گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات جک s5 با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
سلام، من حدود ۸ سال تویوتا کرولا ۲۰۱۵ داشتم، همه می دونن که چقدر باکیفیت و عالیه
بدلیلی دو سال پیش فروختمش و به توصیه دوستم که نمایشگاهیه حدود ۱/۱۵۰ میلیارد دادم یک جک s5 مدل ۹۶ اتومات ۲۰۰۰ خریدم
اول فکر می کردم بخاطر کمردرد و گردن دردی که دارم خودروی شاسی اذیتم کنه
ولی همین که چند روزی پشتش نشستم دیدم که چقدر خودروی راحت و از نظر ارگونومی قابل قبولیه، اصلا احساس بدی نداشتم
بعدش گفتم عوضش کنم سراتو بگیرم یا لاماری
رفیق نمایشگاهیم گفت برو پشت اون ماشینا بشین تفاوت راحتی و شتاب و رانندگی رو مقایسه کن
این کارو کردم، حالم بد شد چون اصلا قابل مقایسه نبودن
یک ساعت بیشتر با لاماری رانندگی کردم و کمردردم شروع شد
سراتو هم اصلا نسبت به ماشین خودم راه نمی رفت و کیفیت قطعات داخل کابین هم خیلی ضعیف بود
بهرحال این تجربه من بود و کلا از تعویض ماشینم منصرفم
مگر اینکه روزی توان خرید ماشین لوکس غیر چینی داشته باشم
اینکه قیمتش پایینه هم احساس بدی ندارم، چون توی قیمت قطعات و اجرت های تعمیرش بی تاثیر نیست
پیشنهاد من اینه که هرکسی خواست ماشینش رو بفروشه و بره یک برند دیگه جاش بخره، اول بره با اون ماشین چند ساعتی رانندگی کنه
اون موقع اگه ارزشش رو داشت برای تعویض تصمیم بگیره
به نظر من این ماشین که زیر پاتونه با این قیمت بازار و کیفیت و راحتی رانندگی و شتاب و هزینه های نگهداری و تعمیرات بهترین گزیه س.
سلام دیروز رو کیلومتر ۸۰ هزار بردیم جک رو نمایندگی ۲۷ میلیون پول گرفتن خیلی زیاد نیست؟؟
بابت هر چی ک چک کرده بودن پول گرفتن.
هر کسی میاد خونمون اینو میبینه میگه برای من هم بگیر.
فقط ببین پرفروشترین مغزشکن دنیا چطوری کار میکنه.
سلام دوستان با ۱ میلیارد و ۲۰۰ چه ماشینی بخرم؟ تارا V4 بگیرم؟
لطفا جایگزینش رو هم بگید، ممنونم.
سلام میخواستم بدونم بین هایما s7.2000, هایما s5cvt, تیگو 5IE . جکs5 . جک S3. چانگان کدوم خودرو از همه بهتره و خرید و فروش تو بازار خوبه لطفاً کسی که سوار این خودرو ها شده نظر بده
سلام رفقا، حدود سه ماهه یه جک s5 نیوفیس خریدم، گفتم تجربهمو باهاتون درمیون بذارم.
سواریش بد نیست، راحت و نرمه.
متریال داخل کابین کیفیت خوبی داره.
تا سرعت ۱۲۰، صدای بیرون و موتور اذیتکننده نیست.
نسبت به رنج خودش، آپشنای خوبی داره.
بازار خرید و فروشش خوبه و قطعاتش تو بازار پیدا میشه.
گیربکسش تو دنده عقب خیلی ضعیفه، گاز هرز میخوره و تاخیر داره، واقعا رو اعصابه.
طراحی ظاهرش قدیمی شده که خب سلیقهایه.
مصرف سوختش با موتور ۱.۵ یه کم بالاست.
دوربین ۳۶۰ نداره، در حالی که هایما داره.
حیف، فقط اگه گیربکس هایما رو روش میذاشتن، لامصب یه ماشین بیرقیب میشد!
ماشین جک S5 برای من یک انتخاب خوب به نظر می رسد. طراحی زیبا و جذابی دارد و دارای ویژگی های مناسبی است. موتور قدرتمندی که باعث ایجاد تجربه رانندگی لذت بخشی می شود، نصب شده است. همچنین، فضای داخلی ماشین بسیار راحت است و امکاناتی مانند سیستم صوتی بلوتوث، صندوق عقب بزرگ، سیستم های ایمنی مدرن و سیستم های هوشمند جلوه گر را اضافه می کنند. در مجموع، ماشین جک S5 ارزش خرید خوبی دارد.
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
با سلام خدمت دوستان
تعدادی از دوستان عزیز از مصرف بالای خودرو جک s5 ناراضی بودند
این خودرو در حالت معمولی بین ۶ تا ۹ مصرف جاده داره و بین ۱۰ تا ۱۳ هم مصرف شهری
اگه خودرو بیشتر از این اعداد مصرف کنه ممکنه یکی از مشکلات زیر باشه.
