chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
1 ماه پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
1 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
1 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
2 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
2 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
2 ماه پیش
مقایسه نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا

مقایسه نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا


bahrami
3 سال پیش

از آنجایی که بسیاری از خریداران خودرو، ترجیح میدهند به جای خودروهای چینی روز، خودروهای کارکرده دست دوم با کیفیت سوار شوند، امروز قصد داریم دو خودرو قدیمی ولی باکیفیت بازار ایران را با هم مقایسه و بررسی کنیم.


0 0
0 نظر

تا همین چند سال پیش که هنوز بازار خودروی ایران شاهد تحریم‌های بین المللی و تصویب قوانین ممنوعیت واردات خودرو نشده بود، خریداران خودرو می‌توانستند هر از گاهی شاهد حضور یکی از بهترین محصولات مدرن بازار جهانی خودرو باشند. شرکت‌های ایرانی در آن سالها با همکاری برندهای مطرح دنیا، یکی از محصولات آن برند را در بازار داخلی خودرو مونتاژ و تولید می‌کردند و بازار ایران در مجموع روزگار بهتری را سپری میکرد. ولی در حال حاضر با افزایش شدید قیمت خودرو و اشغال بازار ایران با خودروهای چینی ، امکان بهره مندی علاقه مندان خودرو به ماشین‌های پرفروش و مطرح دنیا وجود ندارد و بسیاری از خریداران برای تجربه رانندگی با خودروهای ژاپنی و اروپایی مجبورند به سراغ خودروهای کار کرده و دست دوم بروند. در چنین شرایطی سیتروئن زانتیا و نیسان ماکسیما را میتوان یکی از بهترین انتخاب های موجود در بازار ایران قلمداد کرد که با وجود قدیمی بودن، هنوز هم پس از ده سال از توقف تولید، توانایی های فنی خود را به رخ خودروهای به روز چینی میکشند و قابل مقایسه با خودروهای بی‌کیفیت صفر کیلومتر هستند. به همین دلیل کارشناسان وبسایت تندایران در این مقاله قصد دارند تا به مقایسه نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا بپردازند و این دو خودروی قدیمی و محبوب بازار ایران را با یکدیگر مقایسه کنند.
پس اگر در شرایط فعلی قصد خرید خودروی دست دوم و کارکرده باکیفیت دارید حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید.

بررسی نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

همانطور که در مقاله های قبلی درباره مزایا و معایب نیسان ماکسیما صحبت کردیم و به بررسی کامل مشخصات فنی و طراحی ظاهری این سدان سایز بزرگ ژاپنی پرداختیم، نسل پنجم نیسان ماکسیما بین سالهای 1381 تا 1391 توسط پارس خودرو در بازار ایران عرضه میشد. البته این خودروی پرقدرت ژاپنی در حال حاضر نسل هشتم خود را نیز به بازارهای جهانی عرضه کرده است که خودرویی نیمه لوکس و مدرن محسوب میشود ولی به دلیل وضع قوانین ممنوعیت واردات خودرو، پای آن به بازار داخلی خودرو نرسیده است.
اما نسل پنجم ماکسیما در آن سالها به دلایل متعددی توانسته بود نظر مثبت اکثر خریداران را به خود جلب کند و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بازار ایران لقب بگیرد. یکی از دلایل موفقیت فروش ماکسیما  این بود که این خودرو از اولین خودروهای لوکس در ایران محسوب میشد و در سالهای ابتدایی رقیب قدرتمندی را نیز رو به روی خود نمیدید زیرا در آن سالها هنوز خبری از خودروهای کره ای در ایران نبود.

