گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات هوندا وزل با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید
سلام بنده چند وقته این ماشین هوندا وزل رو دارم
اولش نگران قدرت و راه نرفتنش بودم تا اینکه رفتم تو جاده و سربالایی واقعا کم نمیاره و برو هست
البته موتور این ماشین واسه دور موتور بالا طراحی شده و تکنولوژی ivtec تو گاز دادن زیاد تفاوت رو نشون میده.
سلام، من واقعاً فکر میکنم موتور و گیربکسش ۳۰ سال کار کنه، البته اگه سرویسها رو درست انجام بدی.
من تا الان ۷۳ هزار کیلومتر باهاش رفتم، اونم بیشتر توی جاده و روزی بالای ۵۰۰ کیلومتر بدون حتی یه مشکل کوچیک!
اگه دنبال یه ماشین برای استفاده بلندمدت هستی هوندا وزل بهترین گزینهست.
موتور ۱۵۰۰ سیسی تنفس طبیعی با ۱۲۵ اسب بخار قدرت داره، که واقعاً فوقالعادهست.
توی ایران همچین موتوری که هم قوی باشه هم کممصرف، سراغ ندارم.
نمایندگی مرکزیش هم خدمات خوبی داره و تا الان از سرویسدهیشون راضی بودم.
در کل، اگه سرویسهای دورهای رو دقیق انجام بدی، این ماشین تا سالها بدون دردسر کار میکنه!
من چیزی نمیگم تست چراغ قوه رو گذاشتم خودت ببین
به حدی قوی هستش که بالای 1000 متر رو به راحتی میزنه
باتری 19200 میلی آمپره، یعنی اندازه یه پاور بانک
حتی میشه باهاش گوشیتون هم شارژ کنین!!!
دنبال قوی تر از این نباش با این قیمت تو خریدش شک نکن.
اگه بخوای توی ایران یه ماشین بگیری که دردسر نداشته باشه، چند تا نکته مهمه که باید حتماً حواست بهش باشه.
من خودم دنبال یه ماشین صفر و بهروز بودم، واسه همین کلی بازار و تعمیرگاه رو گشتم و از هر تعمیرکاری که دیدم، پرسیدم.
چیزی که فهمیدم اینه که توی ایران ماشینی خوبه که هیبریدی نباشه، توربو نداشته باشه و گیربکسش هم اگه بشه CVT باشه.
خب، ماشینی که این ویژگیها رو داشته باشه، معلومه که زیاد قدرتی نیست، باهاش نه میتونی تیکآف و دریفت بزنی، نه آفرود بری، ولی در عوض کمتر خراب میشه و تعمیرگاه نمیبینی! هر چی آپشن کمتر و موتور سادهتر باشه، استهلاک پایینتره.
منم دقیقاً به همین دلایل این ماشین هوندا وزل رو خریدم و خیالم راحته که تا ۱۰-۱۵ سال نیازی به تعمیرگاه ندارم.
تازه، برخلاف خیلی از ماشینهای چینی، این ماشین به روسیه، اروپا و آمریکای شمالی هم صادر میشه.
جالبتر این که تو بازار اروپا با گارانتی ۱ میلیون کیلومتری عرضه میشه!
این یعنی سازندهاش خودش هم مطمئنه که این ماشین سالها بدون دردسر کار میکنه.
مدتیه که از وزل استفاده میکنم و راضیم، برای من مدل معین خودرو هست که فول آپشنه و همه رادارها رو داره.
در کل ماشین خیلی خوبیه. موتور تنفس طبیعی داره، پس دیگه مشکلات توربو رو نداره و چون هایبرید نیست، نگران خراب شدن باتری هم نیستیم.
دوستان هوندا وزل دیگه فروش نداره و این دوره هم تحویل بشه آخرین وزل ها هست.
من با یکی از کارمندان معین خودرو هم صحبت کردم گفت قصد ندارن دیگه وزل بیارن چون جور کردن و تحویل دادنش براشون سخته.
چون نرم و لطیفه میتونی همیشه توش زندگی کنی😂
بهترین هدیه اول برای خودت بعد برای کسی که دوستش داری
من برای دخترم خریدم بیشتر از حد انتظارم ذوق کرد
هنوز قانع نشدی پتو کوسه ای بخری؟ ویدیو رو ببین😂🤣
هر کسی میاد خونمون اینو میبینه میگه برای من هم بگیر.
فقط ببین پرفروشترین مغزشکن دنیا چطوری کار میکنه.
