گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات رانا پلاس با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید
سلام، توی رنج ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون چه ماشینی خوبه؟ صفر یا حداکثر تا ۵۰ هزار کار، تارا، شاهین، رانا، اطلس، ۲۰۶ یا ۲۰۷؟ یا پیشنهاد دیگه ای دارین؟
سلام وقت بخیر واسه چراغ های رانا افتامات بستم که نورشون زیاد بشه اون هم خطا میده چراغهای خطر عقب روشن نمیشه
از دوستان راه حل دیگه هست ممنون.
چون نرم و لطیفه میتونی همیشه توش زندگی کنی😂
بهترین هدیه اول برای خودت بعد برای کسی که دوستش داری
من برای دخترم خریدم بیشتر از حد انتظارم ذوق کرد
هنوز قانع نشدی پتو کوسه ای بخری؟ ویدیو رو ببین😂🤣
سلام وقت بخیر رانا ال ایکس مدل ۹۴ دارم، هنگام حرکت همه آمپرها با هم میوفتن پایین همزمان چراغ سو پایین هم روشن میشه
بعد چند ثانیه درست میشه برمیگرده حالت عادی
دوستان لطفا راهنمایی کنید.
من یه رانا داشتم همش پام تو تعمیرگاه بود یه مشکلاتی ب هم میزد عجیب غریب
در صورتی که همیشه هم سرویسا رو به موقع انجام میدادم و توی نگهداریش به شدت حساس بودم
ولی در اخر بلایی به سرم اورد که زیر قیمت ردش کردم که جلو چشمم نباشه
از معایب رانا پلاس بخوام بگم، بدنه اشغال تو جاده سنگ ریزه های تو اتوبان جلوی کاپوت رو سوراخ سوراخ میکنه
رنگه ضعیف که تکون بخورید آستری ماشین معلوم میشه، حتی با یه سنگ به اندازه عدس
شاسی فوق العاده ضعیف هستش
کابینش هم به شدت پر سر صداس تمام قطعات داشبوردش صدا میده
sd ۹۸-۹۹ بخرید از این خودروی بی کیفیت بهتره حداقل کابینش کمتر صدا میده داخل و بیرونشم قشنگ تره
قطعاتش خیلی بد گیر میاد مثلا لنتش باید ۴ جا بگردی بیینی بهش میخوره یا نه
مثلا لنت جلوش با تیپ ۲ یکیه بعد ترموستاتش برا ۲۰۶ فرانسویاس یه تیکس
بزرگترین مشکلش سر و صدای عقب بندیشه به راحتی بلبرینگ ژامبون های اکسلش به صدا میوفته
هر ۱۰ هزار تا باید عوض کنی، عقب ماشین سنگین میشه صداش بیشتر میشه، سر دست انداز ها هم همینطور
نکته بعدی اصلا تعادل نداره تو پیچ با سرعت میری خیلی نامتعادله.
چرا رانا مشتری ندارد؟ من خودم رانا مدل ۱۴۰۲ بدون ای اس پی شو یکسال داشتم.
مهم تر از همه اینکه فوق العاده بد فروشه به طوری که اگهی کردم مدل یکسال کارو هیچکس زنگ نزد و استرس میگیرین موقع فروشش
به این قیمت نمی ارزه بهتره یه سال دو سال پایین تر بگیرید ولی ۲۰۷ بگیرید.🙌
سلام و وقت بخیر. دوستانی که بین رانا پلاس و شاهین دو دل هستند، با توجه به تجربه ای که از هر دو ماشین دارم. صد در صد رانا پلاس رو پیشنهاد میدم.
بنده خودم رانا پلاس داشتم ، گول ظاهر شاهین رو خوردم و متاسفانه به اشتباه رانا رو فروختم و شاهین خریدم.
اما لامذهب فقط قیافه داره و اصلا از نظر موتوری، عایق بندی و متریال قابل قیاس با رانا پلاس نیست و به جرات رانا پلاس یک سرو گردن بالاتر هست.
تازه حدود صد میلیون اختلاف قیمت دارن.
موتور شناخته شده و کم مصرف و کم صدا
کلاچ بسیار نرم
ترمزهای عالی
متریال کابین با اینکه که کیفیت نداره اما باز هم از شاهین بسیار شکیل تر و بهتر هست.
عایق بندی اتاق عالی و چه در سرعت بالا و چه پایین صدای بیرون خیلی کم حس میشه.
خوش دست و حتی تعلیق بهتر نسبت به شاهین.
قطعات به وفور پیدا میشه و قیمتش نسبت به شاهین بسیار کمتر هست.
داشتن کروز کنترل نسبت به شاهین و اینکه کروز کنترلش عملکرد عالی ای داره.
فرمان زیبا و خوش دست نسبت به شاهین.
تهویه دستی البته از نظر من عملکردش بسیار بهتر از تهویه شاهین هست
خوبیش اینکه که درهای تهویه چفت میشه و همین باعث میشه بوی دود به داخل کابین نفوذ نکنه.
جای پای کم ردیف عقب.
رخ زیباتر از رانا پلاس.
مانیتور
سانروف
کابین جادارتر
فرمان برقی که البته از نظر من عملکردش با هیدرولیک رانا یکی هست.
کشش در سربالایی در سرعت بالا نسبت به رانا بیشتر هست
اما نه آنچنان که فکر کنید و البته با صدای زیاد موتور.
کیلس استار، که البته عملکردش ضعیف هست
موقع استارت مخصوصا زمانی که ماشین گرم هست بد استارت می خوره.
کیفیت رنگ بدنه اصلا خوب نیست.
متریال داخل کابین افتضاح.
صدای موتور زیاد.
مصرف سوخت بالاتر نسبت به رانا پلاس.
عملکرد ضعیف ترمزها.
کیفیت مانیتور پایین.
تهویه ضعیف.
کشش در سربالای هنگام توقف و شروع مجدد به حرکت بسیار نابود.
قطعات گرانتر از رانا پلاس.
تعلیق خشک عقب، همراه با سر و صدا هنگام عبور از دست اندازها.
باز کن صندوق عقب از داخل ماشین دستی و مثل پراید زیر صندلی!!
بنده هنوز خودم شاهین دارم و قصد دارم بفروشم و دوباره رانا پلاس بخرم البته این بار سقف شیشه ای.
اما توصیه می کنم اگر بین رانا پلاس و شاهین دو دل هستید، شک نکنید رانا پلاس گزینه بسیار بهتری هست، مخصوصا رانا پانوراما با موتور tu5p، موفق و پیروز باشید.
انتخاب شما کدومه، رانا پلاس یا شاهین؟
من چیزی نمیگم تست چراغ قوه رو گذاشتم خودت ببین
به حدی قوی هستش که بالای 1000 متر رو به راحتی میزنه
باتری 19200 میلی آمپره، یعنی اندازه یه پاور بانک
حتی میشه باهاش گوشیتون هم شارژ کنین!!!
دنبال قوی تر از این نباش با این قیمت تو خریدش شک نکن.
من رانا پلاس دارم از موتورش خیلی راضیم و سواری نرمی داره که توی جاده قشنگ حسش میکنی.
ولی خب، هر ماشینی یه نقطهضعف داره، معایب رانا پلاس هم تنها صندلیهای عقبه!
مخصوصاً اگه یه مسافرت طولانی داشته باشی، حسابی حسش میکنی.
من ۱۲ سال پرشیا داشتم و از نظر جا، صندلی عقب اصلاً قابل مقایسه با پرشیا نیست، اما توی نرمی، شتاب و حتی گیربکس، از خیلی از ماشینای داخلی سرتره.
مصرف سوختش هم بین ۶.۵ تا ۷ هست و عالیه.
مشکل اصلی اینجاست که مردم بیشتر از روی شنیدهها قضاوت میکنن، یکی یه چیزی میگه بعد همه همون رو تکرار میکنن، بدون اینکه خودشون تجربه کنن.
ولی اگه یه مدت سوارش بشن، میبینن که واقعاً توی ماشینای داخلی عالیه.
من که مدل ۱۴۰۰ دارم و غیر از جای کم صندلی عقب، هیچ ایراد خاصی ندیدم.
تجربه ۴ سال و ۱۰۰ هزار کار من اینه که رانا ماشین خوبیه و بی ازاره
واسه ۲ تا سرنشین جلو، شتاب و ترمز فوق العاده هستش.
فقط بنزین و روغن، زیر و بندشو توی ۹۰ تا یه سرویس کردم که طبیعیه.
یه دست رینگ و لاستیک خوشکل بندازی زیرش ظاهرش هم قشنگ میشه.
اوایل که خریدم تو سرعت گیج میرفت و مشکلش با عوض کردن رینگ فابریک به رینگ آلومینیومی شمشیری و لاستیک ۲۰۵ کاملا برطرف شد.
حیف که صندلیهای عقب خیلی جاش کمه و دو نفر راحت نمیتونن بشینن
بقیه چیزهاش عالیه نسبت به قیمتش
به نظرم از شاهین خیلی بهتره با اینکه موتورش سرتر از شاهینه و شتاب اولیه خیلی بهتر از شاهینه ولی قیمتش پایین تر از شاهینه
تنها ماشینی تو ایران هستش که ارزش خریدن داره.👏
سلام دوستان توی ماشین رانا پلاس کسی تا حالا مشکل صدای ضربه از پشت ماشین داشته؟
انگار یه چیزی از پشت ماشین زیر صندوق برخورد میکنه
بیشترم تو دور زدن و دست انداز صدا میاد.
