chat

پست های مشابه

مزایا و معایب خرید جک جی 4


mohammad

به زودی شغل و مهارت خود را ثبت میکنم

جک j4 در میان ماشین‌های چینی، به دلیل قیمت و کیفیتی که دارد، به یکی از رقبای خودروهای داخلی تبدیل شده.


4 0
0 نظر

جک j4 در میان ماشین‌های چینی، به دلیل قیمت و کیفیتی که دارد، به یکی از رقبای خودروهای داخلی تبدیل شده. جک جی 4 از سال 2012 در چین تولید شده و در سال 2013 به مصرف رسیده؛ اما بعد 3 سال وارد ایران شد. لازم به ذکر هست که این خودرو در کشور چین با عنوان JAC Heyue A30 مورد معرفی قرار می‌گیرد که امروزه به دلیل آپشن‌هایی که برای سری جدید آن در نظر گرفته شده، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این خودرو از سال 1401 با آپشن‌های متنوعی ارائه شد که مواردی چون مالتی مدیای لمسی اندروید، سیستم کنترل پایداری استاندارد، کروز کنترل، سیستم کنترل حرکت در سرازیری و سیستم کنترل حرکت در سربالایی را می‌توان در میان این آپشن‌ها مورد معرفی قرار داد. با توجه به همین فاکتورها، در حال حاضر توجه بسیاری از افراد نسبت به ماشین مورد بحث جلب شده؛ از این رو در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر نسبت به مزایا و معایب جک j4، مشخصات فنی، طراحی و ساخت، تست ایمنی و بازه قیمتی این خودرو، اطلاعات بیشتری نسبت به آن در اختیار شما قرار دهیم. 

مزایا و معایب جک j4

مزایا و معایب جک جی 4 


خودرهای چینی مختلف دارای خصوصیات و ویژگی‌های متفاوتی هستند که در قالب مزایا و معایب آن‌ها می‌توان مورد بحث و بررسی قرار داد. از این رو برای جک j4 هم می‌توان خوصیات مثبت و منفی مطرح نمود که هر کدام به نحوی سبب توجه افراد به این خودرو شده‌اند. 
این خودرو با توجه به ابعادی که دارد، از کابین جادار و فضای بار قابل قبولی در مقایسه با خودروهای ایرانی برخوردار بوده و می‌تواند گزینه بهتری برای خانواده باشد. البته در این خصوص می‌توان گفت تارا نسبت به جک j4 دارای فضای بیشتری بوده و خودروی مورد بحث نمی‌تواند در این زمینه با تارا رقابت کند. 
به کارگیری جعبه دنده CVT در کنار یک پیشرانه تنفس طبیعی در خودروی جک جی 4 سبب شده تا استهلاک پايين‌تری به نسبت رقبا داشته باشد. در واقع استفاده از سیستم ساده پیشرانه و جعبه دنده عامل اصلی کاهش دردسرهای این خودرو به نسبت خودروهای دیگر بوده است. 
مصرف سوخت مناسب به واسطه پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی چهار سیلندر، از دیگر خصوصیات مثبت و مزایایی است که می‌توان در رابطه با جک جی 4 مورد بحث و بررسی قرار داد. از طرفی باید افزود که این خودرو از کیفیت مونتاژ قابل قبولی در مقایسه با خودروهای داخلی برخوردار است. هر چند که باید در نظر داشت ایراداتی هم در مونتاژ این خودرو قابل مشاهده است که روز‌به‌روز کاهش پیدا می‌کند. 
در مقابل اگر بخواهیم خصوصیات منفی این خودرو را مطرح کنیم، می‌توانیم طراحی ظاهری آن را مورد هدف قرار دهیم. با توجه به ترندهایی که امروزه برای ساختار ظاهری خودروها تعریف می‌شود، باید قبول کرد که جک جی 4 به نسبت دارای طراحی قدیمی‌تری است. به علاوه باید افزود که این خودرو از آپشن‌ها و امکانات به نسبت کمی برخوردار بوده که آن را در مقایسه با رقبایش تا حدی ناقص نشان می‌دهد. هر چند باید افزود که سری‌های جدید این خودرو دارای امکانات بیشتری هستند. 
به کارگیری گیربکس CVT در این خودروی اقتصادی، گزینه کاملا منطقی‌ بوده که برای علاقه‌مندان به خودرو، چندان خوشایند نیست. به طور کلی این خصوصیات مثبت و منفی در رابطه با جک j4 عاملی برای توجه افراد نسبت به آن به شمار می‌رود.

طراحی ظاهری جک جی 4


با توجه به آنچه در قسمت قبلی گفته شد، جک جی 4 به نسبت رقبای خود دارای طراحی ظاهری معمولی بوده که آن را از ساختارهای به‌روز فاصله می‌دهد. چراغ‌های اشکی شکل این خودرو دارای ظاهری ساده هستند و به طور معمولی در قسمت جلو قرار داده شده‌اند. عدم تناسب میان عرض و ارتفاع خودرو و نیز کوچک بودن سایز رینگ‌ها از جمله عواملی هستند که سبب ناهماهنگی جلوه این خودرو شده‌اند. 
به طور کلی اگر بخواهیم کل نمای جانبی، جلویی و عقبی جک جی 4 را بررسی کنیم، باید گفت این خودرو به نسبت رقبای هم رده خود، دارای نمای ساده و معمولی بوده که جلوه اسپرت و مدرنی ندارد. با این حال در صورت عدم سخت‌گیری، می‌توان نمره قابل قبولی به آن داد. 

