chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
4 هفته پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
1 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
1 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
1 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
1 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید هیوندای النترا

مزایا و معایب خرید هیوندای النترا


bahrami
3 سال پیش

کارشناسان وبسایت تندایران در این مقاله قصد دارند به بررسی مزایا و معایب خرید هیوندای النترا ، یکی از محبوب ترین سدان های کره ای بازار خودرو بپردازند.


0 0
0 نظر

هیوندای النترا اولین بار در سال 1384 به بازار خودروی ایران وارد شد. عرضه این سدان کره ای که در ابتدا به هیوندای آوانته شناخته می‌شد تا سال 1391 نیز در کشور ادامه داشت. آوانته در واقع نسل سوم هیوندای النترا بود که موفقیت فروش چندانی را در ایران تجربه نکرد. تا اینکه در سال 1392 کرمان موتور واردات هیوندای النترا فیس لیفت را به بازار آغاز کرد، خودرویی که با طراحی ظاهری جذاب و متفاوتش نظر بسیار از خریداران خودرو را به خود جلب کرد.
کارشناسان تندایران در این مقاله قصد دارند تا به بررسی مزایا و معایب خرید هیوندای النترا بپردازند و این خودروی محبوب کره ای را که یکی از پرفروش ترین سدان های جهان محسوب می‌شود مورد نقد و بررسی قرار دهند. پس اگر قصد خرید هیوندای النترا را دارید حتما این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

طراحی ظاهری هیوندای النترا

طراحی ظاهری هیوندای النترا

بی‌تردید طراحی ظاهری هیوندای النترا یکی از نقاط مثبت این خودروی کره ای پرطرفدار محسوب می‌شود. در نمای جلوی النترا جلو پنجره بزرگ به همراه چراغ‌های زیبا و کشیده ای که در دو سمت جلو پنجره قرار گرفته اند جلوه ی بسیار زیبایی را به نمای رو به روی این خودرو بخشیده اند. ظاهر قدرتمند و عضلانی هیوندای النترا مدیون خطوط برجسته روی کاپوت خودرو و چراغ‌های دی‌لایت قرار داده شده در پایین سپر می‌باشد، رینگ های اسپرت و خطوط روی درب خودرو نیز نمای جانبی النترا را به یکی از جذاب‌ترین سدان های حال حاضر بازار خودرو تبدیل کرده است. خروجی اگزوز در پایین سپر و لبه های برجسته درب صندوق عقب النترا نیز باعث شده است تا هیوندای النترا ظاهر اسپرت‌تری داشته باشد.
البته از معایب طراحی هیوندای النترا نیز میتوان به شباهت بیش از اندازه نمای جلوی این خودرو به هیوندای i40 اشاره کرد! بسیاری از کارشناسان خودرو عقیده دارند طراحی خطوط بدنه در هیوندای النترا بیش از حد اغراق شده است، به عنوان مثال هرچند شیب سقف در نگاه اول برای هر بیننده ای جذاب به نظر می‌رسد ولی همین شیب زیاد فضای سر سرنشینان عقب خودرو را به شدت کاهش داده است. همچنین زاویه تند سقف النترا سبب شده است که شیشه عقب خودرو به طرز مشهودی کوچکتر از سایر رقبای این خودروی کره ای طراحی شود.

طراحی داخلی هیوندای النترا

طراحی کابین هیوندای النترا

در طراحی داخل کابین هیوندای النترا نیز زیبایی و مدرنیته همچنان ادامه دارد. از جمله مواردی که به زیباتر شدن طراحی ظاهری داخل کابین خودرو افزوده است می‌توان به دو رنگ بودن خودرو و غربلیک فرمان اشاره کرد. سبک طراحی النترا شباهت زیادی به طراحی کابین هیوندای سوناتا YF دارد و خوشبختانه ارگونومی خوبی هم بین تمامی اجزای داخل کابین خودرو برقرار است، تجهیزات و امکانات رفاهی هیوندای النترا هم در سطح مطلوبی قرار دارد اما در کنار تمامی مزایای هیوندای النترا ، ایرادی که به این سدان پرطرفدار کره وارد است استفاده از قطعات پلاستیکی بی کیفیت داخل کابین است! متاسفانه کیفیت متریال به کار رفته در این کلاس خودرو به هیچ وجه برای خریداران النترا رضایت بخش نیست و در دراز مدت شاهد صداهای اضافه و آزاردهنده ای در فضای داخلی خودرو خواهیم بود. البته رقبای هیوندای النترا مانند کیا سراتو و مزدا 3 نیز از قطعات پلاستیکی در داخل کابین استفاده کرده اند، ولی با این وجود کیفیت اجزای داخل کابین النترا از رقبایش کمتر است.

