گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات تارا اتوماتیک v2 با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
برای عضویت شماره تلگرام خود را وارد کنید
سلام کنار نشانگر کیلومتر تارا، علامت آچار دیده میشه دلیل چیه، چطوری باید حذفش کنم؟
من از تارا اتوماتیک v2 خوشم نمی آید، از ری را اتوماتیک که اولین محصول ایران خودرو هست خوشم می آید
ولی تارا اتوماتیک v2 دومین محصول ایران خودرو است بدم ازش می آید
بخاطر این تارا دوست ندارم چون ۱۱۳ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند
ولی ری را اتوماتیک ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد من ری را اتوماتیک دوست دارم.
هر کسی میاد خونمون اینو میبینه میگه برای من هم بگیر.
فقط ببین پرفروشترین مغزشکن دنیا چطوری کار میکنه.
سلام دوستان
در مورد کولر تارا خیلی از دوستان سوال میپرسن که خوبه یا نه و پرتاب باد کم هست یا نه؟
و مورد دوم مشکل زوزه گیربکس هستش.
بنده مدل ۴۰۳ v4 دارم
کولر در حالت درجا راضی کننده نیست (البته همه ماشین ها در حالت درجا عملکرد کولر ضعیف تر هست ولی برا تارا واقعا سرمادهی کافی رو نداره)
ولی حین حرکت واقعا خوبه و نمیشه از نصف بالا تر گذاشت، بیشتر مواقع من روی دور ۲ یا ۳ میذارم
نکته بعد اینکه پرتاب باد دوتا دریچه سمت راننده کمتر از دوتای دیگه سمت شاگرد هست!
و در مورد زوزه گیربکس ظاهرا از ۴۰۳ به بعد دوستان این مشکل رو دارن ولی با نوع صداهای متفاوت
ماشین من وقتی پا از روی گاز برمیدارم و سرعت ۸۰ تا ۶۰ بیشترین صدا رو داره
ماشین یکی از دوستان صدای زوزه زیادی داشت و توسط نمایندگی گیربکس تعویض شد ولی متاسفانه درست نشد.
چیزی که عجیبه همین گیربکس روی دنا هم هست پس چرا گیربکس دنا این زوزه رو نداره احتمالا مشکل از خود گیربکس نباشه و باید منتظر فراخوان باشیم
سه سفر با تارا داشتم
انصافا ماشین نرمی هست البته تو دست انداز با ماشین پر و سنگین کوبش داره ولی شنیدم با لاستیک خارجی و فاق ۵۵ تا حدود زیادی این مشکل برطرف میشه
امیدوارم تونسته باشم به دوستانی که قصد خرید دارن کمکی کرده باشم.
سلام دوستان من تارا اتوماتیک V4 صفر رو چند روزه تحویل گرفتم و متاسفانه با این مشکلات مواجه شدم؛
واقعا ما با همچین آشغالی رو به رو هستیم؟
این ماشین ۱۰،۰۰۰ تا راه بره از هم میپاشه که…
واقعا تو ذوقم خورد و اگر این مشکلات قابل حل نباشند قطعا این ماشین رو میفروشم.
سلام بر دوستان، تجربه ای از اولین سفر سه هزار کیلومتری با این خودرو را داشتم گفتم کوتاه موارد مهم رو عنوان کنم
شاید برای عزیزانی که قصد خرید این ماشین رو دارن تأثیرگذار باشه در انتخابشون.
ماشین بنده تارا شش دنده دستی هستش که ۴۰۳/۱۰ تحویل گرفتم، با رینگ اتوماتی و لاستیک ۱۶/۵۵/۲۰۵ هانکوک.
با چهار سرنشین بزرگسال و صندوق بار بشدت پر و سنگین با این اوصاف به هیچ عنوان لاستیک گیر نمیکرد و ازین بابت مشکلی نبود.
طول مسیر هم فقط با سرعت مجاز تابلوها که نهایتا ۱۲۰ کیلومتر بودم حرکت میکردم.
قدرت موتور انصافا راضی کننده بود و مواقعی که روی کروز نبود غافل میشدم عقربه بالا میرفت، توی سبقت با شتاب و راضی کننده عمل میکرد.
از بی صدایی کابین در سرعت بالا بی اندازه راضیم، به هیچ عنوان نفوذپذیری زوزه باد و صدای جاده در کار نبود که این امر یکی از نکات بشدت لذت بخش رانندگی در جاده با این خودرو هستش.
با توجه به وزن خالص خودرو به اضافه چهار سرنشین بزرگسال و صندوق بار پر در مسیر خاکی و کوهستانی و سربالایی های فوق العاده وحشتناک دو مورد خیلی نظرمو جلب کرد و محبوبیتش واسم چندین برابر شد.
حقیقتا فکر نمیکردم تا این حد بشه روش حساب کرد با توجه به وزن خودش و سرنشینان و بار سنگین.
ترمزگیری اتومات چند ثانیه ایش هم توی شیب های کوهستانی خیلی خیلی جالب و کارا و مثبت بود.
همه این موارد توی این مسافرت بخصوص در مسیر های کوهستانی خاکی با سربالایی های تند واقعا عالی و مثبت و حتی میتونه محافظ جان سرنشینان هستن.
عملکرد سیستم فرمان هم بی نقص و فرمان پذیری عالی و نرم، همچنین عملکرد برف پاکن و چراغها در حالت اتو خیلی عالی و دقیق.
مالتی مدیا هم از طریق وصل کردن گوشی و استفاده از برنامه نشان خیلی عالی و کار راه انداز بود و همزمان پخش موزیک.
جادار بودن اتاق چه برای سرنشینان جلو چه عقب واقعا عالی و راضی کننده اس، فضای صندوق هم که دیگه نیاز به تعریف نداره.
مسئله بعدی عملکرد عالی کولرش هم از نظر شدت سرما و پرتاب باد و تأثیر منفی نگذاشتن روی عملکرد و قدرت موتور.
سرما و عملکرد کولر در دمای ۴۰ درجه و مرطوب شرجی بسیار عالی بود.
