گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات وانت آریسان با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
اینو دیگه همه دیدند چه شده از وسط شکسته میشه
وسط راه ماشین از قسمت دیفرانسیل و شاسی میشکنه.
من چیزی نمیگم تست چراغ قوه رو گذاشتم خودت ببین
به حدی قوی هستش که بالای 1000 متر رو به راحتی میزنه
باتری 19200 میلی آمپره، یعنی اندازه یه پاور بانک
حتی میشه باهاش گوشیتون هم شارژ کنین!!!
دنبال قوی تر از این نباش با این قیمت تو خریدش شک نکن.
آقا یه سوال چرا همه از آریسان بد میگن؟
برام سواله هرکیو میبینم میگه پیکان وانت بگیر ولی آریسان نگیر
چرا اخه، معایب آریسان ۲ چیه؟
درود آریسان 2 رو سوار شدم، دنده ها به جز 5 سنگین هستند، کرانویل و پنیون هم همینطور.
فوق العاده شتابش بالاست، دنده 1: 40 دنده 2: 70 دنده 3: 110 فرار نداره رو گاز نسبت به xu7 خیلی بهتر شده، شاسی یکپارچه شبیه نیسان براش انداختن.
ارتفاعش بالاتر از قبلیست، قشنگ برای جایگزینی ال 90 وانت ساختنش.
وانت آریسان 2 باید با گاز سی ان جی تست بشه کسی که بره باربری براش نمیصرفه 40 لیتر 40 لیتر بنزین بزنه این یک.
دو اینکه وانت باید دف عقب باشه نه جلو که عقب سنگین باشه سر ماشین میاد بالا و با کوچکترین نم جاده بکسباد میکنه.
سوم هم کسی که میره بارکشی، بارای 600 کیلویی رو پول پراید بهش میدن رو آریسان باید بین 800 تا 1 تن بار بزنین و اونجا عملکردشو ببینه خریدار.
چهارم اینکه موتور قبلی پر جون بود و کم خرج این ماشین تسمه تایم داره درصورتی که وانت باید بنظرم زنجیر تایم داشته باشه تا بتوونی خاطر جمع باشی میشه ازش کار کشید.
بنظرم بهتر نشده حتی پسرفت داشته ایران خودرو جوش اونی که میخواد نون در بیاره ازین رو نکشیده فقط خواسته یچی سرهم کنه مجوز استانداردای 85 گانه رو بگیره و بندازه به راننده بدبخت اینو اونم با چه قیمتی، نخرین حیفه.
اگه باری میزنین که پراید جواب نمیده و سبک نیست یا آریسان 1 بگیرید یا نیسان کارکرده یا مزدا.
این ماشین به خرج میندازه راننده رو بدجور و بدرد این کار هم نمیخوره مورد بعدی اینکه این ماشین روی گاز چون دما بالا میره همینطوری استعداد واشر زدن داره و خرج واشر سرسیلندر رو هم در نظر بگیرید دوستان.
خدا لعنت کنه اونایی رو که فقط فکر خودشونن و تایید میکنن این ماشینا فروش بره و اون دلالایی که فقط فکر لقمه حروم بردن سر سفره خودشونن.
خداییش قبل از خریدن این، اگه واقعا میخواین کار کنین دقت کنین به ایرادایی که من یا بقیه دوستان گفتن، این پره از ایراد.
اریسان ۲ دو ایراد داره بنظرم اول اینکه از روغن ۰w20 استفاده می کنه.
دوم اینکه باید ببینیم این موتور روی حالت گاز چه جوابی میده چون مشکل سر سیلندر داشت و استفاده از گاز دمای موتور رو بالاتر می بره.
مدلهای مختلفی داشتم ولی این کلاً فرق میکنه!
دیگه محاله با آینه فابریک ماشین حتی نیم ساعت طاقت بیاری
دیدت رو انقدر گسترش میده که هیچ نقطه کوری نمیمونه.
شبها هم دیگه نوربالای بقیه اذیتت نمیکنه.
روی هر ماشینی هم نصب میشه، ماشینو عوض کنی راحت میبریش رو بعدی.
سلام دوستان من پراید وانت دارم مدلش ۹۶ میخوام بفروشم یه صفر بخرم
به نظرتون آریسان ۲ بگیرم یا پراید وانت، دوستانی که اطلاع دارن راهنمایی کنن
من کارم مغازه دار میوه ام در روز ۶۰ کیلومتر نهایت راه میخواد بره
الان پراید ۷۰۰ ۸۰۰ کیلو به بالا بار میزنم ولی جادار نیست راحت نیستم.
معایب وانت آریسان خیلی زیاده و از همون روزای اول مشخص میشه:
1- صدای موتور به خاطر وجود پروانه بالاست، ولی شاید بشه باهاش کنار اومد.
2- موقع چرخوندن فرمان، صداهای عجیب و غیرعادی شنیده میشه. نمایندگی خرمدره گفت این یه مشکل رایجه و به جای حل کردنش، گفتن باید تحمل کنی!
3- رینگ و لاستیکها اصلاً برای مسیرهای خاکی یا ناهموار مناسب نیستن، مخصوصاً اگه ماشین بار داشته باشه، رینگها انگار میخوان به زمین بچسبن.
4- کولر و بخاری قدرت خیلی بالایی دارن.
5- بیشتر آریسانها از وسط دچار انحراف میشن. توی نمایندگی ابهر که گفتم، گفتن همچین چیزی غیرممکنه! ولی نمایندگی خرمدره کلاً خودش رو کنار کشید و گفت به ما ربطی نداره.
6- وقتی سرعت از 100 کیلومتر بیشتر میشه، صدای وحشتناکی از دیفرانسیل میاد، انگار چیزی داره خُرد میشه!
7- از خرید این ماشین کاملاً پشیمونم.
8- حتی توی نمایندگی هم گفتن این ماشین پر از مشکله! خب اگه اینطوریه، چرا اصلاً فروخته میشه؟
9- گیربکس بیش از حد داغ میکنه، حتی اگه هوا خنک باشه! طوری که مجبور میشی یا کولر رو روشن کنی یا شیشه رو بدی پایین.
قسمت متحرک برای مخفی کردن شماره هم داره
کیفیتش تماما فلز هست اصلا تو خریدش شک نکنید.
بررسی وانت آریسان 2
سلام، ببین من نمیخوام بگم که آریسان خیلی خوبه، نه اصلاً، به نظرم باید در ایرانخودرو و سایپا رو گل گرفت و بست.
نظر من در مورد وانت آریسان 2
خب من خودم یه آریسان مدل ۹۶ داشتم، راستش بگم خیلی ازش راضی بودم.
یه بار یه تن و دویست کیلو بار زدم روش، با همون بار تو جاده و گردنهها رفتم.
سربالاییها رو بدون اینکه مجبور بشم با دنده یک برم، با دنده دو راحت بالا میرفت.
به نظرم وانت باید دف عقب باشه، چون داری بار میزنی، موتور قوی یا ضعیف به کنار، وانت دف عقب یه چیز دیگهست.
بررسی موتور وانت آریسان
حالا برسیم به موتور، موتور آریسان ۱ خیلی کم خرج بود و قدرت خوبی داشت. نمیگم پرشتاب بود، ولی واقعاً پرقدرت بود.
تازه تسمه تایم هم نداشت، مثل آریسان ۲ زنجیری بود که خیلی مقاومتره و پاره نمیشه.
اگه تو راه تسمه دینام یا هیدرولیک پاره میکردی، خیلی راحت خودت میتونستی عوضش کنی.
ولی آریسان ۲ اینجوری نیست، حتماً باید یدککش کنی ببری مکانیکی تا درستش کنه.
یه نکته دیگه اینکه موتور آریسان ۱ در برابر دمای زیاد خیلی مقاومتر بود. ولی آریسان ۲ خیلی راحت واشر میزنه و باید همیشه نگران این موضوع باشی.
مشکلات جلوبندی وانت آریسان
جلوبندی آریسان ۱ هم دوتا مشکل داشت: یکی رام زیر موتور و یکی شغالدست.
ولی آریسان ۲ چون محرک جلوئه و فرمان هم از جلو هدایت میشه، پلوس و سرپلوس زود خراب میشه.
آخرشم اینکه تعادلی که یه ماشین دف عقب داره، هیچوقت ماشین دف جلو نمیتونه داشته باشه.
ذخیره