chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
2 ماه پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
2 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
2 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
2 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
2 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
2 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
2 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
2 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
3 ماه پیش
مقایسه کامل دیگنیتی با فیدلیتی

مقایسه کامل دیگنیتی با فیدلیتی


carin
3 سال پیش

در این مقاله قصد داریم به مقایسه کامل دیگنیتی و فیدلیتی کراس اوور های جدید بهمن موتور بپردازیم و ارزش خرید این خودروهای چینی را با هم بررسی کنیم.


0 0
0 نظر

امروز در تندایران قصد داریم تا به مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی دو خودرو تازه وارد بازار ایران که مدتی است که سر و صدای زیادی به پا کرده اند بپردازیم. انجمن بهمن موتور فیدلیتی

اگر چه این دو خودرو در بازه قیمتی تقریبا یکسانی پا به کشور گذاشته اند ولی هر کدام روی قشر متفاوتی تمرکز دارند , دیگنیتی با ظاهری جذاب , تهاجمی , جوان پسند و سقفی شیبدار مخاطبین جوان را هدف قرار داده و فیدلیتی با ظاهری جدی , لوکس و ابعادی بزرگ برای مخاطبینی که قصد خرید خودرو خانوادگی را دارند طراحی شده است.

مقایسه فنی دیگنیتی و فیدلیتی

خب قبل از هر چیز حتما میدونید که از قسمت جستجوی سایت تندایران میتونین دیگنیتی یا فیدلیتی رو سرچ کنید و به صفحه مشخصات فنی این دو خودرو هدایت بشین یا مقالات مربوطه رو مشاهده کنید.
پیشنهاد میکنم مطالعه ی این دو مقاله رو که کارشناس خودرو خوبمون زحمتش رو کشیده اصلا از دست ندید.

مزایا و معایب خرید دانگ فنگ دیگنیتی

مزایا و معایب خرید فیدلیتی

شباهت دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از نظر مشخصات فنی , استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و هر دو خودرو دیفرانسیل جلو هستند اما این بدان معنا نیست که عملکرد آنها مشابه است زیرا گیربکس های استفاده شده در این دو شاسی بلند متفاوت است و باعث شده تا تجربه رانندگی بسیار متفاوتی را در هر کدام از این خودروهای چینی تجربه کنید.

 دیگنیتیفیدلیتی
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
شتاب12 ثانیه10 ثانیه
گیربکسCVT اتوماتشش سرعته دو کلاچ اتومات
قدرت148 اسب بخار156 اسب بخار
گشتاور220 نیوتن متر230 نیوتن متر
حداکثر سرعت180 کیلومتر بر ساعت185 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی7.6 لیتر7.5 لیتر

برای تامین نیروی مورد نیاز خودروی دیگنیتی پیشرانه چهارسیلندر 1.5 لیتری مورد استفاده قرار گرفته که به لطف استفاده از توربو شارژ میتواند خروجی قدرت 148 اسب بخاری در محدوده 5600 دور بر دقیقه و خروجی گشتاور 220 نیوتون متری در محدوده 1800 دور بر دقیقه تولید کند.
خودروی فیدلیتی هم پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ دارد اما خروجی قدرت آن در محدوده 5500 دور بر دقیقه به حداکثر 156 اسب بخار و حداکثر خروجی گشتاور آن هم در محدوده 1750 دور بر دقیقه به حداکثر 230 نیوتن متر خواهد رسید.
مصرف سوخت دیگنیتی طبق اعلام بهمن موتور در داخل شهر 10.4 لیتر، در خارج از شهر 5.4 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی دیگنیتی هم 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد، که البته شاید چنین اعدادی مربوط به رانندگی در شرایط کاملا استاندارد خودرو باشد که در جاده های ایران اتفاق نخواهد افتاد و خریداران دیگنیتی باید انتظار مصرف سوخت به مراتب بیشتری را از این خودرو داشته باشند.
در مقابل، استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه در فیدلیتی باعث شده است تا این خودرو در رانندگی‌های شهری مصرف سوخت به مراتب بهینه‌تری نسبت به دیگنیتی داشته باشد. طبق اعلام بهمن موتور، مصرف سوخت فیدلیتی در داخل شهر 7.8 لیتر، در جاده های خارج از شهر 7.2 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی این خودروی چینی هم 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی می‌باشد که تقریباً تفاوتی با خودروی دیگنیتی ندارد.

مقایسه وزن و ابعاد دیگنیتی و فیدلیتی

در جدول زیر به مقایسه وزن و ابعاد خودروی دیگنیتی و فیدلیتی پرداخته ایم. خودروی فیدلیتی با توجه به ابعاد و اندازه اش جزو کراس اوورهای 7 نفره دسته بندی می‌شود و شباهت زیادی با هیوندای سانتافه دارد. اما با وجود ابعاد بزرگتر این خودرو، فاصله بین دو محور کمتر در آن نسبت به دیگنیتی سبب شده است تا فضای پای سرنشینان در فیدلیتی چندان باز و راحت نباشد. اما در کنار این ایراد فیدلیتی ، باید ذکر کرد که مزیت فیدلیتی با فاصله محوری 2720 میلی‌متر، در فضای بیشتر کابین خودرو خود را نشان می‌دهد. 