اقا من یه رانا پلاس مدل 402 دارم خیلی فن روشن میشه
رو پنج تا فن کند میزنه رو 6،7 تا فن تند
بعدش مثلا یه مسافت 10 کیلومتری برم باش تو تابستون، یه بار فن میزنه خاموشش میکنم
بعد پنج دقیقه که روشن میکنم امپر ده تاش پر میشه و قرمز میشه چراغ امپر، و فن تند میزنه و بلافاصله میاد پایین امپر
بنظرتون طبیعیه؟!؟!
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
یک سال رانا پلاس دارم و اذیتی نداشته و فقط مصرفی عوض کردم
نه که ماشین خودم باشه بخوام تعریف کنم صرفا برای عزیزانی که برای خرید تحقیق میکنن نوشتم
با توجه به بازار خودرو ایران و قیمتی که داره ماشین خوبیه
من خودم درشت اندام هستم و قد بلند ولی واقعا پشت فرمون راحت بودم
و اینکه تو جاده هم کم نمیاره به شخصه یه موقع هایی به خودم میام میبینم دارم ۱۶۰ سرعت میرم
خلاصش خودمون رو به درو دیوار نزنیم رانا پلاس هم همون از خانواده پژو و ۲۰۶sd هست فقط با ظاهر به نظرم به روزتر و قشنگتر.
سلام دوستان، من رانا مدل ۱۴۰۴ رو چهار روزه تحویل گرفتم.
درجه آبش گاهی تا خط ششم میرسه (دو تا بالاتر از وسط)
و بعضی وقتها که توی پارکینگ هستم و ماشین روشنه، یه بویی شبیه بوی خامسوزی حس میکنم.
سلام رانا معمولی دارم مدل ۹۲ یک مدت ریپ میزند تمام قطعات تعویض و شست و شو دادم اما درست نشد.
سلام دوستان ببخشید ماشین من رانا پلاس ۱۴۰۰ تا کاره
وقتی به سرعت گیر یا برامدگی میرسه ترمز میکنم انگار یه جای ماشین میگیره به اسفالت یه صدای خرخر میده
حالت عادی اینجور نمیشه فقط تو سرعت گیر یا برامدگی چیزی باشه
صدای چیه به نظرتون چکار کنم؟
یه تجربه که برا من ۴ میلیون تومن آب خورد، شاید برا شما هم پیش بیاد
چراغ چک روشن شده بود و موتور بد کار میکرد، چند جا بردم
اول کوئل عوض کردن، بعد شمع عوض کردن، بعد انژکتور شستن، بعد سوکت انژکتور عوض کردن، باطری عوض کردن، ای سیو رو مجدد دانلود کردن و …
در نهایت قرار شد ببرم کمپرس سیلندرها رو بگیرم و بعد بدم ECU رو تعمیر کنن
یه دفعه ای زد به سرم بردم نمایندگی، مسئول تنظیم موتورش گفت یه ساعت وایسا درستش میکنم
بعد یه ساعت برگشتم دیدم درست شده، حالا مشکل کجا بود؟
سوکت مربوط به ECU از محل کانکتور شل شده بود، به همین سادگی، خطای انژکتور شماره ۱ میداد.
به عنوان مصرف کننده که بیست هزار کیلومتر با رانا پلاس رانندگی کردم تجربیاتم خدمتتون میگم.
خرابی این ماشین تو سیم کشی بود که همون روزهای اول تمام سیم کشی عوض شد
بعد از اون تا الان مشکلی نداشته
مصرف سوخت داخل شهر حدود هشت لیتر و جاده نزدیک به شیش لیتر با سرنشین کامل.
فعلا هم مشکل خاصی ماشین نداشته
اگه براتون جای کم سرنشین عقب مهم نیست واقعا ماشین خوبیه به نسبت پارس و امثالهم.
من ۸ ساله رانا دارم، معمولیه فقط صندلی عقب فضا کم داره و داشبوردش خیلی جالب نیست.
اما موتور، ترمزها، کلاج، گیربکس همه عالیه و بدنه اش خوبه… واقعا راضی هستم.
سلام من با بودجه ای که دارم دیدم رانا پلاس هم خوشگله هم کسایی که دارن راضی هستن.
فقط موندم چرا بازار خرید و فروشش ضعیفه؟!
من که قصد فروش ندارم فقط میخوام بدونم آیا دلیلی داره که کم خرید و فروش میشه و مردم نمیخرن؟!
با اون من مشکلی ندارم، لطفا راهنمایی کنید، آیا گزینه بهتری توی این رنج قیمتی هست که مردم اون رو میخرن این فروشش کمتر شده؟
ببینید دوستان من نظرم رو قبلا یک بار مفصل در مورد این خودرو توضیح دادم.
اینبار با نزدیک به 2 سال استفاده روزمره از این خوردرو نظرم رو حول محور فنی خودرو بصورت کامل ذکر میکنم امیدوارم که مورد توجه دوستان قرار بگیره.
همینطور که اکثرا متوجه شدید بدلیل الزام استفاده از یورو 5 اجباری روی تمامی خودروهای تولید داخلی از پایین رده مثل ساینا و تیبا و کوییک بگیر تا بالارده مثل خودروهای مونتاژ چینی و دنا و تارا و... و به دلیل اینکه برای رسیدن به یورو 4 و 5 نیاز به بروزآوری پیشرانه خودرو هست ولی شوربختانه توان تولید موتور برای قدرت بی بدیل منطقه میسر نیست!
پس همین موتورهای قدیمی چند دهه پیش که یورو 1 و 2 بودن رو با توسل به زور که نتیجتا میشه تنظیم و تغییرات در ECU خودرو جهت پاس کردن آلایندگی های یورو پنج که ساده ترش میشه:
که نهایتا موجب میشه مردم موقع رانندگی با خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا احساس کنن ماشین شون مثل ماشین های قبلی نیست و قدرت و کشش کافی رو مثل ماشین های قدیمی نداره که علتش همین تنظیم ECU برای پاس کردن تست یورو پنج هست که موجب بروز مشکلات زیادی برای مالکین خودروهای ایرانی شده.
که نتیجتا کاهش راندمان خودرو و خرابی های پیوسته برای مالکین مثل شمع ها و وایر و مجموعه کوئل ایرانیزه بسیار ضعیف و عدم همخوانی موتور یورو پنچ با بنزین های ایران.
یه راه حل وجود داره که از شر این ناهماهنگی های یورو پنج و بنزین و عمر زیاد لوازم کم کیفیت خلاص بشید.
اما شاید اسمشو بیارم خیلی ها گارد بگیرند که نه این کار اله و بِله و لولو خورخوره و ماشین آتیش میگیره و گورجی میخوره و…
اونم نه ریمپ کوچه بازاری که هر ننه قمری با یه لپتاپ و سیم OBD و دستکاری ابلهانه پارامترهای ECU اقدام به تغییر در کاتاف و پاشش سوخت غیر استاندارد و... میکنن برای افزایش شتاب غیر استاندارد.
ریمپ فقط و فقط تو جاهای معتبر که چندین تا نمایندگی معتبر هم تو شهرهای بزرگ دیگه داشته باشن و تخصصی رو این کار باشن که البته تعدادشون هم تو همه شهرهای بزرگ خیلی کمه و تو شهرستان ها هم معمولا نیست.
نه مثلا یه باطری ساز بی سواد که کنارش هم ریمپ میکنه یا روکش صندلی فروش یا صافکار و…
فقط و فقط کسی که تنها تخصص و کاربری مغازش این باشه و سابقه مطمئن و طولانی در این راه داشته باشه.
حالا کاری که میکنن چیه؟
که وقتی میخوای تو دنده یک حرکت کنی ماشین ریپ یا به زور متوسل نمیشه از زمین بلند بشه.
یا تعویض دنده ها بدون تقه و آنی صورت میگیره که توئم هست با راحتی در رانندگی و کاهش استهلاک خودرو.
اینکه TU5 کلا گرما زیاد تولید میکنه درسته اما تو استاندارد آلایندگی یورو 5 این شدت گرمای موتور بشدت بالا رفته.
بطوری که همه 207 و راناهای جدید تو حتی فصل سرما با چسبیدن آمپر به خط های آخر دست و پنجه نرم میکنن!
با توجه به نسبت تراکم بالای موتور TU5 حرارت بیشتری در این موتور تولید میشه که موجب گرمتر کار کردن میشه این داغ تر بودن را در تابستون پس از خاموش کردن خودرو در هوای گرم مشاهده می کنید.
در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد.
به همین علت تو ریمپ اصولی دمای دور کند فن را از 97 درجه به 91 و دمای عملکرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهند.
تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند
یعنی وقتی شما کم گاز میدی و خودرو تو حالت ایده آل و کم گاز در حرکته از داخل پیشرانه صدای چک چک سوپاپ میشنوی این دلیلش عدم هماهنگی و استاندارد نبودن اکتان بنزین و محدود کردن دور پایین برای پاشش سوخت هست.
که این ناهماهنگی در موتور موجب ناک میشه که موقع احتراق شمع، پیستون به محل مورد نظر برای کار نرسیده و عملا صدای قاشق چنگال میده که تخصصی تو نت بگردید میفهمید منظورمو.
و این مشکل با ریمپ و سازگاری با بنزین های داخلی و تنظیم دقیق پاشش سوخت در دور پایین به کل حل میشه انگار سوار ماشین صفر کیلومتر تو دهه 80 شدین.
که نتیجتا موجب کاهش مصرف سوخت بدلیل زیاد بازی نکردن با گاز هست.
یکی از محدودیت های ایسیوهای جدید برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی، محدود کردن توان و کشش موتور در زیر دور موتور ۳۰۰۰ هستش.
در پروسه ریمپ این محدودیت حذف شده و شاهد خواهید بود که کشش خودرو دو چندان خواهد شد.
اینایی که گفتم با تنظیم مجدد برنامه ایسیو هست که بصورت استاندارد باید انجام بشه نه اغراقی درش باشه که موتور ماشین به فنا بره نه الکی باشه که فقط سیم رو بذارن وردارن الکی بگن ریمپ شد و شما تلقین کنی که شده.
همه اینایی که بالا گفتم خودم با رانا پلاس سقف فلزی خودم تجربه کردم و الان اگه همون ماشین صفر قدیمی خودم رو بدن دستم نمیتونم تحملش کنم!
حالا اینارو گفتم بدونید دلیل تنبلی و مشکلات خودروهای جدید ایرانی چیه و چرا انقدر تفاوت در شتاب و قدرت با موتورهای قدیمی مخصوصا همین تندر قدیمی دارن چون موتور K4M تندر گشتاور و توان موتورش دقیقا هم اندازه TU5 معمولی هست.
اما راندمان بسیار بهتری نسبت به موتور TU5 داره علتش هم عدم تولید تندر در سالهای اخیر و استانداردهای سفت رنو برای خودروهای تولیدی در ایران بود که اجازه انگولک رو به کمپانی های ایرانی نمیداد.
همه مشکلات شما با ریمپ TU5 یا EF7 یا XU7 یا موتور پرایدی خانواده تیبا، ساینا، کوئیک و شاهین حل میشه و قدرت و کشش واقعی و استاندارد ماشین تون رو حس میکنید.
من رانا پلاس دارم تقریبا 12000 تا باهاش رفتم من از سواری این ماشین لذت بردم.
صدای داخل کابین ایده آل نیست ولی به نظرم قابل قبوله.
فضای صندلی عقب مثل 206 و 207 هست.
فضای صندوقش برای خانواده خوبه، قد پارس نیست ولی مناسبه.
دور موتور زیر 3000 یه مقدار ماشین دیر به گاز جواب میده که دوستان اشاره کردن.
تا این کارکرد از نظر فنی مشکلی برای من ایجاد نکرده، فقط دستگیره در عقب خراب شد که گارانتی عوض کرد.
ندیدم روغن کم کنه و مشکلاتی که برخی از دوستان اینجا اشاره کردن برای من نبود.
آمپر داخل شهر نصف یا یه خط بالاتر هست، البته توقف کنید و دوباره روشن کنید که خیلی بالاس ولی زود برمی گرده سرجاش.
بیرون شهر ولی امپر سه خط رو نشون میده که دمای مناسبی هست.
کروز کنترل آپشن خوبیه که بین شهری من ازش استفاده می کنم و لذت بخشه.
کلا من اگه بخوام دوباره انتخاب کنم این ماشین رو انتخاب می کنم.
خیلی سلیقه ایه، سورن خیلی جادار تره و رانا پلاس انصافا برای خانواده کوچیکه.
صدای سورن خیلی بیشتره.
کشش هردو ماشین نسبتا مشابهه بعضی جاها سورن سرتره مثل سربالایی ها.
ترمز شون جفتش خوبه ولی رانا بهتره.
مصرف رانا خیلی کمتره.
خرج شون تقریبا برابره شاید رانا کمی کمتره.
من یه رانا پلاس دارم که اول مهر ۱۴۰۰ تحویل گرفتم.
قبل از اونم از سال ۹۱ تا ۹۴ رانا EL داشتم که انصافاً از نظر کیفیت خیلی خوب بود.
بین سالای ۹۴ تا ۱۴۰۰ هم با کلی ماشین داخلی سروکار داشتم:
پارس، ۴۰۵ SLX، سورن پلاس، دنا، ۲۰۶، ۲۰۷…
اول معایب رانا پلاس که تا الان دیدم رو میگم بعد میرم سراغ نکات مثبتش.
یکی از چیزایی که رو مخمه، قاب پشت آینههای بغل رانا پلاس هست.
اون خار آبی رنگ بالای مثلثی شکلش هی درمیاد بیرون!
صدا نمیده و با یه فشار کوچولو میره سر جاش...
فقط مشکل اینه که بعد چند روز دوباره تصمیم میگیره از جاش دربیاد و اعصاب خورد کن بشه!
برخلاف قاب آینههای ۲۰۶ و ۲۰۷، توی رانا پلاس این قاب یهتیکهست و چسبیده به رودری.
نه راحت در میاد، نه میتونی بهش قاب توییتر اضافه کنی، مگر اینکه ببریش!
وقتی موسیقی با ولوم متوسط پخش میکنم، رودریهای جلو صدای ناجوری میدن.
این موضوع فقط مخصوص رانا نیست، یه اپیدمی سراسری تو ماشینای داخلیه.
راهحل؟
یا ماشین داخلی نخر،
یا اگه خریدی، دندون رو جیگر بذار،
یا مث من، یه بار برای همیشه دمپینگ حرفهای سهلایه انجام بده.
باور کن ماشینت مثل بنز و پورشه سایلنت میشه.
از همون لحظهای که ماشین رو از کمپانی آوردن بیرون، دربها درست ریگلاژ نیستن!
اگه حوصله داری، بده نمایندگی یه بار درستش کنن.
اگه فنی هستی، خودت آچار به دست شو و کارو تموم کن.
یه نکتهی منفی دیگه توی رانا پلاس و کلاً ماشینای با شاسی ۲۰۶ (مثل ۲۰۷ و رانا) اینه که فضای عقبش خیلی تنگه!
اگه خانوادهدار یا قدبلند هستی، حتماً اینو در نظر بگیر قبل از خرید.
رانا معمولیهای قبل از ۹۸ ترمز دیسکی عقب داشتن اما توی رانا پلاس، خبری ازش نیست!
متأسفانه این یه حرکت پسرفتگونهی معروف از ایرانخودروئه که به بهونهی کاهش هزینه، امکانات خوبو حذف میکنه.
حالا که کلی گفتیم از عیب و ایراد، بیاین یه نگاه هم به خوبیهاش بندازیم:
نسبت به پارس و ۴۰۵ و سورن و کل ماشینای سایپا، سواری نرمتر و فرمانپذیری بهتری داره.
اگه روش لاستیک ۲۰۵/۶۰/۱۴ خارجی بندازی، دیگه شاهکاره! (البته بین داخلی ها)
موتور TU5 این ماشین، نسبت به پارس LX یا ۴۰۵ SLX که همین موتورو دارن، هماهنگتر کار میکنه و صدای کمتری هم داره.
درسته دریچه گاز برقیه و شتاب اولیه مث سیمی نیست، ولی باز هم شتابش خوبه و ناامیدت نمیکنه.
نسبت به رانای معمولی تولید ۹۵ تا ۹۸ و بقیه محصولات مثل پارس، ۴۰۵، دنا، ۲۰۶ و ۲۰۷، کابین رانا پلاس بیصداتر و آرومتره.
کنسول وسط، قاب کیلومتر و داشبورد هم شبیه ۲۰۷ شده و فرمان با کلیدهای مالتی مدیا کلی به روز شده نسبت به اون طراحی قدیمی و خستهکننده قبلی.
از نظر ظاهر، رانا پلاس از همه مدلای داخلی بروزتر و جذابتره.
از ۲۰۶ عهد بوق و پارس عهد قجر و سمند قرون وسطی و ۲۰۷ قورباغهای یه سر و گردن جلوتره!
زیاد دنبال "بهترین ماشین داخلی" نباش، چه رانا باشه، چه ۲۰۷، چه پارس، چه سمند یا حتی دنا و تارا...
همهشون سر و ته یه کرباسن!
مشکلات ریز و درشت دارن، و بیشتر به شانس شما بستگی داره.
یکی رانا میخره و راضیه، یکی دیگه همون مدل رو میگیره و کچل میشه از بس رفته تعمیرگاه!
پس اگه قراره ماشین ایرانی بخری، اون مدلی رو بخر که از قیافهش خوشت میاد و با بودجهت جور درمیاد.
به نظر شما از بزرگترین معایب رانا پلاس کدوم مورد هستش؟
دیس لایک = همه موارد
لایک = هیچ کدام.
به نظرتون مهمترین نقطه قوت خودرو رانا چیه؟
سلام دوستان بنده هر سه مدل خودروی رانا را داشتم هم رانا ال ایکس هم رانا پلاس هم رانا پلاس پانوراما واقعا از هر سه مدل به چند دلیل راضی بودم.
این خودرو چابکی نسبتا خوب و هندلینگ قابل قبولی داره اگر کسی واقعا فضای کابین عقب زیاد براش مهم نیست بهترین گزینه برای خرید خودرو همین رانا هست.
بنده خودم یه پرشیا تی یو فایو صفر 402خریدم اما بعد از یک ماه فروختم و باز هم رانا پانوراما خریدم چون اصلا باهم قابل مقایسه نیستند.
اصلا به شایعات گوش ندید دوستان، از لحاظ سقف شیشه نه جک زدن نه تصادف باعث شکستن شیشه نخواهد شد.
من خودم جک j5 و شاهین هم داشتم ولی واقعا رانا پلاس از همشون سر تر بوده.
سلام دوستان این نظر میذارم برای راهنماییتون من الان تقریبا دو ماهی هست رانا پلاس دارم.
وقتی تحویل گرفتم سریع رفتم مسافرت باهاش که تا الان 5000 تا کار کرده.
ماشین بسیار نرم (مخصوصا کمک ها) و بیصدا تا دور موتور سه که سه به بالا صدای موتور در میاد و چون من ماشین بازم خوشم میاد.
کروز هم تست کردم مشکلی نداشت و راحت بودم.
کیفیت باند هاش عالیه مخصوصا باند های جلو که توئینرن.
ماشین بسیار زیبا مخصوصا هالوژن های جلو.
من قبل برنده شدن تو ماشین بودم یه رانا پلاس پشتم بود از آینه عقب دیدم گفتم خدایا این چه ماشین خارجی ایه دیگه من نمیشناسم رد شد دیدم فارسی پشتش نوشته رانا+ 😂
کنسول وسط خوبه فقط جای سرنشین عقب رو تنگ تر کرده.
یه چیز دیگه راجب کمک ها بگم، ماشینو گرفتم مثل شوتی ها عقبش بالا بود ولی رفتم مسافرت و اومدم کمک های عقبش الان با کمک های جلوش یه اندازه شدن نمیدونم چرا اینو.
یه نکته دیگه برای ماشین باز ها، این ماشین به خاطر کروز گاز برقی داره و زیر دور موتور 3 اونقدر شوکی به ماشین نمیده به جز دنده یک ولی دور موتور سه حس پرواز میکنی.
فرمونش برای من نسبت به هیدرولیک های دیگه سفت تره نمیدونم همشون اینن یا نه.
صندلی هاش هم که نگم من از یزد بدون توقف تا مازندران رفتم اصلا کمر درد و خستگی نداشتم و فقط اب بندی کردم ماشینو خصوصا موتوری کیف کردم.
خلاصه یکم تفاوت قیمتش با دنا اذیتم کرد ولی سوارش شدم دیگه همچین حسی ندارم.
وقت همه دوستان بخیر و خوشی بنده اگرچه راننده حرفه ای و ماشین باز نیستم ولی تجربه حدود 7-8 ساله با رانا دارم.
هم رانا ال ایکس داشتم(4 سال)
و هم رانا پلاس (3 سال)
لذا ترجیح دادم به دوستانی که بین رانا و خودرو های هم رده مردد هستند راهنمایی های کوچکی بدهم.
اول از همه اینکه بزرگترین حسن رانا چه پلاس و چه ال ایکس موتور تی یو فایو هست که واقعا موتور کم آزاری است.
بنده در نگهداری خودرو خیلی وسواس ندارم و تعویض روغن و فیلتر و سرویس های دیگر هم دیر تر از موعدهای توصیه شده انجام می دهم و لذا واقعا این موتور کم خرج و بی درد سر هست.
در خصوص گرم کردن موتور و دمای اون هم دوستانی که تی یو فایو داشتند می دانند که این مسئله در رانا مانند 206 و اس ال ایکس و همه تی یو فایو هاست.
به خصوص در هوای گرم و سر بالایی باید به موتور فشار نیاورد.
در خصوص صدای موتور هم باز باید عرض کرد کلا تی یو فایو در دور بالای 3000 صدای موتور داره و این کاملا طبیعی است.
کم کردن روغن هم هر 10.000 تا نیم لیتر باز در تی یو فایو طبیعی است.
از لحاظ کیفیت سواری هم به نسبت 206 و 405 و سمند و پارس که داشتم و سوار شدم تفاوتی نداره.
شتاب و تعلیق خوبی داره و در محدوده هم رده ها کم نمیاره.
از لحاظ زیبایی ظاهری و اتاق هر چند که سلیقه ای هست، ولی باید پذیرفت که کاملا قابل قبول است و از بسیاری از هم رده ها سر تر هست.
مشکل لامپ و چراغ در رانا پلاس اگرچه مهم نیست ولی زیاد هست و بنده تقریبا تمام چراغ ها رو در مدت سه سال عوض کردم!
اتاق همان اتاق 206 و اس دی است و اگر نفرات خانواده زیاد است اصلا توصیه نمی شود.
