chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
1 ماه پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
1 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
1 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
2 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
2 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
2 ماه پیش
بررسی مشخصات و قیمت بی ام و سری 8

بررسی مشخصات و قیمت بی ام و سری 8


bahrami
3 سال پیش

کارشناسان وبسایت تندایران قصد دارند تا در این مقاله به بررسی ب ام و سری ۸ کانورتیبل، نسخه روباز کمپانی BMW بپردازند و این برند پرطرفدار آلمانی را با رقبایش مقایسه کنند.


0 0
0 نظر

بی ام وی سری 8 کانورتیبل دومین محصول از خانواده BMW محسوب می‌شود که رقبای قدرتمندی مانند بنتلی کانتیننتال GT رودستر ، مرسدس S کلاس کابریولت و آستون مارتین DB11 ولانته را در بازار جهانی خودرو پیش رو دارد. اما در بررسی مشخصات و قیمت بی ام و سری 8 باید دید که آیا با وجود پیشرانه، قدرت موتور، طراحی ظاهری و تمام آپشن‌های BMW سری 8 آیا این خودروی آلمانی واقعا از رقبایش بهتر است و ارزش خرید بالاتری دارد؟

طراحی ظاهری BMW سری 8
حقیقت این است که از نظر ما بی ام و سری 8 ، خودروی روباز لوکس و پرشتابی است که رضایت اکثر علاقه‌مندان خودرو را جلب می‌کند، ولی دارای یک ایراد اساسی است، که در ادامه این مقاله کارشناسان تندایران، علاوه بر پرداختن به بررسی کامل مشخصات فنی و تجهیزات بی ام و سری 8، به بررسی معایب آن نیز خواهند پرداخت.
با ورود به داخل کابین BMW سری 8 ، یک اهرم تعویض دنده خاص و عجیب شیشه ای مشاهده خواهید کرد که البته نصب آن اختیاری است و به سلیقه افراد بستگی دارد و در پشت اهرم تعویض دنده، دکمه مشکی رنگ براقی، سقف خودرو را در حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت، در مدت زمان 15 ثانیه جمع می‌کند.

اهرم تعویض دنده شیشه ای BMW
یکی از معایب بی ام و سری 8 کانورتیبل وزن بالای این خودرو محسوب می‌شود. با وجود استحکام بخشی به ستون‌های A ، دو عدد میل تعادل و استفاده از استرات بارهای جدید (استرات بار یکی از قطعاتی است که برای بهبود هندلینگ خودرو و کاهش تنش‌های بدنه ساخته شده است) در این نسخه BMW ، افزایش وزن خودرو را تا حدود 125 کیلوگرم شاهد هستیم که با این حساب وزن M850I XDRIVE در حدود 2087 کیلوگرم است که عدد بالایی است!
شاید شما هم مثل ما فکر می‌کنید که افزایش وزن این نسخه، شرکت BMW تغییراتی را در پیشرانه های مدل کانورتیبل ایجاد کرده است ولی متاسفانه باید بگوییم که اینطور نیست!

موتور BMW سری 8
پیشرانه V8 ، با حجم موتور 4.4 لیتری و قدرت 523 اسب بخار، به همراه 750 نیوتن متر گشتاور به تامین قوای محرکه بی ام و سری 8 می‌پردازد که البته باید اذعان کرد که این موتور یکی از قدرتمندترین نسخه‌های حال حاضر  در دنیاست.
در مدل 840D XDRIVE نیز یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر با قدرت 320 اسب بخار و 680 نیوتن متر گشتاور، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.
در نمای داخل کابین بی ام و سری 8 کانورتیبل نیز، در واقع هیچ تفاوتی با نسخه کوپه مشاهده نخواهید کرد، جز اینکه به جای فیبر کربن و تزئینات فولادی از پارچه‌های عایق چند لایه استفاده شده است و در اینجا با وجود پارچه عایق صوتی چند لایه، همیشه مقدار زیادی آسمان را در بالای سر خود خواهید داشت! پس اگر به نور خورشید حساسیت ندارید احتمالا مورد دیگری در داخل کابین BMW کانورتیبل شما را آزار نخواهد داد.

طراحی داخل کابین BMW
سیستم چهارچرخ محرک و امکانات جانبی آن به صورت استاندارد در این خودرو قرار داده شده است، و پشت سری مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم ارتفاع، حس راحتی و آرامش را به سرنشینان خودرو حین رانندگی انتقال می‌دهد. صندوق بار با حجم 340 لیتر نیز، یکی از جذابیت‌های بی ام و سری 8 کانورتیبل مخصوصا برای گشت و گذار و مسافرت خواهد بود. این خودرو با سرعت و ظرافت جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی را پشت سر می‌گذارد و باید گفت حین عبور از پیچ‌ها و دست اندازها ،در داخل کابین BMW سری 8 کانورتیبل هیچ خبری از لرزش و ارتعاش و سر و صدا نیست و خیالتان راحت باشد که در BMW آب در دلتان تکان نمی‌خورد. البته نباید انتظار عملکرد پورشه 911 کابریو و یا مکلارن رودستر را از BMW سری 8 داشته باشید ولی به جرئت می‌توان گفت که سری 8 کانورتیبل در کلاس خودش، از نظر قابلیت و عملکرد ظریف بی‌رقیب است و هرچند وزن آن بالاست و سنگین به نظر می‌رسد اما از نظر قابلیت‌های دینامیک رانندگی، در سطح بسیار خوبی قرار دارد و عیب و ایرادی بر آن وارد نیست.

بی ام و سری 8 کانورتیبل
سیستم تعلیق BMW سری 8 کانورتیبل نیز بسیار خوب عمل کرده و حتی در سرعت‌های بالا شما را غافلگیر نخواهد کرد. البته سیستم فرمان چرخ‌های عقب بدون ایراد نیست ولی فرمان‌پذیری خودرو علیرغم داشتن حالت ارتجاعی، سریع و دقیق و یکنواخت عمل می‌کند. میزان دقت فرمان و واکنش میان فرمان و لاستیک‌ها بسیار دقیق بوده و حتی با لمس غربلیک فرمان، شاهد عملکرد چرخ و لاستیک ها خواهیم بود! در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس نیز میزان مقاوت فرمان افزایش پیدا می‌کند و دقت عملکرد آن بیشتر می‌شود.
در مجموع بی ام و سری 8 کانورتیبل با عملکرد فوق العاده مهیج پیشرانه اش، بسیار پایدار عمل می‌کند و حتی در سرعتهای بالا چسبندگی خوبی با سطح جاده دارد.

حداکثر سرعت بی ام و سری 8
شتاب صفر تا صد بی ام و سری 8 ، 3.9 ثانیه است و این خودرو با پیشرانه 523 اسب بخاری در کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. که البته به دلیل وزن بالای خودرو، در حدود 0.2 ثانیه از نسخه کوپه کندتر است که البته این شتاب کمتر، از پشت فرمان اصلا ملموس نخواهد بود.

شتاب بی ام و سری 8

BMW سری 8 کانورتیبل 121000 دلار قیمت‌گذاری شده است و حتی در برخی از تریم‌های این مدل BMW شاهد قیمت 151000 دلاری هستیم ولی یکی از معایب این خودروی محبوب آلمانی این است که اصلا در حد و اندازه های این قیمت طراحی نشده است! ما استراتژی کمپانی BMW را درک نمی‌کنیم که چرا کابین بی ام و سری 7 بسیار شکیل‌تر و با سطحی بالاتر از سری جدید بی ام و طراحی شده است! البته سری 8 کانورتیبل از نظر ارگونومی و عملکرد کلی سیستم و موقعیت صندلی‌ها و طراحی کلی داخل کابین بسیار خوب و قوی ظاهر شده است اما توقع ما از خودرویی گران قیمت و لوکس را برآورده نمی‌کند.

بررسی مشخصات فنی بی ام و سری 8

بنابرین اگر به دنبال یک خودروی لوکس و شیک و سطح بالا هستید شاید سری 8 BMW ، از نظر طراحی شما را راضی نکند و کلاس S کانورتیبل یا بنتلی کانتیننتال روباز احتمالاً گزینه های بهتری برای شما خواهند بود. ولی اگر به دنبال تجربه رانندگی نرم و متفاوت، و خودرویی با عملکرد فنی سطح بالا هستید، به جرئت می‌توان گفت در این کلاس خوردو، هیچ خودرویی به پای BMW سری 8 کانورتیبل نمی‌رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نسخه‌های مختلف BMW و گفتگوهای تخصصی درباره این خودروی پرطرفدار با بی ام و بازها و کارشناسان خودرو به بخش انجمن سایت تندایران مراجعه کنید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید

جستجو

هوش