chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
4 هفته پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
4 هفته پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
1 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
1 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
1 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
1 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید تویوتا کمری

مزایا و معایب خرید تویوتا کمری


bahrami
3 سال پیش

تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین سدان های موجود در بازار خودروی جهان محسوب می‌شود، ولی تجربه رانندگی با تویوتا کمری چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا با هم به بررسی این خودرو پرطرفدار ژاپنی بپردازیم.


0 0
1+ نظر

تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار جهانی به شمار می‌رود. این سدان محبوب ژاپنی که از سال 1982 توسط تویوتا تولید و به بازار عرضه شد، هرساله با تغییراتی هوشمندانه، نظر خریداران خودرو در جهان را به خود جلب میکند تا جایی که در کشور آمریکا به مقام چهارم پرفروش‌ترین خودروی سال رسیده است. خرید تویوتا کمری برای افرادی که به دنبال خرید خودروهای اقتصادی و قدرتمند هستند یکی از گزینه های جدی و منطقی محسوب می‌شود. البته مانند تمام خودروهای روز دنیا ، تویوتا کمری نیز بدون نقص و ایراد نیست، به همین دلیل کارشناسان خودرو در سایت تندایران قصد دارند تا در این مقاله به بررسی مزایا و معایب خرید تویوتا کمری بپردازند تا اگر شما هم قصد خرید خودرو دارید با این سدان میان‌رده ژاپنی بیشتر آشنا شوید.

بررسی مشخصات فنی و پیشرانه تویوتا کمری

تویوتا کمری 2018

از نام و برند تویوتا مشخص است که مشخصات فنی و قدرت موتور تویوتا کمری یکی از مزایای خرید این خودرو محسوب می‌شود. تویوتا در نسخه هیبریدی کمری از موتور 2.5 لیتری به همراه دو موتور برقی استفاده کرده است که قدرت این سیستم هیبریدی به 200 اسب بخار و گشتاور آن به 230 نیوتن‌متر می‌رسد. مدل بنزینی تویوتا کمری نیز از موتور 2.5 لیتری و 4 سیلندر با حداکثر قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر بهره مند است که نیروی خود را با بهره گیری از گیربکس 6 دنده خودکار به چرخ های جلو منتقل می‌کند.
نسخه هیبریدی تویوتا کمری سفارش آمریکا، یکی از پیشرفته ترین سیستم‌های هیبریدی موجود در جهان محسوب می‌شود. این خودروی کم مصرف ژاپنی با استفاده از گیربکس CVT ، شتاب فوق العاده ای را به رانندگان تویوتا کمری عرضه می‌کند تا در 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسند. چنین شتاب بالایی این سدان محبوب ژاپنی را در رده ای بالاتر از رقبای تویوتا کمری هیبریدی نیوفیس مانند هیوندای سوناتا هیبریدی و کیا اپتیما هیبریدی قرار می‌دهد که شتاب هایی بالاتر از 8 ثانیه دارند.
تویوتا کمری در نسخه بنزینی هم خودروی سریع و پر شتابی محسوب می‌شود و با استفاده از موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر، میتواند در عرض 9.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

مصرف سوخت و استهلاک تویوتا کمری

طراحی ظاهری تویوتا کمری

دومین مزیت تویوتا کمری مربوط به مصرف سوخت پایین و استهلاک کم این خودرو می‌باشد. با خرید این سدان ژاپنی قدرتمند خیالتان راحت است که دفعات مراجعه شما به تعمیرگاه و پمپ بنزین بسیار کمتر از دارندگان رقبای تویوتا کمری خواهد بود. البته که پیش از بررسی مشخصات فنی تویوتا کمری نیز، از محصولات تویوتا انتظار خودروهایی کم هزینه و کم استهلاک و اقتصادی را داشیم.
یکی از کم استهلاک ترین موتورهای 4 سیلندر در این کلاس خودرو، موتور 2AR-FE می‌باشد که این خودروساز ژاپنی در نسخه بنزینی تویوتا کمری از آن بهره گرفته است و با توجه به فناوری های استفاده شده در این موتور قدرتمند ، مانند کوتینگ مخصوص پیستون ها، خیالتان از عمر بالای موتور راحت خواهد بود.
قسمت جذاب تر بررسی تویوتا کمری آنجاست که بفهمیم با توجه به اینکه کمری در سرعت های پایین فقط با موتور الکتریکی حرکت میکند و موتور احتراقی تنها نقش ژنراتور را بازی میکند، بنابرین فشار کمتری به موتور وارد می‌شود و عمر مفید موتور افزایش می‌یابد. همچنین در هنگام شارژ بودن باتری خودرو، موتور بنزینی خاموش بوده و فقط موتور برقی به چرخ ها نیرو می‌دهد که به همین خاطر موتور احتراقی در یک خودروی هیبریدی نسبت به خودروی غیر هیبریدی ساعات کمتری فعال خواهد بود، بنابرین در نسخه های هیبریدی استهلاک خودرو از نمونه های بنزینی هم کمتر است و خیالتان از استهلاک کم تویوتا کمری نیوفیس راحت خواهد بود. مصرف سوخت تویوتا کمری نیز در نسخه بنزینی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر ، و در مدل هیبریدی 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود که برای سدانی با این ابعاد بسیار عالی است.

