با سلام، لطفا کسانی که پژو پارس XU7P یا سورن پلاس xu7p دارن وجدانا خدا وکیلی بدون تعصب بگین آیا مشکل واشر سرسیلندر حل شده؟
من خودم پژو ۴۰۵ دوگانه مدل ۹۸ داشتم واقعا ماشین خوبی بود از نظر جاداری – هندلینگ و تعادل در پیچها و جاده ها عالی بود.
تنها ایرادش که واقعا اذیت میکرد و خرج سنگینی داشت مشکل سوختن واشر سرسیلندر بود که دیگه جز مصرفی ها به حساب میاد.
حالا میخوام بدونم اگه این مشکل بطور کامل حل شده تا برم بخرم؟
راستش یکی دیگه گزینه هام پارس TU5 بود ولی قیمتش خیلی بالاست که حدود ۱۰۵ میلیون تفاوتشه و توان مالیش را ندارم.
خدا خیرتون بده لطفا جواب بنده را بدید، با تشکر فراوان.
ابتدا از بدیهاش بگم صدای موتور نسبت به ef7 و تیوفایو یکم بیشتره…
قدرت موتور هم که همه میدونن از ef7 کمتره البته در سربالایی، ولی در جاده کفی عالیه
مصرف سوختش نسبتاً پایینه البته در جاده
خلاصه بگم اونهایی که قبلاً پراید داشتن، میگن وای عجب خودرویی
ولی اونایی که ef7 سوار شدن از شتاب و قدرت ایکس یو سون پی در سربالاییها راضی نیستن
ولی ماشین کم خرجیه موتوریش تقریباً مثل پراید
آینه و چراغهاش را نمیگمها ... البته به غیر از روغنش که گرونه…
در کل من ۹۰ درصد راضیم از ماشینم.
سلام. سمند سورن پلاس با موتور xu7p مدل ۱۴۰۳ دارم که با کیلومتر ۲۶۷۰۰ واشر زده و این در حالی است که اصلا آمپر آب بالا نرفته و مدام در کمترین حالت ممکن بوده(الان هم در نمایندگی هست و در حال تعمیر)
البته این یه چراغ قوه معمولی نیست
یه چراغ قوه گردن کلفت که هم قیمت یه ساندویچه!
معایب موتور XU7P چیه، دقیقاً چه ایرادایی داره و چرا این مشکلات به وجود میان.
خب این یکی از بزرگترین شکایتهاست که خیلیا میگن توی جاده و سربالاییها قدرت لازم رو نداره، دلیل:
گشتاور پایینتر: موتور XU7P با اینکه بهینه شده، ولی قدرتش نسبت به نسل قبلی (XU7) خیلی تفاوت نکرده.
گشتاور موتور (نیرویی که باعث حرکت ماشین میشه) هنوز توی دورهای پایین کمه.
سیستم تنفس موتور: این موتور هنوز ۸ سوپاپه و دو میل سوپاپ نداره (DOHC نیست).
موتورهای ۱۶ سوپاپی بهخاطر ورودی و خروجی بهتر هوا، هم قدرت بیشتری دارن هم کشش بهتری توی دورهای بالا و سربالاییها.
محدودیت ECU: واحد کنترل الکترونیکی (ECU) توی XU7P بیشتر برای بهینهسازی مصرف سوخت و آلایندگی تنظیم شده، نه برای افزایش قدرت.
یعنی خیلی از مواقع قدرت موتور قربانی بهینهسازی میشه.
یه سریا میگن که XU7P با اینکه بهینه شده، ولی هنوزم توی شرایط پرفشار ممکنه دمای موتور بره بالا، دلیل:
منبع انبساط پلاستیکی: این منبع انبساط جدید برای کنترل دما بهتر شده، ولی اگه خراب بشه یا نشتی پیدا کنه، موتور سریع داغ میکنه.
طراحی قدیمی سیستم خنککاری: این موتور هنوزم از طراحی قدیمی XU7 پیروی میکنه که بهطور کامل برای خنککاری بهینه نشده.
فشار آوردن زیاد: وقتی توی سربالاییها یا با بار سنگین ازش کار بکشی، سیستم خنککاری فشار بیشتری تحمل میکنه و ممکنه درست جواب نده.
استفاده از قطعات ارزان و بیکیفیت: بعضی قطعاتش از جنسهای ارزونتر ساخته شدن. مثل:
کیفیت پایین قطعات باعث میشه زودتر مستهلک بشن و مشکل ایجاد کنن.