هوندا وزل
هوندا وزل ماشین با کیفیتی هست، جا داره، کراس اوره، موتورش با توجه به تکنولوژی vtec هوندا توان خوبی داره
شتاب اولیه اش معمولیه، شتاب ثانویه اش خیلی خوبه و توی سربالایی شیریه واسه خودش
در دورهای بالا با توجه به وضعیت بادامکها، موتور حجم بیشتری از هوا رو با سوخت مخلوط میکنه که توان رو افزایش بده (تکنولوژی vtec)
که باعث میشه صدای خاصی تولید کنه، بعضیها دوس دارن این صدا رو بعضی ها نه
رادارهاش به شدت دقیق و قابل اتکا هستند
از کروز کنترل تطبیقیش آدم لذت میبره
کیفیت مانیتور و تاچش خیلی خوبه، نرم افزار مانیتورش خیلی کاربر پسند و سر راسته
پشت آمپرش ترکیبی از آنالوگ و دیجیتاله که واقعا زیباست و آدم با دیدن این پشت آمپر واقعا خوشحال میشه و به سازندش درود میفرسته
دیجیتالش عین آنالوگ و آنالوگش عین دیجیتاله مو نمیزنن با هم واقعا از لحاظ گرافیکی پشت آمپر هوندا حرف نداره
روی همه ماشینهای ۲۰۲۲ به بعدش هم همین رو گذاشته از اقتصادی تا لوکس
مصرف بنزینش کمه، هر نوع بنزینی رو به راحتی میشه توش ریخت بدون هیچ استرسی
هماهنگی گیربکس و موتورش خیلی خوبه، گیربکش cvt هست ولی نه مثل اون cvt های قدیمی که کسل کننده بودن
تعویض دنده شبیه سازی شده داره که جالبه
بعضی امکانات رفاهی رو نداره مخصوصا صندلیهاش که خیلی راحت هستن ولی تنظیم برقی و گرمکن و سرد کن و حافظه ندارن و تمام چرم هم نیستن ترکیبی از چرم و پارچه هستن
آینه هاش با ریموت جمع نمیشه باید دکمه روی در رو بزنی تا جمع بشه
دوربین عقب خوبی داره که از سه زاویه عقب ماشین رو نشون میده ولی دوربین ۳۶۰ نداره، سنسور عقب و جلو هم نداره
کیفیت رنگش انصافا خیلی خوبه
طراحی زیبایی داره و عموم ایرانیها این نوع طراحی رو دوس دارن، جوون پسنده و پیرمردی نیست (خودم البته دیگه دارم پیرمرد میشم، با عرض ارادت به همه پیرمردا)
با توجه به قیمت فعلیش قطعا بالاترین ارزش خرید رو بین تمام وارداتیها داره
چراغهاش روشنایی خوبی داره و نوربالای اتوماتیک هم داره
چهارتا پورت usb معمولی داره دوتا برای جلو و دوتا برای عقب
دریچه کولر با تنظیم دستی جهت باد دوتایی برای سرنشینهای عقب داره
کولرش اتوماتیکه ولی دوئال نیست
دکمه های کولرش و رنگ چراغهای بکار رفته برای دکمه های کولرش جالبه
دریچه های کولر جلو سه حالته است و مختص هونداست که باحاله
چراغهای سقفیش تاچه و اونهم چه تاچی! خودتون باید امتحان کنید
لاستیکهاش کانتینانتال تکنولوژی آلمان هست ولی به نسبت صدای لاستیکهاش یه خورده زیاد توی ماشین احساس میشه (به نظر من البته)
طرح رینگهای دو رنگش ساده و در عین حال خاصه
درب صندوق عقبش برقی نیست ولی دو تا جک هیدرولیک داره و در سنگینی هم نیست و نسبتا به راحتی باز و بسته میشه حتی برای خانمها
صندلی های عقبش علاوه بر جمع شدن ۶۰ به ۴۰ که توی خیلی ماشینها مرسومه، به یه روش دیگه هم جمع میشه که مختص هونداست
اگر به این روش دوم جمعشون کنید، به راحتی دوچرخه بصورت ایستاده توش جا میشه (شاید دو تا دوچرخه هم ایستاده توش جا بشه) یا چوب اسکی یا تخته موج سواری و …
کاپوتش جک هیدرولیک نداره ولی اهرم نگه دارنده در کاپوتش هم خاصه و جالبه
کلا چیزهای نو و جدیدی هوندا داره، علی الخصوص برای ما ایرانیها.
جنس داشبوردش یه ماده خاصه، نه میشه گفت خشکه نه میشه گفت نرم
رودریهاش نرمه، زیر آرنجی کنسولش نرمه ولی اگر یه خورده بالاتر بود برای قد بلندها بهتر بود
جعبه کنسولش خیلی جادار نیست، کنسولش باریکه
دسته دنده اش بد نیست، اتوهلد و ترمز دستی برقی و یک دکمه مصرف سوخت economy سبز رنگ روی کنسولش هست
شیب سنجهاش چه در سربالایی و چه در سرازیری انصافا خوب کار میکنن و حتی یک سانتیمتر پس روی ندارید
فرمون خوش فرم و نسبتا کوچیکی داره که دکمه های روش هم خیلی خوبن ولی متاسفانه روکش چرم نداره
داشبوردش فضای نسبتا خوبی داره و آرام بازشو هست
آیینه بغل هاش خیلی بزرگ و قشنگه و دید خیلی خوبی از اطراف بهتون میده در عین بزرگ بودن مزاحم هم نیستن راهنما هم داره روی آیینه ها
پشتی صندلیهای جلوش ۱۸۰ درجه باز میشه و عین تختواب میشه!
سقفش پانورامیک هست ولی باز نمیشه
کاورش دو تیکه هست که جلوش کشوییه و عقبش باز مختص هونداست و بعضی ها اصلا دوسش ندارن
استارتش دکمه اییه که اونهم خاصه و جالبه
علی الخصوص نور داخلش که قرمز و سبز چشمک زن یا ثابته بسته به خاموش یا روشن بودن سوییچ و موتور ولی جاش خیلی خوب نیست و دسته برف پاک کن یه خورده جلوش رو گرفته شاید هم واقعا دیگه فضا نبوده
ریموت و دستگیره های درش دقیق و حساس هستن و عملکردشون خوبه
ماشین خاص و جالبیه، به اینچ اینچش واقعا فکر کردن و سعی کردن همه چیش کاربردی باشه
امیدوارم چیزی رو جا ننداخته باشم و کمکی کرده باشم.
ذخیره