بررسی تست تصادفات و ایمنی تویوتا کمری

ایمنی تویوتا کمری

تویوتا کمری به دلیل بدنه مستحکم و امکانات و تجهیزات ایمنی بیشمار مانند سیستم کنترل لغزش ، سیستم کنترل پایداری، دوربین دنده عقب، سنسور فشار باد تایرها ، سنسورهای پارک جلو و عقب ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز و ده ایربگ که شامل ایربگ زانویی برای راننده نیز می‌شود، در سال 2015 موفق شد از موسسه NHTSA آمریکا ، پنج ستاره ایمنی دریافت کند. همچنین در تست تصادفات نیز تویوتا کمری بالاترین امتیاز ایمنی را از موسسه IIHS آمریکا دریافت کرده است که تنها به خودروهای امن اهدا خواهد شد. بنابرین ایمنی خودرو نیز یکی از مزایای خرید تویوتا کمری می‌باشد که ارزش این خودروی ژاپنی را در مقایسه با رقبای آن بالا می‌برد.

تجهیزات و امکانات رفاهی تویوتا کمری

امکانات رفاهی تویوتا کمری

این خودروساز ژاپنی محصولات لوکس و آپشنال خود را با برند لکسوس به بازار عرضه می‌کند و تویوتا غالبا خودروهایی اقصادی و ارزان قیمت را روانه بازار میکند، به همین دلیل اولین ایرادی که میتوان به تویوتا کمری وارد دانست امکانات رفاهی کم و ناچیز است! در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی تویوتا کمری حرف چندانی برای گفتن ندارد و حتی نسل های قبلی رقبای تویوتا کمری مانند کیا اپتیما امکانات رفاهی بیشتری از این خودرو دارند! از جمله امکانات رفاهی تویوتا کمری میتوان به صندلی برقی برای راننده، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه خودکار دوگانه، مانیتور 6.1 اینچی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی با 6 بلندگو، سانروف برقی، پرده عقب برقی، شیشه‌های برقی و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد که البته این لیست هم مربوط به تیپ فول تویوتا کمری بوده و در مدل های پایه حتی برخی از همین موارد هم دیده نمی‌شود!
یکی دیگر از معایب تویوتا کمری نیز سیستم صوتی و تصویری نصب شده بر روی این خودرو می‌باشد که قابلیت اتصال به تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و IOS را ندارد، که قطعا برای ما و همه کسانی که قصد خرید تویوتا کمری را دارند، نکته بسیار مهمی خواهد بود. بنابرین اگر به دنبال آپشن و امکانات رفاهی روز خودروهای دنیا هستید، تویوتا کمری گزینه ی مناسبی برای شما محسوب نمی‌شود.

تجربه رانندگی و هندلینگ تویوتا کمری

تجربه رانندگی با کمری

هنگام رانندگی با تویوتا کمری در پیچ ها ، متوجه این موضوع خواهید شد که تویوتا در این خودرو پایداری کاملا معمولی ای دارد و در حد و اندازه های پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروی جهان ظاهر نمی‌شود. گویا طراحان تویوتا نیز مانند دیگر خودروساز ژاپنی یعنی نیسان تینا، هندلینگ را فدای راحتی کرده اند، برعکس سدان پرطرفدار ژاپنی دیگری مانند مزدا 3 که علاوه بر راحتی، هندلینگ فوق العاده ای نیز دارد. البته نکته منفی اصلی در مورد تویوتا کمری اینجاست که علاوه بر هندلینگ ضعیف، کمری راحت‌ترین خودرو در کلاس خود نیز نمی‌باشد و رقبای این خودرو مانند نیسان تینا و هوندا آکورد با وجود قدیمی‌تر بودن از تویوتا کمری، راحتی بیشتری را نیز نصیب خریداران خود می‌کنند.