مشخصات فنی و پیشرانه هیوندای النترا

پیشرانه و قدرت موتور هیوندای النترا

یکی از معایب هیوندای النترا نسبت به رقبای هم‌رده اش بهره مندی از پیشرانه ای ضعیف‌تر است! این سدان کره ای با پیشرانه 1.8 لیتری MPI میتواند 147 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید کند که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
در نظر داشته باشید که تکنولوژی موتور هیوندای النترا (MPI) ، نسبت به سیستم نوین GDI که همان سیستم پاشش چند مرحله ای سوخت به سیلندرهاست دارای نقطه ضعف‌های بیشتری می‌باشد و هزینه نگهداری آن نیز بالاتر است. از طرفی حجم موتور کمتر این سدان جمع و جور کره ای در مقایسه با رقبایی همچون مزدا 3 و کیا سراتو سبب شده است تا تجربه رانندگی با النترا شتابی به مراتب کمتر از خودروهای هم‌رده را برای خریداران فراهم کند و مشخصا در سربالایی ها و جاده های کوهستانی و پرپیچ و خم در مقابل رقبا کم بیاورد. شتاب رسمی اعلام شده برای هیوندای النترا 10.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت است که البته تجربه مالکان هیوندای النترا از شتاب این خودرو با عدد اعلام شده متفاوت است و بنابر گزارش‌های النترا سواران، این سدان با وزن 1335 کیلوگرم ، 12.5 ثانیه طول میکشد تا از حالت ساکن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
مصرف سوخت ترکیبی هیوندای النترا نیز 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است که نسبت به موتور GDI مصرف سوختی بیشتر و قدرت تولیدی کمتری دارد.

 سال تولید 2017
 حجم موتور 1.8 لیتر
 قدرت موتور 147 اسب بخار
 گشتاور  176 نیوتن متر
 حداکثر سرعت 203 کیلومتر بر ساعت
 شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه
 گیربکس شش دنده اتومات
 کلاس بدنه  سدان جمع و جور
 دیفرانسیل دیفرانسیل جلو
 وزن خودرو 1335 کیلوگرم
 حجم باک 50 لیتر
 مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر

تجهیزات و امکانات رفاهی هیوندای النترا

رقبای هیوندای النترا

تجهیزات و امکانات رفاهی یکی از مزایای خرید انواع خودروهای کره ای به شمار می‌رود. هیوندای النترا نیز در بخش آپشن های رفاهی، خودرویی غنی محسوب می‌شود که رضایت اکثریت خریداران را به خود جلب میکند. البته با توجه به اینکه این خودروی پرفروش و محبوب کره ای در نسخه‌های مختلفی به بازار خودرو ایران وارد شده است، نمیتوان اطلاعات دقیقی در مورد امکانات رفاهی آن ارائه کرد ولی در هر صورت هیوندای النترا در مقایسه با رقبای هم‌رده اش از نظر امکانات رفاهی در وضعیت بهتری قرار دارد.
از جمله امکانات رفاهی نصب شده بر روی النترا میتوان به قابلیت ورود بدون کلید ، چراغ‌های روشنایی مجهز به LED ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، صندلی های مجهز به گرمکن، پوشش چرمی غربلیک فرمان ، دسته دنده و صندلی‌ها، و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

تست تصادف و ایمنی هیوندای النترا

تست تصادف و ایمنی هیوندای النترا

هیوندای النترا در بحث ایمنی خودرو، توانسته است بالاترین نمره موسسه تست تصادفات و ایمنی شرکت بیمه سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا را دریافت کند. همچنین در زمینه سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک که سبب می‌شود خودروی شما در سرعت های 20 تا 40 کیلومتر بر ساعت هیچ‌گونه تصادفی نداشته باشد نیز النترا موفق به دریافت نمره برتر شده است.
وجود تجهیزات ایمنی گسترده در این سدان کره ای مانند سیستم کنترل ایستایی در سربالایی ها ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم شناسایی نقاط کور، ایربگ راننده و سرنشین کناری به همراه ایربگ زانویی راننده، ایربگ‌های جانبی و پرده ای برای سرنشین‌ها و بسیاری موارد دیگر سبب شده است تا هیوندای النترا یکی از خودروهای ایمن شرکت خودروسازی هیوندای کره لقب بگیرد و ایمنی خودرو نیز یکی از مزایای خرید هیوندای النترا محسوب شود.

جمعبندی و کلام آخر

هیوندای النترا بخریم یا نه؟

با توجه به موارد گفته شده در مورد مزایا و معایب خرید هیوندای النترا و بررسی مشخصات فنی ، طراحی ظاهری و بحث ایمنی خودرو، نمیتوان هیوندای النترا را خودرویی با ارزش خرید کم قلمداد کرد. این خودرو یکی از پرفروش‌ترین سدان های جمع و جور بازار خودروی جهان محسوب می‌شود و به همین دلیل کارشناسان تندایران در این مطلب قصد داشتند تا به بیان تمام ویژگی های مثبت و منفی النترا بپردازند تا اگر قصد خرید این خودروی محبوب کره ای را دارید با چشم بازتری تصمیم بگیرید. در حال حاضر قیمت هیوندای النترا حدودا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان تخمین زده می‌شود که به نظر ما، بهتر است قبل از تصمیم به خرید آن، خودروهای هم‌رده با هیوندای النترا مانند مزدا 3 NEW ، کیا سراتو ، هوندا سیویک و تویوتا کرولا را نیز مورد بررسی قرار دهید.

نظر شما درباره هیوندای النترا چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این خودروی محبوب کره ای را داشته اید؟ اگر از مالکان هیوندای النترا هستید آیا از خرید خود راضی هستید؟ لطفا نظر و تجربه خود را درباره هیوندای النترا با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید

جستجو

هوش