طراحی داخل کابین جک جی 4

طراحی داخلی جک جی 4


طراحی داخلی کابین جک j4 به نسبت طراحی ظاهری آن قابل قبول‌تر است و به سبب کپی‌کاری کمپانی جک از هیوندای اکسنت در طراحی داخلی این خودرو، توانسته ساختار ایده‌آلی را در بازه قیمتی آن در اختیار کاربران قرار دهد. در واقع زیبایی، کارآمد بودن و ساختار ارگونومیک، صفاتی هستند که می‌توان به کابین جک جی 4 نسبت داد. 
البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که امکانات داخل کابین در این خودرو با کمبودهایی مواجه است که قیمت آن می‌تواند این کمبودها را توجیه کند. 

مشخصات فنی جک جی 4


در خودروی مورد بحث، دیفرانسیل جلو به عنوان محور محرک عمل می‌کند. گیربکس این خودرو همانطور که گفته شد، از انواع CVT است که به واسطه آن انتقال نیرو به صورت بهینه صورت می‌گیرد و وزن کمتری دارد و تعویض دنده‌ها در آن نرم‌تر اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که در این خودرو از پیشرانه 4 سیلندری بهره گرفته شده. حجم موتور جک j4 به میزان 1.5 لیتر بوده و مصرف ترکیبی آن 6.2 لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو دارای 103 اسب‌بخار، گشتاور 146 نیوتن‌متر و سرعت 180 کیلومتر برساعت است. 
در خصوص ابعاد این خودرو باید گفت دارای طول4435 میلی‌متر، عرض 1725 میلی‌متر، ارتفاع 1505 میلی‌متر و فاصله محوری 2560 میلی‌متر است.

تجهیزات و امکانات جک جی 4


همانطور که پیش‌تر گفته شد، جک جی 4 به نسبت دارای امکانات و تجهیزات کمی بوده که برخی رقبای آن در همین بازه قیمتی، امکانات بیشتری را برای خودروهای خود در نظر گرفته‌اند. با این حال تجهیزات و آپشن‌های این خودرو از سال 1401 افزایش یافته و برخی امکانات به خصوصیات قبلی آن اضافه شده است. 
امکانات ایمنی جک جی 4، شامل ایربگ راننده و ایربگ سرنشین جلو می‌شود که در مجموع باید گفت 2 ایربگ در این خودرو تعبیه شده. در مورد آینه آن هم باید گفت تنها آینه جانبی با تنظیم برقی در نظر گرفته شده و خبری از آینه عقب الکتروکرومیک یا آینه جانبی تاشو برقی نیست. 
در میان سیستم‌های کمکی راننده در این خودرو، تنها کروز کنترل لحاظ شده که در سری جدید کنترل پایداری هم اضافه شده است‌. سنسور عقب و فشار باد تایر هم سیستم‌های هشدار دهنده در خودروی مورد بحث هستند. اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب و دی‌لایت در سری جدید، سیستم‌ روشنایی خودروی مذکور را تشکیل می‌دهند. 
نیروی کمکی برقی، دکمه‌های کنترلی و حساسیت به سرعت، امکانات فرمان این خودرو را تشکیل می‌دهند. در مورد سیستم مالتی مدیا در جک جی 4 هم باید گفت سیستم صوتی با 6 اسپیکر در نظر گرفته شده و امکان تعریف مانیتور به طور سفارشی هم وجود دارد.

تست ایمنی جک جی 4


در رابطه با ایمنی جک جی 4، همانطور که گفته شد، از دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو بهره گرفته شده و دارای سیستم هشدار در سنسور عقب و فشار باد تایر است. به علاوه امکاناتی چون توزیع نیرو ترمز و ترمز ضدقفل در سیستم ترمز این خودرو سبب شده تا امنیت بهتری داشته باشد. در واقع باید گفت فاکتورهای لحاظ شده در خودروی مورد بحث، تا حد زیادی در بهبود عملکرد آن موثر واقع شده‌اند.

قیمت جک جی 4


برای اطلاع از قیمت جک جی 4 میتونین وارد صفحه خرید و فروش جک جی 4 سایت بچرخ بشین و آخرین آگهی های منتشر شده کاربران رو ببینین.

رقبای جک جی 4 در بازار ایران


اغلب خودروهای داخلی مانند دنا پلاس و تارا را می‌توان به عنوان رقبای این خودرو مورد بررسی قرار داد که بسته به بازه قیمتی‌ای که دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. جیلی gc6، تندر پلاس و پارس اتوماتیک هم می‌توانند به عنوان رقبای جک j4 مورد بررسی قرار بگیرند. به طور کلی خودروهایی که در این بازه قیمتی در بازار ایران مورد معامله قرار می‌گیرند، عموما از ویژگی‌های ساختاری و عملکردی چندانی برخوردار نیستند؛ با این حال جک جی 4 توانسته عملکرد ایده‌آلی را در مقایسه با قیمتی که دارد در اختیار کاربران خود قرار دهد.

کلام آخر


به طور کلی در صورتی که خصوصیات و ویژگی‌های مطرح شده نسبت به خودرو جک جی 4 در میان ایده‌آل‌های شما از خودرو قرار می‌گیرد، این اتومبيل با توجه به بازه قیمتی که دارد‌، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. اگر شما هم مشتاق نظردهی و یا اطلاع از نظرات کاربران این خودرو هستید، می‌توانید به صفحه نظرات کاربران درباره جک j4 مراجعه کنید و یا به منظور ثبت آگهی برای خرید و خروش خودرو، وارد صفحه خرید و فروش جک j4 شده و آگهی مربوط به خودرو مد نظر خود را ثبت کنید.

نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است
نظر خود را به اشتراک بگذارید