مصرف سوخت تارا هم در جاده های کفی و نرمال با کولر دائم روشن حدود ۶/۵ بود که با توجه به تعداد سرنشینان و سنگینی بار و فشار کولر منطقیه.
کلام آخر البته بنظر این حقیر؛
با توجه به تنفس طبیعی بودنش و نداشتن دردسرهای توربو و کم مصرف بودنش با این حال ماشین پر قدرت پرشتاب نرم و بی سرصدا و قابل اعتمادیه.
اینا مواردی بود که گفتنش خالی از لطف نبود
شاید عزیزی بتونه تو این شرایط بسته و انحصاری بازار خودرو انتخاب بهتری داشته باشه.
ببخشید طولانی شد، تندرست باشید.
سلام وقتتون بخیر میخوام چندتا قابلیت مفید که از ماشینم که تارا هست کشف کردم رو بهتون بگم امیدوارم براتون مفید باشه.
اول اینکه وقتی ماشینو خاموش میکنین و سویچ رو میبندین یا حتی وقتی سویچ رو برمیدارین تا چند ثانیه بعدش اگه بخواین شیشه ها رو ببرین بالا یا بیارین پایین همچنان میتونین این کار رو انجام بدین
دقیق نمیدونم چقد وقت داره ولی شاید ۱۰ ۱۵ یا ۲۰ ثانیه این قابلیت فعال میمونه برای وقتایی که ماشینو خاموش میکنین و یادتون میره شیشه ها رو ببرین بالا مفیده
و برای وقتایی که ماشینو خاموش میکنین و هنوز میخواین توی ماشین بمونین مفیده
وقتی هم زمانش تموم شد و این قابلیت غیر فعال شد میتونین یا دکمه ی باز روی ریموت رو یه بار بزنین یا سویچ رو باز و بسته کنین تا این قابلیت دوباره برای چند ثانیه فعال بشه.
دوم اینکه شیشه بالابر راننده یه حالت اتوماتیک هم داره و به دو روش میشه ازش استفاده کرد
روش اول که همون روش معمولیه که دکمه ی شیشه بالابر راننده رو چند ثانیه به سمت بالا یا به سمت پایین نگه میدارین تا شیشه تا جایی که میخواین بالا یا پایین بره
روش دوم اینطوریه که کلید شیشه بالابر راننده رو به صورت لحظه ای به سمت بالا یا به سمت پایین فشار بدین خودش اتوماتیک شیشه رو بالا یا پایین میبره
اگه به سمت بالا فشار بدین شیشه کامل تا آخر بالا میره و اگه مانعی چیزی جلوش باشه متوقف میشه و اگرم نباشه کامل تا آخر بالا میره
اگرم به سمت پایین فشار بدین شیشه کامل تا آخر پایین میره.
سوم اینکه اگه بخواین از ماشین پیاده بشین و سوییچ روی ماشین باشه یا چراغا روشن باشه یه صدای بوقی مثل بوق کمربند میشنوین که متوجه بشین و سوییچ رو بردارین و چراغا رو هم خاموش کنین.
چهارم اینکه تارا به صورت فابریک دزدگیر داره یعنی اگه در ماشین قفل باشه و یکی بیاد در ماشینو با هرچی باز کنه ماشین با بوق آژیر میکشه و راهنما میزنه و مثل دزدگیر آلارم میده و آژیر میکشه
خودتونم میتونین امتحانش کنین با ریموت در ماشینو قفل کنین و با کلیدش قفل در ماشینو به صورت دستی باز کنین و دسته ی درو بگیرین و درو باز کنین ماشین آژیر میکشه.
پنجم اینکه اگه در حال حرکت باشین و یکی از درها خوب بسته نشده باشه و چراغ سقفی هم روی حالت وسط یا حالت در باز باشه
توی اون حالت چراغ سقفی چشمک میزنه و یه صدای بوق هم مثل بوق کمربند میاد تا راحت تر متوجه بشین که یکی از درها خوب بسته نشده.
ششم اینکه اگه دکمه ای که روی صفحه کیلومتره رو چند ثانیه نگه دارین کیلومتر سفر ماشین از آخرین باری که صفرش کردین دوباره صفر میشه
و با فشار دادن لحظه ای همون دکمه نشون میده تا سرویس دوره ای بعدی چند کیلومتر مونده
و با فشار دادن لحظه ای دکمه ی روی سر دسته ی برف پاک کن روی صفحه مانیتور مستقیم وارد اطلاعات رانندگی میشه
و با نگه داشتن چند ثانیه ای همون دکمه ی روی سر دسته ی برف پاک کن توی مانیتور هم کیلومتر سفر ماشین و اون محاسبات مصرف سوخت و میانگین سرعت و اینا از آخرین باری که صفرش کرده بودین دوباره صفر میشه.
هفتم اینکه با قابلیتای دکمه های کنار مانیتور آشنا هستین، از پایین بگم:
دکمه ی پایینی رو اگه بزنین توی هر قسمت از مانیتور باشه برمیگرده روی صفحه ی اصلی و با فشار دادن چند ثانیه ای همون دکمه فک کنم میشه مانیتور رو ریست کرد
دکمه ی بالاییش رو هم اگه بزنین حالت رادیو و فلش و بلوتوث و اندروید اتو رو میتونین عوض کنین و بین اینا جا به جا بشین
دکمه ی بالاییش هم که دورش ولومی هست اگه قسمت ولومیش رو بچرخونید صدا کم و زیاد میشه
دکمه ی گرد وسط همون هم اگه یکی دو ثانیه نگهش دارین مانیتور کلا خاموش میشه مثل ماشینای قدیمی که ضبطشو کلا خاموش میکردیم و استفاده نمیکردیم
برای وقتایی مفیده که کلا بخواین از مانیتور استفاده نکنین
توی این حالت وقتی دوباره ماشینو روشن میکنین مانیتور خاموش میمونه و روشن نمیشه تا خودتون روشنش کنین ولی دوربین دنده عقب کار میکنه
برای روشن کردنش هم همون دکمه ی گرد رو دوباره به صورت لحظه ای بزنین مانیتور روشن میشه
و وقتی مانیتور روشنه و مثلا دارین آهنگ یا رادیو گوش میدین و مثلا شب دارین توی جاده رانندگی میکنین و میخواین فقط صفحه ی مانیتور خاموش بشه که نورش اذیتتون نکنه ولی آهنگ پخش بشه میتونین برین توی تنظیمات قسمت صفحه نمایش و حالت کم نور رو فعال کنین
بعد هر وقت اون دکمه ی گرد وسط دکمه ی ولومی رو به صورت لحظه ای فشار بدین فقط صفحه ی مانیتور خاموش میشه که نورش اذیتتون نکنه
بعد اگه بخواین دوباره روشنش کنین میتونین یا همون دکمه رو بزنین یا با انگشت بزنین روی صفحه و صفحه ی مانیتور رو لمس کنین تا دوباره صفحش روشن بشه.
