گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات تارا اتوماتیک v4 ال ایکس با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
میخوام تارا v4 بخرم، خدا وکیلی اونایی که دارن جواب بدن ارزش داره یا نه؟
سلام کنار نشانگر کیلومتر تارا، علامت آچار دیده میشه دلیل چیه، چطوری باید حذفش کنم؟
دیدی موقع دویدن به نفس نفس می افتی یا حس سوزش سینه داری؟
قشنگ حس میکنی ریه هات سبک تر شده و راحت تر نفس میکشی.
قیمت خاصی نداره، امتحان کن و خودت معجزشو ببین.
سلام دوستان یه سوال
من جدیدا تارا v4 خریدم
وقتی کولر رو میزنم شیشه ی جلو از سمت بیرون بخار میپیچه
کسی راه حلی داره؟
تارا V4 یک هفته خریدم فقط دارم به خودم لعنت میکنم که چرا خریدم
تو جاده کولر میزنم زور میزنه ۷۰ تا میره
اگه بخوای گاز زیادی رو دور موتور ۶ دنده تعویض میکنه که هر لحظه ممکنه موتور بیاد پایین
کاش یکی ازم بخره.
سلام دوستان تارا میخوام بگیر با توکل بر خدا، بنظرتون کدوم مدل تارا بهتره از بقیه؟ آیا تارا V4 اتومات خوبه؟
سلام دوستان با ۱ میلیارد و ۲۰۰ چه ماشینی بخرم؟ تارا V4 بگیرم؟
لطفا جایگزینش رو هم بگید، ممنونم.
طبق تجربه مالکین کدوم برند لاستیک روی تارا بهتر جواب میده؟
به قول دوستمون اگه شده از نون شبت بزن ولی لاستیک خوب زیر ماشینت بنداز.
سلام دوستان
در مورد کولر تارا خیلی از دوستان سوال میپرسن که خوبه یا نه و پرتاب باد کم هست یا نه؟
و مورد دوم مشکل زوزه گیربکس هستش.
بنده مدل ۴۰۳ v4 دارم
کولر در حالت درجا راضی کننده نیست (البته همه ماشین ها در حالت درجا عملکرد کولر ضعیف تر هست ولی برا تارا واقعا سرمادهی کافی رو نداره)
ولی حین حرکت واقعا خوبه و نمیشه از نصف بالا تر گذاشت، بیشتر مواقع من روی دور ۲ یا ۳ میذارم
نکته بعد اینکه پرتاب باد دوتا دریچه سمت راننده کمتر از دوتای دیگه سمت شاگرد هست!
و در مورد زوزه گیربکس ظاهرا از ۴۰۳ به بعد دوستان این مشکل رو دارن ولی با نوع صداهای متفاوت
ماشین من وقتی پا از روی گاز برمیدارم و سرعت ۸۰ تا ۶۰ بیشترین صدا رو داره
ماشین یکی از دوستان صدای زوزه زیادی داشت و توسط نمایندگی گیربکس تعویض شد ولی متاسفانه درست نشد.
چیزی که عجیبه همین گیربکس روی دنا هم هست پس چرا گیربکس دنا این زوزه رو نداره احتمالا مشکل از خود گیربکس نباشه و باید منتظر فراخوان باشیم
سه سفر با تارا داشتم
انصافا ماشین نرمی هست البته تو دست انداز با ماشین پر و سنگین کوبش داره ولی شنیدم با لاستیک خارجی و فاق ۵۵ تا حدود زیادی این مشکل برطرف میشه
امیدوارم تونسته باشم به دوستانی که قصد خرید دارن کمکی کرده باشم.
تارا v4 اتوماتیک (تحویل برج سوم 1404).
نتیجه تست و بررسی بنده، بهترین خودرو تولید داخل تا این تاریخ تارا v4، سدان جمع و جور (کمپر ملی).
نظرات مهندس دلالان تخریبگر توسر مال بزن رو گوش نکنید، سوار بشید از واقعیت این خودرو لذت ببرید، نه با دروغ ها رنج ببرید.
مشکل پرتاب باد دریچه در کلاس های v4 و v1plus رفع شده.
مشکل ایرادات برقی هم رفع شده.
موتور Tu5plus موتور ذاتی (پژو301) تارا
واقعا توان کافی در سربالایی ها دارد با اینکه اتاق تارا 150 کیلو از اتاق 207 سنگینتر هست، و در صورت نیاز به شتاب و قدرت بیشتر با حالت اسپرت گیربکس به خوبی پاسخگو هست، بدون نگرانی.
داشبورد این پلتفرم ذاتا در (پژو 301) هم بالا هست اما با تنظیم ارتفاع صندلی به خوبی به جلو و نوک کاپوت مسلط میشین، جای نگرانی نیست.
ضخامت بدنه قوی و کیفیت رنگ خودرو عالی و طبق استاندارد های جهانی تصادف با عابر پیاده و آیرو دینامیک پلتفرم خودرو، مقاوم هست و جای نگرانی نیست.
با انگشت ورق فرو نمیرود دروغ هست.
سلام دوستان جون عزیزتون جون اونی که میپرستید تارا وی ۴ بگیرم یا شاهین پلاس
کل پولم با چند تا وام خونگی هست و کارگری.
دوستان سلام، من یه تارا v4 lx مدل ۴۰۳ اتومات خریدم که الان حدود ۸ هزار کیلومتر کار کرده
موقع حرکت و وقتی میخوام شتاب بگیرم، بعضی وقتها ماشین گاز میخوره ولی دنده با تاخیر عوض میشه
با گاز ملایم عوض میکنه اما میری رو سرعت ۶۰، ۷۰ تا اینجوری هستش
به نظرتون این وضعیت طبیعیه یا لازمه ماشین رو ببرم دیاگ بزنم؟
ساخت برند خوش نام فورد آمریکا
بودنش نسبت به نبودنش مثل بودن و نبودن برق تو خونست
قابلیت پاشیدن کف هم داره
یه کف یکنواخت، روی تمام سطح خودرو ایجاد میکنه
فقط کافیه با یه دستمال نرم کف رو بمالید و بعد آب کشی کنید
به نسبت قیمت بی نظیره، در خریدش شک نکنید.
سلام دوستان وقت بخیر، من سورن پلاس xu7p دارم، میخوام بفروشم تارا v4 lx بخرم
به نظر دوستان ارزش داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
سلام وقت بخیر چرا ساعت تارا وی ۴ از تنظیم خارج میشه؟
مثلا من چند روز پیش ساعت و تاریخ رو تنظیم کردم چند روز سوار خودرو نشدم امروز که سوار شدم دیدم ساعت از تنظیم خارج شده
مشکل از چیه؟
تجربه دوم من از تارا v4 مدل ۴۰۳
که در ماشین قبلی ۳۰ تا کارکرد و در ماشین دوم ۲۲ کارکرد
از ماشین کولر میگیریم بعد از نیم ساعت ماشین دیگه گاز نمیخوره و دور موتور از ۳ بالاتر نمیره
و از طرفی گیربکس هم قاطی میکنه و دنده عوض نمیکنه
با اینکه گفتن آپدیت فراخوان دادن برای گیربکس و موتور ولی باز درست نشد
و فعلا هیچ جوابی از هیج نمایندگی نگرفتم.
سلام. دیروز تارا v4 lx تحویل گرفتم اما کیک سنسور یا همان باز شدن در صندوق عقب با حركت پا زير سپر نداره
در حالی که در سایت ایرانخودرو این جزو اپشن ها هست
واقعا نداره یا من بلد نیستم استفاده کنم؟
البته نمایندگی هم گفت نداره ولی اطمینانی به حرفش نداشتم.
فقط ببین چقدر چرک از پوست درمیاد!
واقعا حس میکنی پوستت داره نفس میکشه.
راحت توی خونه بدون هزینه پوستتو پاکسازی کن.
با سلام، بنظر من تارا V4 از نظر راحتی سرنشین و راننده و کولر عالی، شتاب عالی
واقعا از تمام این خودروهای داخلی حتی چینی واقعا عالی لاستیک ۲۰۵ رینگ . استارت از دنا شاهین یه سر گردن بالاتر.
سلام من یک سال شاهین سی وی تی داشتم الانم ۴ ماه تارا وی۴ گرفتم
قیمت واقعی شاهین پلاس حداقل ۵۰ تومن زیر تارا وی۴ هست
این اختلاف قیمتی هم فقط به خاطر عرضه کم شاهین توی این چند وقته و عرضه به نسبت زیادی که تارا داشته…
خلاصش کیفیت سواری تارا یک سر و گردن از شاهین و دنا که قبلا داشتم بالاتر هست.
این چیز هایی هم که در مورد بدنش میگن همش چرت و پرته و ایمنی تارا اگر از شاهین بهتر نباشه قطعا پایین تر نیست
چون همون ۳۰۱ هست و اونم ۳ ستاره یورو انکپ گرفته و داخل تصادفات سنگین هم مقاوت سقف و ستون هاش کاملا مشهوده.
البته اگر بریم سراغ منابع بسیار معتبر تر یعنی صافکار های عزیز پیکان ایمن ترین خودرو داخلی هست چون ورقش با انگشت که هیچی روش راه هم بری فرو نمیره و حتی اگر نیسان از پشت بهت بزنه سپرشم کاری نمیشه…
هندلینگ و پایداری تارا بهتره و سواری نرم تری داره و هم فضای کابین صندوقش بزرگ تر هست
عایق بندی تارا به شدت عالی هست نه فقط شاهین با هیچ ماشینی داخل این رنج قیمتی اصلا قابل مقایسه نیست
کیفیت رنگ تارا با کیفیت تر هست و سفیدش دو پوششه هست
تارا صندلی هاش ارگونومی بهتری داره و آدم رو خسته نمیکنه
در ها و صندوق تارا کاملا نرم و یخچالی بسته میشه و حس کیپ بودن خوبی میده ولی شاهین باید بکوبیش با رگلاژ هم درست نمیشه
نکته ای که با شاهین خیلی مشکل داشتم نور چراغ های جلو که مثل پراید از پایه اچ۴ استفاده میکنه و هر هدلایتی هم انداختم افتضاح بود
داخل تارا هر جایی که مستقیم با دست در تماس هست از متریال نرم و چرم استفاده کردن مثل زیر ارنجی و رودری ها و پلاستیک دور کلید های فرمان و…
هر دو تا ماشین ورود بدون کلید دارن ولی شاهین فقط روی در راننده شاسی داره تارا روی دستگیره شاگرد هم داره و با شاهین نمیشه اینه ها رو جمع کرد آخر مجبور میشی ریموت در بیاری که عملا کیلسش بی فایده هست و…
یک سری آپشن و جزئیات هست که شاهین پلاس نسبت به تارا کلا نداره مثل:
در کل حتی اگر شاهین پلاس ۵۰ تومن قیمتش کم تر باشه بازم صد درصد انتخاب من تارا هست.
