chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
3 هفته پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
1 ماه پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
1 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
2 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
2 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
2 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
2 ماه پیش
مقایسه فیدلیتی با چری تیگو 7 کراس اوورهای محبوب بازار خودرو

مقایسه فیدلیتی با چری تیگو 7 کراس اوورهای محبوب بازار خودرو


bahrami
3 سال پیش

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دو کراس اوور مدعی در بازار ایران بپردازیم. در حال حاضر قیمت فیدلیتی حدود 700 میلیون تومان و قیمت چری تیگو 7، حدود یک میلیارد تومان است، ولی ارزش خرید کدام یک بالاتر است؟


4 0
6+ نظر

با واردات گسترده محصولات چینی و تصاحب بازار خودروی ایران توسط ماشین‌های پر آپشن و بی‌کیفیت چین، اینبار بهمن موتور اقدام به عرضه و فروش فیدلیتی یا همان جتور X70 کرده است.
متاسفانه بعد از تحریم‌های بین المللی صنعت خودروسازی ایران و قانون ممنوعیت واردات خودرو به کشور، دیگر شاهد خودروهای به روز و برندهای مطرح خودروسازی در کشور نیستیم اما در همین روزهای سیاه بازار خودرو هم، بهمن موتور با عرضه محصولات جدیدی مانند دیگنیتی و فیدلیتی روح تازه ای به بازار ایران دمیده است.

چری تیگو 7
اما فیدلیتی شاسی بلند محبوب چینی، در رقابت مستقیمی با دیگر خودروی پرفروش چین در بازار ایران، یعنی چری تیگو 7 قرار دارد که توسط مدیران خودرو ، عرضه و به فروش می‌رسد. البته هردوی این خودروها از خانواده‌های زیر مجموعه خودروسازی چری محسوب می‌شوند و به همین دلیل از اصل تولید و طراحی و تکنولوژِی یکسانی بهره‌مند هستند.

فیدلیتی جتور X70S
فیدلیتی یکی از ده خودروی SUV پرفروش در چین محسوب می‌شود و چری تیگو 7 هم که حدود 4 سال است در بازار خودروی ایران یکه تازی می‌کند و فروش موفقی را تجربه کرده است.
کارشناسان تندایران قصد دارند تا در این مقاله با توجه به مقایسه قیمت این دو کراس اوور پرطرفدار چینی، مقایسه ابعاد دو خودرو، سطح امکانات و تجهیزات رفاهی، قدرت موتور و پیشرانه، سطح ایمنی خودروها و بررسی کامل فیدلیتی و چری تیگو 7 کراس اوورهای محبوب بازار خودرو، ارزش خرید هرکدام از این دو خودروی چینی را مورد بررسی قرار دهند.

مقایسه طراحی ظاهری فیدلیتی و تیگو 7

طراحی ظاهری چری تیگو 7

خودروی جدید بهمن موتور یعنی فیدلیتی در مقایسه با چری تیگو 7 ابعاد بزرگتری داشته و فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد. در واقع ابعاد و طراحی ظاهری فیدلیتی به عنوان یک خودروی کراس اوور لوکس، بیشتر به خودروهای شاسی بلند مانند سانتافه نزدیک است و ما با خودرویی 7 نفره رو به رو هستیم. از طرف دیگر چری تیگو 7 هم از زمان ورود به ایران، خود را به عنوان خودروی کراس اوور لوکس به خریداران خودرو معرفی کرده است و در واقع می‌توان گفت که تیگو 7 بود که راه واردات خودروهای کراس اوور لوکس را به بازار خودروی ایران باز کرد.

