chat

پست های مشابه

BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
5 روز پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 هفته پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
2 هفته پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
2 هفته پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
2 هفته پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
3 هفته پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
3 هفته پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
3 هفته پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
3 هفته پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
3 هفته پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
4 هفته پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
4 هفته پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
1 ماه پیش
ببین آئودی چطور آلفارومئو , ولوو , بنز و bmw رو نابود میکنه
miladsx
2 ماه پیش
تصادف زنجیره ای جاده برفی ایران
miladsx
2 ماه پیش
وقتی چراغ بنزین ماشین روشن شود چند کیلومتر میرود؟

وقتی چراغ بنزین ماشین روشن شود چند کیلومتر میرود؟


یکی از دغدغه های رانندگان، مقدار مسافتی است که پس از روشن شدن چراغ بنزین ماشین میتوان پیمود. این مسافت به نوع رانندگی و مدل خودروی شما نیز بستگی دارد.


0 لایک 0 نظر

روشن شدن چراغ های پشت آمپر خودرو یکی از دغدغه‌های اکثر رانندگان محسوب می‌شود، زیرا روشن شدن هرکدام از این چراغ ها، نشانه ی وجود مشکل و ایرادی جدی در بخشی از خودرو است. امروز قصد داریم به بررسی دلایل روشن شدن یکی از چراغ های پشت آمپر، که اغلب افراد تجربه روشن شدن آن را حین رانندگی دارند، یعنی روشن شدن چراغ بنزین خودرو بپردازیم.
روشن شدن چراغ بنزین، وقتی در جاده‌ها و مناطقی که آشنایی زیادی با آنها نداریم و احتمال می‌دهیم پمپ بنزین از ما دور باشد اتفاق بیفتد، بسیار استرس‌زا است زیرا راننده دائما با این چالش مواجه است که هر لحظه ممکن است بنزین ماشین تمام شده و خودرو از حرکت بایستد.

روشن شدن چراغ بنزین ماشین

آیا رانندگی با چراغ بنزین روشن خطرناک است؟

بهتر است همیشه قبل از رانندگی، از پر بودن باک بنزین خودروی خود اطمینان حاصل کنید، زیاد رانندگی با ماشینی که مقدار کمی بنزین دارد، موجب آسیب دیدن خودرو می‌شود.
رانندگی با خودرویی که تنها 25 درصد از باک آن بنزین دارد سبب آسیب به کاتالیزور خودرو می‌شود و در صورت طی کردن مسافت های طولانی با بنزین کم، مجبور به تعمیر یا تعویض کاتالیزور ماشین خواهید شد.
همچنین رانندگی با بنزین کم موجب آسیب رسیدن به پمپ بنزین خودرو می‌شود زیرا کثیفی ها و آشغال ته باک خودرو، در زمانی که باک بنزین خالی باشد، از پمپ بنزین عبور کرده و با رسوب در پمپ بنزین، موجب آسیب دیدن آن می‌شود.
بعلاوه هنگام رانندگی با بنزین کم، در جاده ها و بزرگراه ها خطر تمام شدن بنزین و خاموش شدن خودرو را نیز جدی بگیرید، زیرا خودروهای کناری با سرعت در حرکتند و توقف شما خطر تصادفات جاده ای را به شدت افزایش می‌دهد.

تمام شدن بنزین در جاده

وقتی چراغ بنزین ماشین روشن شود چند کیلومتر می‌رود؟

با بررسی های به عمل آمده بر روی خودروهای مختلف، متوسط بنزین باقی مانده در باک خودروهای خارجی به طور متوسط در حدود 9.8 لیتر می باشد، و اگر رانندگی با خودرو را در حالت بدون ترافیک شهری در نظر بگیریم، وقتی چراغ بنزین ماشین روشن شود خودروهای مختلف میتوانند مسافت هایی که در ادامه خواهیم گفت را طی کنند.

پراید: این خودرو با مصرف شهری حدود 6.5 لیتر می تواند در شرایط بدون ترافیک، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 130 کیلومتر را طی کند. 

پژو 206 : خودرو پژو 206 با متوسط مصرف 8.9 در رانندگی شهری، از لحظه ای که چراغ بنزین روشن می‌شود ، می‌تواند حدود 109 کیلومتر را طی کند.

رنو کولئوس: رنو کولئوس ، با مصرف 11.8 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 80 الی 85 کیلومتر را بپیماید. 

سوزوکی ویتارا: این شاسی بلند ژاپنی با مصرف 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می تواند مسافتی حدود 80 کیلومتر را طی نماید.

پژو 405 : این خودرو با متوسط مصرف 12,8 لیتر در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 76 کیلومتر را بپیماید.

سمند : این خودرو با مصرف شهری حدود 11 لیتر بنزین، می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 89 کیلومتر را طی کند.

ساندرو : خودرو ساندرو ، با مصرف 9.4 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 104 کیلومتر را بپیماید.

تندر 90 : این خودرو با متوسط مصرف 9 لیتر در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 108 کیلومتر را بپیماید.

گل : گل محصولی از فولکس واگن برزیل است که یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود. این خودرو با مصرف 9.2 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 106 کیلومتر را بپیماید.

ورنا : این خودرو با مصرف 7.6 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 128 کیلومتر را بپیماید.

مزدا 3 : مزدا 3 محبوب‌ترین خودروی کمپانی مزدا در بازار خودرو جهان محسوب می‌شود که علت آن کیفیت خوب ، سواری کاملا لذت بخش ، طراحی جذاب است. مزدا 3 با مصرف سوخت 9.8 لیتر در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 100 کیلومتر را بپیماید.

آوانته : هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت کره ای است که با مصرف 9.5 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 103 کیلومتر را بپیماید.

توسان : هیوندای توسان، یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار ایران است ، این خودرو با مصرف سوخت 10.2 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 96 کیلومتر را بپیماید.

سانتافه : این خودرو با مصرف 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می تواند مسافتی حدود 83 کیلومتر را طی نماید.

ریو : کیا ریو یک خودرو کامپکت ، محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که تولید آن از سال 2000 آغاز شده و اکنون نسل چهارم آن در حال تولید است. این خودرو با مصرف شهری حدود 6.9 لیتر بنزین می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 142 کیلومتر را طی کند.

اپتیما : کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط است که نخستین بار در سال 2000 توسط کره ای ها معرفی شد ، این خودرو با مصرف شهری حدود 11.8 لیتر بنزین می تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 83 کیلومتر را طی کند.

پیکانتو: این خودرو با متوسط مصرف 6.7 لیتر بنزین در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 146 کیلومتر را بپیماید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید

جستجو

هوش