دوستان ماشین تارا رو امروز تحویل گرفتم، چند تا ابهام رو رفع کنم برای شما که منتظر اومدن تارا هستین
ماشین خوبیه، کولرش هم عالیه
کیفیت مانیتور خوبه، کیفیت صدا خوبه
در حال حرکت هم ویدیو پخش میکنه
من با فرمت mp4 و به صورت 576p25 تبدیل کردم، یعنی ابعاد تصویر 720*576 و فریم ریت 25
سواری خوبی داره، قبل از این پارس تیوفایو 402 داشتم
دوستانی که ماشین قبلیشون دریچه گاز سیمی بوده، احساس میکنن شتاب نداره، اما واقعیت اینه که پارس تیوفایو دریچه برقی هم همینه.
کمی جلو داشبورد برآمدگیش زیاده و جلوی دید رو میگیره، من قدم 183سانت هست مثل پارس تسلط نداشتم
البته به نظرم چند روز زیر پام باشه متوجه میشم چهارگوشه ماشین کجاست
عایق بندی ماشین خوبه و صدای بیرون رو خوب فیلتر میکنه
یه مورد خوبی که داره, غیر از صندوق بزرگش، جای زاپاس, یه جعبه نظم دهنده داره که خیلی کاربردیه
نکات مثبتش نسبت به پارس تیوفایو زیاده
فقط کاش آینه تاشو و صندلی جلو رو برقی میکردن
حتی سوییچش تاشو هست و صندوق پران داره که خیلی بهتر از پارس هست.
سلام خودروی بسیار عالی و نرم کولر عالی هر چی هست از ماشین چینی بهتر
من حتی باهاش ارمنستان رفتم هیچ اذیتی نکرده خدا را شکر
من تارا وی4 اتومات دارم خیلی علی هست.
با سلام، بنده تارا V4 اتومات خریدم، مدل ۱۴۰۴، واقعا ماشین نرم و جادار و دارای صندوق عقب و داخل کابین بزرگ، تعویض دنده هماهنگ و بخاری و کولر عالی.
وقتی کولرش را روشن میکنی اصلا تاثیری در حرکت خودرو ندارد.
من قدم بلنده خیلی هم داخلش راحتم با تنظیم صندلی (بالا پایین) برای هر قدی مناسب هست.
در مقایسه با خودرو دنا پلاس و شاهین و عالی هست.
یا اگر با خودروهای چینی مقایسه کنیم که واقعا در مقایسه با خودروهای داخلی هزینه شان بالاست.
دوستان برای من مهتر از مسئله کولر هیچ چیز نیست، تارای v4LX چجوری هستش تورو خدا نظر بدید من الانه دم ایرانخودرو هستم و مردد.
سلام به همه دوستان و مردم ایران زمینم
میگم من میخوام تارا v4 بخرم تو نظر سنجی ها و سایتهای مختلفی که رفتم اکثرا دغدغه گیربکس تقه میزنه، گرم میکنه، کولر نمیکشه رو دارن
چون من اهوازم و هوا توی ظهر به 65 تا 70 درجه میرسه
نکته بعدی اتاقش کیپه صدا داخل نمیاد
خیلی ماشینهارو آنالیز کردم رسیدم به تارا وی 4 لطفا موارد رو دونه دونه توضیح بدید کسانی که از دوستان تجربه سواریشو داشتن و رفع شده
انشالله که از خریدم پشیمون نشم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
سلام. آینه های تارا اتوماتیک v2 باز نمیشه چه کنم؟
از داخل دست نزده بودم، در ماشین رو قفل کردم و بعد برای بار دوم دکمه قفل ریموت رو زدم و آینه ها جمع شد و الان که با ریموت قفل رو باز می کنم آینه ها باز نمیشن.
سلام، من مدتی تارا دستی در اختیارم بود و الان هم اتومات اون رو دارم
مشکل پرتاب باد کولر تارا ناشی از انسداد فیلتر هوای کولر داخل کابین هست
و لذا تعویض دوره ای یا حذف این فیلتر مشکل پرتاب باد رو حل میکنه
در خصوص میزان سرمایش کولر باید دقت بشه که تارا دو تا دکمه AC و AC MAX داره که در هنگام گرمایش زیاد در ابتدا باید AC MAX فعال بشه و پس از چند دقیقه که خنک شد پرتاب رو کاهش بدهید
در خصوص کیفیت خودرو من از تاراهای اولیه ارائه شده به بازار بود و الان هم اتومات ۱۴۰۴ اون رو دارم
هر دوشون وضعیت بدنه، ترمز و کولر مشابه دارند، البته در نوع اتومات احساس کردم ظاهراً در کیفیت مدل های V2 و V4 تفاوت هست
در مورد هندلینگ خودرو در جاده با توجه به حجم موتور ۱۵۰۰ طبیعی هست و خودرو های خارجی زیر ۲۰۰۰ هم مشکل شتاب در شرایط مشابه رو دارند اما اگر دنده رو در حالت اسپورت قرار بدید تا حد زیادی این مشکل برطرف میشه و همچنین می تونید در چنین شرایطی از حالت دستی تعویض دنده استفاده کنید تا بتوانید در شرایط لازم مشکلی نداشته باشید.