هشتم اینکه یه خبر خوب دارم برای اونایی که از مسیریاب نشان استفاده میکنن و میخوان این مسیریاب رو روی مانیتور ماشینشون فعال کنن
چند وقته یه بروزرسانی برای مسیریاب نشان اومده که اگه برنامه رو به روزرسانی کنین میتونین برنامه ی مسیریاب نشان رو توی گوشیتون باز کنین و گوشیتونو با کابل و با اندروید اتو به مانیتور ماشینتون وصل کنین بعد راحت مسیریاب روی مانیتور ماشین میاد و میتونین راحت ازش استفاده کنین و مسیریابی کنین.
نهم اینکه با دکمه های سیستم تهویه که آشنایی دارین میخوام چنتا راه میانبر ساده بهتون بگم از دکمه ی بخارزدای شیشه ی جلو میتونین به عنوان میانبر بخاری استفاده کنین
یعنی اونو بزنین بعد اگه خواستین سرعت فن رو کم کنین توی این حالت هم که ای سی روشنه مشکلی نداره و کمک میکنه شیشه های ماشین بخار نگیره
ولی میتونین خودتون به صورت دستی هم خاموشش کنین ولی روشنم باشه مشکلی نداره و خوبه
از دکمه ی ای سی مکس هم میتونین به عنوان میانبر کولر استفاده کنین یعنی این دکمه رو بزنین و بعد اگه خواستین سرعت فن رو کم کنین
برای کم و زیاد کردن دما هم میتونین دکمه ی دما رو به جای اینکه دونه دونه بزنین میتونین دکمه رو نگه دارین
مثلا دکمه ی آبی رو نگه دارین تا دما به کمترین حد برسه و یا دکمه ی قرمز رو نگه دارین تا دما به بیشترین حد برسه
برای خاموش کردن کولر یا بخاری هم میتونین به جای اینکه دکمه ی فن کم رو چند بار بزنین میتونین همونو چند ثانیه نگه دارین تا کلا خاموش بشه.
دهم اینکه اون تاراهایی که سنسور نور و باران دارن یه قابلیت و یه آپشن دارن که الان بهتون میگم
توی این تارا ها اون سر دسته ی چراغو اگه یه مرحله به سمت جلو بچرخونین سنسور نور فعال میشه و توی شب چراغا روشن میشه
توی این حالت اگه دسته ی چراغو به سمت فرمان بکشین و نور بالا بزنین دوتا چراغای نور بالا و نور پایین همزمان با هم روشن میمونه و نور بیشتری بهتون میده و جلوتون بیشتر روشن میشه
برای رانندگی توی جاده های بین شهری توی شب مفیده ولی اگه بخواین فقط نور بالا باشه همون سر دسته ی چراغو دو مرحله دیگه به سمت جلو میچرخونین
توی این حالت همون چراغ معمولیه و وقتی نور بالا میزنین فقط نور بالا روشن میمونه
ببخشید که طولانی شد.
برای تارا چه مارک روغنی بخریم که خیالمون راحت باشه؟
مالکین تارا چه برندی رو پیشنهاد میکنن؟
سلام. آینه های تارا اتوماتیک v2 باز نمیشه چه کنم؟
از داخل دست نزده بودم، در ماشین رو قفل کردم و بعد برای بار دوم دکمه قفل ریموت رو زدم و آینه ها جمع شد و الان که با ریموت قفل رو باز می کنم آینه ها باز نمیشن.
سلام، من مدتی تارا دستی در اختیارم بود و الان هم اتومات اون رو دارم
مشکل پرتاب باد کولر تارا ناشی از انسداد فیلتر هوای کولر داخل کابین هست
و لذا تعویض دوره ای یا حذف این فیلتر مشکل پرتاب باد رو حل میکنه
در خصوص میزان سرمایش کولر باید دقت بشه که تارا دو تا دکمه AC و AC MAX داره که در هنگام گرمایش زیاد در ابتدا باید AC MAX فعال بشه و پس از چند دقیقه که خنک شد پرتاب رو کاهش بدهید
در خصوص کیفیت خودرو من از تاراهای اولیه ارائه شده به بازار بود و الان هم اتومات ۱۴۰۴ اون رو دارم
هر دوشون وضعیت بدنه، ترمز و کولر مشابه دارند، البته در نوع اتومات احساس کردم ظاهراً در کیفیت مدل های V2 و V4 تفاوت هست
در مورد هندلینگ خودرو در جاده با توجه به حجم موتور ۱۵۰۰ طبیعی هست و خودرو های خارجی زیر ۲۰۰۰ هم مشکل شتاب در شرایط مشابه رو دارند اما اگر دنده رو در حالت اسپورت قرار بدید تا حد زیادی این مشکل برطرف میشه و همچنین می تونید در چنین شرایطی از حالت دستی تعویض دنده استفاده کنید تا بتوانید در شرایط لازم مشکلی نداشته باشید.
سلام من یک تارا v4 با ۳ هزار کارکرد دارم، قبلا ۲۰۷ دنده دریچه سیمی داشتم
از یک ماشین تند و تیز دنده ای شیفت کردم به اتومات دریچه گاز برقی، چه شود!😄
با توجه به اینکه ۲۰۷ رو همون اول با ۸ هزار تا کارکرد ریمپ کرده بودم و ۳ سال مشکلی نداشت تصمیم گرفتم اینو هم ریمپ کنم تا یک کم از تنبلی در بیاد
حالا نتیجه کارو براتون میزارم شاید به درد کسی خورد.