برخی میگن سیستم برق ماشین بعضی وقتا درست جواب نمیده.
ECU بهینه شده ولی نه برای قدرت: همونطور که گفتم، تمرکز بیشتر روی بهینهسازی مصرف سوخت بوده، نه افزایش قدرت.
پس وقتی توی شرایط سخت کار کنی (مثلاً سربالایی یا شتاب ناگهانی)، سیستم درست عمل نمیکنه.
هرچند موتور بهینه شده ولی مصرف سوخت توی شهر هنوز بالاست.
سیستم قدیمی موتور: این موتور هنوزم تکنولوژی جدیدی مثل توربوشارژر نداره و برای همین توی شهر بهخاطر ترافیک و توقفهای مکرر مصرفش بالاست.
۸ سوپاپ بودن: تعداد سوپاپ کمتر یعنی جریان هوای کمتر و در نتیجه مصرف بیشتر توی شرایط غیر ایدهآل.
خیلیا از صدای زیاد موتور و لرزش اضافیش شاکین.
طراحی قدیمی موتور: این موتور اساساً از دهه ۹۰ میلادیه و تکنولوژی جدیدی مثل لرزشگیرها یا طراحیهای آکوستیکی مدرن نداره.
۸ سوپاپ بودن: موتورهای ۱۶ سوپاپی معمولاً نرمتر و با صدای کمتر کار میکنن چون احتراق و خروج دود بهینهتره
XU7P از همون طراحی کلی XU7 استفاده میکنه، که اصولاً یه موتور قدیمی محسوب میشه.
این طراحی برای حجم احتراق بالا و دمای زیاد بهینه نشده. حالا XU7P یه سری بهبود داشته ولی پایه همونه.
بهینهسازیهایی که توی XU7P شده باعث شده احتمال واشر زدن کمتر بشه، چون دما رو بهتر کنترل میکنه.
ولی چون این موتور همچنان از همون طراحی پایه XU7 استفاده میکنه، اگه زیاد داغ بشه یا از قطعات بیکیفیت استفاده بشه، همچنان احتمال داره واشر بزنه.
بهترین راه پیشگیری هم اینه که سیستم خنککننده رو همیشه سرویس کنی، از ضدیخ و روغن مناسب استفاده کنی و قطعات باکیفیت بذاری.
سلام، من اهل اصفهانم و یه پژو ۴۰۵ دوگانهسوز مدل ۹۸ دارم، خیلی باهاش سفر رفتم و باهاش کار میکنم
سرویس شرکت فولاد هستم، علاوه بر رفت و آمدهای داخل شهر، چندین بار هم باهاش تا تهران رفتم.
موتورش XU7 هست؛ موتوری باقدرت، سازگار با CNG و به خاطر طراحی ساده و قدیمی، هزینه تعمیرات و قطعاتش خیلی بالا نیست
تنها چیزی که واقعاً اذیتم کرده، واشر زدن هستش که چند بار برام دردسر درست کرده!
با این حال هیچ وقت وسط راه نذاشته و معمولا بعد از تابستون، چه واشر علائم سوختگی داشته باشه چه نه، خودم پیشگیرانه عوضش میکنم.
حالا سوالی که از دوستان دارم اینه: کسایی که موتور XU7P دارن، آیا مشکل واشر سرسیلندر توی این نسخه جدید کاملاً برطرف شده یا نه؟
چون به نظرم تنها ایراد بزرگ XU7 همین سوختن واشر هستش و اگه توی مدل جدید درستش کرده باشن، میشه گفت بعد از TU5 بهترین موتور داخلی حساب میشه.
سلام دوستان درسته که میگن موتور xu7p خیلی ضعیفتر ef7 هست؟
میگن واشر میزنه و اینکه چون ۸ سوپاپه و اون ۱۶ خیلی ضعیفتره!
یعنی دو دل شدم که تا اومد ردش کنم یه ef7 بنزینی بخرم
چون خدایی خودم از ماشین سر در نمیارم ماشین قبلی خودمم کوییک بود که فروختم اینو ثبت نام کردم
ولی اینقدر دارن ازش بد میگن که نگو!
داداش موتور xu7p هم موتور خوبیه، پر شتاب، پر کشش، کم خرج
فقط ایرادش روغن گرونیه ک توش میریزی و صدای بیشترش نسبت به tu5
واشر هم نمیزنه روغن سر تایم عوض کنی
ولی tu5 موتور بهتریه
خرج تعمیر tu5 بیشتره و تعمیرکار حرفه ای تر لازم داره
Xu7p رو بدی هرکسی باز میکنه.