سلام من یک تارا v4 با ۳ هزار کارکرد دارم، قبلا ۲۰۷ دنده دریچه سیمی داشتم
از یک ماشین تند و تیز دنده ای شیفت کردم به اتومات دریچه گاز برقی، چه شود!😄
با توجه به اینکه ۲۰۷ رو همون اول با ۸ هزار تا کارکرد ریمپ کرده بودم و ۳ سال مشکلی نداشت تصمیم گرفتم اینو هم ریمپ کنم تا یک کم از تنبلی در بیاد
حالا نتیجه کارو براتون میزارم شاید به درد کسی خورد.
قبل از ریمپ من با کرنومتر دهها بار تست گرفتم، زمان تاخیر بین فشار دادن پدال گاز تا حرکت کردن ماشین
یعنی دقیقا یک سوم از تاخیر کم شد.
اتفاق دوم اینکه مقداری به شتاب اضافه شده.
تغییر سوم دمای آب یک خونه کمتر شده.
اما در عمل چه اتفاقی افتاده ؟
من قبل از ریمپ اصلا نمیتونستم با حالت عادی رانندگی کنم و فقط اسپورت رو فعال میکردم
اما الان حالت عادی قابل قبول شده و گاهی استفاده میکنم و حالت اسپورت هم واقعا خوب شده
دیگه لازم نیست پدالو زیاد فشار بدم تا معکوس بکشه
اینجوری هم تعویض دنده کم شده و استهلاک جعبه دنده کم شده، هم یک دفعه ماشین شتاب ناگهانی به خودش نمیگیره و هم مصرف پایین اومده
ریتم حرکتی شتاب ماشین تقریبا بصورت خطی شده نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه.
به هر حال اینو نوشتم شاید افرادی به دردشون بخوره.
بچه ها میگفتن باید قلق گاز دست آدم بیاد
درسته اما این قلقه هزینش اینه که گیربکس دائم دنده رو سبکو سنگین میکنه، چون حساسیت پدال گاز بسیار بالاست و عمر گیربکس کم میشه و زودتر هم داغ میکنه.
سلام و احترام، دوستان در مورد تارا اتومات، مشکل تاخیر دریچه گاز برقی رو در شروع حرکت دارین؟
راه حلی پیشنهاد میکنید؟
سلام وقتتون بخیر میخوام چندتا قابلیت مفید که از ماشینم که تارا هست کشف کردم رو بهتون بگم امیدوارم براتون مفید باشه.
اول اینکه وقتی ماشینو خاموش میکنین و سویچ رو میبندین یا حتی وقتی سویچ رو برمیدارین تا چند ثانیه بعدش اگه بخواین شیشه ها رو ببرین بالا یا بیارین پایین همچنان میتونین این کار رو انجام بدین
دقیق نمیدونم چقد وقت داره ولی شاید ۱۰ ۱۵ یا ۲۰ ثانیه این قابلیت فعال میمونه برای وقتایی که ماشینو خاموش میکنین و یادتون میره شیشه ها رو ببرین بالا مفیده
و برای وقتایی که ماشینو خاموش میکنین و هنوز میخواین توی ماشین بمونین مفیده
وقتی هم زمانش تموم شد و این قابلیت غیر فعال شد میتونین یا دکمه ی باز روی ریموت رو یه بار بزنین یا سویچ رو باز و بسته کنین تا این قابلیت دوباره برای چند ثانیه فعال بشه.
دوم اینکه شیشه بالابر راننده یه حالت اتوماتیک هم داره و به دو روش میشه ازش استفاده کرد
روش اول که همون روش معمولیه که دکمه ی شیشه بالابر راننده رو چند ثانیه به سمت بالا یا به سمت پایین نگه میدارین تا شیشه تا جایی که میخواین بالا یا پایین بره
روش دوم اینطوریه که کلید شیشه بالابر راننده رو به صورت لحظه ای به سمت بالا یا به سمت پایین فشار بدین خودش اتوماتیک شیشه رو بالا یا پایین میبره
اگه به سمت بالا فشار بدین شیشه کامل تا آخر بالا میره و اگه مانعی چیزی جلوش باشه متوقف میشه و اگرم نباشه کامل تا آخر بالا میره
اگرم به سمت پایین فشار بدین شیشه کامل تا آخر پایین میره.
سوم اینکه اگه بخواین از ماشین پیاده بشین و سوییچ روی ماشین باشه یا چراغا روشن باشه یه صدای بوقی مثل بوق کمربند میشنوین که متوجه بشین و سوییچ رو بردارین و چراغا رو هم خاموش کنین.
چهارم اینکه تارا به صورت فابریک دزدگیر داره یعنی اگه در ماشین قفل باشه و یکی بیاد در ماشینو با هرچی باز کنه ماشین با بوق آژیر میکشه و راهنما میزنه و مثل دزدگیر آلارم میده و آژیر میکشه
خودتونم میتونین امتحانش کنین با ریموت در ماشینو قفل کنین و با کلیدش قفل در ماشینو به صورت دستی باز کنین و دسته ی درو بگیرین و درو باز کنین ماشین آژیر میکشه.
پنجم اینکه اگه در حال حرکت باشین و یکی از درها خوب بسته نشده باشه و چراغ سقفی هم روی حالت وسط یا حالت در باز باشه
توی اون حالت چراغ سقفی چشمک میزنه و یه صدای بوق هم مثل بوق کمربند میاد تا راحت تر متوجه بشین که یکی از درها خوب بسته نشده.
ششم اینکه اگه دکمه ای که روی صفحه کیلومتره رو چند ثانیه نگه دارین کیلومتر سفر ماشین از آخرین باری که صفرش کردین دوباره صفر میشه
و با فشار دادن لحظه ای همون دکمه نشون میده تا سرویس دوره ای بعدی چند کیلومتر مونده
و با فشار دادن لحظه ای دکمه ی روی سر دسته ی برف پاک کن روی صفحه مانیتور مستقیم وارد اطلاعات رانندگی میشه
و با نگه داشتن چند ثانیه ای همون دکمه ی روی سر دسته ی برف پاک کن توی مانیتور هم کیلومتر سفر ماشین و اون محاسبات مصرف سوخت و میانگین سرعت و اینا از آخرین باری که صفرش کرده بودین دوباره صفر میشه.
هفتم اینکه با قابلیتای دکمه های کنار مانیتور آشنا هستین، از پایین بگم:
دکمه ی پایینی رو اگه بزنین توی هر قسمت از مانیتور باشه برمیگرده روی صفحه ی اصلی و با فشار دادن چند ثانیه ای همون دکمه فک کنم میشه مانیتور رو ریست کرد
دکمه ی بالاییش رو هم اگه بزنین حالت رادیو و فلش و بلوتوث و اندروید اتو رو میتونین عوض کنین و بین اینا جا به جا بشین
دکمه ی بالاییش هم که دورش ولومی هست اگه قسمت ولومیش رو بچرخونید صدا کم و زیاد میشه
دکمه ی گرد وسط همون هم اگه یکی دو ثانیه نگهش دارین مانیتور کلا خاموش میشه مثل ماشینای قدیمی که ضبطشو کلا خاموش میکردیم و استفاده نمیکردیم
برای وقتایی مفیده که کلا بخواین از مانیتور استفاده نکنین
توی این حالت وقتی دوباره ماشینو روشن میکنین مانیتور خاموش میمونه و روشن نمیشه تا خودتون روشنش کنین ولی دوربین دنده عقب کار میکنه
برای روشن کردنش هم همون دکمه ی گرد رو دوباره به صورت لحظه ای بزنین مانیتور روشن میشه
و وقتی مانیتور روشنه و مثلا دارین آهنگ یا رادیو گوش میدین و مثلا شب دارین توی جاده رانندگی میکنین و میخواین فقط صفحه ی مانیتور خاموش بشه که نورش اذیتتون نکنه ولی آهنگ پخش بشه میتونین برین توی تنظیمات قسمت صفحه نمایش و حالت کم نور رو فعال کنین
بعد هر وقت اون دکمه ی گرد وسط دکمه ی ولومی رو به صورت لحظه ای فشار بدین فقط صفحه ی مانیتور خاموش میشه که نورش اذیتتون نکنه
بعد اگه بخواین دوباره روشنش کنین میتونین یا همون دکمه رو بزنین یا با انگشت بزنین روی صفحه و صفحه ی مانیتور رو لمس کنین تا دوباره صفحش روشن بشه.
هشتم اینکه یه خبر خوب دارم برای اونایی که از مسیریاب نشان استفاده میکنن و میخوان این مسیریاب رو روی مانیتور ماشینشون فعال کنن
چند وقته یه بروزرسانی برای مسیریاب نشان اومده که اگه برنامه رو به روزرسانی کنین میتونین برنامه ی مسیریاب نشان رو توی گوشیتون باز کنین و گوشیتونو با کابل و با اندروید اتو به مانیتور ماشینتون وصل کنین بعد راحت مسیریاب روی مانیتور ماشین میاد و میتونین راحت ازش استفاده کنین و مسیریابی کنین.
نهم اینکه با دکمه های سیستم تهویه که آشنایی دارین میخوام چنتا راه میانبر ساده بهتون بگم از دکمه ی بخارزدای شیشه ی جلو میتونین به عنوان میانبر بخاری استفاده کنین
یعنی اونو بزنین بعد اگه خواستین سرعت فن رو کم کنین توی این حالت هم که ای سی روشنه مشکلی نداره و کمک میکنه شیشه های ماشین بخار نگیره
ولی میتونین خودتون به صورت دستی هم خاموشش کنین ولی روشنم باشه مشکلی نداره و خوبه
از دکمه ی ای سی مکس هم میتونین به عنوان میانبر کولر استفاده کنین یعنی این دکمه رو بزنین و بعد اگه خواستین سرعت فن رو کم کنین
برای کم و زیاد کردن دما هم میتونین دکمه ی دما رو به جای اینکه دونه دونه بزنین میتونین دکمه رو نگه دارین
مثلا دکمه ی آبی رو نگه دارین تا دما به کمترین حد برسه و یا دکمه ی قرمز رو نگه دارین تا دما به بیشترین حد برسه
برای خاموش کردن کولر یا بخاری هم میتونین به جای اینکه دکمه ی فن کم رو چند بار بزنین میتونین همونو چند ثانیه نگه دارین تا کلا خاموش بشه.