خدمات فنی و تامین قطعات یدکی تویوتا کمری

قطعات یدکی تویوتا کمری

هرچند یکی از مزایای تویوتا کمری استهلاک کم خودرو بوده و به ندرت با مشکلی در این زمینه مواجه خواهید شد، ولی در نظر داشته باشید که تویوتا کمری هیبریدی پیچیدگی فنی زیادی دارد و تعمیرات این خودرو نیازمند تخصص بالایی است و کار هر مکانیکی نیست. باتری خودروهای هیبریدی نیز عمر زیادی داشته و معمولا حدود ده سال عمر خواهند کرد، ولی در نظر داشته باشید که اگر نیاز به تعویض باتری پیدا کنید، تامین آن بسیار مشکل بوده و قیمت باتری خودروهای هیبریدی نیز بسیار بالاست.

طراحی داخل کابین تویوتا کمری

کابین تویوتا کمری

تویوتا در بخش طراحی ظاهری کمری نیز کاملا اقتصادی عمل کرده است و به همین دلیل تویوتا کمری طراحی کابین جذابی ندارد و بسیار ساده به نظر می‌رسد. با ورود به خودرو متوجه می‌شوید که در داخل کابین تویوتا کمری بر خلاف رقبای کره ای اش مانند کیا اپتیما، هیچ هیجانی وجود ندارد. حتی کیفیت کابین نیز چنگی به دل نمیزند و هرچند تویوتا سعی کرده است تا با استفاده از مواد مصنوعی نمای ظاهری لوکس‌تری به سدان محبوب خود ببخشد ولی به عنوان مثال قطعات به کار رفته در تو دری ها، ظاهری کاملا ارزان قیمت داشته و حس رو به رو شدن با خودرویی اقتصادی را به خریداران تویوتا کمری القا خواهد کرد. البته در نظر داشته باشید که ما درباره مقایسه تویوتا کمری با رقبای هم‌رده اش صحبت میکنیم و در حال بررسی یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای دنیا هستیم و به همین دلیل هم توقعمان از خودروساز ژاپنی بالاست.

جمعبندی و پاسخ به سوال تویوتا کمری بخریم یا نه؟

تویوتا کمری بخریم یا نه؟

پس از بررسی کامل و بیان مزایا و معایب تویوتا کمری، لازم است بگوییم که هرچند این خودروی ژاپنی از لحاظ کیفیت ساخت یکی از بهترین خودروها در سگمنت خود می‌باشد، ولی اگر قصد خرید خودرویی با امکانات رفاهی بالا و طراحی ظاهری به روز و جذاب را دارید، تویوتا کمری گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود و شاید بررسی رقبای کمری، مانند کیا اپتیما، رنو تالیسمان و هوندا آکورد قبل از خرید، به گرفتن تصمیم بهتری برایتان منجر شود. شاید بتوان گفت که نبود خودروهایی مانند مزدا 6 و نیسان آلتیما در بازار خودروی ایران نیز یکی از خوش شانسی های تویوتا کمری محسوب شود! ولی اگر به دنبال خودرویی با کیفیت، کم مصرف، پرشتاب و برای استفاده طولانی مدت هستید، تویوتا کمری یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. با همه ی این تفاسیر در نظر داشته باشید که تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین سدان های دنیا محسوب می‌شود که در بازارهای جهانی پیروز رقابت با رقبای قدری همچون نیسان آلتیما و مزدا 6 و کیا اپتیما و غیره بوده است بنابرین حتما از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

نظر شما درباره تویوتا کمری چیست؟ آیا تا به حال تجربه رانندگی با این خودروی محبوب ژاپنی را داشته‌اید؟ اگر از مالکان تویوتا کمری هستید آیا از خرید خود راضی هستید؟ شما ترجیح میدهید در این سگمنت سراغ خرید چه خودرویی بروید؟ لطفا نظر و تجربه خود را درباره تویوتا کمری با ما و خوانندگان تندایران به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

مزایا و معایب خرید هیوندای النترا

کم خرج ترین خودروها در بازار ایران کدامند؟

5 دلیل برای اینکه جک S3 نخرید

هیوندای توسان بخریم؟ مزایا و معایب و تجربه رانندگی

پایان | تندایران

نظرات کاربران
کمال

0 0

من دوسال است که کمری هیبرید سفارش آمریکا دارم.بسیار ماشین راحت،بی دردسر و پر شتابی است.با توجه به اینکه قبلاً سورنتو ۲۰۱۳ موتور ۳۵۰۰ داشتم، باید بگم که در سینه کشی و سبقت ،کمری هیچ چیزی از سورنتو کمتر ندارد.

پاسخ به این نظر 2 سال پیش

جستجو

هوش