این عیب به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری رخ میده
در مورد نرم افزاری با دیاگ زدن رفع میشه
اما در صورت عیب سخت افزاری باید سنسور اکسیژن حتما عوض بشه (بعد از نصب سنسور جدید حتما ecu برنامه ریزی بشه)
نمونه اصلی استفاده شده روی جک مارک jac هست که کیفیت شمع هایی مثل bosch رو نداره
اگه دوستان از شمع پلاتینیوم بوش استفاده کنند شتاب گیری بهتر و مصرف کمتر رو تجربه میکنند
دوستانی که دسترسی به بنزین یورو ۴ ندارند بهتره هر ۱۵ هزار یا حتی ۱۰ هزار کیلومتر صافی رو عوض کنند
چون بنزین های ایران در شرایط نامطلوبی نگهداری میشه معمولا و همراه بنزین مواد اضافه ای مانند اب یا گل و لای وارد باک میشه و اگه صافی کیپ بشه باعث دل زدن خودرو میشه
اول صبح با سرگاز شروع به حرکت کنید، بعد از گرم شدن موتور عدد مصرف سوخت رو ریست کنید و مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتری رو با سرگاز حرکت کنید (مسیر بیرون شهر) کامپیوتر سفری ماشین مصرف سوخت رو به دقت تنظیم میکنه.
یک تجربه برای جک اس 5 سواران، ماشین من جک s5 دنده ای میباشد.
مدتی قبل در حین مسافرت، داخل جاده، ماشین ناگهان گاز نخورد و خاموش شد، استارت که میزدم در حد چند ثانیه روشن میموند و گاز هم نمیخورد و خاموش میشد، بعد از دو ساعت معطلی کنار جاده و تماس با برقکار به این نتیجه رسیدیم که مغزی پمپ بنزین داخل باک نیم سوز شده است
با توجه به اینکه توی جاده بودم و با شهر بعدی حدود 70 کیلومتر فاصله داشتم و جاده هم کوهستانی بود، طی تماس با یدک کش مبلغ 4 میلیون هزینه حمل اعلام کرد.
به توصیه برقکار خودرو، که گفت مغزی پمپ بنزین پرایدی میتونه ماشین رو راه بندازه، وهم مغزی پمپ بنزین نیسان آبی قابل استفاده است، از شهر کوچکی که 20 کیلومتری ما بود یک عدد مغزی پمپ بنزین نیسانی تهیه کردیم و کنار جاده خودم تعویض کردم
الان حدود 5 ماه هست که استفاده میکنم ازش و مشکلی هم نداشته.
این گفتم که دوستان اگر جایی گیر کردن کمتر علاف بشن، ضمن اینکه حتی نمایندگی مغزی پمپ بنزین نداره و باید پمپ کامل تعویض بشه.
کولر جک s5 رو که روشن میکنم اصلا کولر پرتاب باد نداره و از توی موتور صدای کمپرسور که روشن میشه میاد ولی بادی نمیاد بیرون، مشکل چیه؟
سلام
از فرمایش بعضی از دوستان بگذریم که این ماشین رو با ژاپنی و کره ای مقایسه می کنند !!!
به شکر خدا اینترنت هست
سرچ بفرمائید کیا و هیوندا و مزدا کجا
جک ، آن هم S5 کجا
اتاق باکلاس و با امکانات
سواری خوب
فرمان برقی
کشش و شتاب مناسب
گیربکس هم بد نیست
تکان زیاد، تقریبا کوچکترین ناهمواری ها رو احساس می کنی
کیفیت پایین قطعات
قیمت نسبتا بالای قطعات با توجه به کیفیت
مصرف زیاد
در کل تا ۱۰۰ هزار کیلومتر انتخاب بدی نیست با توجه به قیمت
کارکرد بالا توصیه نمی کنم
در این بازه قیمت به تمام چینی ها سر است
رقبا در شاسی : اسپورتج ۲۰۱۰ ، کولئوس ۲۰۱۵ ، داستر
که اولی و دومی اگه سالم پیدا کنید انتخاب خوبی ست
داستر هم هیچی نداره ، اما به شدت کم خرج و کم استهلاک.
حتی یخ و میوه یخ زده و بستنی و خرما و … اصلا فرقی نمیکنه
یه عمر برات کار میکنه و واقعا هر روز به دردت میخوره.
من سابقه کمردرد داشتم، دوسال پیش اون موقع تویوتا کرولا ۲۰۱۵ داشتم
بدلیل مشکل مالی فروختم و حدود یک میلیارد پولش دستم موند برای خرید خودرو
مونده بودم چی بخرم، یکی از دوستانم که تو کار نمایشگاه ماشین بود، بهم گفت جک s5 بخرم.
خودش هم اون موقع دم دست نداشت و مجبور شدم از آگهی خرید کنم
خب دو ساله سوارش شدم، مدل ۹۶ اتومات و خیلی راضی هستم
سوار خودرو تیگو و هایما و حتی لاماری شدم و تو مسافت های دو ساعت به بالا کمردرد گرفتم
ولی با ماشین خودم تا ۶ ساعت دائم بدون توقف هم مشکلی ندارم.
البته تجربه منه و دوستان هم خوبه تجربیاتشون رو بگن و کمک کنن به اونهایی که دنبال خرید خودرو هستن.
فقط پیشنهاد آخرم اینه که حتما اگه به نتیجه رسیدید و امکانش هست چند ساعت با همون انتخاب رانندگی کنن و بعدش خرید کنن.
سلام خدمت دوستان
من امروز تجربه ای در مورد تعویض یه قطعه توی جک s5 داشتم که گفتم در میون بزارم که به کار بقیه هم ممکنه بیاد
ماشین من صدای سوت توربو دور بالا میداد ولی اصلا شتاب نداشت
دیگه آماده شده بودم که هزینه کنم و کارتریج رو عوض کنم
یکی از دوستان گفتن قبلش برو سنسور توربو رو چک کن
چک شد و سنسور خراب بود
بعد تعویض ماشین از این رو به اون رو شد
ظاهرا این سنسور مصرفی هست توی جک از حدود ۲۵۰۰ قیمتش هست تا ۴۵۰۰
خلاصه اگر دیدید توربو وارد مدار نمیشه و شتاب کم هست قبل از هر کاری سنسور رو چک کنید 🙏
بعضی وقتا ارور میده و با دیاگ مشخص میشه ولی ماشین من ارور هم نمیزد
سنسور رو که باز کردیم اجزاش از هم جدا شد
کلا خراب شده بود
اگر ماشینتون خوب راه میره که مشکلی نداره ولی اگر احساس میکنید کند شده و شتاب کم شده امکان داره یکی از علتاش همین باشه
البته مکانیک متخصص جک چک کنه بهتره.
سلام دوستان، بعد از یک سال رانندگی، تجربه خودمو با شما درمیون میذارم.
ماشین بسیار پرشتاب هست، به حدی که حتی وقتی توی سرعت ۳۰ کیلومتر بودم، پدال گازو تا انتها فشار دادم، بعد یک مکث کوتاه جوری شتاب گرفت که تیکآف کرد و صدای لاستیکها کاملا شنیده شد.
مصرف سوخت اون اوایل روی ۱۵ ثابت بود، اما به مرور که ماشین از حالت صفر کیلومتری دراومد، مصرف سوخت پایین اومد و الان به ۱۰-۱۱ متغیر رسیده.
یک مشکل بزرگ، داشبورد بزرگشه، چون وقتی توی جاده در فصل گرما حرکت میکنید و رو به آفتاب باشید، داشبورد کاملا حرارت خورشیدو به خودش جذب میکنه و هنگامی که دستتون رو بالای داشبورد نگه میدارید، کاملا گرما رو حس میکنید، اما فضای کابین با کولر خیلی خوب خنک میشه.
ماشین بعضی اوقات در ترافیکهای سنگین یک هنگی خاص داره، مثلا وقتی میخواهید حرکت کنید، مکث بیش از اندازه میکنه، اما یهویی اون مکث رو با یه شتاب عجیبی که به خاطر توربو هست، جبران میکنه.
اون اوایل که دستم نیومده بود، نزدیک بود به خاطر این شتاب توی ترافیک بزنم پشت ماشین جلویی.
سنسور فشار باد دائم روشنه، حتی با دستگاه کامپیوتری هم باد زدم، اما تاثیری نداشت.
نمایندگی هم گفت همینجوریه و همشون همین مشکل رو دارن.
از لحاظ راحتی، من به شخصه توی مسافتهای طولانی فقط و فقط از صندلی ناراضی هستم، چون یه مدل خاصی داره که در طولانیمدت آدم حس میکنه کمرش خشک شده.
با هر دستانداز سادهای هم ماشین قطعا میکوبه که البته این مشکل تقریبا توی تمامی شاسیبلندها هست و نسبت به سواریها خشکترن.
یا حداقل من تجربه رانندگی با هیوندای داشتم که صندلیش عالی بود، و قبلا هم پارس داشتم که به نظرم بهتر از جک بود.
مشکل بعدی اینه که وقتی ماشینو خاموش میکنید، حتما باید صندلی بره عقب و هر وقت روشن میکنید، اتومات میاد جلو.
این در درازمدت باعث میشه موتور صندلی خراب بشه و یه هزینه اضافی روی دستتون بذاره.
به نظرم باید این حرکت صندلی رو با یک حالت انتخابی میذاشتن تا راننده خودش تصمیم بگیره که استفاده بکنه یا نه و بتونه این حالت رو خاموش یا روشن کنه.
در کل، با موتور جدیدی که داره، پاشش سوخت مستقیم، شتاب عالی و کیفیت رانندگی خوبی داره.
مشکل فقط توی بنزینه که باید سوپر بزنیم، که اونم الان نایابه.
من هر ۲ باک یک بار مکمل اکتانی که شرکت معرفی کرده رو میریزم.
در نهایت، بهتون بگم که ماشین خوب و باکیفیتی هست، مخصوصا این موتور عالی که روش سوار کردن، کمک کرده به بهبود رانندگی.
جک s5 یا تارا v4
سلام جک s5 بخرم یا تارا v4 کدوم بهتره؟
ذخیره