دهم اینکه اون تاراهایی که سنسور نور و باران دارن یه قابلیت و یه آپشن دارن که الان بهتون میگم
توی این تارا ها اون سر دسته ی چراغو اگه یه مرحله به سمت جلو بچرخونین سنسور نور فعال میشه و توی شب چراغا روشن میشه
توی این حالت اگه دسته ی چراغو به سمت فرمان بکشین و نور بالا بزنین دوتا چراغای نور بالا و نور پایین همزمان با هم روشن میمونه و نور بیشتری بهتون میده و جلوتون بیشتر روشن میشه
برای رانندگی توی جاده های بین شهری توی شب مفیده ولی اگه بخواین فقط نور بالا باشه همون سر دسته ی چراغو دو مرحله دیگه به سمت جلو میچرخونین
توی این حالت همون چراغ معمولیه و وقتی نور بالا میزنین فقط نور بالا روشن میمونه
ببخشید که طولانی شد.
آیا همه کسانی که تارا دستی دارن این مشکل رو دارن؟
موقع سبقت ماشین شتاب نمیگیره و اذیت کنندست
جوری که ماشین پرایدم خیلی بهتر از تارا تو سبقت شتاب داره و راحت تر میشه شتاب گرفت.
دوستان چه لاستیکی برای تارا اتومات بخرم که هم نرم باشه و صدا رو بگیره و هم مقامت بالا در برابر فرسایش برای مسافت های طولانی داشته باشه؟
سلام دوستان دو تا سوکت کنار باطری هست، در آوردم جا انداختم چراغ انژکتور روشن شد خطا خورد چطوری باید پاک کنم؟
سلام دوستان ، من دوماه هست تارا v4 اتومات دارم
راستش هم سیستم باز و بسته شدن بدون ریموت و هم کیک سنسور صندوق عقب و کلیه آپشن های به خوبی و راحتی کار میکنم
از داشتنش خیلی حس خوبی دارم
فقط همین داستان تقه گیربکس به دنده عقب رو مخم هست اگه اونم نداشت دیگه فکر میکردم النترا خریدم.
سلام تارا اتومات دارم، در سرازیری های ملایم خوب دنده عوض نمیکنه و صدای موتور در میاد
آیا برای همه اینجوریه یا برای من مشکل داره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
سلام عزیزان یه راهنمایی لطف کنید بدون تعصب بفرمایید
من الان رانا دارم به نظرتون بین شاهین پلاس و تارا v4 کدومو انتخاب کنم ؟؟؟🙏🙏
این رو مینویسم برای همه دوستانی که در معرض خطای خرید کارت طلایی هستن!
من امسال ۱۴۰۳ خودروی تارا V4 LX رو تحویل گرفتم
متاسفانه یه تصادف از عقب داشتم که طبق روال برای بیمه ثالث مراجعه کردم، بیمه خودروی مقصر اعلام کرد که تارا v4 غیر متعارف هست و طبق تبصره ماده ۸ قانون، خسارت به اندازه خودروی متعارف که پژو پارس هست پرداخت میشه.
برآورد خسارت در حالت خودروی متعارف (پژو پارس سال) با تعویض سپر ۹ میلیون توسط بیمه رازی برآورد شد.
طبق روال به دفتر کارت طلایی مستقر تو نمایندگی یادگار مراجعه کردم برای پوشش کامل هزینه ها و تعمیرات.
اعلام کردن یا باید تمام تعمیرات تو نمایندگی انجام بشه یا بیرون، با توجه به اینکه بنده ترجیح میدادم صافکاری pdr و با کیفیت داشته باشم، تعمیرات بیرون و پرداخت هزینه توسط کارت طلایی رو انتخاب کردم. (گفتن قطعه رو هم باید از نمایندگی ایساکو خرید کنم)
و خب کارت طلایی خسارت وارده رو ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومن برآورد کرد با کسر فرانشیز کمتر از برآوردی که بیمه رازی بابت همین خسارت روی پژو پارس داشت !
نکته جالبتر اینه که نمایندگی ایساکو سپر فابریک رو ۷.۵ میلیون حساب کرد و فاکتور هم داد!
اما کارت طلایی قیمت سپر عقب رو ۴.۷ حساب کرد (خودتون یه سرچ تو بازار بکنید بببنید با چه قیمتی موجود و آماده فروش پیدا میشه)
برای ثبت شکایت تماس میگیرم میگن تعرفه همینه میگم به تعرفه هاتون اعتراض دارم میگن خودتون انتخاب کردید برید بیرون، میگم قطعه رو که فاریک کارخونه میخواستم خدمات صافکاری رو بیرون انتخاب کردم، یا قطعه رو بدید یا ۷.۵ رو، میگن یا کلش بیرون یا کلش داخل نمایندگی.
میگم اعتراض دارم، لینک ثبت شکایت فرستادن ، شماره شاسی رو میزنم میگه وجود ندارد!
خلاصه که این وضعیت مضحک کارت طلایی هست ، گول نخورید ، بیمه بدنه عاقلانه تر هست تا کارت آبکی!
بیمه شخص ثالث خسارت رو ۹ میلیون برآورد کرده با فرض پارس سال، کارت طلایی خسارت رو ۱۰.۷۰۰ برآورد کرده با فرض تارا v4!
