گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات دنا پلاس ef7 توربو 6 دنده با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
531 نفر آنلاین
سلام، سال ۹۴ دنا معمولی داشتم
سال ۹۷ اولین سری دنا توربو ۵ دنده رو گرفتم و اواخر سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ دنا پلاس معمولی ۵ دنده داشتم
الان حدود ۶ ماه هست دنا توربو ۶ دنده مدل ۴۰۳ گرفتم
هم با اتوماتیک هم دنده ای رانندگی کردم و تجربه کردم
خب نسبت به مدل های قبل سواری خشک تر شده
دنده ها سخت جا میره که خب شاید دلیل کم کار بودن ماشین باشه
مصرف سوخت با رانندگی عادی ۱۰ تا ۱۱ ولی تخته گاز باهاش بری ۱۶ هم باهاش دیدم
کف خودرو با ۴ سرنشین و صندوق با وسایل معقول خیلی پایین میاد و سرعت گیری نیست که اتاق به آسفالت برخورد نکنه
از نظر نرمی، دنا های معمولی و پلاس سواری نرم تری دارن
از نظر ترمز بهتر از نسخه های دیگس
ولی مشکلات عجیبی داره مثلا از قسمت بالای موتور و وایر ها اگر خیلی پر فشار رانندگی کنین یا دما موتور بالا بره نشت روغن صورت میگیره
و ایراد مشکل تسمه تایم و کلا تسمه های موتور خیلی شایع هست، با کارکرد ۲۰ هزار تا دوبار تسمه تایم و تمام هرزگرد هارو نمایندگی تعویض کرده ولی همچنان صدا میده
تاخیر پدال گاز خیلی زیاده و موقع حرکت در سربالایی باید حسابی نیم کلاج کنید
به دلیل حرارت بالای موتور واشر در سوپاپ موتور دوبار تعویض شده چون روغن میداد
و بزرگ ترین مشکل esp هست که واقعا مسخرس و پر از ایراد سرعت بالای ۱۴۵ تا خطا سنسور میده و گاز رو قطع میکنه و تو جاده بار ها پیش اومده یکی از چرخ هارو درگیر کرده ترمزش رو و زمانی که ارور بده یا وضعیت رو نتونه کنترل کنه کلا فرمان برقی ترمز ضد قفل کیلومتر شمار و کلی چراغ چک روشن میشه و از مدار خارج میشن و ماشین گاز هرز میخوره
حین دنده اگر ناگهانی دنده بدین و بخواین شتاب بگیرین دوباره esp میزنه و کلا کپ میکنه ماشین در سر بالایی زمانی که ماشین دور بالا هست برق کم میاره و کپ میکنه
نمایندگی دلیلش رو نفهمید
ولی خب شتابش اونجوری که توقع دارین نیست
چرا مدل ۹۷ وقتی توربو وارد مدار میشد ماشینو برمیداشت با خودش ولی این مدلای جدید کلا مصنوعی شده دما میره بالا وارد مدار نمیشه تو شب از باتری خیلی امپر بکشین وارد مدار نمیشه ولی خب من موندم با شتاب و ظاهر سر کنم یا بفروشم یه تارا اتوماتیک بگیریم و از سواری بهترش لذت ببرم
دو راهی سختیه، مخصوصا اگر براتون مهمه که ماشین خانوادگی و مطمئنی داشته باشین
چون دنا بیشتر اسپرت و سواری شهری یا جاده ای دو تا سه نفره داره ولی برای ۴.۵ نفر اصلا پیشنهاد نمیکنم هم کفش گیر میکنه به سرعت گیرا و هم اصلا راحت نیست.
سلام دوستان ببخشید این عادیه که سوییچ رو در میارم صفحه کیلومتر روشنه؟
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
تجربهام از مسافرت با دنا رو با شما به اشتراک میذارم.
برخلاف بعضی ها که میگن ef7 تو سربالایی راه نمیره یه دروغ خیلی بزرگ دارن میگن.
