گروهی برای تبادل تجربیات و حل مشکلات بهمن موتور دیگنیتی پرایم با حضور کارشناسان و مالکین باتجربه از سراسر ایران.
سلام لطفا اگه کسی میدونه راهنماییم کنه
دیگنیتی پرایم دارم میخام خاموش کنم و کلا برم خونه وقتی رو حالت D هستش دنده رو مستقیم ببرم رو P یا اول ببرم رو N بعد P تو کدوم حالت گیربکس تحت فشار نیست؟
راهنماییم کنید ممنون.
دوستان بین لاماری و خودرو دیگنیتی و جک j7 اگر همه یک مدل و یک قیمت باشند پیشنهادتون کدوم ماشین هست؟
البته این یه چراغ قوه معمولی نیست
یه چراغ قوه گردن کلفت که هم قیمت یه ساندویچه!
سلام دوستان بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ کدوم بهتره؟
و گزینه برتر این دو مقایسه با تیگو 7 کدوم یکی بهتره؟
ممنون میشم راهنمایی کنین.
دوستان عزیز سلام
یه راهنمایی کنید ممنون میشم عملکرد دیگنیتی پرایم تو سربالایی و گردنه ها چطوره؟ (ماشین با ۵ تا سرنشین و صندوق پر)
سلام من یک دیگنیتی پرایم 1404 خریدم و 2600 کار کرده
وقتی سرعت 70,80 تا توی جاده میرم و میخوام سرعت رو بیشتر کنم یک صدای تقه از موتور میاد که مجبور میشم سرعت رو کم کنم
علتش چیه؟ توی جاده ی مشهد سبزوار هم صدی ۲۴.0 میسوزونه.
سلام دوستان یه کی ام سی t8 دارم میخوام عوض کنم
یه ماشین واسه تو شهر و جاده با مسافت بالا میخوام که موتوریش خوب باشه کم نیاره
بین فیدلیتی، دیگنیتی و هایما s7 موندم کدوم خوبه بنظرتون؟
خیلی مهمه اکتانی که استفاده میکنی
مهمتر از همه اینکه بقیه ازش استفاده کرده باشن و راضی باشن
پس اول تجربیات کاربران و لیست بهترین اکتان هارو ببین بعد انتخاب کن.
دوستان این پیامو فقط واسه کسایی میزارم که میگن دیگنیتی چطور ماشینی هست
من دیروز میخواستم برم مسافرت و بین این که با دیگنیتی برم یا با سانتافه ۲۰۱۸ که اخر تصمیم گرفتم با دیگنیتی برم و یه مسافت ۶۰۰ کیلومتری رو طی کردم
بنا به شغلم همه رقم ماشین سوار شدم ایرانی خارجی وارداتی
حالا اگه بخوام دیگنیتی رو با لاماری یا فونیکس یا امثال اون مقایسه کنم یعنی با ماشین های شاسی چینی بدون هیچ تعصبی میگم واقعا یه سروگردن از همشون بالاتره
و اگه بخوام با ماشین های کره ای مثل اسپورتیج توسان سانتافه مقایسه کنم باید بگم تو سواری هیچی نسبت به اونا کم نداره
من چند وقت پیش یه دیگنیتی ۱۴۰۲ خریدم واسه یکی بعد از سوار شدنش و طی رانندگی حدودا ۲ ساعتی تصمیم گرفتم یه دیگنیتی صفر واسه زیر پام بگیرم
دیروز بعد از اینکه باهاش به مسافرت اومدم متوجه شدم که بهترین کار ممکن رو انجام دادم و گزینه خوبی رو انتخاب کردم
ای کاش زودتر از اینها سوار این ماشین میشدم واقعا از نرمی و حس خوب رانندگیش به شدت راضی هستم
به دوستانی که تو این رنج قیمت دنبال ماشین هستن به شدت پیشنهاد میدم که در خرید دیگنیتی تردید نکنید.
دوستان چراغ بنزین دیگنیتی روشن بشه چند کیلومتر میبره؟ یه ۱۷/۱۸ کیلومتر با پمپ بنزین فاصله داشته باشی میرسه؟
سلام من یه دیگنیتی پرایم مدل ۴۰۴ خشک خریدم داخل مارون چون جذاب بود
آقا ماشین خیلی خوبه نسبت به پولی که دادید خوبه من از تهران تا سراب رفتم بعد جاهای دیگه رفتم گشتم
تو جاده ۴ سرنشین صندوق پر مثل موشک میره اصلا کم نمیاره تو سربالای که توربو فعال میشد جاده رو میکنه
سواری خیلی نرم کابین بدون سروصدا تو سر پیچ ها که اصلا هیچی حس نمیکنید انقد نرمه ماشین
فقط باید از اکتان خوب استفاده کنید من که ازش خیلی راضی ام
و چیز دیگه ای که میخواستم بگم تو سربالایی اصلا تو دنده دستی نزاشتم کلا تو اتومات رانندگی کردم و ماشین تو دنده اتومات اصلا دنده مرده عوض نمیکرد
اصلا کم نمیاره راحت تو آزادراه تهران زنجان ۱۶۰ تا یا بیشتر میره راحت حالت اسپورت هم یه حس دیگه رانندگی رو بهت میده.
با سلام خودرو دیگنیتی پرایم دارم حدود 1200 کیلومتر کارکرده حتی اگر چند روزی هم روشن نشده باشد به محض روشن شدن آمپر اب وسط میباشد.
وقتی جمعش میکنی اندازه یه جامدادی میشه
بذار یه گوشه صندوق، نه وزنی داره نه جایی میگیره!
ماشین دیگنیتی پرایم خریدم و دو هزارتا کار کرده، صدی هجده لیتر میسوزونه، کسی میدونه طبیعی هست یا اینکه راهکاری باشه؟
سلام دوستان چرا دیگنیتی پرایم تو سربالایی اینطوریه راه نمیره!
علت راه نرفتن ماشین در سربالایی چیه، من ام وی ام x22 داشتم سه سیلندر بود مثل موشک سربالایی رو میرفت بالا
ولی الان پرایم دارم سربالایی رو بزور راه میره!
سلام من دیگنیتی مدل ۴۰۰ دارم و کلا ۶۰۰۰۰ کیلومتر داره
وقتی شروع به حرکت میکنم تو سرعت ۲۰ تا و آرام حرکت کردن ماشین یکنواخت حرکت نمی کنه
وقتی سرعت میره روی ۴۰ تا به بالا مشکل حل میشه و یکنواخت و نرم حرکت می کنه
علتش چیه و چکار باید کرد؟
هر کسی میاد خونمون اینو میبینه میگه برای من هم بگیر.
فقط ببین پرفروشترین مغزشکن دنیا چطوری کار میکنه.
بین آریزو ۵ fl و دیگنیتی پرایم کدوم بهتره؟
سلام، من چندهفته ای هست که دیگنیتی پرایم خریدم
تنها ضعف عمده ای که قبل از خریدش شنیدم شتاب کمش بود
ولی اولین چیزی که بعد از حرکت متوجه شدم برعکس شتاب معقولش بود
ماشین شاسی و سدان تفاوتشون خیلی زیاده پس این ذهن ما هست که نظر میده.
اگر سوار آریزو ۶ پرو بشیم و شتاب خیلی زیادی نداشته باشه که داره باید شک کرد
ولی نهایتا چون تجربه کردم میگم شتابش معقوله
و به نظر من اگر نگم بهترین شاسی بلند چینی از هر لحاظ تو ایران به جرات میگم جزو ۳ تای اولشون هست.
