chat

پست های مشابه

مزایا و معایب سایپا آریا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
سهند یا اطلس کدام بهتر است؟ + ویدیو
saipa.savaran
2 هفته پیش
BMW XM غول مرحله آخر و قدرتمندترین خودرو بی ام و
auto.soroush
1 ماه پیش
سایپا شاهین بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب شاهین سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
کوییک بخریم یا نخریم؟ مزایا و معایب و نظرات در مورد کوییک
saipa.savaran
1 ماه پیش
طراحی سانتافه 2024 چطور شده؟ فاجعه نیست؟
miladsx
1 ماه پیش
سایپا سهند بخریم یا نه؟ بررسی مزایا و معایب سهند سایپا
saipa.savaran
1 ماه پیش
میباخ s680 شاهکار بنز رو ببینین قیمت شگفت انگیز
benz
1 ماه پیش
مزایا و معایب اطلس سایپا بخریم یا نه؟ نظرات + ویدیو
saipa.savaran
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد فونیکس fx
mohammad
2 ماه پیش
مزایا و معایب و نظرات در مورد لاماری ایما + ویدیو
lamari_club
2 ماه پیش
نظر در مورد فردا sx5 فاجعه ی چینی + ویدیو
miladsx
2 ماه پیش
من توی کمپر زندگی میکنم + سوال و جواب درباره کمپر
camper
2 ماه پیش
مزایا و معایب خرید پاژن هرور + نظرات
mohammad
2 ماه پیش
فقط 360 آخرش 😂 بعد میگن چرا طرف مرد
peugeot
2 ماه پیش
نیسان ماکسیما اتومات بخریم یا نه؟

نیسان ماکسیما اتومات بخریم یا نه؟


bahrami
3 سال پیش

در این مقاله به بررسی طراحی ظاهری ماکسیما ، فضای داخلی ماکسیما ، آپشن های رفاهی و ایمنی نیسان ماکسیما، پیشرانه و سیستم انتقال قدرت در ماکسیما و تجربه رانندگی به این خودروی ژاپنی میپردازیم.


1 0
2+ نظر

نیسان ماکسیما سدان لوکس ژاپنی است که سالیان دراز حکمران بی چون و چرای اتوبان های کشور بود و حتی بعد از ورود خودروهای مدرن تر و قوی تر جایگاهش چندان خدشه دار نشد.
در این مقاله قصد داریم تا با هم به بررسی تمام ویژگی های این پیرمرد ژاپنی بپردازیم تا در نهایت بهترین تصمیم را در مورد خرید ماکسیما یا عدم خرید آن بگیریم.
ماکسیما علیرغم ایراداتی که امروزه میتوان از جنبه های مختلف به آن وارد کرد و ارزش خرید این خودرو را زیر سوال برد ولی دارای نکات مثبت و عالی غیر قابل انکاری است که مورد به مورد به تمام این نقاط قوت و نقاط ضعف ماکسیما میپردازیم.

طراحی ظاهری نیسان ماکسیما:

بیاید با هم چند سال به عقب برگردیم و در خیابان هایی که نه تنها رنگ خودروهای لوکس را به خود ندیده بودند بلکه از خودروهای نیمه لوکس هم بی بهره بودند چرخی بزنیم. در چنین شرایطی حضور ماکسیما با آن چراغ های کشیده و خطوط بدنه شیک، سپرهای برجسته و تناسب اندام مثال زدنی نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکرد. البته حتی عاشقان سینه چاک نیسان ماکسیما نیز نمیتوانند منکر این قضیه بشوند که با گذشت سالها و ورود سدان های درشت هیکل جدید به بازار، از ابهت این خودروی ژاپنی کم شده و ماکسیما تبدیل به ماشین معمولی تری شده است.
البته ناگفته نماند که ماکسیما هنوز هم طرفداران زیادی دارد که این خودروی میانسال جا افتاده را حتی از نظر ظاهری به جوانان مد روز ترجیح میدهند.

فضای داخلی نیسان ماکسیما :

بیاید منصفانه به ماکسیما نگاه کنیم! بدون جانبداری از این خودروی ژاپنی، با باز کردن درب ماکسیما و ورود به کابین، با تجهیزات و امکاناتی مواجه میشویم که کاملا قدیمی است! خطوط ساده ی کابین در کنار ادوات نسبتاً زمخت مثل اهرم تعویض دنده و نبود خلاقیت‌های امروزی در قطعاتی مثل دریچه‌های تهویه و غربیلک فرمان، قطعا توی ذوقتان خواهد زد. جدای از همه ی این‌ ویژگی های ظاهری نبود آپشن‌های کافی و دلچسب، بدجوری حس و حال قدیمی بودن خودرو را در شما افزایش خواهد داد. اما صبر کنید!
همه چیز در ویژگی های ظاهری نه چندان دلچسب ماکسیما خلاصه نمیشود! کیفیت مثال زدنی متریال به کار رفته در داخل کابین ماکسیما در کنار ارگونومی بسیار عالی کابین تمام کمبود های گفته شده در بالا را در ذهن شما پوشش میدهند!
جدای از اینها دسترسی آسان به ادوات و تسلط کافی به اطراف، رانندگی با ماکسیما را بسیار لذتبخش کرده است. فضای کافی برای پا و سر افراد هم راحتی کامل و کافی را به تک تک سرنشینان ماکسیما خواهد داد و رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد و جای هیچ شکایتی از ماکسیما برایتان باقی نخواهد
گذاشت. ولی با این تفاسیر آیا ماکسیما امروز ارزش خرید دارد؟ بگذارید قبل از پاسخ به این سوال امکانات و آپشن های ماکسیما را با هم بررسی کنیم.

آپشن های رفاهی ایمنی ماکسیما

صحبت از آپشن های رفاهی در ماکسیما بیشتر شبیه به یک شوخی بی مزه است! حقیقت این است که پژو 206 تیپ 5 با حدود یک سوم قیمت از نظر آپشن قابل رقابت با خودروی لوکس ما خواهد بود و به جز صندلی های برقی کمبودی در برابر ماکسیما حس نخواهد کرد!
حتما شما هم با ما موافقید که گزینه‌هایی معمولی مثل ایربگ‌های جلو، ترمزهای مجهز به ABS، EBD، BAS، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی و امکاناتی از این دست اصلا برازنده ی یک خودروی لوکس نیست!
بنابرین اگر به سراغ این خودرو میروید باید در نظر داشته باشید که در نیسان ماکسیما اتومات حتی از گزینه‌های پیش پا افتاده ی امروزی مثل کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک، گرمکن صندلی، سانروف و... هم خبری نیست!
در رابطه با میزان ایمنی این خودرو هم در نظر داشته باشید که بر اساس نتایج تست تصادف موسسه IIHS آمریکا، این خودرو در برخی قسمت‌ها مثل صدمات وارده به پای سرنشینان نقطه ضعف‌هایی دارد؛ اما در سایر قسمت‌ها، نتایج تست قابل قبول است.
پس با همه ی این تفاسیر دلیل منطقی عاشقان سینه چاک ماکسیما برای خرید این خودرو چیست؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت نیسان ماکسیما:

اگر شما هم از عاشقان سینه چاک این خودرو ژاپنی باشید احتمالا برایتان فرق نمیکند که ظاهر ماکسیما امروزه چنگی به دل نمیزند، امکانات رفاهی آن در حد خودرو های لوکس دسته بندی نمی شود و حتی تست ایمنی این خودرو نیز کاملا رضایت بخش نیست!
شما احتمالا شیفته ی پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری زیر کاپوت صحبت خواهید کرد؛ پیشرانه قدرتمندی که در زمان عرضه ی ماکسیما از بسیاری از محصولات آن دوران جلوتر بود! قدرت عالی 227 اسب‌بخاری و گشتاور فوق‌ العاده 288 نیوتن‌متری در کنار استهلاک پایین و سازگاری مناسب با بنزین‌ بی کیفیت ایرانی از جمله ویژگی‌های ایده‌ آل این پیشرانه بودند و حتی میتوان گفت هنوز هم هستند! در واقع شاید بتوان گفت نیسان ماکسیما حکم تویوتا آریون دوران خودش را داشت؛ یعنی خودرویی بود با کمترین دردسر، که بهترین شتاب را به شما ارائه می‌کرد.
وزن خودرو هم در مقایسه با ابعاد ماکسیما واقعا کم است و 1.4 تن نسبت به سایز بدنه ماکسیما وزن نسبتا سبکی به حساب می آید!
ولی مشکل اصلی یا شاید بهتر است بگوییم تنها مشکل این پیشرانه، در مصرف سوخت بالای آن به خصوص در مسیرهای شهری خلاصه می شود. البته شاید بگویید مصرف حدوداً 11.5 لیتر بنزین در صد کیلومتر (این عدد رسمی برای نسخه اتوماتیک است که البته در عمل بالاتر هم می‌رود) در شرایط ترکیبی، با توجه به سن و سال، تکونولوژی و حجم پیشرانه، آنقدرها هم وحشتناک نیست، اما در هر صورت قابل مقایسه با محصولات پر بازده امروزی هم نخواهد بود. البته این را هم داخل پرانتز بگوییم که گشتاور عالی نیسان ماکسیما باعث شده که در مسیرهای برون‌شهری میزان مصرف سوخت به شکل چشم‌گیری کاهش یابد چرا که شما می‌توانید با دور موتور بسیار پایین از کشش کافی برخوردار باشید و این نکته مصرف سوخت را به خودروهای ضعیف‌تر (که مجبور به حرکت با دور بالاتر هستند) نزدیک می‌کند.
قبل از اینکه به بخش تجربه ی رانندگی با نیسان ماکسیما اتومات برسیم لازمه از شما بپرسم که با توجه به مطالب بالا، آیا خرید ماکسیما رو ارزنده میدونید؟ اگر هنوز تصمیم نگرفتید، در آخرین بخش هم با ما همراه باشید.

تجربه رانندگی با نیسان ماکسیما اتومات :

در مجموع رانندگی شهری با خودروهای کوچکتر مناسب تر است و ترافیک‌های اعصاب خورد کن و مدل رانندگی درهم و محدودیت‌های جای پارک برای امثال نیسان ماکسیما بیش از سدان‌های کامپکت و هاچ‌بک‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند؛ اما نکته مثبت نیسان ماکسیما این است که دید بسیار مطلوبی دارد و برای همین وقتی به ابعاد بزرگ خودرو عادت کنید رانندگی نسبتاً ساده‌ای با آن خواهید داشت.
از نظر ارگونومی هم همان‌طور که قبلا اشاره شد اوضاع عالی است و در اندک زمانی با کابین ساده و ادوات نه چندان ظریف خودرو اخت می‌شوید. فرمان نرم، صندلی‌های راحت و سکوت ناشی از عایق‌بندی مطلوب کابین، از دیگر ویژگی‌های سواری با نیسان ماکسیما هستند.
در خصوص شتاب و حداکثر سرعت هم احتمالا هیچ مشکلی با این خودرو نخواهید داشت، اما اگر قصد دارید سر به سر خودروهای گرانتر از خودتان بگذارید بهتر است که به سراغ نمونه ی دنده‌ای ماکسیما بروید تا با فشردن پدال گاز، رضایت شما را از خودروی زیر پایتان برایتان به ارمغان بیاورد.
در مورد کیفیت سواری هم باید بگوییم که اوضاع روی صندلی‌های جلو عالی است و در قسمت عقب هم به غیر از کوبش‌هایی محدود که هر از گاهی مقداری از رفاه سرنشینان کم میکند مشکل دیگری دیده نمی‌شود.
برای یک سواری عادی و عبور از پیچ ها با سرعت معمولی و کمی فراتر از آن، فرمان پذیری ماکسیما هیچ ایرادی برایتان به وجود نخواهد آورد اما اگر اهل رانندگی های پر شتاب هستید در نظر داشته باشید که اینجا خبری از سیستم کنترل پایداری هوشمندی وجود ندارد تا ضعف‌های خودرو و اشتباهات راننده را پوشش دهد و در نتیجه استفاده از تمامی اسب‌های زیر کاپوت در مسیرهای پر پیچ و خم با نیسان ماکسیما امکان‌پذیر نخواهد بود!
و در آخر در مورد ترمزهای نیسان ماکسیما هم باید بگوییم که شاهد وضعیت مناسبی هستند و خودرو به خوبی به درخواست کاهش سرعت و یا توقف کامل پاسخ می‌دهد؛ البته با در نظر گرفتن توانایی‌های حرکتی عالی نیسان ماکسیما، اگر که ترمزها اندکی قوی‌تر بودند حس اعتماد به نفس بالاتری داشتیم و راضی تر بودیم.

قیمت و نتیجه گیری: 

باید قبول کنیم که نیسان ماکسیما با وجود گذشت سالها هنوز هم خودروی قابل احترامی است؛ قدرت، شتاب و سواری خوبی دارد، جادار و با کیفیت است و از نظر استهلاک و هزینه های نگهداری هم یکی از کم دردسرترین خودروهای این رده به حساب می‌آید؛ و با این حساب ارزش خرید و سواری دارد. اما وقتی بحث قیمت به میان می آید باید احساسات را کنار بگذاریم و مقداری منطقی‌تر به قضیه نگاه کنیم!
وقتی که امروز شما میتوانید با همین مقدار پول (یا اندکی بیشتر) محصول به روزتری مثل نیسان تینا (مدل 1390) را خریداری کنید، که هم از نظر آپشن‌های رفاهی و ایمنی یک سر و گردن از نیسان ماکسیما بالاتر است و هم با مصرف سوخت کمتر و کیفیت سواری عالی شما را راضی نگاه خواهد داشت؛ و از طرفی از نظر اعتبار برند هم که تفاوتی میان این دو وجود ندارد، چرا انتخاب شما ماکسیما باشد؟
در این بین تنها برتری نیسان ماکسیما در حجم بالاتر و قدرت بیشتر پیشرانه خلاصه می‌شود که قبول کنید این مورد هم توجیه چندان مناسبی برای انتخاب نیسان ماکسیما اتومات نخواهد بود.
خلاصه اینکه از نظر کارشناسان تندایران، با قیمت‌های فعلی این خودروی ژاپنی، فقط نمونه های قدیمی‌تر و یا دنده‌ای ماکسیما که با قیمتهای بسیار مناسب‌تری در بازار خرید و فروش می‌شوند ارزش خرید دارند و نمونه‌های مدل بالاتر این محصول با قیمت‌های فعلی، فقط مختص عاشقان جان بر کف نیسان ماکسیما (و نه مردم عادی) خواهند بود.

نظرات کاربران
حمید

0 0

سلام عالیه فقط ایرادش اینه یه مدت ماکسیما برونی سواری ماشین دیگه به دل نمیشینه و سلیقه رو محدود میکنه انگاری ماشینای دیگه اسباب بازین . دنده کشی و گاز خورش توی جاده عالیه فقط توی شهر یه خورده دنده ازار دهنده یه چند بار تصمیم گرفتم به اتومات تبدیلش کنم ولی مردد هستم اگه کسی هست راهنماییم کنه ممنون میشم

پاسخ به این نظر 2 سال پیش
حمید

0 0

سلام عالیه فقط ایرادش اینه یه مدت ماکسیما برونی سواری ماشین دیگه به دل نمیشینه و سلیقه رو محدود میکنه انگاری ماشینای دیگه اسباب بازین . دنده کشی و گاز خورش توی جاده عالیه فقط توی شهر یه خورده دنده ازار دهنده یه چند بار تصمیم گرفتم به اتومات تبدیلش کنم ولی مردد هستم اگه کسی هست راهنماییم کنه ممنون میشم

پاسخ به این نظر 2 سال پیش

جستجو

هوش