من توی سربالایی پشت ماشین توقف کردم و بعد با همون دنده ۵ راحت رفتم بالا.
فقط یه بار توقف طولانی داشتم که مجبور شدم دنده ۴ رو بزنم.
اینایی که میگن دنا باید همیشه دنده معکوس بخوره، یا اصلاً دنا سوار نشدن یا قصد خراب کردنش رو دارن.
توی ازادراه قم تهران با یه بنز c200 کل افتادم به یه نقطه تبدیل شد، راحت 230 240 تا رو پر میکنه اگر تخته کنی.
یکی از سربالایی های مسیر یه بنز cls500 میخواست سبقت بگیره اونم زدم داغون کردم نذاشتم رد بشه.
طرف میخواست خود کشی کنه که با 8 سیلندر نتونست دنا رو بزنه.
یکی از اقوام سنتیتال داره ماشین منو دید گفت میخوام بفروشم دنا بخرم.
به نظرم دلیل اینکه فروش خودروهای وارداتی نصف شده دلیل اصلیش دنا هست.
باید بگم که ماشین دنا اصلاً به درد نمیخوره و در کل ماشین مفت نمی ارزه.
سلام دوستان، یکی که تجربه دنا ef7p داره لطفا راهنمایی کنه
من یک هفته هست ماشین تحویل گرفتم مصرف سوخت بشدت بالاست، تقریبا صدی ۱۳ الی ۱۴
رفتم نمایندگی جواب درستی نمیدن میگن همه ماشینای ایرانی همینه!!
نکته این ماشین موتور اون هست که واقعا قدرت و شتاب زیادی دارد من بهمن 403 تحویل گرفتم اول با دنده یک مشکل داشتم و چند روزی زمان برد تا جای دنده یک پیدا و روان شدم.
دو روز با دنده دو حرکت می کردم تا فهمیدم دنده یکش کجا هست اشتباه کنی میری دنده 3!!!!
شاید 5 بار روزهای اول چون دنده 3 بود خاموش کردم!
گیربکس و موتور هماهنگ و تعویض دنده روان است معکوس 6 به 5 هم حتی در سربالایی کشش خوبی به ماشین میده
گیربکس روان هست اگر جای دنده یک را حل کنی و دستت بیاد مثل آب هر دنده ای جا میره و اصلا مثل گیربکس قبلی نیست!
سنسور باران چرنده!
فرمان برقی عالیه و در خیابان و ترافیک بسیار نرم و کمک می کنه!
مصرف سوخت عالی و اصلا نگران اتمام بنزین نیستی و از تیوفایو هم کم صداتر و کم مصرف تر هست!
در گرمای 48 درجه عسلویه با بار و کولر روشن ماشین بالای 3000 کیلومتر کارکرد سرعت زیر 120 نبود و نه روغن کم میکنه نه داغ میشه آمپر آب نهایت خیلی بالا بیاد میرسه وسط که فقط یکبار آمد وسط.
دور زدن با این بدنه بزرگ سخته و اگر جا نداشته باشی یک دو فرمان میخوره!
عیب بدنه جلو ماشینه که شما بغل دیوار و ماشین که میری با ترس دور میزنی چون حدود لبه سپر سخت دستت میاد چون خیلی عضلانی ساخته شده و خطر مالیدن داری!
کاپوت ماشین طوری به وسط جمع شده که کار تشخیص اینکه کی ممکنه رد نشی را سخت میکنه!
شما در پژو 405 کاملا میدانی تا کجا مجال جلو رفتن و پیچیدن داری که به ماشینها نزنی ولی دنا پلاس باید یک عقب بری تا خیالت راحت باشه اینم تفاوت طراحی ایرانی و تفکر فرانسوی است که روی این ماشین تفاوت مهندسی بدنه را متوجه شدم!
کاش یکم از صندوق زده بودن و از فضای موتور و به اتاق اضاف میشد حیف این هیکل گنده که داخلش جا نیست
بخصوص جلو سخته و یک آدم بلند قد و هیکلی جاش نمیشه!
ماشین خوبیه آپشن هم خوبه فقط گفتم سنسور باران نه چون رفت و برگشت دوم میره دور تند و ول نمیکنه تا از اتومات خارجش کنی!
صدای موتور اصلا داخل نمیاد اگر دریچه تهویه باز نباشه!
من پراید داشتم و پژو تیوفایو و دنا تجربه سوم هست البته با پژو 405 معمولی هم رانندگی طولانی داشتم
با اینکه وزنش 200 کیلو از سمند بیشتر هست ولی نشده بخوام جایی شتاب بگیره و ناامیدم کنه انگار شما دنای معمولی را ریمپ کنی ولی این برتره چون هم سوپاپ دود و هم هوا خودکار کنترل میشن و برنامه کامپیوترش تغییر دادن و هم گیربکس تغییر دادن در دور موتور 1600 ماشین گشتاور را کامل داره
اگر دردسر توربوشارژر نمیخوای این موتور نزدیکترین به توربوشارژ هست بدون استهلاک توربو
در تیوفایو اگر بخوای کم نیاره باید دور موتورت نزدیک 3000 باشه ولی این روی 2000 راحت میکنه میبره
در کل موتور نقطه قوت این ماشینه انگار تفاوت تکنولوژی موتور پژو 405 با تیوفایو هست.
فکر میکردم شاید الکی باشه اما واقعا معجزه میکنه
واقعا انقدر هوا سبک میشه دلت نمیاد از خونه بری بیرون.
دنا پلاس دستی 6 سرعته و تارا دستی 6 سرعته کدوم بدون تعصب دوستان پبشنهاد 🙏🙏🙏؟؟؟
تجربه ۱۳ هزار رانندگی با دنا پلاس ۶ دنده دستی
سلام و عرض ادب، دنا پلاس مدل ۹۶ دارم، ۱۹۱ هزار کارکرد، قبلش هم سمند و پژو و پراید داشتم و نزدیکانم هم ال ۹۰ دارن، چینی داشتن و …
بعضی نظرات برام خیلی عجیب و غریبه، من برج ۴ اوج گرما از جنوب استان ایلام که گرمترین نقطه جهان هست تا اصفهان یکسره رانندگی کردم، که به اندازه چند تا کشور اروپایی رو طی کردم، و این به نظر من چیز کمی نیست
ماشینم ۸ سال کار کرده ، مصرفی ها رو سه هزار الی ۴ هزار یه بار کامل عوض می کنم، آب رادیات هم سه ماه یک بار 4 قطره نمیخاد و میدونم که حدود یک وجب پایین در رادیات باید پر بشه و عین ندید بدیدها تا آخر پر نمی کنم
هرگز تا بحال بجز یکبار نذاشتم چراغ بنزین روشن بشه و هرگز باک رو تا آخر پر نمی کنم که جا واسه ی انبساط بنزین باشه، هر سال هم شمع و وایرو عوض می کنم
و عین بت نمی ایستم که ماشینم کامل از کار بیفته بعد به زمین و زمان بد و بیراه بگم
ماشینم در حد ماشینای لوکس جهان نیست اما کارمو راه انداخته و روز اول هم عاشق طراحیش شدم، صندلی عقبش از پژو تنگ تر هست اما نه به اندازه ای که دوستان کم لطفی می کنند.
من خودم با قد ۱۷۵ پشت نشستم و اصلا هم اذیت نشدم، اما میدونم شاسی همون ۴۰۵ هست و در سرعت رعایت می کنم.
لطفا یه ذره انصاف داشته باشیم.