قبل از ریمپ من با کرنومتر دهها بار تست گرفتم، زمان تاخیر بین فشار دادن پدال گاز تا حرکت کردن ماشین
یعنی دقیقا یک سوم از تاخیر کم شد.
اتفاق دوم اینکه مقداری به شتاب اضافه شده.
تغییر سوم دمای آب یک خونه کمتر شده.
اما در عمل چه اتفاقی افتاده ؟
من قبل از ریمپ اصلا نمیتونستم با حالت عادی رانندگی کنم و فقط اسپورت رو فعال میکردم
اما الان حالت عادی قابل قبول شده و گاهی استفاده میکنم و حالت اسپورت هم واقعا خوب شده
دیگه لازم نیست پدالو زیاد فشار بدم تا معکوس بکشه
اینجوری هم تعویض دنده کم شده و استهلاک جعبه دنده کم شده، هم یک دفعه ماشین شتاب ناگهانی به خودش نمیگیره و هم مصرف پایین اومده
ریتم حرکتی شتاب ماشین تقریبا بصورت خطی شده نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه.
به هر حال اینو نوشتم شاید افرادی به دردشون بخوره.
بچه ها میگفتن باید قلق گاز دست آدم بیاد
درسته اما این قلقه هزینش اینه که گیربکس دائم دنده رو سبکو سنگین میکنه، چون حساسیت پدال گاز بسیار بالاست و عمر گیربکس کم میشه و زودتر هم داغ میکنه.
سلام و احترام، دوستان در مورد تارا اتومات، مشکل تاخیر دریچه گاز برقی رو در شروع حرکت دارین؟
راه حلی پیشنهاد میکنید؟
چای با بخار آب دم میکشه، طعمش خیلی خوشعطر درمیاد
چند دقیقهای آب رو جوش میاره، بعدش خودش خاموش میشه
یا اگه حالت گرمکن رو بزنی، خودکار میره روی گرم نگهدارنده
قوری بزرگی داره که برای مهمونی راحت جواب میده
طبق تجربه کاربران، از نظر کیفیت، زیبایی و کارایی قطعا جزو بهترین خریدهاتون میشه.
آیا همه کسانی که تارا دستی دارن این مشکل رو دارن؟
موقع سبقت ماشین شتاب نمیگیره و اذیت کنندست
جوری که ماشین پرایدم خیلی بهتر از تارا تو سبقت شتاب داره و راحت تر میشه شتاب گرفت.
دوستان چه لاستیکی برای تارا اتومات بخرم که هم نرم باشه و صدا رو بگیره و هم مقامت بالا در برابر فرسایش برای مسافت های طولانی داشته باشه؟
سلام دوستان دو تا سوکت کنار باطری هست، در آوردم جا انداختم چراغ انژکتور روشن شد خطا خورد چطوری باید پاک کنم؟
سلام تارا اتومات دارم، در سرازیری های ملایم خوب دنده عوض نمیکنه و صدای موتور در میاد
آیا برای همه اینجوریه یا برای من مشکل داره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
قیمتش هم ارزونه، چند تا بگیر توی فریزر داشته باش.
این رو مینویسم برای همه دوستانی که در معرض خطای خرید کارت طلایی هستن!
من امسال ۱۴۰۳ خودروی تارا V4 LX رو تحویل گرفتم
متاسفانه یه تصادف از عقب داشتم که طبق روال برای بیمه ثالث مراجعه کردم، بیمه خودروی مقصر اعلام کرد که تارا v4 غیر متعارف هست و طبق تبصره ماده ۸ قانون، خسارت به اندازه خودروی متعارف که پژو پارس هست پرداخت میشه.
برآورد خسارت در حالت خودروی متعارف (پژو پارس سال) با تعویض سپر ۹ میلیون توسط بیمه رازی برآورد شد.
طبق روال به دفتر کارت طلایی مستقر تو نمایندگی یادگار مراجعه کردم برای پوشش کامل هزینه ها و تعمیرات.
اعلام کردن یا باید تمام تعمیرات تو نمایندگی انجام بشه یا بیرون، با توجه به اینکه بنده ترجیح میدادم صافکاری pdr و با کیفیت داشته باشم، تعمیرات بیرون و پرداخت هزینه توسط کارت طلایی رو انتخاب کردم. (گفتن قطعه رو هم باید از نمایندگی ایساکو خرید کنم)
و خب کارت طلایی خسارت وارده رو ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومن برآورد کرد با کسر فرانشیز کمتر از برآوردی که بیمه رازی بابت همین خسارت روی پژو پارس داشت !
نکته جالبتر اینه که نمایندگی ایساکو سپر فابریک رو ۷.۵ میلیون حساب کرد و فاکتور هم داد!
اما کارت طلایی قیمت سپر عقب رو ۴.۷ حساب کرد (خودتون یه سرچ تو بازار بکنید بببنید با چه قیمتی موجود و آماده فروش پیدا میشه)
برای ثبت شکایت تماس میگیرم میگن تعرفه همینه میگم به تعرفه هاتون اعتراض دارم میگن خودتون انتخاب کردید برید بیرون، میگم قطعه رو که فاریک کارخونه میخواستم خدمات صافکاری رو بیرون انتخاب کردم، یا قطعه رو بدید یا ۷.۵ رو، میگن یا کلش بیرون یا کلش داخل نمایندگی.
میگم اعتراض دارم، لینک ثبت شکایت فرستادن ، شماره شاسی رو میزنم میگه وجود ندارد!
خلاصه که این وضعیت مضحک کارت طلایی هست ، گول نخورید ، بیمه بدنه عاقلانه تر هست تا کارت آبکی!
بیمه شخص ثالث خسارت رو ۹ میلیون برآورد کرده با فرض پارس سال، کارت طلایی خسارت رو ۱۰.۷۰۰ برآورد کرده با فرض تارا v4!
