chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
4 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
1 ماه پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
2 ماه پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
2 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
2 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
2 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
2 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
2 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
2 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
2 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
3 ماه پیش
5 دلیل برای اینکه جک S3 نخرید

5 دلیل برای اینکه جک S3 نخرید


bahrami
3 سال پیش

بعد از بیان مزایای خرید جک S3 ، در این مطلب به معایب این خودروی چینی میپردازیم: موتور نسبتا ضعیف ، قطعات گرانقیمت ، فضای کم ردیف عقب خودرو و...


0 0
0 نظر

در مقاله قبلی کارشناسان تندایران 7 دلیل برای خرید جک S3 را با شما به اشتراک گذاشتند و همانطور که به شما قول داده بودیم در این مطلب قصد داریم تا 5 دلیل برای اینکه جک S3 نخرید به شما ارائه کنیم. امیدواریم اگر شما هم قصد خرید خودروی شاسی بلند چینی را دارید با مطالعه مطالب این دو مقاله ، تصمیم درستی در زمینه خرید جک S3 بگیرید و در تلاطم بازار خودرو ایران ، خودرو کراس اوور مطمئن و قدرتمندی بخرید.

بعد از اینکه کرمان خودرو با واردات خودروهای کره ای همگان را شگفت‌زده کرد، این کمپانی در همکاری با خودروسازی جک موتورز اقدام به وارد کردن شاسی بلند کوچک چینی یعنی جک S3 کرد که قبل از این خودرو نیز، در زمینه فروش برادر بزرگتر آن یعنی جک S5 تجربه فروش موفقی را در بازار خودرو ایران داشت. در ارتباط با خودروهای کمپانی جک میتوان گفت که این برند با روحیه ایرانی‌ها سازگاری دارد و یکی از دلایل فروش بالای محصولات جک در بازار خودرو ایران نیز، علاوه بر وجود تحریم ها و ممنوعیت ورود خودروهای خارجی ، همین همخوانی خودروی چینی با روحیه ایرانی است. ولی همانطور که در مقاله قبلی گفتیم این موضوع به معنای موفقیت صد در صدی فروش تمام محصولات جک در ایران نیست و خط تولید مدل جک جی3 کرمان موتور خیلی زود متوقف شد و فروش خوبی را در بازار ایران تجربه نکرد. حال باید دید جک اس3 میتواند نیازهای علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند را برآورده کند یا سرنوشتی مشابه با جک J3 در انتظار اوست.

پیشرانه و قدرت موتور جک S3

جک S3 به موتور 4 سیلندر خطی با حجم 1.6 لیتر مجهز است که 107 اسب بخار نیرو و 155 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حقیقت این است که این سطح از قدرت موتور در سدان‌ها نیز کم محسوب می‌شود ولی جک موتورز در اینجا از چنین پیشرانه ضعیفی برای شاسی‌ بلند 1200 کیلوگرمی خود استفاده کرده است که کشش لازم را برای این خودرو را ندارد و قاعدتا نمیتوانید انتظار ایجاد شتاب و کشش بالایی را از جک S3 داشته باشید. لازم به ذکر است که برخی از سدان‌های موجود در بازار که قیمت ارزان‌تری هم در مقایسه با جک اس3 دارند، به موتور قوی‌تری در مقایسه با این پیشرانه 4 سیلندر جک اس 3 مجهز شده‌اند.

رینگ‌های جک S3

هرچند از نظر کارشناسان تندایران طراحی ظاهری این خودرو در مقایسه با رقبای هم رده جک بسیار خوب بوده و به سختی میتوان به آن ایرادی جدی وارد کرد ولی یکی از موارد شبهه برانگیز در طراحی ظاهری این خودرو استفاده از رینگ‌های کوچک 16 اینچی برای جک S3 است که از هیچ زاویه ای با طراحی کلی خودرو که حالتی تهاجمی و خشن دارد، هماهنگ نیست. بدون شک، با توجه به ابعاد کلی بدنه ، با استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی روی این خودرو، ظاهر آن می‌توانست بی عیب و نقص شود. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این مشکل تنها مرتبط به جک نبوده و در اغلب خودروهای چینی نظیر دانگ فنگ H30 کراس، لیفان 820 و… نیز به چشم می‌ خورد!

