۲۰۱۷ خریدم، از ۱۲۰ هزار تا به بعد، جلوبندی و مانیتورش داغون شد.
حالا چی میخوام بگم؟ کرهای و چینی جدیدا اختلاف خاصی ندارن، تویوتا تنها ماشینیه که روی ۲۵۰ هزار تا هم خرابی خاصی نداره!
ماشین رو باید نسبت به بودجه و سلیقه خرید، روی ۱۴۰ هزار تا هم باید ماشینو عوض کنی.
من بهخاطر شغلم زیاد با ماشین راه میرم، وگرنه کسی که سالانه ۲۰ هزار تا بیشتر نمیره، هفت سال ماشین دستشه!
تا هفت سال دیگه هم دنیا عوض شده، پس هر ماشینی که حالت رو خوب میکنه بخر، اینا تفاوت فاحشی باهم ندارن! 😉
KMC J7 واقعاً یه ماشین عالیه و توی این رنج قیمت از این بهتر پیدا نمیکنید، یعنی واقعا نداریم!
هندلینگش عالیه، وزن ماشین هم ۱۶۳۰ کیلوئه، یعنی چسبندگی و تعادل خیلی خوبی داره.
کابین هم کاملاً کیپ و وکیومه، حس یه ماشین لوکس رو میده.
شتاب؟ خیرهکننده! ولی توی شهر اصلاً به کار نمیاد این همه شتاب!
با همین لاستیکهای بارز، ۲۱۰ تا رفتم، لاستیکها کد V دارن، یعنی تا ۲۲۰ تا سرعت رو جواب میدن.
تنها ایرادی که میشه گرفت: ارتفاع ماشین خیلی کمه!
اگر حواست نباشه به چاله و دستانداز، فاتحهی کف ماشین خوندهست!
یه چیز دیگه که اذیت میکنه اینه که گرمکن صندلی شاگرد رو پیچوندن!
البته میگن مدل های از 1403 به بعد صندلی شاگرداش گرمکن دار هستند.
حالا همهی اینا رو با این قیمت در نظر بگیرید، بهنظرتون توی این بازهی قیمتی، گزینهی بهتری هست؟!
سلام من تازه ماشین کی ام سی j7 رو تحویل گرفتم و دو تا سوال داشتم، ممنون میشم جواب بدین.
اول اینکه، وقتی شیشهها رو میدم پایین تا تمیزشون کنم، موقع پاک کردن یه کم تکون میخورن. این تو این ماشین طبیعیه یا مشکلی داره؟
دوم اینکه، تو دنده عقب حس میکنم باید یه مقدار بیشتر گاز بدم تا ماشین راه بیفته. اینم عادیه یا نه؟
دوستان فقط کسی که به دام خودرو ساز داخلی بخصوص کرمان موتور بی اصل و نصب بیفته میفهمه من چی میگم.
اون چینی های بی شرف هم دقیقا مثل همین خودروساز های ما هستن.
خودرو رو برا اروپا و آمریکا میزنن در حد فضا همونو برا داخل ایران میزنن در حد خلا.
میری تحقیق میکنی میبینی عجب ماشین توپیه، میری میخریش میبینی عجب آشغالی بهت انداختن.
ماشین های چینی ساخت ایران اساسا و بنیادی از رنگ ضعف دارن.
فنیش یعنی گارانتی و عمر ماشین همزمان تموم میشه. باید بديش بازیافت.
خدمات ، قطعات ، صداقت و مشتری مداری ۱۰۰ درجه زیر صفر.
من الان ۱۰ هزار کیلومتر این ماشین رو دارم برخلاف ایراداتی که دیدم میگیرن خشک نیست این ماشین! یه سری کوبش ها داره ولی در مجموع با توجه به تجربیات قبلی من نرم ارزیابی میکنم این ماشین رو.
دلیل خشکی این ماشین لاستیک هاشه لاستیک هاشو با نمونه خارجی مثل هانکوک و میشلن تعویض کنید بنده همین کارو کردم ماشین بسیار نرم شد.
سلام، من حدود یک ساله که کی ام سی جی ۷ دارم، واقعا ماشین خوبیه، مهندسی آلمانی رو در کیفیت ساخت و متریالش میتونی ببینی، نمیگم در حد ماشینهای اروپایی یا ژاپنی ولی در حد ماشینهای کره ای هست، شتاب خوبی داره، سواری نرمی داره، فقط روی سرعت گیرها و دست اندازها کمی میکوبه که اونم بخاطر فاق کوتاه لاستیک و ماهیت اسپرت ماشین هست، به بنزین هم زیاد حساس نیست.
من این ماشین کی ام سی j7 رو دارم، روی ماشینهای هم ردش خیلی بررسی کردم، قطعا در دنیا بهترین نیست، اما نسبت به آنهایی که در ایران هست خیلی خوبه، مخصوصا سیستم تعلیق عقبش، نسبت به ایرانیها که قیمتهای عجیب و غریب دارن که عالیه.
کی ام سی j7 واقعا بی رقیبه تو این رنج قیمت این ماشین, یک ساله دارم و ازش لذت بردم.
شتاب بی نظیر, سواری عالی, همه نگاه ها رو به خودش جلب میکنه, کل ایرانو باهاش سفر رفتم, اصلا خسته نمیشی تو مسافرت باهاش.
بهرین ماشین چینی با اختلاف، از لحاظ ظاهری، تنها ماشین چینی که هم فیس جلوش هم عقبش عالیه، قدرت موتورشم مناسبه گشتاور عالی.
سواریش نرم تر از اپتیما ماشین قبلی من اپتیما بود ولی کمی کوبش عقب داره ک اصلا زیاد نیست چون کابین خیلی سایلنته متوجه میشید.
بعنوان کسی که ماشین زیاد داشتم و عوض کردم، عرض کنم که پراید، ال ۹۰، ام جی ۶، پژوه ۲۰۶، هوندا آکورد ۲۰۱۳، مزدا ۳ نیو، بسترن بی ۳۰، لکسوس ای اس ۲۵۰ و …
الان همزمان لکسوس ای اس ۲۵۰ و کی ام سی جی ۷ رو دارم.
از دو ماشین فعلی ام بنا به حالم استفاده می کنم و از هر دو لذت می برم.
فکر می کنم این توضیحات من برای خیلی ها روشن بود.
الهی که خداوند به همه برکت و توام با سلامتی بده و بهترین ماشینی که دوست دارید سوار بشید.
روش شستن KMC J7 یا هر ماشینی که واست عزیزه!
بعضی کارواشها ادعا میکنن که با "شامپو بدون آب" یا "کارواش نانو خشک" میشه ماشینو تمیز کرد بدون یه قطره آب!
ولی واقعیت اینه که این روش برای ماشینی که روش گرد و خاک نشسته باشه، بیشتر شبیه خش انداختن با دستمال سمبادهست تا تمیز کردن.
وقتی روی بدنهی ماشین خاک و ذرات ریز نشسته، اگه همونطوری با یه دستمال یا اسپری بخوای پاکش کنی، در واقع اون ذرات خاک مثل "سنباده" عمل میکنن.
این خطها که بهش میگن هولوگرام مخصوصاً روی بدنهی تیره یا مشکی بیشتر خودشو نشون میده.
تا جایی که میتونی همهچی با آب شسته بشه.
نذار لکه آب بمونه که بعداً لک کلسیم بندازه.
اگه دوست داری بدنه ماشین همیشه برق بزنه، هر چند وقت یکبار پولیش سبک بزن یا واکس مخصوص بدنه.
ذخیره