کارمندشونم میگه حق دارید ولی سیستم همینه شکایت ثبت کنید.🤦🏻♂️
سلام کسی میدونه علت لرزش پدال ترمز تارا v1p در هنگام گرفتن ترمز چیست؟
با وجود بردن نمایندگی می گویند طبیعی ست و مربوط به ABS ترمز است و …
در صورتیکه سایر خودروهای تارا موقع ترمزگیری لرزش پدال ترمز ندارند...
تجربه ۲۵۰۰ کیلومتر رانندگی با تارا V4 سفید
سلام به همگی، ضمن سپاس از دوستانی که قبل و بعد خرید ماشین من رو راهنمایی کردن
خواستم اینجا تجربه خودم رو بعد از 2 هزار کیلومتر رانندگی با این ماشین به اشتراک بذارم شاید به درد کسی خورد.
ماشین های قبلیم به ترتیب ماکسیما اتومات, 207 دستی, مزدا 3 جدید , ساندرو اتومات و 206 بودن و این ماشین رو از بازار آزاد و صفر اوایل تیر خریدم و بلافاصله بعد از تحویل بردم و لاستیک های بارز فابریک رو با لاستیک سومیتومو ژاپنی سایز فابریک عوض کردم
البته کومهو هم تو بازار بود ولی با اینکه این لاستیک رو نداشتم قبلا, ترجیح دادم ژاپنی بردارم، نرمیش که خوبه و باید ببینم دوامش در آینده چطوریه.
کف پایی 3 بعدی بابل انداختم و شیشه های دو طرف جلو رو هم دودی کردم و با اینکه اصرار داشتم جوری باشه که با شیشه های دودی عقب دو رنگ نشه ولی بازم کمی رنگشون فرق داره که اونم برمیگرده به ماهیت شیشه دودی و برچسب دودی
شایدم باید بیشتر تحقیق میکردم ولی بعد از 20 سال ماشین داری, دیگه وسواس آنچنانی به خرج نمیدم.
از اتاق ماشین شروع میکنم که به نظر من بسیار جاداره و نفوذ صدای بیرون خیلی کمتر از بسیاری از ماشین های دیگه است و در کل سواری بسیار نرم و راحتی داره و من از این نظر بسیار راضی هستم.
برخی دوستانم که ماشین های مختلف ایرانی و چینی دارن هم بعد از سوار شدن ماشین بسیار نرمی و سواریش رو پسندیدن.
صندوق هم که با بیش از 600 لیتر ظرفیت بسیار جادار هست که واقعا عالیه.
موتور ماشین همون TU5 هست که با اضافه شدن سیستم CVVT بهینه شده که علیرغم صحبت هایی که میشه اصلا ضعیف نیست و هیچ مشکلی در کشش و سرعت وجود نداره و در جاده و سبقت اصلا کم نمیاره
طبیعتا قدرتش از موتورهای توربو کمتره ولی هم اصطحلاکش هم مصرفش از اونا کمتره
من در جاده چالوس تست کردم و ضعفی در هنگام سبقت ها ندیدم.
مصرف هم با رانندگی کم فشار من بین 10 تا 12 لیتره که برای این موتور و وزن طبیعی به نظر میاد.
گیبرکس ماشین رو در مقایسه با گیربکس ماشین های قبلی که داشتم میتونم بهش ایراد وارد بدونم که در کفی تمایل زیاد به سبک کردن دنده(نزدیک به دنده مرده) داره اما در سرازیری دنده رو سبک نمیکنه و باید در حالت دستی دنده رو سبک کنی که دور موتور زیادی بالا نره.
در کل و به قول یکی از دوستان اینجا که به درستی می گفت حالت D در واقع حالت ECO هست
بعضی دوستان در جاده از حالت اسپرت استفاده می کنن ولی من حتی در جاده چالوس هم نیازی به استفاده از این حالت ندیدم و در حالت D هم با گاز دادن به موقع از پس سبقت ها براومد ماشین.
تقه گیربکس تارا رو اگر قبل از تغییر به دنده عقب و یا پارک, خلاص کنید و ترمز رو سفت بگیرید تا حد بسیار زیادی برطرف میشه
در خصوص تعویض روغن گیربکس که بعضی دوستان پیشنهاد میدن احتمالا این کار رو در آینده انجام بدم.
حالت دستی گیربکس تاخیر داره و من خوشم نیومد و ترجیح میدم ازش استفاده نکنم.
ترمز ها راضی کننده هستن و تا الان هم موردی پیش نیومده که ESP بخواد وارد مدار بشه.
کولر ماشین من مشکل پرتاب باد نداشت و در تابستان داغ امسال با درجه 1 و 2 کاملا راضی کننده بوده برای سرنشین های جلو.
سرنشین های عقب با وجود نبود دریچه کولر کمی گرمشون میشه(دریچه برای سرنشینان عقب زیر صندلی جلو هست واقعا؟)
مشکلات برقی خاصی نداشتم تا اینجا فقط یک بار شیشه بالابرها قطع شد که با خاموش و روشن کردن ماشین برطرف شد.
سنسور باد لاستیک تارا مرتبا خطا میده برای هر 4 چرخ و با خاموش و روشن کردن برطرف میشه و به این نتیجه رسیدم که کل این سیستم الکی و دکوری هست چون روی والو ها هم سنسور نداره.
آپشن ها هم کامل هستن در حد رنج این ماشین اما بعضیشون کیفیت خوبی ندارن مثل همون TPMS که بالا گفتم و کیک سنسور صندوق که برای من فقط یک بار کار کرده و با هر روشی انجام دادم نشد و منم دیگه بیخیالش شدم.
همینطور ورود بدون کلید هم راضیم نکرده و با ریموت کار میکنم معمولا.
مانیتور و سیستم بلوتوث مشکل خاصی ندارن و با گوشی سامسونگ دارم ازش استفاده میکنم.
در کل از انتخابم راضی هستم و خوشحالم که ایران خودرو بالاخره از پلتفرم 405 (و نوه نتیجه هاش که سمند و دنا باشن) دل کند در این ماشین.