طراحی ظاهری فیدلیتی
ولی از نظر ابعاد، اغلب مشتریان، چری تیگو 7 را در زمره خودروهای کراس اوور لوکس جمع و جور دسته‌بندی می‌کنند. از نظر طراحی ظاهری هم، مقایسه فیدلیتی و تیگو 7 ، قیاس بین خودرویی با طراحی به روزتر و امکانات بیشتر با خودرویی نسبتا قدیمی‌تر محسوب می‌شود. هرچند طراحی تهاجمی چری تیگو 7 مانند دیگر محصلات چری حالتی تهاجمی و زیبا دارد، ولی در مقابل فیدلیتی با چهره لوکس و باوقار خود نظر اکثر خریداران خودروی شاسی بلند را به خود جلب می‌کند.
تیگو 7 در قسمت چرخ‌های خودرو نیز از رینگ‌های 18 اینچی بهره برده است و فیدلیتی نیز برای شاسی بلند خود از رینگ‌های 20 اینچی استفاده کرده است که در هر دو خودرو، رینگ‌های نسبتا بزرگ متناسب با بدنه خودرو طراحی شده اند و نمره قبولی دریافت می‌کنند.
در مجموع میتوان گفت که طراحی ظاهری هر دو خودرو مدرن و لوکس محسوب می‌شود و شما می‌توانید بسته به سلیقه خودتان در مقوله ظاهر و طراحی خودرو، یکی از این دو را برای خرید خودرو انتخاب کنید.

طراحی کابین فیدلیتی و چری تیگو 7

برای مقایسه طراحی داخل کابین فیدلیتی و چری تیگو7 ، به داخل خودروی مورد بررسی می‌رویم. اولین چیزی که در داخل کابین فیدلیتی جلب نظر می‌کند صفحه کیلومتر دیجیتالی فیدلیتی است که در جذاب‌ترین حالت ممکن قرار دارد. در مقابل چری تیگو 7 همچنان از صفحه کیلومتر عقربه ای با صفحه نمایشگری کوچک در مرکز آن استفاده می‌کند.  البته شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هنوز علاقه‌مند هستند تا پشت آمپر، مثل سالهای دور با عقربه های آنالوگ به نمایش وضعیت خودرو بپردازند، اما در نظر داشته باشید که برندهای معتبر دنیا و خودروهای به‌روز در صنعت خودروسازی مانند مرسدس بنز هم امروزه به سمت دیجیتالی شدن تمامی بخش های خودرو از جمله پشت آمپر رفته اند.

کابین فیدلیتی

کابین تیگو7
از پشت آمپر و طراحی زیبای فیدلیتی که بگذریم، در داخل کابین چری تیگو7 ، به نسبت فیدلیتی از روکش‌های چرمی بیشتری بر روی ادوات داخل کابین استفاده شده است که حس و تجربه رانندگی با یک خودروی لوکس را به سرنشینان تیگو 7 منتقل می‌کند. اما فیدلیتی در این بخش از طراحی داشبورد ساده‌تری بهره برده است و به جای روکش‌های چرمی، از قطعاتی به رنگ آلومینیوم استفاده کرده است.
صفحه نمایش کنسول مرکزی در فیدلیتی هم به صورت شناور طراحی شده است و در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته است اما در مقابل، صفحه نمایشگر کوچکتر چری تیگو 7 در داخل داشبورد خودرو جای گرفته است و خروجی های سیستم تهویه مطبوع نیز در اطراف آن دیده می‌شوند.
در رابطه با طراحی کلی داخل کابین این دو کراس اوور محبوب بازار ایران باید گفت، هرکدام از این دو، از مسیر متفاوتی به دنبال جذابیت و انتقال حس لوکس بودن خودرو به سرنشینان خودرو بوده اند. شاید در مقایسه پورشه با خودرویی مانند تسلا نیز، عده ای از علاقه مندان به خودرو، از کلیدهای کمتر تسلا و داشبورد ساده تر آن خوششان بیاید و عده از خریداران نیز شیفته آن بخش از طراحی پورشه شوند که تقریبا برای هر آپشن در این خودروی لوکس یک کلید جداگانه طراحی شده است.
در مقایسه فیدلیتی و تیگو 7 نیز، فیدلیتی در طراحی کنسول مرکزی از کلیدهای بیشتری بهره برده است و طراحان خودروی چری تیگو 7 سعی داشته اند تا از حداقل کلیدهای ممکن در کنسول مرکزی استفاده کنند، که انتخاب از بین این دو خودروی چینی، به سلیقه شما و حس زیبایی شناختی خریداران خودرو بستگی دارد.