 دیگنیتیفیدلیتی
طول * عرض * ارتفاع (میلی متر)1645*1865*46851710*1910*4750
فاصله دو محور27902720
سیستم رانندگی و انتقال نیرودیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
وزن خالص (کیلوگرم)15701575
سایز رینگ و لاستیک18 اینچ آلومینیومی18 اینچ آلومینیومی
ظرفیت حمل بار

780 لیتر

(در صورت تا شدن صندلی ردیف دوم 1620لیتر)

1680
حجم باک (لیتر)5855

مقایسه ایمنی دیگنیتی و فیدلیتی

از نظر تجهیزات ایمنی در این دو خودروی چینی، فیدلیتی در جایگاه بهتر و بالاتری قرار دارد. به عنوان مثال فیدلیتی از سیستم هشدار خروج از خطوط جاده و سیستم تشخیص نقاط کور بهره مند است که خبری از این امکانات در دیگنیتی نیست.
در بخش ایمنی خودرو، دیگنیتی به سیستم‌‌های کنترل کشش ATC و TRC و ASR و TCS، کیسه هوای ایمنی جانبی و سرنشینان جلو مجهز است. همچنین دیگنیتی از تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای مثل ترمز ضد قفل ABS، به همراه سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز EVA، BA، BAS، EBA و همچنین سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو ESC بهره‌مند است. از دیگر امکانات مربوط به بخش ایمنی در خودروی دیگنیتی میتوان به سیستم کنترل حرکتی خودرو در سراشیبی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز خودکار، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها TPMS اشاره کرد.
خودروی فیدلیتی هم از نظر امکانات مربوط به مبحث ایمنی، به بیشتر سیستم‌های بکار رفته در خودروی دیگنیتی مجهز است و همانطور که گفته شد امکانات بیشتری نیز نسبت به دیگنیتی دارد.

مقایسه آپشن ها و امکانات دیگنیتی و فیدلیتی

در جدول زیر آپشن ها و امکانات دیگنیتی و فیدلیتی با هم مورد مقایسه قرار گرفته اند. با بررسی این جدول به خوبی مشخص است که هر دو خودروی چینی تازه وارد به بازار ایران، از آپشن ها و تجهیزات رفاهی خوبی برخوردارند و از نظر امکانات رفاهی تقریبا به هم شبیه هستند.

 دیگنیتیفیدلیتی
کروز کنترل++
ایموبلایزر++
ورود و خروج بدون کلید++
فشار باد تایر ها++
سیستم ترمز اضطراری خودکار++
سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS++
کیسه هوای راننده , سرنشین جلویی و کناری++
چراغ روشنایی در روز++
فعال شدن خودکار چراغ ها++
تنظیم خودکار چراغ جلو++
استارت بدون کلید++
سنسور باران++
ترمز دستی برقی++
کامپیوتر سفری++
دماسنج++
آینه الکتروکروماتیک++
سانروف پانوراما++
قفل صندلی کودک++
صفحه نمایشگر لمسی 10/25 اینچی مجهز به USB , AUX و بلوتوث++
گرمکن صندلی جلو++
سیستم تهویه خودکار++
صندلی چرم++
دوربین 360 درجه و سنسور پارک جلو و عقب+
سیستم ترمز ضد قفل ABS++
سیستم کنترل پایداری خودروی ESC و تقسیم نیروی ترمز EBD++
پیش کشنده کمربند ایمنی++
تعداد اسپیکر8 عدد6 عدد
برف پاک کن شیشه عقبندارد+
شارژر وایرلس تلفن همراهندارد+
تا شدن صندلی های ردیف دوم++
ردیف سوم صندلیندارد+

دیگنیتی بخریم؟ یا فیدلیتی بخریم؟

با توجه به مطالب گفته شده و مقایسه کامل دیگنیتی و فیدلیتی میتوان گفت که ارزش خرید دیگنیتی و فیدلیتی، دو خودروی جدید بهمن موتور، نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران بالاتر است. اما تصمیم در مورد خرید آنها به سلیقه شما در بخش طراحی ظاهری خودرو و علاقه تان به تجربه رانندگی با شاسی بلند هفت نفره با ظاهری جدی، یا خودروی کراس اوور پنج نفره با ظاهری جذاب بستگی دارد.
در ادامه میتوانید تصاویر دیگنیتی و فیدلیتی را از زوایای مختلف مشاهده کنید و با توجه به طراحی ظاهری خودرو و طراحی داخل کابین، به خرید هرکدام از این دو خودروی چینی اقدام کنید.

تصاویر فیدلیتی

عکس فیدلیتی

مقایسه دیگنیتی و فیدلیتی

فیدلیتی

مقایسه دیگنیتی و فیدلیتی

تصاویر دیگنیتی

مقایسه دیگنیتی و فیدلیتی

مقایسه دیگنیتی و فیدلیتی

دیگنیتی

دیگنیتی

نظر شما درباره این دو خودروی جدید بازار ایران چیست؟ آیا دیگنیتی و فیدلیتی میتوانند نظر مثبت اکثریت خریداران را به خود جلب کنند یا واردات خودروهای چینی به ایران و طرح فروش دیگنیتی و فیدلیتی هم با شکست رو به رو خواهد شد و استقبال زیادی از آنها نخواهد شد؟ اگر مالک این خودروها هستید نظر خود را در مورد مزایا و معایب دیگنیتی و فیدلیتی حتما با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید