chat

پست های مشابه

BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
4 روز پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 هفته پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 هفته پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
2 هفته پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
2 هفته پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
2 هفته پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
3 هفته پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
3 هفته پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
3 هفته پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
4 هفته پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
4 هفته پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
1 ماه پیش
ببین آئودی چطور آلفارومئو , ولوو , بنز و bmw رو نابود میکنه
miladsx
2 ماه پیش
تصادف زنجیره ای جاده برفی ایران
miladsx
2 ماه پیش
موافقت مجلس و وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس کالا

موافقت مجلس و وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس کالا


وزیر صنعت، معدن و تجارت با عرضه خودرو در بورس کالا موافقت کرد و بدین ترتیب با موافقت مجلس و دولت به زودی شاهد عرضه خودرو در بورس خواهیم بود.


0 لایک 0 نظر

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به برنامه مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: طرح مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار خودرو که یکی از بحث‌های اصلی آن عرضه خودرو در بورس کالا است، در یک سال اخیر در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفته و متن آن هم اکنون آماده ارائه به صحن مجلس است. مضاف بر اینکه بر خلاف وزیر سابق صمت که تمایلی به اجرایی شدن این طرح نداشت، طی صحبت‌هایی که با آقای فاطمی امین در این مدت داشتیم، ایشان آمادگی خود را برای همراهی با این طرح اعلام کرده است.

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیش‌تر در این مورد گفته بود: صنعت خودرو از جمله بخش‌های پیشران اقتصادی است و برنامه‌ریزی برای ایجاد تحرک در پیشران‌های اقتصادی موجب استغال‌زایی خواهد شد.

وی از هدف‌گذاری تولید یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال و سه میلیون خودرو تا سال 1404 خبر داد و گفت: ما باید این تعداد خودرو تولید کنیم، چرا که تولید تعداد کم خودرو صرفه اقتصادی ندارد و اگر بخواهیم خودروساز باشیم یا باید بالای 2 میلیون دستگاه خودرو تولید کنیم و یا اصلا تولید نکنیم.

آزادسازی واردات خودرو منتفی شد؟

آزادسازی واردات خودرو به کشور

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم قیمت و کیفیت در صنعت خودرو به حد قابل قبول برسد باید توجه به مقیاس تولید، رقابتی کردن صنعت خودرو و در کنار آنها اصلاح ساختارهای مدیریتی و اقتصادی به صورت همزمان انجام شود تا اهداف صنعت خودرو محقق شود.
فاطمی امین به ایده مجموعه‌سازها در ساختار مدیریتی حوزه خودرو اشاره کرد و با بیان اینکه در این طرح به جای کار با تعداد زیاد قطعه ساز با تعداد کمتری مجموعه‌ساز کار می‌شود، اصلاح ساختار مدیریتی را موجب کاهش قیمت‌ها و ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی دانست.
در مقابل، علیرضا رزم حسینی، وزیر سابق صمت، یکی از مخالفان عرضه خودرو در بورس بود. وی در این مورد گفته بود: با اجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا موافق نیستم، زیرا اجرای این طرح کار کارشناسی شده ای نیست.
رزم حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای متعادل سازی قیمت خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت چه پیشنهادی بهتر از عرضه خودرو در بورس را دارد، گفته بود: همکاری خوبی بین وزارت صمت و کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی وجود دارد، لذا وزارت صمت طرحی برای قیمت‌گذاری خودروها به مجلس ارائه داده است که کمیسیون اقتصادی مجلس هم با آن طرح موافقت کرده است.
بنابرین در انتظار فرصتی برای اجرای این طرح هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح قیمت خودرو بهتر شود.

منبع: خبرگزاری فارس

پی نوشت: روز چهارشنبه عرضه اولیه فسبزوار هم عرضه خواهد شد. 15 درصد از سهام این شرکت با محدوده قیمتی 2557 تا 3125 تومان با محدودیت 1200 سهم به ازای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید

جستجو

هوش