انتخاب بعدی من اگه پولش جور بشه و عمری باشه در یکی دو سال آینده ریرا خواهد بود که پلتفرم پژو 2008 داره و آپشن ها و قوای محرکه کامل تری داره.
اگر فرصتی باشه در کیلومترهای بالاتر باز هم از تجربیاتم خواهم نوشت.
ارادت.
سنسور باد لاستیک تارا گاهی روشن میشه و گاهی هم خودش خاموش میشه دلیلش چیه؟
سلام در تارا v2 اتومات وقتی دنده را از حالت D به حالت R دنده عقب میبرم تکان و صدای شدیدی میده
آیا طبیعی است یا درست میشه؟؟
علت قطع شدن باد كولر تارا تو دور تند باد كولر چيست؟
تارا شش دنده مدل ۴۰۲ دنده یک و دو به سختی جا میره علتش چیه؟
دنا پلاس دستی 6 سرعته و تارا دستی 6 سرعته کدوم بدون تعصب دوستان پبشنهاد 🙏🙏🙏؟؟؟
سلام تارا صفر اتومات گرفتم، از روز اول وقتی فرمان رو به سمت چپ میدادم از چرخهای جلو صدا می امد.
نمایندگی مثلا تعمیر کرد و بلبرینگها و توپی رو عوض کرد
صدا رفع شد ولی فرمون به چپ میکشه
سه روز نمایندگی خوابید وقتی تحویل گرفتم هم به چپ میکشید هم به راست
نمایندگی گفت جعبه فرمون باید تعویض بشه
برای تقه گیربکس برنامه دانلود کردن ولی حالا اتاق تکون میخوره
روز اول گفتن کمک فنر عقب باید عوض بشه ولی فعلا یکی دو ماه راه برو بعد
دیروز میگن نه چیزیش نیست، میرم داخل سایت میبینم درخواست قطعه کردن
بی نهایت جای تاسف داره، تمام دل و روده ماشین صفر رو دراوردن بیرون.
سلام، تارا دستی مدل ۱۴۰۳ دارم، ازش راضی هستم فقط به ۲ تا مشکل برخوردم.
تا الان فقط ۱۱ هزار تا کارکرد داره، به شدت روغن کم میکنه و تقریباً هر ۱۰۰۰ کیلومتر نیم لیتر روغن کم میکنه.
ماشین روغن ریزی نداره، کمپرس نداره، دود آبی نمیکنه، همه چیز سالم است.
نمایندگی هم رفتم باور نمیکردند، مشکل دیگه ای که داره اینه که دود سیاه میده.
دور موتور بالا ۴ میره از اگزوز دود سیاه میاد بیرون.
داخل اگزوز دوده سیاه بسته، کسی این مشکل را داره؟
راهنمایی کنید لطفاً
سلام، تارا v4 دارم و حدودا سه هفته هست تحویل گرفتم.
همون روزای اول و دوم جا عینکیش خود به خود باز شد و دیگه بسته نمیشه.
این مشکل مهم نیست امروز استارت زدم ماشین روشن نشد و بعد دو سه بار گرفتن ترمز به زور روشن شد، بعدم ترمزش مثل چوب شد.
آخه بگو بی وجدانا ماشین صفر باید مشکل ترمز داشته باشد؟
اونم ماشینی که نزدیک به یک میلیارد تومن پول بابتش گرفتید.
اگه کسی از عزیزان در خصوص مشکل ترمز تجربه ای داره ممنون میشم راهنمایی کنه؟
با درود
تارا وی۴ صفر گرفتم به یکباره از قسمت فن صدای شدید همراه لرزش داد.
در دور پایین چک کردم کمتر ولی باز محسوس است فعلا نمیتوانم از کولر استفاده کنم
فرایند تعمیر و یا تعویض چگونه است؟
آیا داشبورد باید کامل باز شود یا خیر؟
سپاسگزار میشم از راهنمایی تون.
سلام خدمت همه دوستان وقت بخیر
لطفا اگه اطلاعات در مورد مشکل بنده دارید کمک بفرمایید ممنون میشم
چراغ های روی پنل بخاری و کولر و فرمان و صندوق پران موقع روشن کردن چراغ های کوچک و بزرگ ۲ ثانیه روشن میمونه بعد ۳ تا چشمک میزنه و خاموش میشه.
بردم ۴ نمایندگی در شهرهای اطراف ولی متاسفانه نتونستن تشخیص بدن علی رغم تعویض بعضی از قطعات ولی درست نشده
کسی هست ب این مشکل برخورده باشه و رفع عیب کرده باشه؟
لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره راهنماییم کنه ممنون میشم🙏
تارا ۴۰۲ دستی.
سلام دوستان محترم، ببینید ماشین من تارا اتومات v4 کیلس هست.
یه چیز مسخره ای که هست هی سه تا بوق پشت سر هم می زنه سر صبح میایم تو پارکینگ ۳ تا بوق میزنه اخر شب می خوایم قفل کنیم ۳ تا بوق می زنه درو باز می کنیم ۳ تا بوق می زنه.
چه طوری میشه بوق رو غیر فعال کرد؟ فکر کنم ماله هشدار کیلس هست!
با سلام و احترام، من از ۱۴۰۱ تارا اتومات دارم ماشین معایب و مزایا داره.
معایبش اینه که موتور برای این اتاق و وزن ضعیفه و موتور با گیربکس هماهنگ نیست گیربکس بسیار خنگی داره.
ایرادات مونتاژی تو اتاق زیاد داره ولی در عوض سواریش بسیار نرم هست اتاقش بسیار جادار هست و در سفر خسته کننده نیست…
اما موضوع اینه که قبل از تارا چه ماشینی داشتید.
اگه ماشین های سایپا و ایران خودرو داشتید از تارا لذت می برید.
ولی اگه ماشین یه لول بهتر داشتید مثلا اگه سراتو سایپا داشتید تارا به شدت اذیتتون می کنه چون شتاب کم و عدم هماهنگی موتور و گیربکس و گیربکس خنک واقعا کلافتون می کنه.
در نهایت باید بگم اگه دنبال گاز دادن و شتاب نیستید تارا بخرین ولی اگه رانندگی هیجانی می کنین و شتاب دوست دارین دور تارا رو خط بکشین.
نظرات افراد محترم هست ولی اینکه قبل تارا چه ماشینی داشتن خیلی مهم هست.
تارا بعد از پراید لذتبخش هست ولی تارا بعد از سراتو یا کرولا یا مزدا ۳ اذیتتون می کنه.
ماشین های رده بالاتر که بماند... خوش و خرم باشید.
وقتی دنبال یه سدان جمعوجور و اقتصادی میگردی، ممکنه بین تارا اتوماتیک و جک J4 گیر کنی.
هر کدوم یه سری خوبیها دارن، بستگی داره دنبال چی باشی.
اگه دنبال یه سدان خانوادگی هستی که:
در ضمن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک که نسبت به CVT، استهلاک کمتری داره و کمتر اذیتت میکنه.
احتمالا تارا اتوماتیک میتواند پاسخ بهتری به نیازهای شما بدهد.
اما در طرف دیگر جک جی ۴ هم مزیتهای خودش رو داره:
صندوق عقب ۵۵۰ لیتری این خودرو نیز بهراحتی میتواند پذیرایی لوازم مسافرتی یک خانواده چهار تا پنج نفره باشد.
بنابراین اگر چنین معیارهایی را بیشتر مدنظر دارید، به نظر میرسد که خرید جک جی ۴ گزینه بهتری برای شما باشد.
به نظر شما بین تارا اتوماتیک و جک j4 کدوم یکی بهتره و ارزش خرید بیشتری داره؟
من تارا v4 دارم ولی مصرفش به نظرم بالاست، حدود 8 تو جاده و 10 داخل شهر، علتش چی میتونه باشه؟
سلام رفقا! گفتم تجربه خودمو بعد از ۱۲هزار کیلومتر رانندگی با تارا اتوماتیک مشکی مدل ۴۰۲ براتون بگم، شاید به دردتون بخوره، مقایسهام بر اساس ماشینای ایرانیه.
هندلینگ خوب، مخصوصاً سر پیچها و توی سرعت بالا سنگینتر میشه. (تا ۱۹۰ تست کردم، اوکی بود)
سواریش نرمه و راحته.
شتابش قابل قبوله، توی حالت اسپرت و دستی توی مسیرای کوهستانی بهتر عمل میکنه.
صدای بیرون خیلی کم توی کابین شنیده میشه.
طراحی داخلی و متریال نسبتاً خوب.
فضای صندوق و کابین برای مسافرت مناسبه و راحتی خوبی داره.
تقه گیربکس که با آپدیت خیلی بهتر شد
تنظیم سیم دستی گیربکس که باعث شد دندهها رو بهتر عوض کنه
تعویض شیر سهحالته کولر و فول کردن گازش
خاموش شدن مانیتور که با عوض کردن سیم مالتیمدیا حل شد
تعویض تیغه برفپاککن به خاطر صدا
تعویض لنت جلو به خاطر صدای اضافی
البته همه این کارا رو نمایندگی رایگان انجام داد✅
تا الان از انتخابم راضیام و پشیمون نیستم که تارا خریدم. نسبت به ماشینای ایرانی ارزشش رو داشت. امیدوارم این تجربه به دردتون بخوره!
تجربهی ۱۲ روز مسافرت با تارا اتومات – بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر رانندگی!
سلام رفقا! گفتم تجربهی یه سفر طولانی با تارا اتومات رو باهاتون به اشتراک بذارم، شاید به درد کسایی که قصد خرید یا سفر طولانی با این ماشین رو دارن بخوره.
کروز کنترل عملکرد خوبی داشت، تعویض دندهها هم موقع استفاده از کروز نرم بود، سیستم اتومات چراغها و سنسور باران هم خوب کار میکردند.
در گرمای جنوب کولر خیلی عالی عمل کرد، یه دو بار حس کردم دور فن کم شد و پرتاب باد و خنکی افت کرد، ولی کوتاه بود و مشکل خاصی ایجاد نکرد
با اینکه بوستر ترمز رو عوض کرده بودم، روز اول دو بار خطای ترمز و چندتا چراغ هشدار داشتم.
حتی یه لحظه ترمزها کار نکردن که خیلی خطرناک بود! اما بعد از توقف و خاموش/روشن کردن ماشین، مشکل رفع شد و دیگه چند روز خطا نداد.
با این حال، ترمزها حس اطمینان کامل بهم ندادن و همیشه یه استرس از عملکردشون داشتم.
البته هنوز وقت نکردم ببرم نمایندگی برای بررسی دقیقتر.
ماشین نرمه و بعد از چند ساعت رانندگی، احساس خستگی زیادی نداشتم.
فضای عقب خیلی جادار و راحت برای سرنشینان، صندوق هم بزرگ و مناسب سفرهای خانوادگی.
نور پایین چراغها زیاد قوی نیست، ولی با نور بالا اوضاع بهتر میشه.
صدای باد توی کابین نمیاد، که یه نکته مثبته
اما متأسفانه، بوی اگزوز ماشینهای سنگین راحت وارد کابین میشه، که اصلاً جالب نیست.
تعادل و فرمانپذیری توی جاده و پیچها خیلی خوب بود، مخصوصاً تو مسیرهای کوهستانی.
رنگ بدنه افتضاحه! با کمترین تماس، حتی با ناخن، خط و خش میفته.
صدای لاستیکها زیاده، اگه یه تایر کمصدا و نرمتر بندازین، تجربهی رانندگی خیلی بهتر میشه.
با همهی این موارد، من از ماشین راضیام!
نرم، راحت، پرقدرت توی سربالایی و مناسب سفرهای خانوادگی
یه سری ایرادهای جزئی داره، ولی تو این رنج قیمت، گزینهی خوبی محسوب میشه.
اگه شما هم تجربهای با تارا دارین، به نظرتون خودرو تارا ارزش خرید داره؟!