نهایت خانواده 4 نفره با دو فرزند کوچک، به خصوص در رانا پلاس که صندلی 207 دارد و کمی صندلی ها پهن تر است.
بنده با رانا پلاس و رانا ال ایکس، 206 اس دی سفر طولانی داشتم و به طور قطع هندلینگ رانا در جاده و به خصوص پیچ ها بهتر است.
البته دلیلش رو نمی دانم ولی قطعا در جاده رانا حس اطمینان و ایمنی بیشتری می دهد البته نه به اندازه سمند، دنا و شاهین.
ترمز های رانا واقعا در هر دو مدل ال ایکس و پلاس خوب و مطمئن هست و اگرچه نباید فرقی داشته باشد ولی به تجربه باید عرض کنم از 206 و اس دی و حتی 405 بهتر است.
کروز کنترل در رانا پلاس واقعا خوب عمل کرده و یکی از آپشن های خودرو در این محدوده قیمتی می تونه باشه.
مصرف سوخت هم واقعا مناسب هست و مثل همه تی یو فایو های استاندارد قابل قبول.
مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر.
در هر صورت اگر مصرف کننده هستید و قصد استفاده دارید در این رنج قیمتی واقعا بهترین و به روز ترین خودرو رانا پلاس هست.
البته دلال ها و بازاری ها رانا رو زیاد تحویل نمی گیرند چون از لحاظ کارایی کم از خانواده پژو نداره ولی مقرون به صرفه تر هست و در نتیجه سود کمتری در خرید و فروش داره.
و اگر به عنوان مصرف کننده خرید کردید، نگران فروشش نباشید نهایت با 5 تا 10 میلیون کمتر فروش می ره ولی مهم این است که در مدت استفاده واقعا راضی بودید.
امیدوارم نظرات بنده مورد استفاده قرار گرفته باشه.
حدود دو سالی میشه که رانا پلاس دارم و توی این مدت کاملا ازش راضی بودم.
قبلش هم ۲۰۷ و پارس داشتم، اما راستش رو بخواید، رانا پلاس یه چیز دیگهست!
برعکس اون دوتا که هر چند وقت یه بار باید یه خرجی براشون میکردم، این واقعا کمخرج و بیدردسره.
خلاصه که ماشین کمدردسری هستش، به نظرم رانا پلاس گزینه خیلی خوبیه.
رانا به خاطر فرم آیرودینامیک استانداردی که داره، از مقاومت خوبی برخورداره و تو سرعت و هندلینگ عملکرد قابل قبولی داره.
اگه از جلو تصادف کنید، ممکنه کاپوت و گلگیر جلو از جا دربیاد و روی دربهای جلو رو بگیره.
تو این شرایط، بهتره خونسردیتون رو حفظ کنید و بهجای اینکه سراسیمه از درب جلو پیاده بشید، از درب عقب خارج بشید.
رانا پلاس رو اگه بخوام از دید خودم بگم، ماشینیه که نسبت به قیمتش انصافاً کار راهاندازه.
شتابش خوبه و سواریش خیلی فرق خاصی با ۲۰۶ نداره، مخصوصاً تو مدلای جدیدترش که ترمز چهارچرخ دیسک دارن.
موتورشم از اون بیدردسراست که خرج زیادی نمیتراشه، مصرفش هم اقتصادیه.
الان که همه ماشینا رو پلاستیکی میزنن، دیاقای جلو و عقبش فلزیه و این خودش یه نکته مثبت حساب میشه.
تو هندلینگ و ترمز هم کم نمیاره و تو جاده حس امنیت میده.
منم رانا پلاس یه ماهه گرفتم واقعا ماشین خوبیه از هر لحاظ یه عده فقط برا خودنمایی و افزایش فالوور میان الکی تخریبش میکنن.
از معایب رانا پلاس که من دیدم این هاست: فاصله کم صندلی ها که چفت هست و همچنین تهویه دستی و نداشتن مانیتور فابریک و بازار خرید بد
در حالی از خیلی ماشین های ایرانی بهتر هستش.
علت صدای خش روی سرعت گیر
من رانا پلاس مدل ۱۴۰۴ دارم هنوز یک هفته نیست گرفتم
موقعی که روی سرعت گیر ترمز میزنم و جلوی ماشین روی سرعت گیر است صدای بدی از جلوی ماشین میاد و کمی پدال حالت ضربه داره
اما در کفی این صدا و لرزش در ترمز ندارم نمایندگی بردم میگه موردی نداره
آیا کسی با این مشکل مواجه شده؟
لطفاً راهنمایی کنید رانا سواران
صدای خر خر هنگام ترمز روی سرعت گیر یا برآمدگی در رانا پلاس.
ذخیره