سلام دوستان من بین خرید تارا v1 و دنا پلاس گیر کردم
کسی میتونه کمکی کنه؟
چون نرم و لطیفه میتونی همیشه توش زندگی کنی😂
بهترین هدیه اول برای خودت بعد برای کسی که دوستش داری
من برای دخترم خریدم بیشتر از حد انتظارم ذوق کرد
هنوز قانع نشدی پتو کوسه ای بخری؟ ویدیو رو ببین😂🤣
سلام به همگی من دنا توربو 6 دنده مدل 402 دارم الان 30.000 کیلومتر راه رفته تا حالا مشکل خاصی نداشته
البته اوایل دنده یک و دو به سختی جا میرفت ولی الان خیلی بهتر شده
از قدرتش بگم که خیلی خوبه و حس خوبی میده توربو که تو مدار میاد صدای نرم و باحالی میده و همون شروع صدا یعنی شتاب
شتاب گرفتن فرمون هم که برقی خیلی بهتر شده باهاش رفتم مشهد رفتنی تنها بودم 120 تا 140 تا میرفتم
مصرفش صدی 7 بود برگشتنی همه مسیر رو 180 به بالا برگشتم چون دو تا ماشین بودیم مصرفش شد صدی 9
کولرش عالی هست آمپرش هم الان که خردادماه هست با کولر و ترافیک تهران به وسط نمیرسه
من ماشینای زیادی سوار شدم سمند ، پرشیا ، شاهین و ... می تونم بگم بخرید خیلی باهاش حال می کنید
من خیلی ماشین پرست نبودم الان خانمم میگه دنا پرست شدی
بگم که من خیلی عشق رانندگی هستم تمام مسابقات فرمول وان رو دنبال می کنم و طرفدار فراری و چارلز لکرک هست
عشقم رانندگیه بارها هم با رفیقام درگ بستیم پوزشونو زدم
تازه هنوز ریمپ نکردم میخوام بعد از اتمام گارانتی ریمپ کنم و یک داینو بزنم.
سلام دوستان، ماشین صفر دنا Ef7p روغن خیلی شدید کم میکنه کسی تونسته مشکلش حل کنه؟
سلام دوستان من تقریبا حدود یک ماه است که دنا پلاس EF7P شش دنده دستی گرفتم.
بعد از حدود ۲۶۰۰ کیلومتر مسافت گیج روغن تقریبا به L رسیده آیا این مورد عادی هستش؟
سلام، من آخرای بهمن ۱۴۰۳ خودرو ۵۱۱ رو تحویل گرفتم.
قبلش دنا پلاس آپشنال داشتم و بعد از مدتی رانندگی با ۵۱۱ فردا موتور تجربهای که تا الان از ۵۱۱ داشتم:
در کل، از ماشین خیلی راضیم! نمیخوام بگم دنا پلاس بد بود، ولی ۵۱۱ از نظر کیفیت سواری یه سر و گردن بالاتره.
دنا پلاس بعد از ۲۰۰۰ کیلومتر، کل کابینش به صدا افتاده بود و پر از مشکلات برقی بود.
حتی توی همین ۲۰۰۰ کیلومتر، واشر توربوش رو سوزوند!
قیمتش هم ارزونه، چند تا بگیر توی فریزر داشته باش.
سلام من میخوام برم سفر و سرویس ۵۰۰۰ کیلومتر میفته وسط راه، میخواستم بدونم که هر نمایندگی تو هر شهری میتونم برم و سرویس رو انجام بدن؟!
یا حتما باید یه نمایندگی خاص باشه؟
همچنین، باید از قبل نوبت اینترنتی بگیرم یا نه؟
اگه کسی تجربه داره لطفاً جواب بده مرسی!
سلام رفقا، بعد از 10 هزار کیلومتر رانندگی با دنا، نظرمو مینویسم که اگه کسی قصد خرید داره یا کنجکاوه، یه دید کلی داشته باشه.
اول از همه، ظاهر عالی من که با رخش خیلی حال میکنم.