کابین نیسان ماکسیما
طراحی ظاهری ماکسیما در عین سادگی زیبا به نظر می‌رسد و این پیرمرد قدرتمند ژاپنی در زمان خود یکی از خودروهای زیبای جاده های ایران به شمار میرفت. فضای کابین جادار نیسان ماکسیما یکی از مزیت های خرید این خودرو محسوب میشود که حتی در رانندگی‌های طولانی مدت هم برای سرنشینان خستگی به همراه نخواهد داشت. از طرفی شاید بتوان گفت که ظاهر ساده کابین و طراحی داشبورد ماکسیما در مقایسه با خودروهای امروزی حرفی برای گفتن ندارد و طراحی بدون هیجان آن توی ذوق بیننده میزند، ولی باید در نظر داشت که همین طراحی کابین خودرو در زمان خود، در مقایسه با خودروهای موجود در بازار ایران برتری مشهودی داشت. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین ماکسیما نیز خوب است و حس سواری خودروی لوکس را به راننده و سرنشینان القا میکند.

قدرت موتور ماکسیما
اما ماکسیما در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات حرفی برای گفتن ندارد. کافیست آپشن های ماکسیما را با خودروهای هم رده اش مقایسه کنید تا از خرید ماکسیما منصرف شوید!  ماکسیما در بخش تجهیزات رفاهی تنها امکاناتی اندک مانند 2 عدد کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، سی دی چنجر 5 تایی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌ها مجهز به گرمکن و قابلیت جمع کردن صندلی‌های عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.
البته بخش جذاب ماکسیما طراحی ظاهری و امکانات رفاهی خودرو نیست. عاشقان ماکسیما با تکیه بر موتور 3 لیتری 6 سیلندر ماکسیما که می‌تواند 227 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور تولید کند به داشتن این خودرو می‌بالند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در دسترس خریداران است که هر کدام از این دو مزایا و معایب خود را دارند. مثلا با انتخاب مدل دستی شتاب بالاتر و مصرف سوخت پایین‌تری خواهید داشت اما نیسان ماکسیما با جعبه دنده اتوماتیک برای استفاده در مسیرهای شهری راحت تر است. در مقام مقایسه نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا هم میتوان گفت که نسخه دستی ماکسیما شتاب بهتری در مقایسه با زانتیا دارد اما در مدل اتوماتیک ممکن است دو خودرو بتوانند پایاپای در هنگام شتاب گیری اولیه در جاده حرکت کنند.

بررسی سیتروئن زانتیا

طراحی ظاهری زانتیا

تولید سیتروئن زانتیا در ایران، در سالهای بین 1381 تا 1389 انجام میشد و میتوان گفت تولید و عرضه همزمان این خودروی خانوادگی فرانسوی با نیسان ماکسیما سبب شده بود تا این دو خودرو با وجود تفاوت کلاس، تبدیل به محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران شوند. یکی از مزایای سیتروئن زانتیا عملکرد فنی مطلوب این خودروی سریع و پرشتاب بود که در آن زمان کیفیت سواری  و هندلینگ بی‌نظیری هم داشت. حتما شما هم شنیده اید که زانتیا میتواند با استفاده از 3 چرخ و در شرایطی که یکی از چرخ ها بنا به هر دلیلی در جای خود وجود نداشته باشند حرکت کند! که این موضوع خبر از سیستم تعلیق پیچیده و مطلوب زانتیا دارد.

رقبای زانتیا
طراحی ظاهری زانتیا نیز مانند ماکسیما کهنه و قدیمی است اما در عین سادگی هماهنگی خوبی در بین اجزای آن برقرار است و آیرودینامیک به نظر میرسد. البته اگر قصد خرید خودروی کارکرده و دست دوم دارید، مقایسه بین طراحی ظاهری زانتیا و ماکسیما به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
با ورود به داخل کابین زانتیا نیز همچنان سادگی و قدیمی بودن اجزا به چشم میخورد، البته کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین خودرو که از جنس پارچه و پلاستیک است در سطح خوب و مطلوبی قرار دارد و به سادگی دچار آسیب نمی‌شود. فضای کابین زانتیا هم هرچند در مقایسه با ماکسیما کمتر است اما کاملا برای سفرهای طولانی مدت هم کافیست. این خودروی خانوادگی سواری نرم و بی سر و صدایی دارد که حس آرامش و تجربه رانندگی خوبی را نصیب مالکان خود میکند.

کابین ستروئن زانتیا
در بخش امکانات رفاهی و آپشن خودرو هم زانتیا تجهیزاتی مانند 2 عدد ایربگ (4 عدد در مدل سوپرلوکس)، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی‌های جلو، تنظیم برقی آینه‌ها مجهز به گرمکن، و تنظیم ارتفاع خودرو با توجه به وزن خودرو و شرایط مسیر را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد.
همچنین زانتیا در دو مدل با موتورهای 1.8 و 2.0 لیتری در ایران عرضه شد و یک موتور قدرتمندتر 3.0 لیتری 6 سیلندر هم برای آن موجود بود که این مدل تنها در تعداد محدودی به ایران وارد شد. موتور 1.8 لیتری توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را دارد و مدل 2.0 لیتری زانتیا، قدرتی معادل 135 اسب بخار و گشتاوری برابر با 187 نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت در هر دو مدل به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. البته در آن زمان تعداد محدودی زانتیا اتوماتیک هم به به بازار عرضه شد.

زانتیا فرانسوی
در مجموع میتوان گفت که زانتیا از نظر ویژگی‌های فنی عالی است، شتاب و عملکرد خوبی دارد و حتی میتواند با موتور 2 لیتری اش، با ماکسیما اتومات وارد رقابت شود، البته در سرعت های پایین. از معایب و ایرادات زانتیا هم میتوان به کمبود و گرانی قطعات یدکی و پیچیدگی تعمیرات این خودرو اشاره کرد.
در نهایت مایه خرسندی است که هر دو خودروی زانتیا و ماکسیما از جمله پرچمداران تند و تیز خوش سیمای بازار خودروی کارکرده و دست دوم ایران هستند که خوشبختانه همچنان در بازار دست دوم ایران یکه‌تازی می‌کنند.

 خودرو نیسان ماکسیما سیتروئن زانتیا
 کشور سازنده ژاپن فرانسه
 سال طراحی 1381 1381
 موتور 6 سیلندر 24 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
 حجم موتور 3000 سی سی 2000 سی سی
 حداکثر قدرت 227 اسب بخار 135 اسب بخار
 حداکثر گشتاور 288 نیوتن متر 187 نیوتن متر
 جعبه دنده  4 دنده خودکار 5 دنده دستی
 شتاب صفر تا صد 8 ثانیه 10.3 ثانیه
 حداکثر سرعت 255 کیلومتر بر ساعت 203 کیلومتر بر ساعت
 وزن 1390 کیلوگرم 1264 کیلوگرم
 ابعاد ماشین 4930*1780*1435 4524*1755*1400
فاصله بین دو محور 2751 میلی متر 2741 میلی متر
 مصرف سوخت ترکیبی 11.5 لیتر 9.1 لیتر
 حجم باک 70 لیتر 65 لیتر
 استاندارد آلایندگی یورو 3  یورو 2
 ترمز و پایداری ABS - BAS - EBD ABS 
 کیسه هوا کیسه هوای سرنشین جلو
مجموعا دو کیسه هوا
 سرنشین جلو و راننده
 کیفیت سواری  8   7
 خدمات پس از فروش 7 7
 طراحی  7 7
 امکانات رفاهی 7 7
 ویژگی های فنی  8 7
 ارزش خرید 7 8

با توجه به نکات گفته شده و بررسی و مقایسه نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا شما کدام خودرو را در این رده قیمتی انتخاب میکنید؟ به نظرتان با بودجه ای مشخص سیتروئن زانتیا بخریم یا نیسان ماکسیما؟ لطفا نظرات خود را در مورد مقایسه این دو خودرو با ما و سایر خوانندگان تندایران در میان بگذارید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید

جستجو

هوش