خب اینکه ماشینو تمیز و براق میکنه که دیگه واضحه.
حجم بسیار زیاد و قیمت بسیار عالی، دم تولید کننده گرم!!!
من تازه یه XU7P گرفتم و واقعاً باید بگم صد رحمت به ۴۰۵ معمولی!
این XU7P واقعاً یه موتور تنبل داره. تو شیب ۱۵ درجه جاده باید با دنده یک و نیم کلاچ پر گاز بری که خاموش نشه، وگرنه قفل میکنه.
هیچ ارتقای فنی درستحسابیای نداره که بشه گفت خوب شده. مثلاً منبع انبساط چی کار میتونه واسه کشش ماشین بکنه؟
کیفیت قطعاتم که افتضاحه، مخصوصاً اونایی که دم دست و قابل دیدنه؛ مثل:
از اون بدتر، روغنی که تو موتور استفاده میشه انگار غیر استاندارده و بیشتر شبیه روغن هیدرولیکه تا روغن موتور درست و حسابی.
بیتعارف میگم، من این ماشینو دارم و بدون تعصب میگم: انگار پولمو ریختم تو فاضلاب والسلام!
سلام دوستان، من دو روزه یه پارس موتور جدید نسخه سال مدل ۴۰۱ گرفتم که حدود ۴۰ هزار تا کار کرده، قبلاً هم یه ۴۰۵ با موتور XU7 داشتم.
چیزی که بدجوری تو ذوقم زده و حسابی اذیتم کرده، اینه که انگار این موتور XU7P فقط تو شهر و جاده کفی خوبه؛ یعنی شتاب و کیفیت رانندگیش بد نیست، ولی...
مشکل اصلیش اینه که دیروز یه سفر ۲۵۰ کیلومتری رفتم و تو جاده واقعاً اذیتم کرد.
چهارتا سرنشین تو ماشین بودیم و بدون بار، ولی تو سربالاییها و حتی شیبهای خیلی کم، موتور خیلی ضعیف عمل میکرد.
مثلاً دنده ۲ یا ۳ میرفتم بالا، نهایت سرعت ۸۰ یا ۹۰ تا بود و قفل میشد، دیگه هر چی گاز میدادم، خبری نبود و حتی جرأت سبقت گرفتن نداشتم.
جالب اینجاست که قبلاً با ۴۰۵ همین مسیر رو با دنده ۳ یا ۴ و پنج نفر آدم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو بار به راحتی با سرعت ۱۲۰ میرفتم و هر جا اراده میکردم سبقت میگرفتم، بدون اینکه بترسم جا بمونم. حتی یه پراید ۱۱۱ هم که قبلاً داشتم تو این شرایط بهتر از این موتور جدید بود!
در این حد افتضاح که تو دنده ۳ زور میزنم بزور به ۸۰ تا برسم، بعد ماشینای دیگه مثل سمند، ۴۰۵ و پژو با موتور XU7 با سرعت ۱۴۰ از کنارم رد میشن و غیب میشن!
حالا سوال من اینه همه موتورای جدید XU7P این مشکل رو دارن یا فقط مال من اینطوریه؟
چه راهکاری پیشنهاد میکنی واسه رفع این مشکل؟ کسایی که این موتور جدیدو دارین، شما هم همین دردسرو دارین یا من بدشانسم؟! 🤦♂️
سلام رفیق، من حدود ۲ ساله XU7P دارم، یه بار فنهای ماشین از کار افتادن و ماشین جوش آورد، ولی خوشبختانه چون سیستم خنککاری بهینه شده، هیچ مشکلی پیش نیومد.
سیستم برقش هم بهتر شده که واقعاً نکته مثبتیه.
روغن 0-20 با کیفیت بالا (سطح SN) استفاده میکنم که تا ۱۵۰۰۰ تا کار میکنه و مصرفشم پایینه.
کلاً ازش راضیام و پیشنهاد میکنم حتماً بگیری. موفق باشی!
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
علت صدای زیاد موتور xu7p
متاسفانه هم مصرف سوختش بالاست و هم بزرگترین مشکلش صدای موتوری هست که داخل کابین کاملا مشهوده و انگار پیکان سوار شدی!!!
خود من به شخصه اگه میدونستم این مشکل صدا رو داره هرگز برای خرید این وسیله پول نمیدادم.