موتورش هم حرف نداره، پرقدرت و پرشتابه، البته شتاب اولیه یه کم میتونست بهتر باشه.
از نرمی و بیصداییش که نگم براتون، تو جاده و شهر واقعاً حس خوبی میده.
جیپیاس کار راهاندازه، فقط بعضی جاها سرعت مجاز رو اشتباه نشون میده، اما خب میشه باهاش کنار اومد.
کروز کنترلشم عالیه، ولی حیف که تو سرازیری نمیتونه سرعت رو کامل نگه داره.
فضای داخل ماشین یه کم نسبت به ۴۰۵ کوچیکتره، مخصوصاً جلوی پا.
از نظر فنی، نه روغن کم کرده، نه آب.
یه نکته منفی لاستیکاشه که چینیه و وقتی ماشین رو درجا میچرخونی، یه لرزش حس میکنی.
مالتیمدیاش خوبه، فقط کاش خروجی تصویر هم داشت.
ترمزهاشم امتحان کردم تو بارون عالی جواب داد.
تو سربالایی هم موتورش کم نمیاره و فرمانپذیریش خوبه.
فضای صندوق عقبشم بهنظرم کافیه.
صندلی برقی هم خیلی خوبه!
در کل، از رانندگی با دنا لذت میبرم. ماشین خوبیه، حال میده!
یه سفر تابستونی از مشهد به شمال داشتم، اونم تو شهریور که جادهها شلوغ بود.
کولر همیشه روشن، ولی مصرف سوختش ۷.۸ بود که خیلی راضیکنندهس.
الان حس میکنم مصرفش کمترم شده، مخصوصاً وقتی بنزین سوپر میزنم.
سلام دناپلاس موتورef7 تنفس طبیعی 113 اسب بخار و 155 نیوتن گشتاور مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر.
خب دوستان این ماشین تنها مزیت هاش بنظرم آپشن هاش و طراحی بدون پشتوانه هست.
موتور این ماشین ef7 هستش و موتور ef7 یکم دردسر داره یکم زیادی نازک نارنجی هستش و تیونینگش خیلی ضعیف هستش ولی اگر داخل ایران نباشه ( کیفیت قطعات، بنزین، لوازم مصرفی) موتور بسیار خوبه و اینکه اینم بگم که این موتور جزوه 3 موتور برتر دوگانه سوز با گاز طبیعی در دنیا می باشد.
طراحی این ماشین خیلی زیباست ولی بخاطر اینکه ستون های abc یکم زیاد زاویه دارد فضای کابین یکم کوچیک شده.😐
پلتفرم این ماشین همون پلتفرم و شاسی 405 می باشد که خیلی قدیمی میباشد و دیگه دورش تموم شده.🤦🏻♂️
ایمنی این ماشین هم درحد همون سمنده و ارزش خرید دناپلاس موتورef7 از سمند کمتر هستش.
من شخصا از رخ و شکل و شمایل دنا نسبت به تارا بیشتر خوشم میاد. به خصوص ترکیب صندوق عقب و چراغ عقب و اتصالشون با ستون عقب سقف. امیدوارم در طراحی های بعدی هم ایران خودر این زبان طراحی انتخاب کنه. مثل تویوتا پرادو. از این ماشینهای منحنی شکل دیگه چینی ها تو بازار پر کردن. ایکاش ایران خودرو یک سدان جدید میزد صرفا با طراحی جدید و با کیفیت ساخت و متریال بهتر. یک ماشین که توش کنترل قیمت و تنظیم بازار کمی کنار گذاشته باشه ولی کیفیت و طراحی قابل قبول کرده باشه.
ارزش خرید دنا توربو ۶ دنده
سلام اهل سيرجان هستم دنا توربو ۶ دنده مدل ۴۰۲ دارم حاضرم قسم به جرات بخورم در حدش با این قیمت ارزش بسیار داره، شرط لازم فقط بنزین خوب هستش.
ذخیره