فضای داخل کابین و مقایسه ابعاد خودروهای فیدلیتی و چری تیگو7

کابین تیگو7

کابین فیدلیتی

همانطور که پیشتر گفتیم فیدلیتی بهمن موتور ابعاد به مراتب بزرگتری نسبت به کراس اوور لوکس چری تیگو 7 دارد و از نظر ابعاد شبیه به هیوندای سانتافه می‌باشد. (کارشناسان تندایران در مقاله دیگری به مقایسه فیدلیتی جتور X70S و هیوندای سانتافه DM پرداخته اند.) به همین دلیل فضایی که در اختیار سرنشینان خودرو قرار دارد در خودروی فیدلیتی بیشتر است.
طول خودروی فیدلیتی 300 میلی‌متر از چری تیگو 7 بیشتر است و به همین دلیل فاصله بین دو محور خودرو در فیدلیتی 2720 میلی‌متر بوده که نسبت به فاصله بین دو محور 2650 میلی‌متری در چری تیگو7 ، فضای پای بیشتری را به سرنشینان خودرو، مخصوصا سرنشینان عقب خودرو می‌دهد.
همچنین چری تیگو7 خودرویی 5 نفره محسوب می‌شود درحالیکه در فضای صندوق عقب فیدلیتی، دو صندلی قرار داده شده است تا مجموع ظرفیت سرنشینان خودرو به 7 نفر برسد.

نوع خودرو فیدلیتی چری تیگو 7
 طول47354432
 عرض19001837
 ارتفاع17101670
 فاصله بین دو محور27202650
 وزن (KG)15751440

در مجموع می‌توان گفت که با توجه به ابعاد بزرگتر فیدلیتی در مقایسه با چری تیگو 7، و علاقه مندی و تمایل بیشتر خریداران خودرو، به ماشین های بزرگتر، فیدلیتی ارزش خرید بالاتری نسبت به تیگو7 دارد.

مقایسه مشخصات فنی و قدرت موتور فیدلیتی و تیگو 7

موتور چری تیگو 7

موتور فیدلیتی

 

 خودرو فیدلیتی تیگو 7
 موتور 1.5 لیتر توربوشارژر 1.5 لیتر توربوشارژر
 حجم موتور (سی سی) 1498 1498
 قدرت موتور (اسب بخار) 155 147
 گشتاور (نیوتن بر متر) 230 210
 جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید هر دو خودروی کراس اوور چینی ای که در این مقاله مورد بررسی کارشناسان تندایران قرار گرفته اند از حجم موتور یکسانی استفاده می‌کنند و خروجی قدرت آنها نیز تقریبا برابر است. اما وزن فیدلیتی بیشتر از چری تیگو 7 می‌باشد که البته خروجی قدرت فیدلیتی نیز کمی از تیگو 7 بیشتر است.
با توجه به مقایسه قدرت موتور و در نظر گرفتن وزن این دو خودروی شاسی بلند، می‌توان انتظار داشت که شتاب آنها تقریبا با هم برابر باشد. شتاب صفر تا صد اعلام شده توسط بهمن موتور برای فیدلیتی حدود 12 ثانیه و شتاب چری تیگو 7 که توسط مدیران خودرو اعلام شده است حدود 10.5 ثانیه برای رسیدن خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

مقایسه امکانات رفاهی و آپشن‌های فیدلیتی با چری تیگو7

همانطور که میدانید خودروهای چینی هم، همانند خودروهای کره ای به امکانات و تجهیزات زیاد و آپشن‌های بالا شناخته می‌شوند. برای مقایسه فیدلیتی و چری تیگو7 ، دو خودروی لوکس کراس اوور چینی از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی، جدول زیر را با دقت بررسی کنید:

 خودرو فیدلیتی تیگو 7
 سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC دارد دارد
 سیستم کنترل کشش TCS دارد دارد
 ترمز پارک برقی دارد دارد
سیستم هشداردهنده بین خطوط LDW دارد ندارد
رادار نقطه کور BSD دارد ندارد
سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها دارد دارد
گرمکن صندلی های جلو دارد  دارد
روکش چرمی صندلی ها دارد دارد
 سنسور باران دارد دارد
 شارژر وایرلس تلفن همراه دارد ندارد
استارت دکمه ای دارد دارد
صفحه نمایشگر10.25 اینچ 9 اینچ
کروز کنترلدارددارد
دوربین 360 درجهدارد دارد
سنسور نوردارد دارد
سانروف پانورمادارددارد
دی لایتدارد دارد
سیستم ورود بدون کلیددارد دارد
سیستم باز شدن درب صندوق عقب با پا دارد ندارد

همانطور که از جدول بالا مشخص است ، فیدلیتی و چری تیگو 7 از نظر آپشن های رفاهی تفاوت چندانی با هم ندارند ولی فیدلیتی امکاناتی نظیر : سیستم هشداردهنده بین خطوط، رادار نقطه کور، شارژر وایرلس تفلن همراه و سنسور باز کردن درب صندوق عقب توسط پا را در مقایسه با چری تیگو 7 بیشتر دارد.
هر دوی این خودروهای کراس اوور نیز با گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر توسط بهمن موتور و مدیران خودرو عرضه و به فروش می‌رسند.

فیدلیتی بخرم یا چری تیگو 7 ؟

راهنمای خرید فیدلیتی

راهنمای خرید چری تیگو 7

در انتهای مقایسه های صورت گرفته در این مقاله، باید گفت که چری تیگو 7 در مقایسه با فیدلیتی بهمن موتور، کیفیت ساخت پایین‌تری دارد و طراحی آن هم از نظر ما نسبتا قدیمی تر است. از نظر ابعاد خودرو، امکانات رفاهی و عملکرد قوای محرکه خودرو نیز، فیدلیتی در مجموع عملکرد بهتری نسبت به تیگو 7 دارد، و از همه اینها گذشته، فیدلیتی قیمت بسیار کمتری در مقابل چری تیگو 7 دارد که ارزش خرید آن را نسبت به تیگو 7 به شدت بالا می‌برد. از طرفی بازار دست دوم و خودروهای کارکرده چری تیگو7 نیز در وضعیت چندان مطلوبی قرار ندارد، بنابرین به نظر ما فیدلیتی از ارزش خرید بالاتری برخوردار است و پاسخ کارشناسان تندایران به پرسش فیدلیتی بخریم یا چری تیگو 7؟ خرید فیدلیتی خواهد بود.
البته امیدوارم بهمن موتور در زمینه تامین قطعات یدکی خودرو نیز خوب عمل کرده و فیدلیتی با مشکل تامین قطعات مواجه نباشد.

نظر شما در مورد این دو خودروی کراس اوور محبوب در بازار ایران چیست؟ به نظر شما با توجه به مقایسه های صورت گرفته بین این دو خودرو، ارزش خرید کدام یک بالاتر است؟ شما با بودجه مشخص کدام خودرو را انتخاب می‌کنید؟ فیدلیتی بهمن موتور یا چری تیگو 7 مدیران خودرو؟

نظرات کاربران
محمد

0 0

بررسی تیگو ۷ رو آقا سالار بررسی کردن شتاب ۱۰ ثانیه ای داشت واقعا عالیه برای یک شاستی بلند چینی هست

پاسخ به این نظر 2 سال پیش
میلاد

0 0

البته تیگو ۷ پرو رو هیچ اطلاعی ندارم

پاسخ به این نظر 2 سال پیش
میلاد

0 0

البته تیگو ۷ پرو رو هیچ اطلاعی ندارم

پاسخ به این نظر 2 سال پیش
میلاد

0 0

من ندارم ولی هر دو رو سوار شدم ،، ولی کسی که می‌خواد بخره به نظر من تیگو ۷ بگیره چون از نظر من هم زیبا تره هم امتحان خودشو پس داده البته از نسخه ۹۹ به بعد که کلا متریال داخل خودرو تغییر کرده داخلش خیلی با کیفیت تره

پاسخ به این نظر 2 سال پیش
میلاد

0 0

این مقایسه درست نیست تیگو ۷ الان هم صفحه کیلومتر دیجیتال داره هم عقربه ای و از نظر شتاب قابل مقایسه نیست با فیدلیتی شما نسخه اکسلنت رو مقایسه کردید از سال ۹۹ به بعد کلا آپشنها بیشتر شده و طراحی تغییر کرده و متریال داخل خودرو بسیار با کیفیت تر شده

پاسخ به این نظر 2 سال پیش
میلاد

0 0

این مقایسه درست نیست تیگو ۷ الان هم صفحه کیلومتر دیجیتال داره هم عقربه ای و از نظر شتاب قابل مقایسه نیست با فیدلیتی شما نسخه اکسلنت رو مقایسه کردید از سال ۹۹ به بعد کلا آپشنها بیشتر شده و طراحی تغییر کرده و متریال داخل خودرو بسیار با کیفیت تر شده

پاسخ به این نظر 2 سال پیش

جستجو

هوش