search in becharkh جستجو در بچرخ

مزایا و معایب kmc t8 - کی ام سی t8 بخریم یا نه؟ + نظرات

مزایا و معایب kmc t8 - کی ام سی t8 بخریم یا نه؟ + نظرات
tondiran

به زودی شغل و مهارت خود را ثبت میکنم

آیا خودرو کی ام سی t8 ارزش خرید دارد؟ بررسی کامل مزایا و معایب و مشخصات فنی kmc t8 + پاسخ به همه سوال ها در مورد خودرو kmc t8 کرمان موتور.


1 0
3+ نظر

قیمت kmc t8

بروزرسانی قیمت آگهی ها
  • قیمت بازار - 1403 : 1,595,000,000 تومان
  • قیمت نمایندگی - 1403 : 1,697,000,000 تومان
  • قیمت بازار - 1402 : 1,550,000,000 تومان

در این پست به صورت حرفه ای به بررسی مزایا و معایب کی ام سی T8 پیکاپ نسبتا ارزان که این روزها خیلی ها آن را با هایلوکس مدل پایین مقایسه می کنند می پردازیم.

kmc t8

kmc t8 محصول کرمان موتور از زمان ورودش به بازار ایران به خاطر آپشن‌ها و امکانات آفرودی مناسبی که داشت خیلی زود جاشو تو دل مردم ایران باز کرد و تا الان فروشش از مجموع فروش کل پیکاپ چینی هایی که دارن توی ایران تولید میشن حدود ۴ برابر بیشتره!

مزایا و معایب kmc t8

معایب کی ام سی T8

  • یه نکته منفی در مورد سپرهای kmc t8 اینه که جنسش خیلی جنس شهریه و به درد ماشینی که بره خارج جاده و آفرود و اینجور چیزا نمی‌خوره.
  • جلو پنجره فوق العاده بی‌کیفیته یعنی اصلاً یه چیز مزخرفی که اصلاً میره تو و پوسته پوسته میشه!
  • لاستیک‌ها خیلی خشک هستند و تقریباً نمیشه بالانسشون کرد و از نظر من اولین کاری که بعد از خرید kmc t8 باید انجام بدین تعویض لاستیک‌ها با یک نمونه خارجیه
  • مانیتور این ماشین میانه خوبی با نور خورشید نداره و وقتی نور آفتاب مستقیم بهش می‌خوره دیگه چیزی توش معلوم نیست این مشکل رو ما با کلیدهای پایین هم داریم و اگر نور آفتاب مستقیم بهشون بتابه معلوم نیست خاموش هستن یا روشن!
  • ترمز نه چندان قوی
  • مصرف سوخت بالا

یکی از معایب kmc t8 میزان مصرف سوختش هست میزان مصرف سوخت تو هر خودرو به المان‌های زیادی مثل آب و هوا ، سبک رانندگی و کیفیت سوخت و حتی باد تایرها بستگی داره از اونجایی که سیستم خنک کنندگی پیشرانه تی ۸ به شدت به میزان بنزین ورودی وابسته است و یه جورایی با بنزین خنک میشه رانندگی پرشتاب و هیجانی با این ماشین می‌تونه مصرف سوخت حدود صدی 16 رو هم برای شما به ارمغان بیاره به عنوان مثال یه راننده‌ای که با شدت به ماشین گاز میده و از بنزین معمولی برای ماشین استفاده می‌کنه با راننده‌ای که سبک رانندگی معمولی داره و از بنزین سوپر برای ماشینش استفاده میکنه ممکنه بین صدی ۵ تا ۶ لیتر تفاوت مصرف با هم داشته باشند به طور کلی می‌تونم بگم که مصرف سوخت کی ام سی t8 چیزی حدود ۱۳ هست که اینا بستگی به کیفیت سوخت و سبک رانندگی افراد داره.

مزایای کی ام سی T8

  • نفوذ صدای کم موتور به کابین حتی توی دور موتور بالا هم صداش مناسبه
  • با توجه به ارتفاع بلند ماشین راننده دید کاملا مناسبی به جلو و اطراف ماشین داره و آینه‌های بزرگ ماشینم باعث شدند که کاملاً دید خیلی خوبی نسبت به طرف چپ و راست ماشین داشته باشید.
  •  کولر این ماشین واقعاً خوب کار می‌کنه سرمای خوبی هم داره پیشنهاد می‌کنم توی تابستون فیلتر کابین ماشینو زود به زود عوض کنید که حداکثر سرما رو به شما بده
  • سیستم صوتی خوبی داریم که با ۴ تا بلندگو که توی درها کار شده و دو تا توییتری که روی ستون‌های ماشین هست کیفیت قابل قبولی به شما میدن و در اندازه‌های این ماشین واقعا خوبه اما خوب نباید توقع سیستم صوتی حرفه‌ای رو ازش داشته باشیم
  • یکی از نکات مثبت کی ام سی t8 اینه که کرمان موتور اومده کلی رنگ برای این ماشین در نظر گرفته : مشکی ، آبی ، قرمز ، زرد ، زیتونی ، قهوه‌ای ، دودی ، کرم و واقعا آدم لذت می‌بره و این تنوع رنگ این ماشینا خود به خود حس جالبی میده.
  • kmc t8 طراحی خیلی جذابی داره و چیزی که توی نمای بغل هم مشاهده میکنید شباهت زیادش به تویوتا هایلوکس ریوو هست. 
  • ارزش خرید بیشتر از رقبا
  • فضای جادار ردیف عقب

نکاتی که لازمه رعایت کنین

لازمه که دو تا نکته در مورد نوع سوخت و روغنی که توی ماشین استفاده می‌کنید بهتون بگم اول اینکه با توجه به اینکه با یک موتور توربو شارژ طرف هستیم بهتره همیشه از بنزین با کیفیت مثل بنزین سوپر استفاده کنید اگر گیرتون نیومد حتماً از اوکتان برای ماشینتون استفاده کنید.

در مورد روغن هم بهتره که از روغن‌های گرید بالا و ترجیحاً خارجی استفاده کنیم ، sp یا sn plus که در بازار عرضه میشن 

مشخصات فنی kmc t8

حجم موتور۲ لیتری
تعداد سیلندر۴ سیلندر توربو
محور محرکهدو دیفرانسیل (۴WD)
قدرت۱۷۴ اسب بخار
گشتاور۲۹۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی
شتاب صفر تا صد۱۲/۸ ثانیه
ظرفیت حمل بار و بکسل۸۴۰ کیلوگرم
وزن۱۹۷۰ کیلوگرم

موتور کی ام سی t8

موتور کی ام سی t8 ، خودروی KMC T8 به یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو برخلاف برخی از رقبا در بازار ایران، تنها با گیربکس دستی ۶ سرعته عرضه می‌شود.

اگرچه موتور KMC T8 در مقایسه با رقبایی مثل کلوت مکث موتور کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد، اما توان و گشتاور را در دورهای پایین‌تر تولید می‌کند که باعث کاهش تأخیر توربو می‌شود. این ویژگی‌ها در زمان رانندگی در مسیرهای آفرودی تأثیر بسزایی دارند و باعث می‌شوند تا KMC T8 تجربه رانندگی پرشتاب‌تری ارائه دهد.

راهنمای خرید روغن موتور برای KMC T8

برای خرید روغن موتور مناسب برای کی ام سی t8، باید به عواملی مانند ویسکوزیته، درجه‌بندی SAE، و استاندارد API توجه کنید، زیرا این مشخصات تأثیر مستقیمی بر عملکرد موتور خودرو دارند. انتخاب روغن موتور مناسب به افزایش عمر موتور و جلوگیری از خسارت‌های سنگین و هزینه‌های تعمیر کمک می‌کند.

روغن موتور مناسب KMC T8

روغن موتور مناسب KMC T8 براساس دفترچه راهنما ، برای اکثر مناطق، استفاده از روغن تمام‌سنتتیک توربوشارژ با ویسکوزیته 10W-40 و سطح کیفی SL یا بالاتر توصیه می‌شود. این نوع روغن برای دمای محیطی بین -20 تا 40 درجه سانتی‌گراد مناسب است. در مناطقی با سرمای شدید، می‌توان از روغن 5W-30 با سطح کیفی SL یا بالاتر استفاده کرد. ظرفیت روغن موتور برای این خودرو بین 5 تا 5.5 لیتر است و باید هر 7000 تا 10000 کیلومتر تعویض شود. همچنین، تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوا در هر سرویس دوره‌ای ضروری است.

روغن دنده مناسب KMC T8

روغن دنده مناسب KMC T8 ، براساس راهنمای خودرو، برای گیربکس این خودرو باید از واسکازین با ویسکوزیته 75W-85 و سطح کیفی GL4 یا GL5 استفاده شود. همچنین، روغن دنده 75W-90 نیز قابل استفاده است. حجم مورد نیاز برای گیربکس این خودرو حدود 2.4 لیتر است و باید هر 30000 تا 40000 کیلومتر تعویض شود.

آپشن ها و امکانات kmc t8

امکانات کی ام سی T8 ، کی ام سی t8 امکانات و تجهیزات ایمنی قابل قبولی داره:

  1. سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  2. سیستم ترمر ضد قفل (ABS)
  3. سیستم کنترل کشش (TCS)
  4. سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
  5. سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)
  6. سیستم کمکی ترمز اظطراری (BOS)
  7. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  8. سیستم کنترل دینامیکی خودرو (VDC)
  9. سیستم پایش فشار بادر تایرها (TPMS)
  10. قفل مرکزی و قفل خودکار
  11. سیستم ضد سرقت
  12. قفل ایمنی کودک

رقبای KMC T8

رقیب اصلی این ماشین توی ایران فقط میتونه تویوتا هایلوکس 2008 ، 2009 باشه و غیر از اون چینن های دیگه مثل آسنا و کاپرا و فوتون حرفی برای گفتن پیش این ماشین نه از نظر امکانات و نه از نظر مشخصات فنی ندارند ، کاپرا و آسنا و فوتون اصلاً بی‌خیال بشین اصلا در این حد نیستند و فقط این ماشین بوده که تونسته پا به پای یه ماشینی مثل هایلوکس بیاد جلو.

عکس داخل ماشین کی ام سی T8

نمای داخل کی ام سی T8 رو میتونین توی تصاویر پایین ببینین.

نمای داخلی kmc t8
فضای عقب کی ام سی t8

کیفیت ساخت و طراحی داخل و سواری و کی ام سی T8 آدمو از فاز چینی‌ها میاره بیرون یعنی انگار چینی نیست این ماشین و کلاً داستانش فرق می‌کنه جالبه یه پیشرفت خوبی بوده ، نمیگم خیلی خوبه و اصلا در حد هایلوکسه نه ولی خیلی پیشرفت مناسبی بوده که این ماشین با این سطح امکانات و کیفیت تولید شده.

یه نکته منفی اینه که صندلی عقب امکانات خاصی نیست و خبری از دریچه هوا ، خروجی usb ، فندکی و هیچ چیزی نیست!

شیشه بالابر های کی ام سی t8 دو تا آپشن جالب داره یکی سنسور تشخیص مانع شیشه هست که اگه یه موقع خدایی نکرده دست بچه یا هر کسی لای شیشه موقع بالا رفتن بمونه به محض برخورد با دست شیشه خودش اتوماتیک میاد پایین و از اتفاق جلوگیری می‌کنه ، آپشن جالب بعدی اینه که شما از ماشین پیاده شدید اما همه شیشه‌های ماشین پایینه خیلی راحت می‌تونید با نگه داشتن دکمه قفل روی ریموت هر 4 تا شیشه رو همزمان بدید بالا این اتفاق برای برعکسش هم میفته و خیلی راحت می‌تونید با نگه داشتن دکمه بازشو روی ریموت شما تمام شیشه‌ها را با هم همزمان بدید پایین.

توی این ماشین یه فرمون کوچیک میبینیم که یکم حس چینی بودن میده ولی کیفیت فرمون مناسبه به نظر من در حد این چینی بودن باز خوبه.

 توی طراحی داخلی اومدن یکم پیشرفت به خرج دادن یکم بهتر شده اوضاع با اینکه باز پلاستیک خشکه ولی باز اومدن یه پد نرم گذاشتن و همین پد نرمه توی چینی‌ها دیده نمیشه و یه تریم آلومینیومی که دادن دور دریچه کولر خیلی باحال شده و یکم حس با کیفیت و لوکس بودن حداقل القا می‌کنه.

کلیدها نسبتا با کیفیتیه و حس بی‌کیفیتی نمیدن بهتون و مانیتوری که زیاد با کیفیت نیست یعنی روشنایی خیلی خوبی نداره ولی کیفیت نوشته و حروف مناسبه.

دوربین دنده عقب kmc t8 خطوط راهنما رو داره ولی کیفیتش خیلی پایینه که البته میشه خودتون دوربین با کیفیت بذارین.

جنس صندلی متاسفانه صندلی‌های تی ۸ از نظر راحتی نمره قبولی نمی‌گیرن و با یه صندلی نسبتاً خشک طرف هستیم که در مسافت‌های طولانی می‌تونن اذیتتون کنن.

آفرود با kmc t8

آفرود با kmc t8

نه این ماشین نه هایلوکس مناسب آفرود سنگین نیستن که بخوایم برای اونجا ما در موردشون صحبت کنیم و یه ماشین در حد یه ماشین کار هستن که آدم بتونه یه استفاده معمولی خارجی جاده و بیراهه هم بکنه بدون اینکه گیر کنه ، قفل دیفرانسیلی که روی ماشین هست آپشن خیلی خوبیه که آدم جایی گیر کرد اذیت نشه ، برای آفرود سنگین حتما ماشین شش سیلندر به بالا و معمولاً هم تنفس طبیعی بهتره.

یه نکته خیلی خیلی مهم که حتی اکثر هایلوکس ها هم ندارن دفلاکه همون قفل دیفرانسیل ، ۵۰ درصد قابلیت آفرودی یه ماشین دو دیفرانسیل دفلاک هست یعنی وقتی شما ماشین دارین که  دفلاک نداره عملا خیلی چیزا رو از دست داده داستان دفلاک اینه که وقتی شما یکی از چرخاتون توی یه محور حالا جلو یا عقب هرزگردی میزنه یعنی آزاد داره میچرخه همه نیرو داره به اون انتقال داده میشه به خاطر ساختار دیفرانسیل و موقعی که شما دفلاک فعال می‌کنید عملاً ساختار دیفرانسیل به صورت عملی حذف میشه و قفل میشه دو تا چرخ به همدیگه ولی یه نکته منفی اینکه فقط دفلاک عقب داره متاسفانه و اگر حالا یه داستانی پیش بیاد که ماشین دوچرخ بشه یعنی جلو عقب هرچند که خیلی کم پیش میاد با دفلاک عقب شما نجات پیدا نکنی ولی خیلی از ماشین‌ها هستن که دفلاک جلو و عقب رو با هم داره این ماشین فقط عقبشو داره و من تحسینش می‌کنم از اینکه این آپشن رو داره واقعاً کاربردی هست.

این ماشین دو دیفرانسیل پارت تایمه یعنی به صورت دیفالت فقط دف عقبش معمولاً کار می‌کنه و روی حالت ۲H ، روی حالت 4H که گذاشتین میشه ۲ دیفرانسیل یعنی هم عقب هم جلو کار می‌کنه و روی 4L هم که گذاشتین میشه سنگین گشتاور بیشتر سرعت کمتر که برای حالت‌هایی که شما توی جایی گیر کردین یا احتیاج دارین به گشتاور بیشتر ، و روی حالتی که شما 4H یا 4L میزارین خودش esp رو خاموش می‌کنه.

تصاویر خودرو kmc t8

تصویر خودرو kmc t8
تصویر خودرو kmc t8
عکس kmc t8
عکس خودرو کی ام سی T8
عکس kmc t8

نظرات کاربران در مورد kmc t8

نظرات کاربران در مورد kmc t8 و نظرات مالکین رو میتونین توی صفحه نظرات ببینین ، شما هم تجربه های خودتون رو در مورد مزایا و معایب kmc t8 با دوستان به اشتراک بگذارین. 
به نظر شما آیا kmc t8 ارزش خرید داره؟ 

مشکلات kmc t8

مشکلات kmc t8 رو میتونین توی انجمن kmc t8 سایت بچرخ مطرح کنین و دوستان دیگه ای که kmc t8 دارن میتونن بهتر از صد تا مکانیک و کارشناس راهنماییتون کنن.

چون اون مشکل رو ممکنه هزاران نفر تجربه کرده باشن، شما هم میتونین با تجربه هاتون به بقیه دوستان کمک کنین. 

انجمن بچرخ یه تعمیرگاه آنلاین رایگان هستش که مالکین خودرو توش عضو میشن و پشت هم دیگه هستن و نظرات و تجربه هاشون رو در اختیار هم قرار میذارن.

چطور عضو شویم؟

برای عضویت خیلی راحت اسم ماشین خودتون رو توی سایت بچرخ جستجو کنین مثلا بنویسید kmc و توی نتایج براتون صفحه انجمن kmc t8 و نظرات کاربران در مورد kmc t8 رو میاره.

فروش kmc t8

اگه قصد فروش kmc t8 ، یا فروش حواله kmc t8 رو دارین میتونین توی صفحه آگهی ها ماشین خودتون رو برای فروش ثبت کنین تا دوستانی که قصد خرید دارن ماشینتون رو ببینن.

موقع ثبت آگهی فروش kmc t8 حتما برند رو kmc و مدل رو t8 بزنین تا آگهی به دوستانی که قصد خرید kmc t8 رو دارن نشون داده بشه. 

خرید kmc t8

خرید kmc t8 ، اگه قصد خرید kmc t8 رو دارین میتونین توی صفحه آگهی های kmc t8 لیست آگهی هایی که دوستان ثبت کردن رو ببینین.

نظر شما چیه؟

reza.11

به زودی شغل و مهارت خود را ثبت میکنم

انصافا حرف حقه. من ۶۶ هزار تا با این ماشین تو شرایط سخت و سنگین و کوهستانی و برف و گل رانندگی کردم تصادف کردم اما ماشین ماشین قابل اعتمادی هستش به نظرم و من ازش راضی ام. ضمنا تاحالا هم صفحه عوض نکردم و فابریک دارم استفاده میکنم.

پاسخ 0
sina.honarvar

به زودی شغل و مهارت خود را ثبت میکنم
مدال نظر پرطرفدار در انجمن سایپا

فشاری که من به این ماشین میارم البته مث تهرانیا هفته ای یبار آفرود نیستم من همش تو کوه و جنگلم هفته ای یه بار میام شهر تا حالا آخ نگفته اونجایی که من رفتم تویوتا پاژن پاترول گیر کردن همشونم داشتم سوار شدم راضیم ازش.

پاسخ 0
hamed.1

به زودی شغل و مهارت خود را ثبت میکنم

هرچیزی رو نسبت ب قیمتش قضاوت کنیم آخه هایلوکس شش تومنی با ماشین یک و نیم تومنی چطور مقایسه میکنید در ضمن همین کی ام سی را کافیه یک و پانصد خرجش کنی یعنی بشه سه میلیارد هزینه که پوله یه هایلوکس ده سال کار میشه قسم میخورم هایلوکس ک هیچ فورد را هم میخوره.

پاسخ 0

میخواهید محتوایی آموزشی بنویسید؟

نوشتن مطلب جدید

پست های مشابه

فروش ویژه kmc T8 فقط با ماهی 10 میلیون
carin
مزایا و معایب kmc x5 - آیا کی ام سی x5 ارزش خرید دارد؟
tondiran
مزایا و معایب خرید kmc t9 - آیا کی ام سی t9 ارزش خرید داره؟
tondiran
فیدلیتی پرایم بخریم؟ پاسخ به سوال های مهم قبل خرید فیدلیتی
auto.soroush
تیگو 8 پرومکس - مزایا و معایب غول مرحله آخر ماشین‌های چینی
auto.soroush
خرید و فروش حواله خودرو - آموزش فروش و نکات مهم انتقال حواله
auto.soroush
مزایا و معایب هایما s7 پلاس - با خیال راحت بخریم یا نه؟
ikco
مزایا و معایب سمند سورن پلاس موتور XU7P ارزش خرید دارد؟
ikco
مزایا و معایب ون کاروان سایپا بخریم یا نه؟ پاسخ همه سوال ها
tondiran
مزایا و معایب فردا t5 - آیا t5 فرداموتور ارزش خرید دارد؟
tondiran
مزایا و معایب تارا ایران خودرو - آیا تارا ارزش خرید دارد؟
ikco
ایران خودرو ری را بخریم؟ بررسی ریرا لاکچری ترین خودرو ایرانی
auto.soroush
تیبا ، مزایا و معایب تیبا ، تیبا بخریم یا نه؟ نظرات کاربران
saipa.savaran
مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
کاربران آنلاین در انجمن 223 نفر
کاربر مهمان پیام ها
user image
برای فعالیت در انجمن وارد حساب کاربری خود شوید
ورود به حساب کاربری
موجودی: لاگین نیستید