آقا من دیگنیتی پرایم رو به خاطر حرف بعضی از دوستان دل دل می کردم نگه دارم یا بفروشم
تا اینکه باهاش از مشهد تا تهران رفتم و برگشتم و خودم تجربه کردم رانندگی باهاش رو
دیگنیتی پرایم بخریم یا نه، قبل این ماشین جک s5 داشتم و نظرم اینه:
در مجموع به نسبت پولی که دادم ازش راضی هستم و مصمم شدم نگه ش دارم.🌹🙏
دو تا نکته بگم تجربه شخصی
یکی در مورد اتو هلد، ماشینهای مدرن تر وقتی اتوهلد فعال میشه دنده رو هم خودشون خلاص میکنن که درگیر نباشه
ولی تو دیگنیتی دقت کنید وقتی اتوهلد فعاله همچنان گیربکس درگیره
برای همین اگر توقف طولانی میکنید ترجیحا همراه با اتوهلد دنده رو هم خلاص کنید که فشار کمتر بشه
مورد دوم طبق تجربه شخصی
اگر همیشه با دور پایین و اروم رانندگی کنید ماشین تنبل میشه و اگر گاهی فشار بیارید یا تو جاده گاهی سرعت برید ماشین یکم تند و تیز تر میشه
هیچ مبنای علمی نداره ها ولی من واقعا تجربش کردم تو همه ماشینهایی که داشتم مخصوصا صفر ها.
سلام من یه دیگینیتی پرایم 1402 دارم هنگام شتاب گیری یا استفاده از کولر ناک داره
لطفا راهنمایی میکنید چطور مشکلش رو حل کنم، با آپدیت گیربکس مشکل حل میشه؟ یا کار دیگه ای باید انجام بدم
ممنون.
سلام مصرف دیگنیتی پرایم واسه من زده 22 واسه همه همینه یا مال ما اینقدر زیاده باید چیکار کنم؟ 😞😞😞
دوستان سلام من چند روزی هست دیگنیتی پرایم تحویل گرفتم وقتی ماشین روشن میکنی خط آمپر میاد زود وسط وایمیسه طبیعیه؟
سلام وقت بخیر دوستان ماشین دیگنیتی با هیچکدوم از ریموت ها باز نمیشه مشکل از باتری هستش یا ریموت؟ (چون یک مدت ماشین خاموش بود)
حدود ۳۰۰۰ کارکرده دقیق یادم نیست ولی کمتره.
دوستان کمک کنید من و همسرم بین خرید دیگنیتی پرایم و تیگو 7 پرو موندیم که با اصرار من قرار شد دی بگیریم
ولی الان ترسیدم به مشکل گیربکس بخوره بعدش دیگه شوهرم ولم نکنه هی بگه تو گفتی!
تجربه 2500 کیلومتر اول رانندگی با دیگنیتی
بنزین شهرستان (یورو 2) به شدت ناک میزنه باید مدیریت کنید با گاز کم و زیاد کردن، نمایندگی نمیذاره اکتان بزنید
غربیلک فرمان توی 2000 کج شده و نیاز به میزون فرمان داره
صداهای اضافی داخل کابین میاد، حدس میزنم از کاور روی موتور باشه
صدی 12 میسوزنه، ماشین نرمی هست، روی حالت اسپورت رانندگی کنید تاخیر پدال گاز کمتره
گیربکس cvt هست یه مزیتی که داره اینه که من پدال رو میچسبونم، دور موتور میره بالا و سرعت میره بالای 120 بعد پدال رو شل میکنم همون 120 میمونه روی دور موتور 2000 دیگه صدای موتور نمیاد روی سرعت های بالا بخواید ثابت بمونید
کیفیت مونتاژ خیلی خوب نیست درز و دورز و چفت و بندش مثل ایران خودرو یخورده بهتره
مثلا در عقب سمت شاگرد ریگلاژ نیست و درز ها دقیق نیستن
هر از گاهی مانیتور هنگ میکنه
توی سرعت های بالای 120، بخواید باز شتاب سریع بگیرید (برای سبقت یا هر چی)، میکنه میره ولی توی سرعت پایین اونجوری نیست
سرعتتون زیر ده کیلومتر باشه و سربالایی سنگین باشه داستان دارید باهاش باید قلقش دستتون بیاد
ترجیحا جوری مدیریت کنید که مجبور نباشید توی سربالایی تیز نگه دارید و باز شروع به حرکت کنید
ماشین خوبیه در کل من راضیم، اندازه همون پولی که گرفتن ارزش داره.
سلام و عرض ادب
خواهشمندم افرادی که تجربه بیست هزار تا به بالا رانندگی با دیگنیتی پرایم دارند یکبار برای همیشه بدون تعصب راجب شتاب ماشین نظر بدهند
اقا میشه با این ماشین جاده چالوس رفت؟
سلام دوستان بنظرتون بین دیگنیتی و جک s5 توربو ۲۰۰۰ سی سی کدومش عملکرد بهتری داره؟
دیگنیتی پرایم یکماه خریدم داخل سربالایی خیلی ضعیفه دلیل اش چیه؟
روز اول که خریدم مصرفش روی ۹ بود الان مصرفش رفته روی ۱۷ باید چکار کنم که پایین بیاد.
۱۲۰۰۰ کار کرده دست خودم، مصرف بنزین دیگنیتی پرایم صدی ۱۶ تا هستش!
سلام خودرو دیگنیتی با ۶۰۰۰ کارکرد مرتب ناک میزنه
حتی بهترین اکتان ها هم تست کردم درست نشد
شمع اصلی انداختم درست نشد
تنها گزینه ریمپ بود ریمپ هم انجام دادم از یک مرکز معتبر باز از سرعت ۴۰ به بالا ناک میزنه
ممنون میشم راهنمایی کنید.
دوستان یکی راهنمایی کنه دیگنیتی پرایم رنگ سفید یا مشکی در اندازه تو دید عادی موثر هست؟ و اینکه کدوم رنگش بهتره ؟؟؟
با سلام عرض ادب احترام خدمت مردم شریف ایران
عزیزان ازتون عاجزانه خواهش میکنم از بهمن موتور خرید نکنید
نکنید آقا ما یک ماه قبل خودرو تکمیل وجه کردیم برای مصرف شخصی انتظارات کشیدیم
خودرو اومد نمایندگی متأسفانه توسط راننده الاغ خودرو بر صدمه میبینه الان هیچ جوابی بهمون نمیدن و هیچ پیگیری صورت نگرفته
طرف یک میلیارد نیم پول داده برای اینکه یه ماشین تر تمیز سوار بشه پولشو که ندزدیده
اونوقت پس از کلی انتظار خون دل خوردن باید چوب ندونم کاری های خودشون بخوره
برید از مدیران خودرو خرید کنید پشتیبانیش اینقدر قوی هست که تمام توانش رو به کار میگیره تا رضایت مشتری رو جلب کنه نه مثل اینا که هی تورو پاس کاری بکنند
شماره قرارداد خودرو من 400823 غمشادزهی الکی تهمت نمیزنم میتونید چک کنید مشکل چیه و هنوز خبری نیست
من دارم از طریق مراجعه قانونی پیگیری میکنم پیشنهاد بنده این هست از اینا خرید نکنید به هیچ عنوان.
دوستان من در مورد ناک زدن دیگنیتی پرایم تجربه شخصی خودمو میگم
البته چون شغل من هم در همین حوزه است پس احتمال درست بودن نظر من کم نیست.
با دیگنیتی تو استان مازندران رانندگی کردم و ناک نسبتا زیادی در مقایسه با رانندگی در تهران تجربه کردم و بنظرم اومد که شاید بخاطر بنزین با کیفیت کمتر مازندران نسبت به تهران باشه
اما وقتی باک بنزین رو در مازندران پر کردم و باهاش تا تهران اومدم و چند روز با همون بنزین در تهران رانندگی کردم و ناک خیلی خیلی کمتری رو تجربه کردم به این نتیجه رسیدم که دلیل ناک زدن بیشتر در شمال همسطح بودن ارتفاع با سطح دریا و فشار بیشتر هوا است.
معمولا مهندسای خودرو برای کالیبراسیون ناک در کشور ایران دو نقطه بحرانی دارن که اگه در این دو نقطه ناک کم باشه پس میزان ناک زدن در سراسر ایران قابل قبوله
در نتیجه طبیعیه اونی که تو شماله ناک بیشتری احساس کنه نسبت به اونی که تهرانه.
اونی که تو اردبیل یا همدان هست در فصلی که هوا معتدل باشه ناک کمتری نسبت به بقیه شهرها احساس میکنه
همه اینها با فرض بنزین یکسان، شرایط خودرو یکسان و عادت رانندگی یکسان هستش
ولی خوب اگه نرم افزار ECU درست کالیبره شده باشه نباید انقدر تفاوت در مناطق مختلف وجود داشته باشه.
این توضیحم بدم که ریمپ روی شاسی داینو به هیچ وجه این مشکل و حل نمیکنه چون فقط تست جاده در شهرهای مختلف میتونه روش درست و دقیق حل مسئله باشه
اینم بگه که تجربیات بالا با فرض کولر خاموش بودنه وگرنه وقتی کولر روشن باشه تو تهرانم زیاد ناک میزنه
بهمن موتور برای رفع مشکل مخلوط سوخت و هوا رو rich تر کرده یعنی سهم بنزین و بیشتر کرده و بخاطر همین مصرف ماشین بالاست که شما اگه ببری ریمپ مصرفت بیشتر هم میشه
استفاده از اکتان و مکمل میتونه راه حل موقت خوبی باشه اما شخصا هیچکدوم از اکتان های تو بازار ایران و تایید نمیکنم.
سلام
من اولین نفر پرداخت کردم هم مرحله اول هم بار دوم که 22ت خواست
تحویل هم زده هفته دوم اردیبهشت
ولی الان فقط زده تائید پرونده
بهمن موتور معمولا تاخیر در تحویل داره؟
تاخیر تحویل دیگنیتی بخشنامه بهمن و اسفند 403 تحویل اردیبهشت 404.
من هم بالأخره بعد از چند تا گزینه دیگنیتی پرایم رو انتخاب کردم، مشکی داخل مارونش جذابتره
از دوستانی که راهنمایی درست کردن ممنونم، خیلی ازش راضی ام
به نظرم تو خریدش شک نکنید.
آببندی خودرو یعنی رعایت یک سری نکات در چند هزار کیلومتر اول برای اطمینان از عملکرد بهینه موتور، کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر قطعات.
در دیگنیتی که یک خودرو توربوشارژر است، این موضوع بسیار مهمتر میشود، زیرا موتورهای توربو حساستر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
چرا آببندی مهم است؟
در 1000 کیلومتر اول، دور موتور را زیر 3000 دور در دقیقه نگه دارید.
شتابگیری ناگهانی یا رفتن به دور موتور بالای 3000 در این مدت، باعث استهلاک زودرس موتور و افزایش مصرف سوخت میشود.
ناگهانی گاز ندهید و ترمز نکنید.
سرعت را بهآرامی افزایش دهید و کاهش دهید تا قطعات مختلف موتور و گیربکس به شکل اصولی تطبیق پیدا کنند.
فقط در ترافیک شهری نمانید؛ حتماً چند صد کیلومتر در جاده رانندگی کنید تا موتور در شرایط مختلف قرار بگیرد.
در جاده، سعی کنید سرعت را به شکل تدریجی از 70 به 100 کیلومتر افزایش دهید و گاهی کاهش دهید تا ECU الگوی صحیح مصرف را تنظیم کند.
در یک سرعت ثابت برای مدت طولانی رانندگی نکنید (مثلاً 100 کیلومتر را کامل روی 90 کیلومتر بر ساعت نروید).
سرعت را در بازههای 70، 90 و 100 کیلومتر در ساعت تغییر دهید تا موتور در شرایط مختلف تنظیم شود.
بهعنوان یک موتور توربوشارژر، دیگنیتی نیاز دارد که آرام گرم و سرد شود.
هنگام روشن کردن ماشین، 30 ثانیه درجا کار کند تا روغن موتور در توربو گردش کند.
قبل از خاموش کردن ماشین، حداقل 30 ثانیه بگذارید درجا کار کند تا توربو سرد شود.
کاهش مصرف سوخت از حدود 16-18 لیتر به 9-10 لیتر در 100 کیلومتر
افزایش عمر توربوشارژر و گیربکس
کاهش استهلاک پیشرانه و قطعات داخلی موتور
بهبود عملکرد و شتابگیری نرمتر و قویتر بعد از آببندی
آببندی صحیح در دیگنیتی باعث میشود موتور نرمتر، کممصرفتر و پرقدرتتر شود و از خرابیهای زودهنگام جلوگیری کند.
رعایت این نکات در چند هزار کیلومتر اول میتواند تفاوت زیادی در طول عمر و هزینههای نگهداری خودرو ایجاد کند.
آقا یکی راهنمایی کنه دیگنیتی پرایم خشک گرفتم . شاید باور نکنید ولی صدی 18 تا میسوزونه چکار کنم به نظرتون
واقعاً تا کی باید با این ماشینهای چینی بیاصالت سر کنیم؟ هر بار یه اسم جدید، یه طراحی بهظاهر جذاب، ولی تهش یه مشت پلاستیک و تکنولوژی تاریخمصرفگذشته.
دیگنیتی، فیدلیتی، هایما، چری، جک… ماشینایی که تو بازارای درجهچندم عرضه میشن.
تازه، همینا رو هم با کلی منت و قیمتای فضایی بهمون میندازن.
کی میشه از دست این ماشینای بیاصلونسب خلاص بشیم؟
کی میشه سوار یه ماشین با اصالت و باکیفیت بشیم؟!
به نظر من خود شرکت بهمن موتور تمرکزش بیشتر روی دیگنیتی پرایم بوده.
چون موتوری که روی پرایم هست، مصرف سوخت کمتری داره نسبت به پرستیژ و این مدل موتور توی دنیا جا افتاده، همه جا راحت تعمیر میشه و خرابی کمتری داره.
توی ایران چند نفر هستن که میخوان با یه شاسیبلند بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت گاز بدن؟!
شاسیبلند برای ویراژ دادن نیست، حتی سانتافه و لکسوس هم باشه، با سرعت بالا خطر چپ کردن داره.
پس همین موتور پرایم برای این ماشین کاملاً کافیه.
هرچی قدرت موتور بیشتر بشه، مصرف سوخت، استهلاک، هزینه تعمیر و احتمال چپ کردن ماشین هم بالا میره.
تولیدکننده هم که نمیتونه بیحساب و کتاب یه موتور ۵ برابر قویتر بذاره، چون اصولی نیست!
به نظرم دیگنیتی پرایم، اصولیترین شاسیبلند بازار ایرانه چون همه چیش با هم هماهنگه.
از نظر گیربکس هم شک نکنید که توی ایران CVT بهترین انتخابه! چون:
ایران یه کشور ۴ فصله و گیربکس CVT دیگنیتی پرایم توی یخبندان زمستون و گرمای تابستون عالی عمل میکنه.
ضمن اینکه خرابی و هزینه تعمیرش هم خیلی کمتر از گیربکسهای بنز، BMW و پورشهست!
دیگنیتی پرایم، یکی از کمخرجترین شاسیبلندهای دنیاست.
یه نکته کلی برای تمام شاسیبلندها و سدانها اگه میخواید توی تابستون، داخل ماشین کمتر داغ بشه، رنگ سفید انتخاب کنید!
دیگنیتی پرایم یا هایما s7 پلاس
بابام هایما S7 پلاس داره و خیلی باهاش رانندگی کردم. ماشین بیدردسریه، ولی به نظرم طراحی کابینش قدیمیه، مخصوصاً سرنشینهای عقب توی پیچها اذیت میشن.
چند وقت پیش دیگنیتی پرایم که ثبتنام کرده بودم رو تحویل گرفتم و واقعاً عالیه!
از نظر کیفیت کابین، طراحی بدنه، بیصدابودن، کیفیت مونتاژ و خدمات بهمن موتور، از هایما یه سروگردن بالاتره.
تنها برتری هایما گیربکس AT هیوندای هست، ولی گیربکس دیگنیتی هم عملکرد خیلی خوبی داره.
ماشین نرم، آروم و بدون سر و صدا حرکت میکنه و حس خیلی خوبی میده.
شما کدوم رو انتخاب میکنید؟
ذخیره