قطعات یدکی جک S3

قطعات یدکی جک S3 نیز مانند اکثر خودروهای تازه وارد چینی به بازار ایران و مثل دیگر مدل‌های خودرو چینی بازار، هم از مشکل کمبود قطعات و هم از قیمت گران قطعات یدکی رنج می‌برد. در هنگام خرید جک S3 باید به این موضوع توجه کنید که اگر خدای نکرده با جک اس3 تصادف کنید، به دلیل قیمت گران قطعات بدنه، و کمبود این قطعات با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد. به طور کلی هنگام خرید خودروهای چینی مواردی از این دست همیشه وجود دارند که خرید آن‌ها را به یک ریسک تبدیل می‌کنند. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که هرچند گرانی و کمبود قطعات یدکی یکی از معایب خرید جک S3 می‌باشد ولی با وجود تحریم های بین المللی علیه ایران ، این روزها این مشکل برای اکثر خودروهای خارجی وجود دارد.

امکانات و آپشن های جک S3

همانطور که در مقاله قبلی که 7 دلیل برای خرید جک S3 را بیان کرده بودیم اظهار داشتیم یکی از ویژگی های مثبت خودروهای چینی که باعث رقابت بالای این خودروها با سایر خودروهای هم رده شان شده است امکانات و آپشن های بسیار خوبی است که در اختیار خریداران قرار میدهند. جک S3 نیز از نظر تجهیزات رفاهی، امکانات و آپشن ها خودروی کاملی است و تقریباً چیزی کم ندارد، اما جای خالی برخی موارد در این خودرو کراس اوور چینی نیز به شدت احساس می‌شود. که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استارت بدون کلید و آینه‌های تاشو برقی اشاره کرد که از خودروهایی در این سطح ، انتظار می‌رود چنین آپشن های نه چندان پیچیده و پیشرفته‌ای را نیز داشته باشند.

فضای کابین جک S3

عیب و ایراد دیگری که میتوان به جک S3 نسبت داد مربوط به طراحی فضای نسبتاً کم برای سرنشین‌های عقب خودرو است. البته این مشکل یکی از بزرگترین معایب اغلب شاسی بلندهای جمع و جور یا همان کراس اوورها است که غالبا فضای کمی برای سر و پا در ردیف دوم تعبیه می‌شود و همچنین حجم محدود فضای صندوق در این خودرو ها نیز به چشم میخورد. در این میان جک S3 نیز از این قاعده مستثنی نیست و در مورد این خودرو هم می‌توان گفت که شاید جک S3 برای افراد بلند قد ساخته نشده است! البته که شاید چنین مشکلی در رفت و آمدهای روزانه چندان جدی به نظر نرسد و آزاردهنده نباشد، اما در سفرهای بین شهری یکی از معایب جک S3 که می‌تواند برای سرنشینان عقب به شدت آزاردهنده باشد همین فضای کم کابین خودرو است.

کلام آخر

با وجود معایب جک S3 که نمیتوان آنها را در هنگام خرید این خودروی چینی نادیده گرفت ، باید در نظر داشت که با توجه به عدم وجود تنوع کافی در بازار خودرو ایران، به ویژه در رنج قیمتی که جک S3 در آن قرار دارد، شاید نتوان با قطعیت نسبت به خرید یا عدم خرید یک مدل خودرو اظهار نظر کرد، چرا که شاید آن مدل جزو معدود انتخاب‌ها یا حتی تنها گزینه خریداران باشد. از طرف دیگر باید در نظر داشت که تمامی کراس اوورهایی که در این رنج قیمتی قرار می‌گیرند، در واقع محصولات ارزان قیمت و اقتصادی کمپانی سازنده محسوب می‌شوند، پس کاملا طبیعی است که مشکلات و کمبودهای مختلفی در آن‌ها وجود داشته باشد.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که در بازار خودرو ایران خودروهایی همچون ام وی ام X22 و چانگان CS35 جزو رقیبان جک S3 محسوب می‌شود و شما می‌توانید علاوه بر جک S3 ، به سراغ سایر خودروهای چینی موجود در بازار هم بروید. همچنین در رنج قیمتی نمونه های صفر کیلومتر جک اس3 ، می‌توانید به خرید نمونه‌های دست دوم جک S5 که از توانایی بالاتر، طراحی جذاب‌تر و همچنین کابین جادارتری برخوردار است نیز فکر کنید.

نظر شما در مورد جک S3 چیست؟ اگر قبلاً تجربه سواری با این خودرو را داشته‌اید نظر خود را در مورد این خودرو و همچنین هر کدام از موارد مطرح شده به عنوان معایب جک اس 3 با ما و باقی مخاطبان تندایران مطرح کنید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید