chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
1 ماه پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
1 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
1 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
2 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
2 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
2 ماه پیش
مقایسه و بررسی هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما

مقایسه و بررسی هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما


bahrami
3 سال پیش

کارشناسان تندایران امروز به بررسی و مقایسه دو خودروی شش سیلندر و قدیمی بازار ایران میپردازند. با ما در رقابت این دو خودروی محبوب ژاپنی و کره ای همراه باشید.


0 0
0 نظر

بعد از بررسی مزایا و معایب خرید نیسان ماکسیما ، امروز قصد داریم تا به درخواست شما همراهان همیشگی وبسایت تندایران، به بررسی کامل مشخصات فنی، تجربه رانندگی و در نهایت ارزش خرید دو خودروی ژاپنی و کره ای پرطرفدار در سالهای نه چندان دور بازار ایران بپردازیم، و با مقایسه هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما ، این دو خودروی شش سیلندر محبوب بازار را از جهات مختلف مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
صنعت خودرو در ایران برخلاف حال و روز نه چندان خوش فعلی، در سالیان گذشته روزگار بهتری را سپری میکرد و به عنوان مثال میتوان تولید و مونتاژ محصولات نیسان را در آن سالها یادآور شد. نیسان ماکسیما نیز که در آن زمان یکی از پرطرفدارترین خودروهای کمپانی نیسان محسوب میشد در دو مدل اتوماتیک و دنده ای در بازار ایران وجود داشت. البته نیسان ماکسیما که در رده سدان های سایز بزرگ خانوادگی قرار داشت به تدریج و با واردات خودروهای خارجی به ایران، نظیر تویوتا کمری و هیوندای آزرا، محبوبیت خود را از دست داد و در رقابت با خودروهای کره ای و ژاپنی به روزتر در جایگاه پایین تری از نظر موفقیت فروش قرار گرفت.


البته نمیتوان منکر این قضیه شد که هنوز هم نیسان ماکسیما به دلیل دوام فنی بالا در بازار خودروهای کارکرده ایران از ارزش خرید و محبوبیت بالایی برخوردار است.
عرضه نخستین نیسان ماکسیما به کشور در سال 1381 آغاز شد. در آن زمان قیمت ماکسیما 40 میلیون تومان بود و این سدان سایز بزرگ ژاپنی خودرویی لوکس و مدرن به شمار میرفت که بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را شیفته خود کرده بود. این خودرو تا سال 1391 یکی از پرفروش‌ترین محصولات پارس خودرو محسوب میشد، تا اینکه با ورود خودروهای چینی و ژاپنی به روزتر، پس از ده سال، از خط تولید پارس خودرو خارج شد.

هیوندای آزرا
در سال 2006 با رونق واردات خودروهای خارجی به ایران و ایجاد نمایندگی‌های مجاز برندهای خارجی مطرح در کشور، شاهد ورود انواع خودروهای کره ای مانند کیا و هیوندای بودیم که با طراحی به روز و مدرن و آپشن‌ها و امکانات رفاهی بالا خیلی زود به بازار فروش خوبی در ایران دست پیدا کردند. آزرا نیز محصول لوکس هیوندای بود که خیلی زود مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت و در چند نسل به ایران وارد شد تا زمانی که با قانون ممنوعیت واردات خودرو 2500 سی سی به بالا به کشور، دیگر شاهد حضور نسل های جدید هیوندای آزرا در ایران نبودیم.

بررسی هیوندای آزرا

هیوندای آزرا را میتوان شروع کمپانی هیوندای برای تولید خودروهای لوکس در نظر گرفت که از موفقیت فروش خوبی هم در جهان برخوردار شد. هیوندای آزرا با ظاهری جذاب در آن سالها، هواداران زیادی پیدا کرده بود. یکی از شباهت های هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما در ثبات طراحی ظاهری و حفظ ظاهر این خودروها در گذر زمان است که علیرغم تکراری بودن، چندان خسته کننده نمی‌شوند و جای اضافه کردن متعلقات جانبی و جذاب تر کردن ماشین نیز در این دو خودرو وجود دارد.

طراحی ظاهری هیوندای آزرا
داخل کابین هیوندای آزرا فضای خوب و جاداری را به سرنشینان این خودرو عرضه می‌کند، و هرچند طراحی کابین قدیمی به نظر می‌رسد ولی ارگونومی خوبی دارد و تسلط راننده در هیوندای آزرا رضایت بخش است. ظاهر داشبورد این سدان کره ای قدیمی و بدون هیجان ولی امکانات رفاهی آن در مقایسه با نیسان ماکسیما در وضعیت خیلی بهتری قرار دارد.

کابین هیوندای آزرا
در بخش مشخصات فنی نیز، آزرا از موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر با 234 اسب بخار قدرت و 304 نیوتن متر گشتاور بهره‌مند است که هرچند شتاب اولیه خوبی را به راننده عرضه نمی‌کند، ولی شتاب ثانویه هیوندای آزرا در وضعیت بهتری قرار دارد. گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک این ماشین کره ای نیز در بعضی مواقع با تاخیر عمل میکند و کمی تنبل و ناهماهنگ با پیشرانه هیوندای آزرا عمل می‌کند.
در مورد تجربه رانندگی با هیوندای آزرا نیز میتوان گفت که این خودرو از سواری بسیار نرمی برخوردار است که این نرمی بیش از حد، در سرعت های بالا دردسر ساز میشود و از هندلینگ خودرو میکاهد. البته در مجموع میتوان گفت که هیوندای آزرا با توجه به ابعاد خودرو، از سواری و هندلینگ خوبی برخوردار است اما در بخش ایمنی خودرو، ترمزهای این خودرو از عملکرد خوبی برخوردار نیستند و در سرعتهای بالا رانندگی مطمئنی را با هیوندای آزرا تجربه نخواهید کرد.
در مجموع با توجه به مزایا و معایب هیوندای آزرا میتوان گفت که این خودرو از ارزش خرید بالاتری در مقایسه با نیسان ماکسیما  برخوردار است و در رقابت فروش بین این دو خودروی کره ای و ژاپنی اولویت خرید بیشتری دارد. اما قبل از تصمیم‌گیری نهایی باید نیسان ماکسیما را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما نیز مانند رقیب خود هیوندای آزرا، جزو ماشین‌های لوکس و سدان‌های سایز بزرگ دسته‌بندی می‌شود اما کهنگی و قدیمی بودن در ظاهر ماکسیما بیش از آزرا نمایان است و این غول قدرتمند ژاپنی در برابر خودروهای به روز بازار خودرو، جذابیت و ابهت سالهای قبل را ندارد. البته طراحی ظاهری هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما در سطح تقریبا برابری قرار دارد ولی طراحی آزرا کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

طراحی کابین نیسان ماکسیما
در داخل کابین نیسان ماکسیما نیز هرچند فضای زیادی برای سرنشینان وجود دارد ولی قدیمی بودن طراحی کابین بدجوری توی ذوق میزند. ماکسیما از نظر آپشن و امکانات رفاهی نیز در مقایسه با آزرا کاملا فقیر است. کروز کنترل، چراغ های مه شکن جلو، چراغ های هالوژنی جلو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و چنجر 5 تایی، 2 کیسه ایمنی هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی های جلو و روکش پارچه و مخمل صندلی ها و رودری ها، تمام امکانات رفاهی ای است که برای این خودروی ژاپنی در نظر گرفته شده است! و البته لازم به ذکر است که علت علاقه‌مندی خریداران ماکسیما به این خودرو، هیچ ارتباطی به امکانات رفاهی آن ندارد.

مقایسه نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا
در واقع یکی از مزایای خرید نیسان ماکسیما، که علت اصلی فروش بالا و علاقه ی خودروبازان به این پیرمرد ژاپنی می‌شود موتور شش سیلندر سه لیتری این خودروی ژاپنی است که به تنفس طبیعی مجهز است و توان تولید 227 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور را دارد، که با توجه به وزن 1400 کیلوگرمی نیسان ماکسیما ، شتاب فوق العاده بالایی را به ما نوید می‌دهد. پیشرانه نیسان ماکسیما نسبت به هیوندای آزرا ضعیف تر است اما گیربکس اتوماتیک آن هماهنگی بسیار خوبی با موتور آن دارد. البته در نظر داشته باشید که مصرف سوخت نیسان ماکسیما بسیار بالاست و یکی از معایب نیسان ماکسیما هم کمبود قطعات یدکی آن در بازار است.

طراحی ظاهری نیسان ماکسیما
و در نهایت در مورد تجربه رانندگی با نیسان ماکسیما میتوان گفت که به دلیل سیستم تعلیق خوب و فرمان دقیق، سواری این خودرو بسیار لذتبخش بوده و هندلیگ خوبی دارد.
سواری نیسان ماکسیما به لطف سیستم تعلیق خوب و فرمان دقیق بسیار لذت بخش است و هندلینگ نسبتا خوبی دارد و در مانورها و حرکات ناگهانی عملکرد قابل قبولی دارد. پایداری نیسان ماکسیما نیز قابل قبول است و در کل حس بسیار خوبی از راندن نیسان ماکسیما به دست می آورید و در هر حالتی رانندگی با این ماشین لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد. سبک بودن بیش از حد عقب نیسان ماکسیما گاهی شما را در مانورهای ناگهانی یا پیچ های سنگین برای کنترل ماشین شما به چالش وامیدارد. اگر قلق راندن نیسان ماکسیما را ندانید ولی اگر ماشین را قلق یابی کرده و رفتار ماشین را بدانید سواری اش فوق العاده است، و تنها نکته منفی حین رانندگی با نیسان ماکسیما انحراف بخش عقب آن در سر پیچ هاست که عدم وجود EPS در این خودرو باعث این مشکل شده است.

 نام خودرو هیوندای آزرا نیسان ماکسیما
 کلاس بدنه سدان لوکس متوسط سدان لوکس متوسط
 ابعاد بدنه 4895*1865*1490 4930*1780*1435
 فاصله محوری 2279 2750
 تعداد سیلندر 6 6
 حجم موتور 3300 2998
 تعداد سوپاپ 24 24
 حداکثر قدرت 235 200
 حداکثر گشتاور  304 270
 گیربکس 5 دنده اتومات تیپ ترونیک 4 دنده اتومات
 ترمز جلو دیسکی دیسکی
 ترمز عقب دیسکی دیسکی
 فرمان هیدرولیک  هیدرولیک
 وزن خودرو 1620 1430
 مصرف سوخت 10.2 10.7 
 حجم باک 70 70
کیفیت سواری 8 9
خدمات پس از فروش 7 7
طراحی 8 7
امکانات رفاهی 8 6
ویژگی‌های فنی 8 8
ارزش خرید 8 7

با توجه به نکات گفته شده و بررسی و مقایسه هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما شما کدام خودرو را در این رده قیمتی انتخاب میکنید؟ به نظرتان با بودجه ای مشخص هیوندای آزرا بخریم یا نیسان ماکسیما؟ لطفا نظرات خود را در مورد مقایسه این دو خودرو با ما و سایر خوانندگان تندایران در میان بگذارید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید

جستجو

هوش