کارمندشونم میگه حق دارید ولی سیستم همینه شکایت ثبت کنید.🤦🏻♂️
سلام کسی میدونه علت لرزش پدال ترمز تارا v1p در هنگام گرفتن ترمز چیست؟
با وجود بردن نمایندگی می گویند طبیعی ست و مربوط به ABS ترمز است و …
در صورتیکه سایر خودروهای تارا موقع ترمزگیری لرزش پدال ترمز ندارند...
تجربه ۲۵۰۰ کیلومتر رانندگی با تارا V4 سفید
سلام به همگی، ضمن سپاس از دوستانی که قبل و بعد خرید ماشین من رو راهنمایی کردن
خواستم اینجا تجربه خودم رو بعد از 2 هزار کیلومتر رانندگی با این ماشین به اشتراک بذارم شاید به درد کسی خورد.
ماشین های قبلیم به ترتیب ماکسیما اتومات, 207 دستی, مزدا 3 جدید , ساندرو اتومات و 206 بودن و این ماشین رو از بازار آزاد و صفر اوایل تیر خریدم و بلافاصله بعد از تحویل بردم و لاستیک های بارز فابریک رو با لاستیک سومیتومو ژاپنی سایز فابریک عوض کردم
البته کومهو هم تو بازار بود ولی با اینکه این لاستیک رو نداشتم قبلا, ترجیح دادم ژاپنی بردارم، نرمیش که خوبه و باید ببینم دوامش در آینده چطوریه.
کف پایی 3 بعدی بابل انداختم و شیشه های دو طرف جلو رو هم دودی کردم و با اینکه اصرار داشتم جوری باشه که با شیشه های دودی عقب دو رنگ نشه ولی بازم کمی رنگشون فرق داره که اونم برمیگرده به ماهیت شیشه دودی و برچسب دودی
شایدم باید بیشتر تحقیق میکردم ولی بعد از 20 سال ماشین داری, دیگه وسواس آنچنانی به خرج نمیدم.
از اتاق ماشین شروع میکنم که به نظر من بسیار جاداره و نفوذ صدای بیرون خیلی کمتر از بسیاری از ماشین های دیگه است و در کل سواری بسیار نرم و راحتی داره و من از این نظر بسیار راضی هستم.
برخی دوستانم که ماشین های مختلف ایرانی و چینی دارن هم بعد از سوار شدن ماشین بسیار نرمی و سواریش رو پسندیدن.
صندوق هم که با بیش از 600 لیتر ظرفیت بسیار جادار هست که واقعا عالیه.
موتور ماشین همون TU5 هست که با اضافه شدن سیستم CVVT بهینه شده که علیرغم صحبت هایی که میشه اصلا ضعیف نیست و هیچ مشکلی در کشش و سرعت وجود نداره و در جاده و سبقت اصلا کم نمیاره
طبیعتا قدرتش از موتورهای توربو کمتره ولی هم اصطحلاکش هم مصرفش از اونا کمتره
من در جاده چالوس تست کردم و ضعفی در هنگام سبقت ها ندیدم.
مصرف هم با رانندگی کم فشار من بین 10 تا 12 لیتره که برای این موتور و وزن طبیعی به نظر میاد.
گیبرکس ماشین رو در مقایسه با گیربکس ماشین های قبلی که داشتم میتونم بهش ایراد وارد بدونم که در کفی تمایل زیاد به سبک کردن دنده(نزدیک به دنده مرده) داره اما در سرازیری دنده رو سبک نمیکنه و باید در حالت دستی دنده رو سبک کنی که دور موتور زیادی بالا نره.
در کل و به قول یکی از دوستان اینجا که به درستی می گفت حالت D در واقع حالت ECO هست
بعضی دوستان در جاده از حالت اسپرت استفاده می کنن ولی من حتی در جاده چالوس هم نیازی به استفاده از این حالت ندیدم و در حالت D هم با گاز دادن به موقع از پس سبقت ها براومد ماشین.
تقه گیربکس تارا رو اگر قبل از تغییر به دنده عقب و یا پارک, خلاص کنید و ترمز رو سفت بگیرید تا حد بسیار زیادی برطرف میشه
در خصوص تعویض روغن گیربکس که بعضی دوستان پیشنهاد میدن احتمالا این کار رو در آینده انجام بدم.
حالت دستی گیربکس تاخیر داره و من خوشم نیومد و ترجیح میدم ازش استفاده نکنم.
ترمز ها راضی کننده هستن و تا الان هم موردی پیش نیومده که ESP بخواد وارد مدار بشه.
کولر ماشین من مشکل پرتاب باد نداشت و در تابستان داغ امسال با درجه 1 و 2 کاملا راضی کننده بوده برای سرنشین های جلو.
سرنشین های عقب با وجود نبود دریچه کولر کمی گرمشون میشه(دریچه برای سرنشینان عقب زیر صندلی جلو هست واقعا؟)
مشکلات برقی خاصی نداشتم تا اینجا فقط یک بار شیشه بالابرها قطع شد که با خاموش و روشن کردن ماشین برطرف شد.
سنسور باد لاستیک تارا مرتبا خطا میده برای هر 4 چرخ و با خاموش و روشن کردن برطرف میشه و به این نتیجه رسیدم که کل این سیستم الکی و دکوری هست چون روی والو ها هم سنسور نداره.
آپشن ها هم کامل هستن در حد رنج این ماشین اما بعضیشون کیفیت خوبی ندارن مثل همون TPMS که بالا گفتم و کیک سنسور صندوق که برای من فقط یک بار کار کرده و با هر روشی انجام دادم نشد و منم دیگه بیخیالش شدم.
همینطور ورود بدون کلید هم راضیم نکرده و با ریموت کار میکنم معمولا.
مانیتور و سیستم بلوتوث مشکل خاصی ندارن و با گوشی سامسونگ دارم ازش استفاده میکنم.
در کل از انتخابم راضی هستم و خوشحالم که ایران خودرو بالاخره از پلتفرم 405 (و نوه نتیجه هاش که سمند و دنا باشن) دل کند در این ماشین.
انتخاب بعدی من اگه پولش جور بشه و عمری باشه در یکی دو سال آینده ریرا خواهد بود که پلتفرم پژو 2008 داره و آپشن ها و قوای محرکه کامل تری داره.
اگر فرصتی باشه در کیلومترهای بالاتر باز هم از تجربیاتم خواهم نوشت.
ارادت.
سنسور باد لاستیک تارا گاهی روشن میشه و گاهی هم خودش خاموش میشه دلیلش چیه؟
سلام بر دوستان، تجربه ای از اولین سفر سه هزار کیلومتری با این خودرو را داشتم گفتم کوتاه موارد مهم رو عنوان کنم
شاید برای عزیزانی که قصد خرید این ماشین رو دارن تأثیرگذار باشه در انتخابشون.
ماشین بنده تارا شش دنده دستی هستش که ۴۰۳/۱۰ تحویل گرفتم، با رینگ اتوماتی و لاستیک ۱۶/۵۵/۲۰۵ هانکوک.
با چهار سرنشین بزرگسال و صندوق بار بشدت پر و سنگین با این اوصاف به هیچ عنوان لاستیک گیر نمیکرد و ازین بابت مشکلی نبود.
طول مسیر هم فقط با سرعت مجاز تابلوها که نهایتا ۱۲۰ کیلومتر بودم حرکت میکردم.
قدرت موتور انصافا راضی کننده بود و مواقعی که روی کروز نبود غافل میشدم عقربه بالا میرفت، توی سبقت با شتاب و راضی کننده عمل میکرد.
از بی صدایی کابین در سرعت بالا بی اندازه راضیم، به هیچ عنوان نفوذپذیری زوزه باد و صدای جاده در کار نبود که این امر یکی از نکات بشدت لذت بخش رانندگی در جاده با این خودرو هستش.
با توجه به وزن خالص خودرو به اضافه چهار سرنشین بزرگسال و صندوق بار پر در مسیر خاکی و کوهستانی و سربالایی های فوق العاده وحشتناک دو مورد خیلی نظرمو جلب کرد و محبوبیتش واسم چندین برابر شد.
حقیقتا فکر نمیکردم تا این حد بشه روش حساب کرد با توجه به وزن خودش و سرنشینان و بار سنگین.
ترمزگیری اتومات چند ثانیه ایش هم توی شیب های کوهستانی خیلی خیلی جالب و کارا و مثبت بود.
همه این موارد توی این مسافرت بخصوص در مسیر های کوهستانی خاکی با سربالایی های تند واقعا عالی و مثبت و حتی میتونه محافظ جان سرنشینان هستن.
عملکرد سیستم فرمان هم بی نقص و فرمان پذیری عالی و نرم، همچنین عملکرد برف پاکن و چراغها در حالت اتو خیلی عالی و دقیق.
مالتی مدیا هم از طریق وصل کردن گوشی و استفاده از برنامه نشان خیلی عالی و کار راه انداز بود و همزمان پخش موزیک.
جادار بودن اتاق چه برای سرنشینان جلو چه عقب واقعا عالی و راضی کننده اس، فضای صندوق هم که دیگه نیاز به تعریف نداره.
مسئله بعدی عملکرد عالی کولرش هم از نظر شدت سرما و پرتاب باد و تأثیر منفی نگذاشتن روی عملکرد و قدرت موتور.
سرما و عملکرد کولر در دمای ۴۰ درجه و مرطوب شرجی بسیار عالی بود.
مصرف سوخت تارا هم در جاده های کفی و نرمال با کولر دائم روشن حدود ۶/۵ بود که با توجه به تعداد سرنشینان و سنگینی بار و فشار کولر منطقیه.
کلام آخر البته بنظر این حقیر؛
با توجه به تنفس طبیعی بودنش و نداشتن دردسرهای توربو و کم مصرف بودنش با این حال ماشین پر قدرت پرشتاب نرم و بی سرصدا و قابل اعتمادیه.
اینا مواردی بود که گفتنش خالی از لطف نبود
شاید عزیزی بتونه تو این شرایط بسته و انحصاری بازار خودرو انتخاب بهتری داشته باشه.
ببخشید طولانی شد، تندرست باشید.
مشکلات تارا اتوماتیک
سلام دوستان من تارا اتوماتیک V4 صفر رو چند روزه تحویل گرفتم و متاسفانه با این مشکلات مواجه شدم؛
واقعا ما با همچین آشغالی رو به رو هستیم؟
این ماشین ۱۰،۰۰۰ تا راه بره از هم میپاشه که…
واقعا تو ذوقم خورد و اگر این مشکلات قابل حل نباشند قطعا این ماشین رو میفروشم.
ذخیره