سلام دوستان، تو این چند روز یه سفر ۱۲۰۰ کیلومتری با تارا اتومات داشتم و گفتم تجربمو با شما به اشتراک بذارم.
بیصدایی موتور: واقعا کابین آروم و بیصدا بود، مخصوصا تو سرعتهای بالا.
فضای بزرگ کابین: چه برای سرنشینای جلو، چه عقب، کلی جا داشت. ما ۴ نفر بزرگسال (بالای ۸۰ کیلویی) بودیم بهعلاوهی دو تا بچه ۳ ساله و همه راحت بودیم.
هندلینگ خوب: تو پیچها خیلی خوب عمل میکرد و پایداری خوبی داشت.
بارون شدید؟ مشکلی نیست! دو روز تو بارون سنگین رانندگی کردم، هیچ نشتی از سانروف نداشت.
مصرف سوخت معقول: ترکیبی تو شهر و جاده، حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود.
صندوق جادار: راحت دو تا چمدون بزرگ و چند تا ساک کوچیک جا شد.
کولر عالی: پرتاب باد و خنکی عالی بود، سرنشینای عقب هم راضی بودن.
حداکثر سرعت تستشده: ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و موتور همچنان بیصدا.
عملکرد کروز کنترل: تو مسیرهای صاف و سربالایی خوب کار میکرد، ولی تو سراشیبی یه مقدار سرعتش بیشتر میشد.
قدرت تو گردنهها: معکوسهای بهموقع میداد و تو این بازه قیمتی، هیچ ماشین چینی بهش نمیرسه!
برفپاککن در حالت Auto: سرعتش یهویی کم و زیاد میشد و دقیقاً با شدت بارون هماهنگ نبود.
سیستم صوتی ضعیف: برای کسایی که روی کیفیت صدا حساسن، امکاناتش کمه و اکولایزر تنظیمشدنی نداره.
لگد دنده: هست، ولی خیلی اذیتکننده نیست. با توجه به گیربکس چینی، میشه ازش گذشت.
شتاب اولیه کند: حرکت اولیه یه مقدار کُنده، ولی تو سرعت بالا کم نمیاره.
مشکل اتصال گوشی به مانیتور: با چند تا کابل مختلف تست کردم، ولی وصل نشد که واقعاً آزاردهنده بود.
هنگ کردن سیستم تهویه: یه بار گیر کرد، ولی با خاموش و روشن کردن ماشین درست شد.
تنها چیزی که یه کم اذیتکننده بود، تاخیر دریچه گاز برقی که باعث میشد شتاب اولیه کند باشه.
ولی با توجه به رنج قیمتی این ماشین به نظرم ارزش خرید داره و تو جاده خیلی خوب جواب میده.
امیدوارم به دردتون بخوره.
دوستان من تازه یه تارا اتومات مدل ۴۰۱ خریدم مصرف سوختش شهر ۱۲ و خارج شهر ۱۰ هست کسی هست که سوخت ماشینشو چک کرده باشه؟
بردم نمایندگی میگه اوتوماتیک همین قدر میسوزه شماها میشه راهنمایی کنید یا از تجربتون بگید ممنون میشم
تارا واقعاً شاسی خیلی محکمی داره، ولی ورقش نسبتاً نازکه که خب دلیلشم اینه که شتابش قویتر بشه، چون توربو نداره. حالا بعضیا میان میگن "اله و بله"، اما یه چیزی براتون بگم که خودم با چشمای خودم دیدم!
یه بار تو نمایندگی بودم، یه پیرمرد با یه تارا که له و لورده شده بود اومد. گفتم: "حاجی، ماشینو ترکوندی؟!"
خندید و گفت: "ماشین فدای سرم! اگه پرشیامو داشتم، زنم الان زنده نبود!"
ماجرا این بود که از کنار جاده میخواسته وارد مسیر اصلی بشه که یه نیسان از راه میرسه و میکوبونه بهش. شاسی، در و پنجره، همه چی رفته بود، ولی جالب اینجاست که میگفت: "خون از دماغ زنم نیومد، ولی ماشینم کلی ضربه خورد!"
خلاصه اینکه شاید تارا ورقش نازک باشه، ولی تو بحث ایمنی و شاسی حسابی خوب کار کرده!
اونی که نوشته تارا آشغاله مطمئنم تا حالا تارا رو از نزدیک هم ندیده.
من تارا اتومات ۱۴۰۲ دارم و حسابی باهاش اینور اونور رفتم، سفر، جاده، شهر، خلاصه هر جایی که فکرشو بکنی.
تا الان هم از کیفیتش واقعا راضی بودم، غیر از یه ایراد جزئی که رفتم نمایندگی، دیگه هیچ مشکل خاصی نداشته.
نکنه داری این ماشینو با بنز و بی ام و مقایسه میکنی، توی رنج خودش واقعا عالیه.
فقط اون دکمه های شیشه بالابرش رو جای بدی گذاشتن، آدم هر دفعه میخواد شیشه رو بده بالا یا پایین، یه ذره حرصش میگیره!
ولی از نظر گیربکس، هندلینگ و موتور، خیلی خوب و روونه.
به نظرم کیفیت مدل ۱۴۰۲ به بعدش خیلی با سالهای قبلش فرق کرده.
سلام یک ساله تارا مدل v2 دارم، ۲۸ هزار تا رفتم حداقل دو تا سفر طولانی رفتم، بطور کلی ماشینه راحت و خوبیه.
ایوب پیغمبر باید صبر خودش رو در صف ماشین ازمایش میکرد، سخت ترین کار بی خبری و صبره.
مزایا و معایب تارا اتوماتیک v2
من چند ماهی یک دستگاه تارا اتوماتیک v2 مدل 1401 داشتم ابتدا مزایای آن را می گویم و بعد معایب آن.
مزایای تارا اتوماتیک v2
معایب تارا اتوماتیک v2
در این مورد نسبت به موتور ef7 عملکرد ضعیف تری دارد.
البته امیدوارم در مدل های بالاتر و نسخه جدید v4 این مشکلات به ویژه مشکلات برقی و گیربکس حل شده باشد.
ذخیره